Jump to content

DIY-Σ


lukaluka

Preporučeni Komentari

Napravi kutiju kao u prvom postu, nećeš imati nikakvih problema. Ne treba komplikovati stvari.

Komotno može BC driver da se stavlja I na poziciju basa. Ako ti BC na basu nije opcija, pogledaj  Beyma 15".

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 218
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

bolje sto "nema" nacrta...,,,bas driver je previse blizu sredine kabineta.a trebalo bi da gravitira plafonu kabunetaovako su skoro iste duzine za open end i closed end(ko prati MJK sheetove znati ce...)Takodje pozicije BR otvora i njihove dimenzije bi trebalorevidirati a to je u korelaciji sa driverom kabinetom itd.A ima i drugih drivera za donji spektar i to je navedeno takodje koji su...A kao sto Zvule vec rece fizicki alaign je ono resenje koje se trazitako da bi horna trebalo da bude na kabinetuda bi se mogao uraditi time alaingnment primicanjem ili odmicanjem cele jedinicetakodje i ugao prema tacci slusanja....Ponovo tutkalisiNije da reklamiramALIpogledajte oglaseima jedan par 18in Beymavise nego zanimljivo za kombinaciju sa HF kompresionom jedinicomi VG hornom

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Чекај мало, нешто ми није јасно. Ако се WG комбинује са B&C драјверима и оригиналној скретници, што не бих могао ставити WG у кутији као у првом посту?

 

Једино би то, нажалост, било изводљиво код мене. :(

 

Ako staviš B&C 15TBX100 na mesto basa, može vejvgajd u kutiju i fabrička skretnica će tada raditi, kako kaže FFL. Radiće skretnica i sa drugim basem ali neće raditi dobro pa je u slučaju da se nema merna oprema najbolje se držati fabričke varijante..Na fazu jako puno utiče time alignment. Ako uzmeš drugi bas, nikako ne možeš predvideti gde će njegov akustički centar biti u odnosu na akustički centar kompresionog drajvera. Objasnio sam u temi "PCD how to" i pokazao na primeru šta se dešava sa fazom i kako izgleda kada je kako treba, a šta se dešava kada je sa potpuno istom skretnicom pomeren bas po Z osi za samo 3cm. To ne utiče samo na fazu već i na frekventni odziv pa lako možeš dobiti pik ili dip u blizini frekvencije ukrštanja.

 

Kada bi gledali samo frekventni odziv, svako bi mogao da proračuna gde je -6dB tačka za određeni drajver sa određenom skretnicom. Odredi se to za bas i za visoki, strpaju se u istu kutiju i eto zvučnika (kao što smo već imali pojedine koji tako rade i to iz daleka). Onda uzmem i izmerim zvučnik i vidim da postoji prvo dip pre frekvencije ukrštanja pa zatim pik posle. Otkud to sad ? Pomereni akustički centri gde se na to nije obratila pažnja i eto kreštanja na pojedinim pesmama. Prosto, ne pričam ovo da bih nametao sebe kao bilo kakav autoritet. Ne mislim ni da je moj način jedini niti najbolji. No, ono što znam, to znam i ne može mi niko oduzeti. Ko hoće može da shvati ozbiljno ovo što pričam, a drugi mogu misliti da je mačiji sex u pitanju. Nikoga ne forsiram da radi ovako kako kažem ali zbog onih koji bi saslušali, morao sam da napišem da ne bi posle bilo "ne valja koncept", "ne znam čemu ovoliko buke oko ovog shit-a" itd.Na basu i na visokom su skretnice od po 24dB/o u fabričkoj varijanti. Brdo komponenata koje nisu tu zbog skupljeg izgleda već zato što je neko pre toga poginuo dok nije namestio da se sve to čuje i radi kako treba.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako staviš B&C 15TBX100 na mesto basa, može vejvgajd u kutiju i fabrička skretnica će tada raditi. Radiće skretnica i sa drugim basem ali neće raditi dobro.Na fazu jako puno utiče time alignment. Ako uzmeš drugi bas, nikako ne možeš predvideti gde će njegov akustički centar biti u odnosu na akustički centar kompresionog drajvera. Objasnio sam u temi "PCD how to" i pokazao na primeru šta se dešava sa fazom i kako izgleda kada je kako treba, a šta se dešava kada je sa potpuno istom skretnicom pomeren bas po Z osi za samo 3cm. To ne utiče samo na fazu već i na frekventni odziv pa lako možeš dobiti pik ili dip u blizini frekvencije ukrštanja.

