Jump to content

U poseti kod Brke ( Sax -a ) ....... generalna MOTOBIKE tema


BANAT

Preporučeni Komentari

sto se tice svecica, za moj motor idu u originalu

NGK BP7ES (Bosna FE85P).

te su i bile, al su dotrajale.

preko puta mene u Zarkovu sam kupio 

Denso W-22-EP-U.

odlicne svecice, tako se pokazale.

ako nekog zanima radnja - KIT komerc.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kultura nije što i bahatost  svesnog kršenja pravila čime se direktno ugrožava drugi, kao na slici na Terazijama što bi pre bilo pokušaj ubistva sa predumišljajem, ovaj motorciklista je mogao naglavačke da uzleti sa motora i udari direktno glavom o benderu ili ivičnjak i neka jet, zvanično odobrena, kaciga mu ne bi spasla život ili bi prošao sa trajnim povredama. Kultura je da se "prepiremo" ko će kome da ustupi prednost a ne da se svađa i preotima se. Kulturno je recimo  okrenuti volan na stranu i pomeriti se po metra u stranu da može motor da prođe između dve kolone koje stoje na Autokomandi iz pravca Avale gde je non stop gužva, ili propustiti da natoči benzin preko reda, motora ima jako mali broj u Srbiji i realtivno kratko se koriste tokom godine tako da je svaki ustupak u smislu gubitka svog vremena zanemarljiv.

Po srbskom zakonu o saobraćaju je po prvi put u istoriji pre neku godinu uvedeno pravilo da mopedi čija brzina ne prelazi 50kmh moraju da se kreću do metar od desne ivice, znači potpuno suprotno švedskom zakonu, i time se ne samo ograničava neki vid slobode nego se direktno ugrožava bezbednost, skuterića uz Banjicu u Beogradu obilazi autobus više od minut stisnutog uz trotar a ima više rupa i ulegnutih šahtova koje pri prelasku mogu izazvati pad. Takođe su mnogi vozači četvorotočkaša to čuli i shvatili po sistemu "što je babi milo to joj se snilo" i misle da svi dvotočkaši generalno moraju da se kreću uvek uz desnu stranu pa čak i u isključivo desnoj saobraćajnoj traci kad ih ima više u jednom smeru. Kad god vidim da se neko kreće zakovan uz trotoar, savetujem ga da se vozi kako se oseća bezbednim i da se ne skrajnjuje da bi ga obilazili na desetinu santimetra non stop. EU vrednosti o kojima se zvoni na sva zvona je promuklo, previše demfujućeg.

U Srbiji postoje dve forumske grupacije i to suprostavljene, još nekoliko manje značajnih kao i niz formalno postojećih klubova ili udruženja. BJB, čiji sam i ja član, radi povremeno kurseve bezbedne vožnje, i sam ih prošao kao početnik, međutim još od pre neku godinu nema kursa na početku sezone a lane je bio samo jedan i to u drugoj polovini sezone. Ne znam da iko radi pripremu za sezonu a čak nisam čuo da bilo ko lično ode na neki plato i provežba osnovne elemente upravljanja motorciklom  koje ni blizu nije tako jednostavno kao što se čini ili izgleda.

Šta bi bilo kad bi bilo, obuka za bilo koju kategoriju je neadekvatna plus uopšte ne postoji upoznavanje sa osnovnim karakterisikama i osobenostima koje svako prevozno sredstvo ima, svako je samo generalizovani učesnik u saobraćaju. O nekom edukativnom prosvećenju je i sama pomisao nebulozna, samo bih napomenuo iskljičivim vozačima četvorotočkaša da  su  dvotočkaši koje imaju ispred sebe   mahom vozači koji u naj manju ruku imaju nedovoljno i znanje i veštinu za upravljanje motorciklom, tu svrstavam i sebe iako sam obučen naj bolje kako je moguće u Srbiji. Praktično se dvotočkaši moraju osloniti na sebe, ja se osećam u saobraćaju Srbije ko zec na minskom polju okružen lovcima bez obzira na visoku sposobnost predupređivanja, prepoznavanja mogućeg konflikta i činjenja da do njega ne dođe. Polutan sam, vozim i auto i motor pa to nekako lakše ide, ako je uopšte išta lako u Serbiji.

