Jump to content

Experimentalna zv.kutija


Fly carpenter

Preporučeni Komentari

2 hours ago, prophet said:

 

 

Kako bi onaj tvoj 9710 radio u 35l kompresiji?

Ovi nisu skupi za probu:

http://m.kupujemprodajem.com/Audax-36473807-oglas.htm#mhs0-1473330159066

ti Audax-i ne rade ispod 100-120Hz, + su veoma male snage.

moj AD9710 najbolje radi u 100 lit. bas refleks.

imam original Philips-ov nacrt za kabinete.

u kompresiji ne bi mogao da pokaze sta zna.

a zna dosta. 

u donjem podrucju radi nize i bolje od originala, a u gornjem isto.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Philips kaze 10W.

ondasnjih, pravih.

koliko je to sadasnjih, vise nego dovoljno.

salim se, zvucnici su veoma efikasni, tako da 3-4W je preglasno za slusanje.

probao sam ih na germanijumskom 4W pojacalu, rade fino.

probao i na SE i na PP cevnom, isto rade fino.

za te pare koliko ih cenim, bolji fullrange sigurno nema.

imam i masu nacrta za kabinete. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

10x jeftiniji, a nisu 10x losiji.

veoma pristojni drajveri za DZ.

a i za kompresiju su.

8 inca su, korpa im je 23 cm.

slicno kao sto je Visaton radio.

http://www.kupujemprodajem.com/LPT-210-25-110-ITT-31238777-oglas.htm?filter_id=127

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, grau said:

400e plus dadzbine za par drajvera? odlican predlog za ovaj forum...

Većina tema po forumu su malo čudne i konfuzne, pa se desi da neko promaši, kao ja.
Liči na High Fidelity, ali je gro toga iz domena sekundarnih sirovina.
Zatim se te sekundarne sirovine proglase za High-End i tako prodaju.

Serviseri će vam reći da su skoro svi zvučnici stariji od 10-tak godina barem jednom prošli kroz servis. Zvučnik je elektro-MEHANIČKI pretvarač. Da li neko od vas vozi auto star 40 godina, i veruje da nikada nije bio u servisu, i da je i dalje u fabričkom stanju?

Dakle, ovo je nešto kao kupujem-prodajem za sekundarne sirovine koje liče na Hi-Fi.
Mimikrija usled materijalnog, duhovnog i moralnog sunovrata društva. U suštini, ljudi se koprcaju da zarade nešto, makar i prevarama tipa šminkanja mrtvaca, ili tako što stolari postaju ultimativni stručnjaci za zvučnike. Već ih je nekoliko u statusu svetaca, iako niti jedan samostalan projekat ili skretnicu nisu uradili. 

Taj ITT na zapadu koliko košta? Ne košta ništa. To se tamo baca, tj. pokupi ih ciga odavde, i prodaje za 20e/kom...kao High-End. Link: http://hifi-preise.com/lpt+210+25+110+fs.html

Evo Zokijevih preporuka za nabavku zvučnika. Novih ili polovnih, DIY ili brand. Sa generalnim opisima i preporukama se slažem (opšta mesta) : http://zokiaudio.com/serbian-projekat-sirotinjski-hifi-14-zvucnici-preporuka/?lang=sr 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Prilicno se slazem sa Bokijem.

Ali ne treba bas sve gledati ekstremno, ili sa ekstremih tacaka. Pricam solidno uopsteno, posto nemam znanja o toj tematici(mislim na nivo sa kojim bih licno bio zadovoljan) da bih mogao da iznosim apsolutne zakljucke.

Ako vec spominjemo staru mehaniku, ima ona svojih osobina, i svojih ostarelih delova, i ko zna da to uprilici, i ostarela komponenta moze da priusti zadovoljstvo.

Uz svu nesavrsenost zvucnika.

Problem je sto novi zvucnici vise formiraju cenu nakon nekog ispricanog hajpa, kao i vecina tzv hiend robe, i sad, treba imati dovoljno resursa(znanja, opreme, pozitivnog iskustva) da se isceprka sta zaista valja, sama kolicina novca vise ne garantuje kvalitetan efekat, ali je veca kolicina novca neophodna  da bi komponenta imala potencijal da napravi solidan efekat.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja se uopste ne slazem sa Bokijem. A ove sto preporucuje ovaj Zoki sa sajta su (Sto bi rekao drugi Zoki Milanovic) uglavnom shit... Plasticne membrane, losi kineski cheep magneti, katastrofa elementi u skretnici, losa iverica - jedino finis koji je takodje vestacki plasticn furnir je tu kao novo... Meni je to sminkanje i to bez mrtvaca. Nema ni njega i on je neki vestacki mrtvac... Isto kao i nasi menaderi i politicari kupe kieska odela i paprika cipele i misle da su pogodni za ta radna mesta a jedino gde bi trebalo da rade su trafike.

