ninja Napisano Februar 25, 2017 Share #639 Napisano Februar 25, 2017 Ja sam prosle godine stavio NGK i meni nije bilo neke primjetne promjene/poboljsanje. Mora da si imao bas lose pre toga. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
чика-Брка Napisano Februar 25, 2017 Share #640 Napisano Februar 25, 2017 sto se tice svecica, za moj motor idu u originalu NGK BP7ES (Bosna FE85P). te su i bile, al su dotrajale. preko puta mene u Zarkovu sam kupio Denso W-22-EP-U. odlicne svecice, tako se pokazale. ako nekog zanima radnja - KIT komerc. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Lemić Napisano Februar 25, 2017 Share #641 Napisano Februar 25, 2017 Kultura nije što i bahatost svesnog kršenja pravila čime se direktno ugrožava drugi, kao na slici na Terazijama što bi pre bilo pokušaj ubistva sa predumišljajem, ovaj motorciklista je mogao naglavačke da uzleti sa motora i udari direktno glavom o benderu ili ivičnjak i neka jet, zvanično odobrena, kaciga mu ne bi spasla život ili bi prošao sa trajnim povredama. Kultura je da se "prepiremo" ko će kome da ustupi prednost a ne da se svađa i preotima se. Kulturno je recimo okrenuti volan na stranu i pomeriti se po metra u stranu da može motor da prođe između dve kolone koje stoje na Autokomandi iz pravca Avale gde je non stop gužva, ili propustiti da natoči benzin preko reda, motora ima jako mali broj u Srbiji i realtivno kratko se koriste tokom godine tako da je svaki ustupak u smislu gubitka svog vremena zanemarljiv. Po srbskom zakonu o saobraćaju je po prvi put u istoriji pre neku godinu uvedeno pravilo da mopedi čija brzina ne prelazi 50kmh moraju da se kreću do metar od desne ivice, znači potpuno suprotno švedskom zakonu, i time se ne samo ograničava neki vid slobode nego se direktno ugrožava bezbednost, skuterića uz Banjicu u Beogradu obilazi autobus više od minut stisnutog uz trotar a ima više rupa i ulegnutih šahtova koje pri prelasku mogu izazvati pad. Takođe su mnogi vozači četvorotočkaša to čuli i shvatili po sistemu "što je babi milo to joj se snilo" i misle da svi dvotočkaši generalno moraju da se kreću uvek uz desnu stranu pa čak i u isključivo desnoj saobraćajnoj traci kad ih ima više u jednom smeru. Kad god vidim da se neko kreće zakovan uz trotoar, savetujem ga da se vozi kako se oseća bezbednim i da se ne skrajnjuje da bi ga obilazili na desetinu santimetra non stop. EU vrednosti o kojima se zvoni na sva zvona je promuklo, previše demfujućeg. U Srbiji postoje dve forumske grupacije i to suprostavljene, još nekoliko manje značajnih kao i niz formalno postojećih klubova ili udruženja. BJB, čiji sam i ja član, radi povremeno kurseve bezbedne vožnje, i sam ih prošao kao početnik, međutim još od pre neku godinu nema kursa na početku sezone a lane je bio samo jedan i to u drugoj polovini sezone. Ne znam da iko radi pripremu za sezonu a čak nisam čuo da bilo ko lično ode na neki plato i provežba osnovne elemente upravljanja motorciklom koje ni blizu nije tako jednostavno kao što se čini ili izgleda. Šta bi bilo kad bi bilo, obuka za bilo koju kategoriju je neadekvatna plus uopšte ne postoji upoznavanje sa osnovnim karakterisikama i osobenostima koje svako prevozno sredstvo ima, svako je samo generalizovani učesnik u saobraćaju. O nekom edukativnom prosvećenju je i sama pomisao nebulozna, samo bih napomenuo iskljičivim vozačima četvorotočkaša da su dvotočkaši koje imaju ispred sebe mahom vozači koji u naj manju ruku imaju nedovoljno i znanje i veštinu za upravljanje motorciklom, tu svrstavam i sebe iako sam obučen naj bolje kako je moguće u Srbiji. Praktično se dvotočkaši moraju osloniti na sebe, ja se osećam u saobraćaju Srbije ko zec na minskom polju okružen lovcima bez obzira na visoku sposobnost predupređivanja, prepoznavanja mogućeg konflikta i činjenja da do njega ne dođe. Polutan sam, vozim i auto i motor pa to nekako lakše ide, ako je uopšte išta lako u Serbiji. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