 

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Naravno, opšte pravilo vožnje nalaže kretanje "desno", desnom stranom puta, osim UK itd, desnom stranom kolovoza, desnom stranom kolovozne trake, desnom saobraćajnom trakom, pomeranjem u desno radi propuštanja bržih vozila, ...tako se uči i delom je zakonom određenije, ali u Serbiji je kontra, svi na i u levo, pa negoduju kad se obiđu sa desne strane iako može i sam šleper da prođe. Ovde je zakonom ograničeno kretanje mopedima na tih 1m, spomenuh ulicu uz Banjicu, svaki dan idem, mislim da ima navoznih rampi koje su na kolovozu i do nepun metar, skuter sa 10 cola točkovima teško da bi prošao bez posledice, a da ne govorim o prilično velikim rešetkama za odvod kišne kanalizaciji koji potonu i po desetak santimetara. Vožnja na dva točka sredinom saobraćajnice nije uputna u Serbiji zbog previše masnoće, ogromnom broju vozila kaplje ulje, preporučena putanja je ili levo ili desno, po tragu točkova gde je znatno suvlje, odnosno posnije što je za dva točka od presudnog značaja, čista podloga.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dao si  mi dobar šlagvort ; u Serbiji kad se nekom zausti, on odma preseče, "znam, znam", na pitanje: pa dobro, šta znaš, odgovor je: pa to, opet pitanje: šta to, odgovor: pa to što si hteo da mi kažeš, znam ja to, tek na poslednje pitanje: a otkud i kako ti znaš šta sam ja hteo da ti kažem, odgovor je: pa,pa,pa,.... U Serbiji nikom ne valja "soliti" pamet, a ako nekom se kaže da ne zna, istog časa se stekne ljuti neprijatelj, naročito karakteristično za motordžije, svi mi mislimo da bi peglali bolje nego Rosi samo da nam je GP motor, makar i prošlogodišnji model, sramota je da se prizna nešto i pre će da se rizikuje glava i tuđa i svoja nego da se prihvati činjenica nekog nedostatka ili totalnog. Šlif, ako podrazumevamo isto, nije dovoljan, mora, ili bar valja, da se ovlada tehnikom upravljanja, krenuti, stići od tačke A do tačke B i zaustaviti bez da se recimo ugasi ili trzne motor nije bukvalno nikakava potvrda umešnosti u vozačkom smislu kad je motor po sredi, nije ni kad se vozi 200 i kusur, što se brže kreće, motor lepše ide a vozač protumači da je to njegovom zaslugom i odma se samoproizvede u šampiona, al sam ga peglao, ko Rosi, il bilo ko, njegov sam navijač ako sam uopšte bilo čiji idolopoklonik i brendoman. Pogledao sam Njinjin klip, jeste u redu ali nije dovoljno gledati klipove već neko mora da  nadgleda vežbanje i pre svega pokaže, odnosno obuči predhodno, a to u Serbiji ne ide u bilo čemu, ako može copy-paste u redu, ako ne, ne treba (da se uči).

Ovo je snimak oko 18 časova kod Sremske Kamenice, nije bilo kontakta sa automobilom, očigledno je udes iz nekog razloga koje sam naveo u jednom predhodnom postu:

post-11338-0-89881500-1488042407_zpswkor

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Taj klip je samo ono sta mora da se pokaze na.polaganju i podosta vremena se provodi na poligonu vjezbajuci isto.

Ovdje skola nema obavezan broj casova nego potreban broj casova dok ne savladas sve momente sa sigurnoscu. Neko prodje sve sa par sati a neko potrosi i po 200 casova. U sustini, nisi ni obevazan uopste ici u skolu ako miis da sve znas. Prijavi se na ispit i pokaži sta znas. I samo polaganje nije 1 ili 0, ljudi zu to i znaju da procjene ko je pogrjesio zbog nervoze a ko ne zna. Zna.da.pusti jos.jednom ako misili da je nervoza.  

