Jump to content

Desni kanal na Kenwood risiveru se gusi kr a5040


bax76

Preporučeni Komentari

Preklopnik na aux ulaz, potenciometar za jacinu na minimum, i meris koliko milivolti ima na izlazu za zvucnike, naravno ili je ukljucen preklopnik za zvucnike ili meris na stampi, tacka po semi u vezi sa izlazom, moze i na pinovim reela.

Meri se napon napajanja, tih plus minus koliko vec ima 50 i kusur volti, treba da budu simetricni poprilicno, u pola volta. 

To su osnovne informacije o pojacalu, naponi na izlazu treba da su reda velicine desetak milivolti, moglo bi da se tolerise do 20mV.

Pa onda dalje, po semi...na emiterskim otpornicima, da se vide mirne struje, u servisnom uputstvu su pozicije i vrednosti..na kraju naponi na cipu za kontrolu izlaza, koji pobudjuje rele, provera njegovog rada s obzirom na situaciju.

Ali mislim da ce problem nesimetrije biti vec kod glavnog napona napajanja, zbog nadutog konda.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Izmerio sam napone na izlazu za zvucnike. Prebacio na video, skljicnuo speaker selektor na slobodan(upraznjen) par zvicnika, volume na min,  i izmerio digitalnim unimerom

30mV je levi, 15mV je desni. 

Protom nadivani kond je sad na levoj strani jer sam ih rotirao prolikom dijagnostike...

Inace je desna strana zezala...

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

8 hours ago, bax76 said:

Izmerio sam napone na izlazu za zvucnike. Prebacio na video, skljicnuo speaker selektor na slobodan(upraznjen) par zvicnika, volume na min,  i izmerio digitalnim unimerom

30mV je levi, 15mV je desni. 

Protom nadivani kond je sad na levoj strani jer sam ih rotirao prolikom dijagnostike...

Inace je desna strana zezala...

 

Sad kad , ako imaš živaca vrati kondove u početnu sitaciju pa izmjeri i sve će Ti se pokazati . Dobro došlo iskustvo za ubuduće. riješenje je zamijeniti oba dva kondića i "popravljeni rele . Pitanje vremena je kad će i drugi kondenzator "riknuti " pa  bolije spriječiti nego liječiti ...   :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

8 hours ago, bax76 said:

Izmerio sam napone na izlazu za zvucnike. Prebacio na video, skljicnuo speaker selektor na slobodan(upraznjen) par zvicnika, volume na min,  i izmerio digitalnim unimerom

30mV je levi, 15mV je desni. 

Protom nadivani kond je sad na levoj strani jer sam ih rotirao prolikom dijagnostike...

Inace je desna strana zezala...

 

Offset je ok, sve do 100mV je prihvatljivo.

Taj naduvani kondenzator nema veze da li je levo ili desno, bio je recimo u (-) grani napajanja a sad je u (+) grani, to nije bitno jer se oba kanala napajaju iz tih kondenzatora, nije jedan kond za levi jedan  za desni kanal. Bitno je da pod hitno zameniš rele i te velike kondenzatore, da prelemiš PCB izlaznog pojačala i da usput pregledaš pažljivo ima li još neki elektrolit da nije dobar od tih sitnijih. Može da bude naduvan ili suv, suv se teško otkriva ako nije iscureo elektrolit.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne videh izmerene napone napajanja.

Ofseti su niski ali treba da su slicni, 5-15mV, zato rele i pusta izlaz.

Ali kontrolni cip bi morao da vidi nesimetriju napajanja. Zameni samo kondove, pa ce nova situacija biti jasnija, moze rele da bude i ok.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mislim ja sam to poprilicno nezno smirglao, par puta sam protrljao, i to bez direkntog pritiska, jer tu nema prilaza da provucem prst, vec onako postrance....

To je skinulo neki povrsinski oksid garez, ako ga ima, osim ako sama povrsina nije vec bila ostecena....

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

To je moja pretpostvak, nisam ja tu nista video, nego na osecaj sam to malo grebnuo. 

ELem kad sam ocistio desni poceo je odma da zeza levi, koji je uvek radio, pa sam i njega grebno. Mada konj ce ga znati, mozda je slucajnost, mada obzirom koliko je sve to povezano mozda i nije slucajnost...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Taj rele treba da privuce odredjenom silom, a tu silu obezbedjuje cip koji ismatra napajanje, izlaze i pravi zadrsku ukljucenja. Rele mozes da skines i da ga testiras na stolu, ali nema razloga za zamenu. Radje proveriti kontrolno kolo i okolne moguce ogranicavace struje, lokaciju odakle se napaja rele....mrzi me da gledam semu, muljava je kada se uveca...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

10 minutes ago, vladd said:

Taj rele treba da privuce odredjenom silom, a tu silu obezbedjuje cip koji ismatra napajanje, izlaze i pravi zadrsku ukljucenja. Rele mozes da skines i da ga testiras na stolu, ali nema razloga za zamenu. Radje proveriti kontrolno kolo i okolne moguce ogranicavace struje, lokaciju odakle se napaja rele....mrzi me da gledam semu, muljava je kada se uveca...

To sam video više puta, slabi su ti relejčići, pojačalo videlo dosta žurki, crnpurasti kontakti. Otvoriš se za 5eur i zameniš rele.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja NIXIE ne smirglam kontakte relea, ali mu proverim namotaj, imam i neke zapustene justirke, ali uglavnom za te fele ne treba, i imam jedno nekoliko vrsta polir pasti, plus kojekakve hemije...ako je gazda smirglao, smirglao je, nije rele na napregnutom mestu.

Ako je napajanje lose, ili upravljanje, cip ili tranzistor zamena relea nece doneti srecu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

6 minutes ago, NIXIE said:

Samo vi sebi šmirglajte kontakte releja, ma nemam ja ništa protiv. A i ušteda nije mala.

Nagled'o sam se ja takvih pametnjakovića koji su stukli, za manje od mesec dana, na jednoj mašini, godišnju zalihu relea za ceo pogon.

Ne radi se ovde o uštedi, nego o tome da treba prvo proveriti pobudno kolo špulne  relea, pre njegove zamene. Il' možda misliš da je krčalo i gubio se signal zbog čađavih kontakata? :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 minute ago, vladd said:

Ja NIXIE ne smirglam kontakte relea, ali mu proverim namotaj, imam i neke zapustene justirke, ali uglavnom za te fele ne treba, i imam jedno nekoliko vrsta polir pasti, plus kojekakve hemije...ako je gazda smirglao, smirglao je, nije rele na napregnutom mestu.

Ako je napajanje lose, ili upravljanje, cip ili tranzistor zamena relea nece doneti srecu.

Kako bre nije na napregnutom mestu, to je izlaz za zvučnike. Osim toga vremenom popuštaju opruge od kontakata, i zašto u opšte pričamo o 500-600din? Ja to menjam bez razmišljanja.

Osim toga onaj Fider što si preporučio je jači strujno od tog originala skoro duplo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

4 minutes ago, Beli said:

Il' možda misliš da je krčalo i gubio se signal zbog čađavih kontakata?

Jel čovek sam reko kad je dovatio šmirglom, prosvetlilo se.

I radi se o jednom jedinom jeftinom relejčiću, ne o nekom industrijskom pogonu, to me ne zanima jer nisam ja serviser opreme nego audiofil.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...