Jump to content

Gramofonska tema


grau.

Preporučeni Komentari

Ah da: koja je vrednost Rin zvučala najbolje? Hmmm... negde oko 24k.

Koji je kapacitet kabla?

 

taj Benz Silver,je MC visokog izlaznog napona (?) sto se kaci na obican MM ulaz,na papiru (47KOhm)

pogresno misljenje koje vlada kod vecine. Probao Ace SH sa 1k opterecenjem na ulazu preampa, nista nije falilo a ipak bilo mnogo detalja

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

 

 

pogresno misljenje koje vlada kod vecine. Probao Ace SH sa 1k opterecenjem na ulazu preampa, nista nije falilo a ipak bilo mnogo detalja

 

 

ma super sve,kod tog u specifikaciji barem pise tako nesto:

http://www.lpgear.com/product/BENZMCACESH.html

 

Silver:

http://www.needledoctor.com/Benz-Micro-Silver-MC-Cartridge

 

prica se svodi na licne preference,kao i kod MC zvucnica,ko kako sa koliko tereti,prilagodjava stvari svom ukusu,samo onda ne vidim rezon za postojanje high output MC segmenta ako i tu treba trte mrte gatati da li je pun mesec ili mlad mesec,onda je low output MC bolje resenje:prilagodjavas samo otpor,pikofaradaza ne igra ulogu,manji broj namotaja na zavojnici daje ono sto treba da da:manja masa,lakocu pokreta naspram vece mase koja se sporije krece kod high output varijanti..lepo kazu neki ljudi najgora varijanta sto postoji,nit je MM,nit je MC :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Silver:

http://www.needledoctor.com/Benz-Micro-Silver-MC-Cartridge

 

prica se svodi na licne preference,kao i kod MC zvucnica,ko kako sa koliko tereti,prilagodjava stvari svom ukusu,samo onda ne vidim rezon za postojanje high output MC segmenta ako i tu treba trte mrte gatati da li je pun mesec ili mlad mesec,onda je low output MC bolje resenje:prilagodjavas samo otpor,pikofaradaza ne igra ulogu,manji broj namotaja na zavojnici daje ono sto treba da da:manja masa,lakocu pokreta naspram vece mase koja se sporije krece kod high output varijanti..lepo kazu neki ljudi najgora varijanta sto postoji,nit je MM,nit je MC :)

na needle doctoru piše da treba da je loading range 

 

Benz MC Silver Specifications

 

[*]Loading range: >1000 ohms

 

Nije mi bila namera da se glancam sa tehnikalijama, nisam za to ni stručan ni vičan, hteo sam samo da ukažem na to da se sa malo truda može naći optimalni rezistivni i kapacitivni element koji koštaju zajedno 15 dinara bez kojih zvučnica neće pokazati svoj pun potencijal u neadekvatnom okruženju, tj. da plug-and-play u gramofonskom svetu retko ide ruku pod ruku sa najboljim što možeš izvući iz gramofonskog setup-a.

 

Kad razmislim, koliko bi bahatije/gluplje izgledalo da sam dovukao kući/pozajmio/kupio jedno pet pari stepUp trafoa i da sam njih menjao u potrazi za dobrim/najboljim zvukom a da nisam ni pipnuo otpornik i kondenzator...? :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

na needle doctoru piše da treba da je loading range 

 

Benz MC Silver Specifications

 

[*]Loading range: >1000 ohms

 

Nije mi bila namera da se glancam sa tehnikalijama, nisam za to ni stručan ni vičan, hteo sam samo da ukažem na to da se sa malo truda može naći optimalni rezistivni i kapacitivni element koji koštaju zajedno 15 dinara bez kojih zvučnica neće pokazati svoj pun potencijal u neadekvatnom okruženju, tj. da plug-and-play u gramofonskom svetu retko ide ruku pod ruku sa najboljim što možeš izvući iz gramofonskog setup-a.