Ima i jedna.druga (finansijski) olaksavajuca mogucnost, mozes se obucavati zas se A i B sa iskusnim vozacom koji ima istu kategoriju najmanje 5 godina i nema nikakvih kazni i zabrana. Ima neka skola koju treba tada privatni instruktor (tata, mama, rodjak, prijatelj, ...) i ucenik da prodju i ona mogu 5 godina da se obucavaju. Bez toga je finansijski vrlo skupo za one bez nekakvog iskustva.

 

Ja se sa sinom vozam za B vec vise 6 mjeseci. Ono sto je najvaznije za vožnju je iskustvo i predjeni broj kilometara i razlicitih situacija koje se (bez neograničenih finansija) ne mogu izvesti. Ovako je on samnom presao skoro pa 3000km i on sam nece da polaze nego hoce da jos vozimo iako ja mislim da sve zna sta treba da zna da bi polozio.

btw: Ova obuka moze da krene sa napunjenih 16 ali polaganje sa 18. Znaci, mladi mogu da steknu puno iskustva pre dobivanja vozacke i prve samostalne voznje. Zato ovdje pogine 250-260 ljudi godisnje u saobracaju na skoro pa 10 mil stanovnika.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ovde je formalizam u vidu broja časova a to ne znači ništa, pogotovu se dvotočkaši ne obučavaju dobro jer sami instruktori ne vladaju motorm, al učinjen kakav takav napredak pa bar instruktor vozi u automobilu iza dvotočkaša sa kojim je u komunikaciji umesto do skorašnje samo obuke, L tablica i vozi Miško kako znaš i umeš. U dodatnoj obuci koja je poželjna, lane je jako mnogo bilo nezgoda i pogibija motorciklista, osnova je teorija koja razrešava nedoumice šta, kako, zašto,...trud da se ide ko boza:

DSC01933_zpsfjwwkzuv.jpg

Akcenat je na zaštitnoj opremi, dandanas se voze likovi bez kacige ili u onima koje nisu ni za šta, lična kaciga kakvu sam uzeo sebi i supruzi na mopedu od 50 kubika:

2302%204_zpssru36fpt.jpg

Praktični deo počinje od poligonskih vežbi, osnovna je manipulacija motorom, gurka:

5%20osnovna%20manipulacija%20motorciklom

završava se "osvajanjem", vitka lepojka jednim prstom kontroliše svoj motorcikl:

DSC02051_zpsstzavlaq.png

Uvodna vežba upravljivosti, vožnja u krugu, tanano devojče, sve više ih ima:

DSC02145_zpsthtnte6q.jpg

Ne razumem se u motore, brifing  pred polazak u vežbu, "možda" zanima neke:

DSC02327_zpsamsq0gnd.jpg

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ono sto sam otprilike misio sa prethodno napisanim je da onaj ko stvarno nije za motor , ne treba ni da ga vozi ......... s obzirom na sve opasnosti koje vrebaju , turizam je tu jako zaebata stvar

kad sam krenuo polagati onomad proletos , kao matora konjina , na poligonu krenem sve sto treba sa KTM640

posle ta prva dva casa kaze meni instruktor - ti bi mogao odmah da polazes , sto se tice same tehnicke strane voznje ......... ja mu odgovorih - idi begaj , nisam se jos ni na kvacilo navikao

skaska je u tome da bih - pre 20 godina - u istoj situaciji posle prvog casa bio vec na zadnjaka ...... a sad mogu reci da se nisam posteno navikao na konkretan motocikl ni posle cele predjene obuke i polaganja na istom

sa 15 sam imao prdalice koje su isle 80-90

posle toga , sve do ovog matorog doba , sam uvek imao nesto sto sam vozio "ko svoj bicikl" a islo je bar 60-ak ( sto je kao 120 na necem vecem :rofl: ) , kao i bar jedan veci motor koji je camio deceniju da se ja nakanim i nadjem vremena od elektronike da ga sredim

nakon svih tih godina , namerno li je sto sam svesno izabrao lazy bag da vozim ...... :)  preziveo sam i doziveo ove godine jer sebi nisam dopustio da jurim kad sam znao da ne bih znao da se obuzdam ........ pa sad mogu cool da se kotrljam jos jedno 3 decenije