I to je kod svih tih novijih modela - kad vidim "podno stojecu kutiju" tako mrsavu i izduzenu prevrnu mi se creva. Ludi koji su obilazili salone, sa namerom da poslusaju i kupe, pricaju kako to nema veze sa zivotom, sve zvuci isto, lose i ja im verujem.

...

Na KP skoro da nema nista zanilmivo i ljudi lazu, postavljaju fejk fotografije, itd ali to je drugi problem...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

" banka" u smislu kovanice ima dve strane ? , pa je ovo kaj Boki veli točno , kao i ono što veli ZZZ !. Uspoređivati ( raditi  paralele ) aute , zvučnike ,hranu i ine varijante su bedastoče ? . Treba složiti . pustiti da dela i onda mudrovati ? Naravno nekom bu se svidilo , nekom ne i di je problem ? Hi Fi je čudnovata "biljka" ? Kad slušate u živo "amplificiranu" glazbu nema šrine , visine ni dubine ? , sve je "zgužvano u sredini ? . A onda mi doma tražimo svilene visoke i ostale pizdarije ? :) i još slušanje glazbe je užitak , ane tlaka ?

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Prvo pravilo uzivanja je "sledi svoje snove".

Kada se pogleda istorija zvucnika, sa "field" zvucnika se preslo na stalni magnet posto je jeftinije.

A onda je to"jeftinije" dobilo nebuloznu cenu :) 

I sada mi placamo "cost cut" zarad necijeg blagostanja, uz velike price i mistike..vazno je da se ustevrljilo na materijalu, a cenu cemo da opravdamo cikom i vriskom.. ;) 

 

To je jedna od mojih bazicnih logika, ne samo po pitanju hifija...

Ono sto me vodi(u svemu tome) je bazicna izrada, sto je spomenuo ZZZ, ako je vec "jeftini" magnet, daj bar da bude medju boljim magnetima, da je odradjeno bar 60% detalja sustinski kako treba, od jacine polja, oblika, vrste spajdera, vrste nosaca kalema, nacina izrade kalema, vrste i cvrstine sasije, svrste membrane i tretmana membarne, pa i tipa vezivnih zica izmadju membrane i prikljucaka..

 

Mislim da tu ima prostora, ako se za neki nedorecen detaj progleda kroz prste,  da  se doradi, poboljsa, izmeni i unapredi..ili zabrlja..

Zato ne odbacujem stare zvucnike a priori, kao sto ni novotarije ne prihvatam samo na osnovu prica i pricica..price sluze da se obrati paznja, a zatim slede pitanja, ako je bolje, zasto je bolje...

Takve dileme, jedno ili dva ad hok slusanja u random prostoru, ne mogu da rese.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 hours ago, ZZZ said:

A ove sto preporucuje ovaj Zoki sa sajta su (Sto bi rekao drugi Zoki Milanovic) uglavnom shit... Plasticne membrane, losi kineski cheep magneti, katastrofa elementi u skretnici, losa iverica - jedino finis koji je takodje vestacki plasticn furnir je tu kao novo... Meni je to sminkanje i to bez mrtvaca. Nema ni njega i on je neki vestacki mrtvac... Isto kao i nasi menaderi i politicari kupe kieska odela i paprika cipele i misle da su pogodni za ta radna mesta a jedino gde bi trebalo da rade su trafike.

I to je kod svih tih novijih modela - kad vidim "podno stojecu kutiju" tako mrsavu i izduzenu prevrnu mi se creva. Ludi koji su obilazili salone, sa namerom da poslusaju i kupe, pricaju kako to nema veze sa zivotom, sve zvuci isto, lose i ja im verujem.

Kao i obično, zamenjuješ teze, izvrćeš stvari i stavljaš mi u usta reči koje nisam izgovorio. 

Nisam dao preporuke za: plastične membrane, i kineske cheep magnete, već da se ne kupuju matori zvučnici i/ili matore zvučne jedinice, jer se godinam a pogotovo decenijama troše. Poređenje sa automobilima je i te kako adekvatno jer je kretanje slično kao klip u cilindru. Zar neko stvarno veruje da će sve biti kao novo nakon 40 godina?

Očekivano, štitiš svoju teritoriju prodaje budženih oldtajmera. Matori su, pa mora da je dobro, premotavani su samo 8 puta, membrana mazana ko zna čime samo 3 puta. Vrhunski, za naivne, uz pomoć bakinog tajnog leka. To je mnogo lakše nego prionuti na čitanje i učenje. Dok ovi iz klippela i drugih firmi napreduju, zaposleni im redom doktoranti, ti ovde podstičeš srednji vek. Prava slika napredne Srbije. 

A dovoljno je uraditi detaljnija merenja i uporedne testove slušanja da bi se čulo/videlo gde se koji zvučnik nalazi. 

Ja razumem one koji se bave dorađivanjem matorih zvučnika, jer glavnu ulogu igra cena, ljudi nemaju para. Pa se te matore kutije srede i prodaju za 50-100-150 Evra. Ali, gurati zvučne jedinice koje su em tehnološki zastarele, em tehnički matore i izanđale u vrhunsko & Hi-End, to je van pameti. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

41 minutes ago, vladd said:

Prvo pravilo uzivanja je "sledi svoje snove".