 

Kada bi gledali samo frekventni odziv, svako bi mogao da proračuna gde je -6dB tačka za određeni drajver sa određenom skretnicom. Odredi se to za bas i za visoki, strpaju se u istu kutiju i eto zvučnika (kao što smo već imali pojedine koji tako rade i to iz daleka). Onda uzmem i izmerim zvučnik i vidim da postoji prvo dip pre frekvencije ukrštanja pa zatim pik posle. Otkud to sad ? Pomereni akustički centri gde se na to nije obratila pažnja i eto kreštanja na pojedinim pesmama.Prosto, ne pričam ovo da bih nametao sebe kao bilo kakav autoritet. Ne mislim ni da je moj način jedini niti najbolji. No, ono što znam, to znam i ne može mi niko oduzeti. Ko hoće može da shvati ozbiljno ovo što pričam, a drugi mogu misliti da je mačiji sex u pitanju. Nikoga ne forsiram da radi ovako kako kažem ali zbog onih koji bi saslušali, morao sam da napišem da ne bi posle bilo "ne valja koncept", "ne znam čemu ovoliko buke oko ovog shit-a" itd.Na basu i na visokom su skretnice od po 24dB/o u fabričkoj varijanti. Brdo komponenata koje nisu tu zbog skupljeg izgleda već zato što je neko pre toga poginuo dok nije namestio da se sve to čuje i radi kako treba.

 

Свакако, хвала на овоме. Прилично сам ограничен и од стране собе, како и [важније] од самих могућности израде. Кутија као у првом посту је пуно једноставнија, чини ми се, за израду, и за финални изглед који би лакше прошао поред Кербера.

 

...а ако могу да набавим оба драјвера локално, још боље.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Свакако, хвала на овоме. Прилично сам ограничен и од стране собе, како и [важније] од самих могућности израде. Кутија као у првом посту је пуно једноставнија, чини ми се, за израду, и за финални изглед који би лакше прошао поред Кербера.

 

...а ако могу да набавим оба драјвера локално, још боље.

 

Uvek je najbolje držati se skroz dokumentovane varijante  :oke:  Siguran sam da će TBX raditi dobro. Znaš koga da pitaš o zvuku. Ovo što sam napisao se odnosi samo na one koji bi stavljali drugi basmid, a takvih je najviše.

 

Sa drugim basmidom se ne može ostaviti ista skretnica i očekivati da će se dobiti isti zvuk. Postoji mogućnost da se slučajno ubode ali je vrlo mala.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

425 evra - 15TBX100 - komada 2

170 evra - DE250 - komada 2drvo i skretnice oko 300 evraI kad se sazna cena horni, to bi bilo to.Nešto preko 1000 evra bi koštale gotove kutije.Naravno, bez iživljavanja sa kondenzatorima, trakastim zavojnicama etc. :) Ako se krene u to, sky is the limit :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije da reklamiram

ALI

pogledajte oglase

ima jedan par 18in Beyma

vise nego zanimljivo za kombinaciju sa HF kompresionom jedinicom

i VG hornom

 

 

kako mislis da ti ta 18-tica dobaci do 900hz?

 

 

ili si mislio za sub ispod ovoga o cemu pricamo :respect:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Meni se nekako najvise svidja varijanta onken+lavori. Sve samo pod uslovom da se naprave lepe mlecno bele kutije te se zeni kaze kako su to dve nove masine za pranje I susenje vesa :). Mala sala, ali stvarno dobra kombinacija...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

kako mislis da ti ta 18-tica dobaci do 900hz?ili si mislio za sub ispod ovoga o cemu pricamo :respect:

pogledaj u parametrima impedansua takodje i u odzivu pogleaj krivu?Ako se ne varam mislim da moze bez problemaimpedansa ravna sve do 1K,to je relativno lagana membrana(ceo pokretni mech jeste masivniji,ali kad se oduzme masa kalema delovi centratora i vesanjai pola kolicine lepkamembrana je sigurno lagana, neverovatno cvrstajer mora podneti enormnu snagu koja u kucnim uslovima nece biti niomirisana..? Tako da ne bi trebalo ocekivati ni izoblicenja.Plus je true efikasan koliko i pise ako ne i vise zbog velike povrsine membranea takodje i membrana je conicna horna za F koje dolaze oko kalote a to je upravo onaj granicni spektar goreto implicira dalje da se HF driver ne mora atenuirati uopste ili previsenaravno 24/24 db...

inace, nemojte da mislite da ce lavor na kutiji i lavor na prednjoj ploci raditi isto....