ninja Napisano Februar 25, 2017 Share #642 Napisano Februar 25, 2017 Mala ispravka @Lemić, i u Švedskoj, ti takozvani EU mopedi, max brzina ispod 50 km/h (ili tacnije 49km/h) treba da se voze desnom.stranom, nije zakonom obavezno, nego ih tako uce u skoli. Za A (A1, A2 i A) je sredinom ceste. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Lemić Napisano Februar 25, 2017 Share #643 Napisano Februar 25, 2017 Naravno, opšte pravilo vožnje nalaže kretanje "desno", desnom stranom puta, osim UK itd, desnom stranom kolovoza, desnom stranom kolovozne trake, desnom saobraćajnom trakom, pomeranjem u desno radi propuštanja bržih vozila, ...tako se uči i delom je zakonom određenije, ali u Serbiji je kontra, svi na i u levo, pa negoduju kad se obiđu sa desne strane iako može i sam šleper da prođe. Ovde je zakonom ograničeno kretanje mopedima na tih 1m, spomenuh ulicu uz Banjicu, svaki dan idem, mislim da ima navoznih rampi koje su na kolovozu i do nepun metar, skuter sa 10 cola točkovima teško da bi prošao bez posledice, a da ne govorim o prilično velikim rešetkama za odvod kišne kanalizaciji koji potonu i po desetak santimetara. Vožnja na dva točka sredinom saobraćajnice nije uputna u Serbiji zbog previše masnoće, ogromnom broju vozila kaplje ulje, preporučena putanja je ili levo ili desno, po tragu točkova gde je znatno suvlje, odnosno posnije što je za dva točka od presudnog značaja, čista podloga. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Februar 25, 2017 Share #644 Napisano Februar 25, 2017 svodi se na to - na dva tocka ces da opstanes ako imas šlifa za to ...... i ako te baš ne potera maler što reče Lemić, ja to sve kao polutan razmišljavam Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Lemić Napisano Februar 25, 2017 Share #645 Napisano Februar 25, 2017 Dao si mi dobar šlagvort ; u Serbiji kad se nekom zausti, on odma preseče, "znam, znam", na pitanje: pa dobro, šta znaš, odgovor je: pa to, opet pitanje: šta to, odgovor: pa to što si hteo da mi kažeš, znam ja to, tek na poslednje pitanje: a otkud i kako ti znaš šta sam ja hteo da ti kažem, odgovor je: pa,pa,pa,.... U Serbiji nikom ne valja "soliti" pamet, a ako nekom se kaže da ne zna, istog časa se stekne ljuti neprijatelj, naročito karakteristično za motordžije, svi mi mislimo da bi peglali bolje nego Rosi samo da nam je GP motor, makar i prošlogodišnji model, sramota je da se prizna nešto i pre će da se rizikuje glava i tuđa i svoja nego da se prihvati činjenica nekog nedostatka ili totalnog. Šlif, ako podrazumevamo isto, nije dovoljan, mora, ili bar valja, da se ovlada tehnikom upravljanja, krenuti, stići od tačke A do tačke B i zaustaviti bez da se recimo ugasi ili trzne motor nije bukvalno nikakava potvrda umešnosti u vozačkom smislu kad je motor po sredi, nije ni kad se vozi 200 i kusur, što se brže kreće, motor lepše ide a vozač protumači da je to njegovom zaslugom i odma se samoproizvede u šampiona, al sam ga peglao, ko Rosi, il bilo ko, njegov sam navijač ako sam uopšte bilo čiji idolopoklonik i brendoman. Pogledao sam Njinjin klip, jeste u redu ali nije dovoljno gledati klipove već neko mora da nadgleda vežbanje i pre svega pokaže, odnosno obuči predhodno, a to u Serbiji ne ide u bilo čemu, ako može copy-paste u redu, ako ne, ne treba (da se uči). Ovo je snimak oko 18 časova kod Sremske Kamenice, nije bilo kontakta sa automobilom, očigledno je udes iz nekog razloga koje sam naveo u jednom predhodnom postu: Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
ninja Napisano Februar 25, 2017 Share #646 Napisano Februar 25, 2017 Taj klip je samo ono sta mora da se pokaze na.polaganju i podosta vremena se provodi na poligonu vjezbajuci isto. Ovdje skola nema obavezan broj casova nego potreban broj casova dok ne savladas sve momente sa sigurnoscu. Neko prodje sve sa par sati a neko potrosi i po 200 casova. U sustini, nisi ni obevazan uopste ici u skolu ako miis da sve znas. Prijavi se na ispit i pokaži sta znas. I samo polaganje nije 1 ili 0, ljudi zu to i znaju da procjene ko je pogrjesio zbog nervoze a ko ne zna. Zna.da.pusti jos.jednom ako misili da je nervoza. Ima i jedna.druga (finansijski) olaksavajuca mogucnost, mozes se obucavati zas se A i B sa iskusnim vozacom koji ima istu kategoriju najmanje 5 godina i nema nikakvih kazni i zabrana. Ima neka skola koju treba tada privatni instruktor (tata, mama, rodjak, prijatelj, ...) i ucenik da prodju i ona mogu 5 godina da se obucavaju. Bez toga je finansijski vrlo skupo za one bez nekakvog iskustva. Ja se sa sinom vozam za B vec vise 6 mjeseci. Ono sto je najvaznije za vožnju je iskustvo i predjeni broj kilometara i razlicitih situacija koje se (bez neograničenih finansija) ne mogu izvesti. Ovako je on samnom presao skoro pa 3000km i on sam nece da polaze nego hoce da jos vozimo iako ja mislim da sve zna sta treba da zna da bi polozio. btw: Ova obuka moze da krene sa napunjenih 16 ali polaganje sa 18. Znaci, mladi mogu da steknu puno iskustva pre dobivanja vozacke i prve samostalne voznje. Zato ovdje pogine 250-260 ljudi godisnje u saobracaju na skoro pa 10 mil stanovnika. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Lemić Napisano Februar 25, 2017 Share #647 Napisano Februar 25, 2017 Ovde je formalizam u vidu broja časova a to ne znači ništa, pogotovu se dvotočkaši ne obučavaju dobro jer sami instruktori ne vladaju motorm, al učinjen kakav takav napredak pa bar instruktor vozi u automobilu iza dvotočkaša sa kojim je u komunikaciji umesto do skorašnje samo obuke, L tablica i vozi Miško kako znaš i umeš. U dodatnoj obuci koja je poželjna, lane je jako mnogo bilo nezgoda i pogibija motorciklista, osnova je teorija koja razrešava nedoumice šta, kako, zašto,...trud da se ide ko boza: Akcenat je na zaštitnoj opremi, dandanas se voze likovi bez kacige ili u onima koje nisu ni za šta, lična kaciga kakvu sam uzeo sebi i supruzi na mopedu od 50 kubika: Praktični deo počinje od poligonskih vežbi, osnovna je manipulacija motorom, gurka: završava se "osvajanjem", vitka lepojka jednim prstom kontroliše svoj motorcikl: Uvodna vežba upravljivosti, vožnja u krugu, tanano devojče, sve više ih ima: Ne razumem se u motore, brifing pred polazak u vežbu, "možda" zanima neke: Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Februar 25, 2017 Share #648 Napisano Februar 25, 2017 ono sto sam otprilike misio sa prethodno napisanim je da onaj ko stvarno nije za motor , ne treba ni da ga vozi ......... s obzirom na sve opasnosti koje vrebaju , turizam je tu jako zaebata stvar kad sam krenuo polagati onomad proletos , kao matora konjina , na poligonu krenem sve sto treba sa KTM640 posle ta prva dva casa kaze meni instruktor - ti bi mogao odmah da polazes , sto se tice same tehnicke strane voznje ......... ja mu odgovorih - idi begaj , nisam se jos ni na kvacilo navikao skaska je u tome da bih - pre 20 godina - u istoj situaciji posle prvog casa bio vec na zadnjaka ...... a sad mogu reci da se nisam posteno navikao na konkretan motocikl ni posle cele predjene obuke i polaganja na istom sa 15 sam imao prdalice koje su isle 80-90 posle toga , sve do ovog matorog doba , sam uvek imao nesto sto sam vozio "ko svoj bicikl" a islo je bar 60-ak ( sto je kao 120 na necem vecem ) , kao i bar jedan veci motor koji je camio deceniju da se ja nakanim i nadjem vremena od elektronike da ga sredim nakon svih tih godina , namerno li je sto sam svesno izabrao lazy bag da vozim ...... preziveo sam i doziveo ove godine jer sebi nisam dopustio da jurim kad sam znao da ne bih znao da se obuzdam ........ pa sad mogu cool da se kotrljam jos jedno 3 decenije tako da se slazemo - motocikl bez pameti ne ide ...... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