Kada se pogleda istorija zvucnika, sa "field" zvucnika se preslo na stalni magnet posto je jeftinije.

A onda je to"jeftinije" dobilo nebuloznu cenu :) 

I sada mi placamo "cost cut" zarad necijeg blagostanja, uz velike price i mistike..vazno je da se ustevrljilo na materijalu, a cenu cemo da opravdamo cikom i vriskom.. ;) 

 

To je jedna od mojih bazicnih logika, ne samo po pitanju hifija...

Ono sto me vodi(u svemu tome) je bazicna izrada, sto je spomenuo ZZZ, ako je vec "jeftini" magnet, daj bar da bude medju boljim magnetima, da je odradjeno bar 60% detalja sustinski kako treba, od jacine polja, oblika, vrste spajdera, vrste nosaca kalema, nacina izrade kalema, vrste i cvrstine sasije, svrste membrane i tretmana membarne, pa i tipa vezivnih zica izmadju membrane i prikljucaka..

 

Mislim da tu ima prostora, ako se za neki nedorecen detaj progleda kroz prste,  da  se doradi, poboljsa, izmeni i unapredi..ili zabrlja..

Zato ne odbacujem stare zvucnike a priori, kao sto ni novotarije ne prihvatam samo na osnovu prica i pricica..price sluze da se obrati paznja, a zatim slede pitanja, ako je bolje, zasto je bolje...

Takve dileme, jedno ili dva ad hok slusanja u random prostoru, ne mogu da rese.

Većinu se slažem. Ali, to je uglavnom stvar tržista. Npr. Klippel proizvodi i prodaje znanje iz ove oblasti (drugim firmama, pogledati listu), u saradnji sa Accuton su uradili nove linije zv. jedinica koja sadrže najnovija naučna, tehnička i tehnološka rešenja, ali zato je Accuton zavalio cifru, koja sigurno ne opravdava proizvodne troškove. Uvek, makar na početku, razvoj mora da se otplati.

U krajnjem slučaju, cena i nije tolika kao što su odvalili neki prodavci magle tipa "velike efikasne zv. jed. sa kartonskom membranom". Kao Supravox i neki drugi. Problem je gde se i kako te zvučne jedinice koriste. Dakle, rasprava kreće od koncepata zv. kutija, i šta može a šta ne da se postigne. Visoka efikasnost vuče gomilu mana o kojima se ne priča (oni koji imaju interes), tj. najčešće se ni ne zna o čemu bi se pričalo, toliko je tehničko znanje i kredibilitet nekih koji pokušavaju da o tome raspravljaju. Mnogo toga se danas ljudima može prodati na žvaku i manipulaciju.

Na kraju, sluh je vrlo prilagodljiv. I daleko je od toga da se može nositi sa adekvatnim merenjima. Npr. razlika u nivoima između basova i srednjih od 10 dB na merenjima izgleda prestrašno, dok kod slušanja se naravno čuje, ali subjektivni osećaj nije toliko strašan. Zato se razlike između zvučnika uoče, ali se često teško može reći gde su nastale te razlike: u freq. odzivu, na kom mestu (frekvenciji), u time domenu ili decay-u. I koji je zvučnik bliže tačnoj reprodukciji. Audiofili vole da smatraju da je njihov sluh ultimativni merni instrument, a realnost je sasvim drugačija.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ovo sa sluhom navodim jer su često subjektivno razlike između 2 modela male, pa se ljudi opredeljuju za ono što im se više sviđa. Nemam ništa protiv subjektivizma, ali često nije ono što nam se više sviđa zaista i "tačnije" u reprodukciji. Rasprava koji je zvučnik bliže vernoj reprodukciji a samo na osnovu slušanja nema nikakvu čvrstu osnovu niti base line. Mi ne znamo kako bi trebalo da zvuči konkretno muzičko delo. Osim ako se upravo izvodi ispred nas, snima, pa onda reprodukuje. Čak i tada, ostaje pitanje uticaja komponenti celog lanca od snimanja do reprodukcije. Kod merenja se provuče signal kroz audio uređaj pa na merni uređaj, i gleda na izlazu kako i koliko se promenio. 

Kada se na Hi-End sajmu slušaju 2 uređaja od po 30.000 € i vrlo malo se razlikuju po zvuku, to je dobar znak. Oba su bliže vernoj reprodukciji. Ali, imamo situacije gde su i značajnije razliku u zvuku. To znači da je makar jedan dosta dalje od verne reprodukcije, i to za TOLIKE novce. Da, danas se svašta prodaje po velikim ciframa. Vizuleni dizajn, brand i kvalitet izrade i finiša. Nekima zvuk "pobegne". Kada vidim neka merenja na Stereophile-u pomislim: Da li je moguće da oni uspevaju to da prodaju za tolike novce. A onda se kod nekih firmi vidi da im SVAKI model ima ozbiljan inžinjering, kao što je npr. kod Revel.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...