Na kutiji odozgo bi trebalo da radi mnogo bolje1. podesivi time alaing.2. podesivi ugao po horizontali a i vert.3. bas se pomera od poda i gravitira boljoj slusnoj poziciji4. isprvniji su odnosi izmedju centra drivera i dna i plafona kabineta5. otvara se prostor za bolje pozicije i velicine BR otvora...itd itd+Sve je modularno, otvoreno za intervencije, a izgled sa vise smeka i stilanego obicna kutija..Barem ja to tako vidim sa navedenim argumentima..Mislim da se za isti novac i trud moze uraditi bolja kutija nego sto je originalnakoja je koncipirana tako kako jeste da bi bila sto manja, zgodnija za proizvodnju,transport i lagerovanje po salonima... Uostalom kao i 99% fabrickih kabineta. :) Anubis,Mislim da ni u jednoj verziji nije potreban sub za te kabinete?OK ajde zavisi i od ukusa..?Mislim da ta Beyma moze da se provuce i u kompresionom kabinetusa pasivnim shelfom na dole jako niskoi onda je tranzijent ubitacan a bas se ne oseca nego samo blago razmesta unutrasnje organe......Naravno Zvule je naveo masu dobavljivih i dostupnih driveratako da po mom misljenju uopste ne mora tu da dodje "originalni"A takodje bih stavio umesto modela 250 za visoke model 500 recimo
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

tema se polako ali sigurno rasplinjava, ako nije problem molio bih moderatora da je, radi lakšeg praćenja rasčlani  na nekoliko sub-tema tipa:

 

-GeLee Summa clone

-GedLee lavor, šta sa njim?

-Uticaj Boje Lavora Na Feng Šui

 

za onu prvu bih dodao moj utisak da Zvu ako ništa drugo, ali je absolutno u pravu glede značaja skretnice koja je možda na primeru SummaClone zvučnika čini mi se izašla kao najbitniji deo zvučnika: već sam negde napisao da sam bio slušni svedok optimizacije GrauSumma zvučnika kod FFL, i da kad je zamenjena original skretnica sa drugom zvučnik se pretvorio u vašarski razglas za ringišpil i oglašavanje skupljanja perja i starog gvožđa, dok kad se vratila original sketnica pa još sa ispravno priključenim polaritetima desilo se ono što je trebalo da se desi- počeo je zvučnik da svira kako treba, šta treba i kome treba. 

Ostalo tipa modifikacija nečega što niste ni slušali u prvobitnoj izvedbi mi deluje IMHO kao umetnost radi umetnosti iliti proizvodnja rakije viljamovke ali od šljiva napr...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

uh

 

za takove rabote - rasclanjavanje - treba malo jaci moderator , nego sto mi imamo nas na raspolaganju

 

nanomasine mi padaju na pamet ; jedno milijardu njih da pripustimo na vorum

 

dakle , Mod kao entitet ..... bi eventualno bio koliko toliko efektivan

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Upozorenje:

 

Ukoliko nemate nameru da cupate i sebi i bliznjima ruse kose, vlas po vlas, nemate mernu opremu i iskustva pri projektovanju odgovarajuce skretnice, a zelite lavore - ograniceni ste izborom odlicnih komp drivera - B&C DE250 po ceni od po 170e/par. Eto jedan mali sticky za ovu temu.. :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

To se odnosi i na baseve :)

 

inace, nemojte da mislite da ce lavor na kutiji i lavor na prednjoj ploci raditi isto....