 

tako da se slazemo - motocikl bez pameti ne ide ......

:cheers:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

vidi , na naked-u (a to je svaki koji nema ni zrno oklopa na sebi , pa bio chopper ili caffe racer) 120 je brzina koja ne prija zarad otpora vazduha , brzo se umoris

e sad , kolko je dovoljno brzo da se kosti polome ....... (pupudalekobilo) ,vidjao sam ljude koji su peske polomili kljucnu kost

 

ono - mogu da povucem paralelu izmedju voznje bajka i rada u elektronici .......... nista ne moze zameniti iskustvo i rutinu ...... kao i stalnu prisutnost

ja sam stete pravio i tukla me struja kad sam nastavljao da radim , dok koristim handsfree phone ili pricam sa nekim

go figure

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Slike koje sam postavio i to po prvi put javno, su iz lične kolekcije. Iskustvo vezano za saobraćaj jeste dragoceno s tim da je sve manje mogućnosti da se stekne, recimo vožnja po makadamu po serpentinama kuda kamioni vuku građu i gde se gine od udarca balvana ako se ne postavi dobro pri mimoilaženju, ko što su nekad bili putevi po ondašnjoj Bosni. Kad su 2 točka u pitanju, iskustvo u smislu tehnike ili veštine upravljanja ne znači baš ništa ili jako malo, bez obzira na  više decenijski staž čak i kod onih za koje se smatra da mogu da podučavaju i  čine to. Ceo život sam automobilista ali sam zazirao od motora iako su mi drugari moto ex šampioni, tek pod stare dane sam zaseo iz čisto praktičnih razloga na moped, u prvoj sezoni sam utuko nekih 4,5 k, dosta zajedno sa suprugom:

bscap0015_zpszwlcokxc.jpg

Na kraju sezone pad upravo zbog ne znanja upravljanja, ništa ja nisam mogao da naučim od svojih drugara, čisto nagonsko voženje i preživljavanje zahvaljujući svom iskustvu na 4 točka, tero skuter mene a ne ja njega. Sledeće sezone tek polaganje za kategoriju, dobio sam ekstra čestitke od policijskog člana komisije, ali je to za kretanje u saobraćaju, dandanas školski vozim automobil, dajem žnigavac kad polazim ispred svoje garaže recimo. Prvi forumski kurs na kome sam naučio osnovne elemente kontrole motorcikla, 8,5K i obiđena cela Srbija sa suprugom na mašini od 150 ccm-a:

Cap-0015_zpsdpnbiaph.jpg

non stop vežbanje naučenog i sticanje uzajmnog poverenja, prevashodno supruge u mene kao vozača na 2 točka i to je jako bitno, jer suvozač mora da ostane pasivan do kraja  šta god se dešavalo i jedino tako može da pomogne, a to je vrlo teško postići, pokazalo se to presudno pti jednom paničnom kočenju pri 180kmh na auto putu u Nemačkoj, da se iole pomerila destabilisala bi motor i ko zna kako bi prošli. Mi muškarci volimo da se k... i tako dokazujemo, devojke i još manje supruge to vole i ako u startu zaključe da su nesigurne kao suvozači, jako teško da steknu poverenje i budu bezbedni suvozači. Ja sam svoju suprugo vozio polako dok sama nije rekla: "jel možeš ti to malo brže", i postepeno sam je navikavao na brzinu i obaranje motorcikla, danas kad hoću da jurcam kucnem je po desnom kolenu, tad se ona promeškloji i zauzme pravilan položaj i isteram kera što se kaže. Pojedine škole imaju dodatni trenig vožnje sa suvozačem.

