Da bi se uopste ti harmonici mogli razaznati kao nesto sto postoji u spektru, prvo mora biti postignut tonalni balans. a to se prevashodno postize zvucnicima. jednostavno je nemoguce postici prirodnost tona ako su driveri manji od portreta. Glava u prirodnoj velicini...
sve jednostavno ima tendenciju ka gornjem spektru i to sa analognim izvirom. sa digitalnim jos je i gore. kada je harmonicki raspored u pitanju onda je on manje vise uniforman nacelom spektru, sto znaci da ako je los tonalani balans u korist visokih i donjih visokih, onda ce taj deo spektra biti jos neprirodniji obogacen bilo kojim harmonickim sadrzajem.
Tonalni balans se postize na taj nacin sto se jezgro tonova, pocetak dogadjaja ili velike vecine tonova ne gusi losim propusnim opsegom i drugim stvarima, vec se pokusa afirmisati. To je opseg ispod 1KHz i nize. trocifreni brojevi Hz.
Ako sistem generalno nema taj potencijal, "bojenje" vestackim harmonicima samo zvuk cini dosadnim, jako slicnim u odnosu na razlicite materijale, slicni reverbi, glasovi, mikrofoni i ostalo...
Pogledati recimo kako J. Hiraga vidi to sa rasporedom harmonika. eksponencijalno opadanje od osnovnog tona pa do 4-tog harmonika. Mislim da 5 ne uzima u obzir kao ni one posle 5-tog. A to je upravo kriva Single ended triode cevnog pojacavaca sa transformatorom na ulazu... Takodje i nekih spojeva sa jfetovima za manje signale.
Sa push pull diskretnim konstrukcijama jednostavno nema pomoci, raspored harmonika je skoro kod svih jako slican ili isti