 

Na ovo takođe treba obratiti pažnju zbog difrakcije. S tim što, ukoliko dođe do neželjenih efekata zbog skidanja sa kutije, uvek se može napraviti nešto kao L profil, na kom će biti montirana horna, koji će biti dimenzija kutije, a koji se može pomerati napred nazad. No, treba probati prvo eliminisati kutiju, naravno - ako ne uspe, onda ovakve štake :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

naravno, neka pravi kako go hoce i kako mu volja, ali horna montirana na siroki baffle dodatno doprinosi izvanrednoj disperziji - najveci kvalitet zvucnika, trust me - tractrix horna sa boljim drajverom koja stoji sama u prostoru ne moze da prismrdi onome sto OSWG namontiran na prednju plocu daje. jedina apsolutno jedina horna koju sam cuo na tom opsegu na kome ova svira a da nema nista, honk, beaming, nista apsolutno - a cinjenica da zvucni talas prakticno nosi ceo baffle a ne sama horna dodatno doprinosi gotovo elektrostatickom kvalitetu sredine ovde.

 

vecina argumenata iznesenih ovde protiv - tipa mogucnost rucnog podesavanja time alignmenta i ne znam sta se jos pominjalo - je nesto sto je u domenu proracuna koji ce verujem svako ko hoce da izvuce maksimum iz ovoga uraditi pre nego sto odluci kako ce napravi zvucnik. fiksiranje horne nije prepreka za to. pored toga, skretnica je radjena za opciju WG + baffle i ne znamo koliko ce biti primenjiva u opciji ako se horna stavi u slobodan prostor. moz da bidne al ne mora da znaci.

 

ako hocete preporuku pravca za razmisljanje od nekoga ko je dosta vremena proveo sa ovim kutijama, ja bih generalno razmisljao u pravcu bas/mid resenja koje zvuci tonski raskosnije ali ne na ustrb kicka i udarca koji summe u originalu imaju. sonido ne poznajem i moguce je da je to taj iskorak a moguce je i da u aktuelnom beyma katalogu ima drajvera kao sto je pre par godina bio ovaj 15LW30 sa kojim sa imao dosta uspeha ovde gde ih sada koristim. a mozda se sve to moze postici sa necim iz eminence kataloga sto su belosvetski svajseri trosili u ovim raznim EW varijantama poslednjih godina, to bi barem trebalo da bude dzabana. znaci po meni jedina tacka vredna ozbiljnije glavobolje i eksperimenta - bas drajver, kabinet i skretnica za LF moze novo, sve ostalo - prekopirati original bez razmisljanja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ono što mene sokoli da prednja ploča neće biti potrebna za hornu (iako ne smem ništa da garantujem jer još ništa nismo probali) jeste činjenica da je širina origigi gsume tačno 24". U novijim iteracijama sama kutija nije od MDF-a, nego je od plastične mase tako da je wg utisnut u prednju stranu kutije. Dakle, ostavio je kutiju taman tolike širine da smesti wg, a sve ostalo je odsekao. WG je 18" + 3" sa svake strane od kojih je 2" radijus.

 

Širina prednje strane ima uticaja ali koliko vidim - Erl gleda da je izbegne radijusom od 5cm koji kreće odmah od ivice wg-a. Tako da nije isključeno da će i van kutije raditi dobro. Kontam, ako ne treba njemu široka ploča na fabričkoj kutiji, ne treba ni nama. Kažem opet valjda, jer sam i previše oprezan da bih 100% tvrdio nešto ali meni miriše na to.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ovaj lik odavde http://gainphile.blogspot.com.au/2010/11/s15-econowave-dsp.html

kaze za (Celestion CDX1-1745) ovo:

I configured and listened briefly this compression driver at recent GTG and was pleasantly surprised as how similiar
the frequency characteristic and sonics is compared to B&C DE250.

Postavljena slika

postoji li mogucnost da se napravi lavor od dvanest inca za Celestion CDX1-1745 ?


nesto ovako (sa iste stranice)


Postavljena slika

a sa tim bass Eminence Beta 12a  :rasta:

ovo je bre prilicno jeftinije - mini summe bi meni licno vise odgovarale - te zbog para ali i prostora :whistle2:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ti bas treba da ides na mini Sume ?

 

ako neces sa magarca na konja , bas i ne moras sa magarca na magarca

 

nemoj da omalovazavas te tvoje polulavore

 

:hihihihi:

 

 

sto bi ja isao - mozda ce neko drugi, ja sam samo preneo ideju .  :buehehe:

 

nisam znao da je Tannoy polu - lavor  :laugh1:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...