чика-Брка Napisano Februar 25, 2017 Share #649 Napisano Februar 25, 2017 jes vala. moj motor fabricki bi trebalo da ide 120mph na sat. moj drugar kod koga ga drzim i prckam ga je probao u nekoliko navrata i kaze da ide 160 bez problema. ja sam ga vozio najbrze do sada oko 120-130. ne vuce me brzina. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Februar 25, 2017 Share #650 Napisano Februar 25, 2017 vidi , na naked-u (a to je svaki koji nema ni zrno oklopa na sebi , pa bio chopper ili caffe racer) 120 je brzina koja ne prija zarad otpora vazduha , brzo se umoris e sad , kolko je dovoljno brzo da se kosti polome ....... (pupudalekobilo) ,vidjao sam ljude koji su peske polomili kljucnu kost ono - mogu da povucem paralelu izmedju voznje bajka i rada u elektronici .......... nista ne moze zameniti iskustvo i rutinu ...... kao i stalnu prisutnost ja sam stete pravio i tukla me struja kad sam nastavljao da radim , dok koristim handsfree phone ili pricam sa nekim go figure Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
ninja Napisano Februar 26, 2017 Share #651 Napisano Februar 26, 2017 Ja na mom bulldogu vrlo rijetko predjem 120, moram onda da se zavezem pojasom ili da se pruzim po rezervoaru a ima i malu zastitu iznad farova tako da nije bas 100℅ naked Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Lemić Napisano Februar 26, 2017 Share #652 Napisano Februar 26, 2017 Slike koje sam postavio i to po prvi put javno, su iz lične kolekcije. Iskustvo vezano za saobraćaj jeste dragoceno s tim da je sve manje mogućnosti da se stekne, recimo vožnja po makadamu po serpentinama kuda kamioni vuku građu i gde se gine od udarca balvana ako se ne postavi dobro pri mimoilaženju, ko što su nekad bili putevi po ondašnjoj Bosni. Kad su 2 točka u pitanju, iskustvo u smislu tehnike ili veštine upravljanja ne znači baš ništa ili jako malo, bez obzira na više decenijski staž čak i kod onih za koje se smatra da mogu da podučavaju i čine to. Ceo život sam automobilista ali sam zazirao od motora iako su mi drugari moto ex šampioni, tek pod stare dane sam zaseo iz čisto praktičnih razloga na moped, u prvoj sezoni sam utuko nekih 4,5 k, dosta zajedno sa suprugom: Na kraju sezone pad upravo zbog ne znanja upravljanja, ništa ja nisam mogao da naučim od svojih drugara, čisto nagonsko voženje i preživljavanje zahvaljujući svom iskustvu na 4 točka, tero skuter mene a ne ja njega. Sledeće sezone tek polaganje za kategoriju, dobio sam ekstra čestitke od policijskog člana komisije, ali je to za kretanje u saobraćaju, dandanas školski vozim automobil, dajem žnigavac kad polazim ispred svoje garaže recimo. Prvi forumski kurs na kome sam naučio osnovne elemente kontrole motorcikla, 8,5K i obiđena cela Srbija sa suprugom na mašini od 150 ccm-a: non stop vežbanje naučenog i sticanje uzajmnog poverenja, prevashodno supruge u mene kao vozača na 2 točka i to je jako bitno, jer suvozač mora da ostane pasivan do kraja šta god se dešavalo i jedino tako može da pomogne, a to je vrlo teško postići, pokazalo se to presudno pti jednom paničnom kočenju pri 180kmh na auto putu u Nemačkoj, da se iole pomerila destabilisala bi motor i ko zna kako bi prošli. Mi muškarci volimo da se k... i tako dokazujemo, devojke i još manje supruge to vole i ako u startu zaključe da su nesigurne kao suvozači, jako teško da steknu poverenje i budu bezbedni suvozači. Ja sam svoju suprugo vozio polako dok sama nije rekla: "jel možeš ti to malo brže", i postepeno sam je navikavao na brzinu i obaranje motorcikla, danas kad hoću da jurcam kucnem je po desnom kolenu, tad se ona promeškloji i zauzme pravilan položaj i isteram kera što se kaže. Pojedine škole imaju dodatni trenig vožnje sa suvozačem. Cela poenta moje priče je da se mora znati šta i kako se radi, odnosno upravlja na dva točka. Auto škole i instruktori nemaju znanja i sticanje kategorije znači samo dozvolu da se učestvuje u saobraćaju. Neuk čovek može da ima bogato iskustvo koje je pogrešno, čak i ne imanje nezgode ne znači da je znalac već samo ubeđenje u to, sa nekoliko čunjeva se to vrlo lako rasčisti. Kao dobro obučen i suosnivač moto škole koja se istina završila po serbskom sindromu, kad bi se rukovodio statistikom rekao bih 100%, naravno da ne može da bude baš tako ali jeste iznenađujuće veliko i to kad je reč o osnovnim elementima tehnike upravljanja. ninja je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Februar 26, 2017 Share #653 Napisano Februar 26, 2017 nesto od onoga sto smo pricali ..... http://www.blic.rs/www.blic.rs/vesti/hronika/saobracajna-nesreca-u-kikindi-poginuo-motociklista-u-sudaru-sa-automobilom/f5qwrdj Quote U teškoj saobraćajnoj nesreći koja se danas, oko 13 sati, dogodila u Svetosavskoj ulici, na ulazu u Kikindu ................ javlja mi se da je fatalan ishod posledica nepridrzavanja propisa ........ jeste smor 50 u naselju , ali se isplati pa da se ustedi i jedan zivot godisnje Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Lemić Napisano Februar 27, 2017 Share #654 Napisano Februar 27, 2017 11 hours ago, Zen Mod said: nesto od onoga sto smo pricali ..... http://www.blic.rs/www.blic.rs/vesti/hronika/saobracajna-nesreca-u-kikindi-poginuo-motociklista-u-sudaru-sa-automobilom/f5qwrdj javlja mi se da je fatalan ishod posledica nepridrzavanja propisa ........ jeste smor 50 u naselju , ali se isplati pa da se ustedi i jedan zivot godisnje Na žalost pročitao sam već. Nije ova nesreća proistekla zbog rizika koji je uvećan na početku i na kraju sezone mada ima uticaja, uz još jedan scenario, te dve nezgode čine gro od svih ukupno nezgoda koje se dešavaju između četvorotočkaša i dvotočkaša, zamoliću nekoga da mi napravi grafički prikaz i da prelistam svoja ranija kazivanja i sažmem. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
ManicP Napisano Februar 27, 2017 Share #655 Napisano Februar 27, 2017 14 hours ago, Zen Mod said: nesto od onoga sto smo pricali ..... http://www.blic.rs/www.blic.rs/vesti/hronika/saobracajna-nesreca-u-kikindi-poginuo-motociklista-u-sudaru-sa-automobilom/f5qwrdj javlja mi se da je fatalan ishod posledica nepridrzavanja propisa ........ jeste smor 50 u naselju , ali se isplati pa da se ustedi i jedan zivot godisnje Identična situacija se desila u Bg mom poznaniku na biciklu samo je on mnogo bolje prošao, prelom butne kosti. Sad je ok al dosta meseci ode na oporavak... Nekultura i bahatost na sve strane. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Mart 8, 2017 Share #656 Napisano Mart 8, 2017 prica o FIM relijima preseljena : http://www.diyaudio.rs/topic/8511-fim-rallies-u-staroj-jugi/ ZM Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
black coffe Napisano Mart 29, 2017 Share #657 Napisano Mart 29, 2017 On 26.03.2017. at 11:54 AM, sir Oliver said: Obzirom da su slikice iz mojih ranih "srednjih" motorističkih godina ! svih se varijanti sjećam . Sam ne ovih bobbera , osim onoga sa NSU (princ) mašinom sa zračnim hlađenjem ? , al nek se bar neko sjeća kojekakvih ideja i ko veli da motoristi nisu kreativni , neg sam misle da su " mačo meni " po svojim lokalima - "jazbinama " ' Ovdje prepoznajem : recimo , a ni jedan nije oriđiđi , svi su nadonebani ? . To e zove kreacija i inđirjerstvo , ak nemate probleme tipa NIJA ? ?- eto da nedude si m ni tam ? Ninja ? žena je na Tvojoj strani di je ? ninja je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano April 1, 2017 Share #658 Napisano April 1, 2017 On 3/29/2017 at 10:38 AM, black coffe said: osim onoga sa NSU (princ) mašinom sa zračnim hlađenjem Mamut, jedno od cuda moje mladosti. black coffe je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
black coffe Napisano April 1, 2017 Share #659 Napisano April 1, 2017 58 minutes ago, vladd said: Mamut, jedno od cuda moje mladosti. E da to je taj , o njemu smo čitali u neakvom slovenskom časopisu , čini mi se da se zval AVTO čak je imao ( časopis) i koju stranicu za audiofile ak se ne varam ? . Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
black coffe Napisano April 1, 2017 Share #660 Napisano April 1, 2017 Jadne ove prednje kočnice (tromle- ? one sa paknama) dok su "mamuta" zaustavljale ? A tek ove "čačkalice" od prednjih vilica ? . I opet je išel prek 2 "glave" ? Sigurnost je bila u glavi vozača ? . Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Preporučeni Komentari
Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar
Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar
Kreiraj nalog
Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!
Registruj novi nalogPrijavi se
Već imaš nalog? Prijavi se ovde
Prijavi se odmah