Cela poenta moje priče je da se mora znati šta i kako se radi, odnosno upravlja na dva točka. Auto škole i instruktori nemaju znanja i sticanje kategorije znači samo dozvolu da se učestvuje u saobraćaju. Neuk čovek može da ima bogato iskustvo koje je pogrešno, čak i ne imanje nezgode ne znači da je znalac već samo ubeđenje u to, sa nekoliko čunjeva se to vrlo lako rasčisti. Kao dobro obučen i suosnivač moto škole koja se istina završila po serbskom sindromu, kad bi se rukovodio statistikom rekao bih 100%, naravno da ne može  da bude baš tako ali jeste iznenađujuće veliko i to kad je reč o osnovnim elementima tehnike upravljanja.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

nesto od onoga sto smo pricali ..... http://www.blic.rs/www.blic.rs/vesti/hronika/saobracajna-nesreca-u-kikindi-poginuo-motociklista-u-sudaru-sa-automobilom/f5qwrdj

Quote

U teškoj saobraćajnoj nesreći koja se danas, oko 13 sati, dogodila u Svetosavskoj ulici, na ulazu u Kikindu ................

 

javlja mi se da je fatalan ishod posledica nepridrzavanja propisa ........

jeste smor 50 u naselju , ali se isplati pa da se ustedi i jedan zivot godisnje

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

11 hours ago, Zen Mod said:

nesto od onoga sto smo pricali ..... http://www.blic.rs/www.blic.rs/vesti/hronika/saobracajna-nesreca-u-kikindi-poginuo-motociklista-u-sudaru-sa-automobilom/f5qwrdj

 

javlja mi se da je fatalan ishod posledica nepridrzavanja propisa ........

jeste smor 50 u naselju , ali se isplati pa da se ustedi i jedan zivot godisnje

Na žalost pročitao sam već. Nije ova nesreća proistekla zbog rizika koji je uvećan na početku i na kraju sezone mada ima uticaja, uz još jedan scenario, te dve nezgode čine gro od svih ukupno nezgoda koje se dešavaju između četvorotočkaša i dvotočkaša, zamoliću nekoga da mi napravi grafički prikaz i da prelistam svoja ranija kazivanja i sažmem.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

14 hours ago, Zen Mod said:

nesto od onoga sto smo pricali ..... http://www.blic.rs/www.blic.rs/vesti/hronika/saobracajna-nesreca-u-kikindi-poginuo-motociklista-u-sudaru-sa-automobilom/f5qwrdj


 

javlja mi se da je fatalan ishod posledica nepridrzavanja propisa ........

jeste smor 50 u naselju , ali se isplati pa da se ustedi i jedan zivot godisnje

Identična situacija se desila u Bg mom poznaniku na biciklu samo je on mnogo bolje prošao, prelom butne kosti. Sad je ok al dosta meseci ode na oporavak... Nekultura i bahatost na sve strane.
 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...
  • 3 nedelje kasnije...
On 26.03.2017. at 11:54 AM, sir Oliver said:

aM8dAD6_460s.jpg

Obzirom da su slikice iz mojih  ranih "srednjih" motorističkih godina ! svih se varijanti sjećam . Sam ne ovih bobbera , osim onoga sa NSU (princ) mašinom sa zračnim hlađenjem ? , al nek se bar neko sjeća kojekakvih ideja i ko veli da motoristi nisu kreativni , neg sam misle da su " mačo meni " po svojim  lokalima - "jazbinama " ' :)

Ovdje prepoznajem : recimo , a ni jedan nije oriđiđi  , svi su nadonebani ? . To e zove kreacija i inđirjerstvo , ak nemate probleme tipa NIJA  ? :) ?- eto da nedude  si m ni tam ?

Ninja ? žena je na Tvojoj strani di je ?

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...