 

Kad razmislim, koliko bi bahatije/gluplje izgledalo da sam dovukao kući/pozajmio/kupio jedno pet pari stepUp trafoa i da sam njih menjao u potrazi za dobrim/najboljim zvukom a da nisam ni pipnuo otpornik i kondenzator...? :)

 

 

sustina postojanja high output MC zvucnica bi bila eliminacija problema uskladjenja kod MC zvucnica..zakacis na standardni MM ulaz i vozis..ocito da to nije slucaj kod svih..:)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mislim da su high output Mc zvucnice napravljene da bi se mogle prikljuciti na MM ulaz sa jednostavnim dodavanjem otpornika izmedju signala i mase. Kapacitet za MM vec postoji na boljim preampima. Jedino na cega proizvodjaci nisu obratili paznju je da je vrlo bitan kvalitet otpornika koji opterecuje zvucnicu

 

Sto se tice kabla pre par dana mi je bio prijatelj sa svojim pravljenim kablom koji sa konektrima na 75cm duzine ima samo 26pF. Na zalost nije oklopljen pa niej za phono. Dobar je izazov naci resenje za phono sa malim kapacitetom

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

 

Metodologija testa je bila sledeća:

 

1. stavljen kondenzator 100pF i slušana muzika uz ugađanje najboljeg zvuka 

2. stavljen kondenzator 50pF i slušana muzika uz ugađanje najboljeg zvuka 

3. stavljen kondenzator 125pF i slušana muzika uz ugađanje najboljeg zvuka 

4. stavljen kondenzator 200pF i slušana muzika uz ugađanje najboljeg zvuka 

5. u međulemljenju iz zezanja slušano kratko bez kondenzatora. Ako volite zvuk MP3 plejera kroz slušalice od 3 evra, eto vam ultimativni phono setup!

 

 

Ah da: koja je vrednost Rin zvučala najbolje? Hmmm... negde oko 24k.

Kod mene na preampu za MM zvučnicu je mala razlika između 25k i 50k. Kapacitivnost sam stavio na najmanju od 100pF.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zvučnica je AT92ECD, preamp Pioneer C-21. Nemam SUT. Promena kapacitivnosti se ne oseća, dok otpornost radi upravo to kako si naveo, šiša odozdo ili odozgo. Mada se meni čini da odozdo ne šiša nego da povećanjem vrenosti dodaje visoke.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mislim da su high output Mc zvucnice napravljene da bi se mogle prikljuciti na MM ulaz sa jednostavnim dodavanjem otpornika izmedju signala i mase. Kapacitet za MM vec postoji na boljim preampima. Jedino na cega proizvodjaci nisu obratili paznju je da je vrlo bitan kvalitet otpornika koji opterecuje zvucnicu

 

Sto se tice kabla pre par dana mi je bio prijatelj sa svojim pravljenim kablom koji sa konektrima na 75cm duzine ima samo 26pF. Na zalost nije oklopljen pa niej za phono. Dobar je izazov naci resenje za phono sa malim kapacitetom

2 kabla po kanalu i masa i hot oklopljeni a košuljice samo na jednom kraju spojene i idu chasses ground...

na taj način ne dolazi do kapacitivnosti izmedju signal gnd i signala.

probaj sa nekim beldenovim rg serije.

.

ali chasses gnd mora biti izolovan od sasije ako ide na preamp

a ako ide na gramofon onda na chasses rucke koji je izolovan od chasses-a samog plinta.

.

To je recimo super stvar kod gramofona sa "eksternom" ručkom.

nema dodatnog šuko ground loopa ili signal gnd loopa... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

nastavljam sa serijalom glupih pitanja

 

znaci balansirana vs nebalansirana veza u phono delu

 

znaci, u cemu je smisao balansirane veze izmedju RIAA sekcije i preampa ako je dovod signala iz zvucnice konvencionalan (po signal i ground iz svakog kanala sto je nedovoljno za full balanced)? kako dovesti balansiran signal iz zvucnice i da li je to uopste bitno za bilo sta?

 

znam da je ZZZ svojevremeno nesto filozofirao na ovu temu ali ne znam gde je to ostalo zakopano

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

zvucnica moze i ne mora imati lokalno stopljen(e) minus(e) sa masom rucice

 

kad nema , rucica koja je umasena sas onu trecu zicu ima ulogu koaxa tj. oklopa

 

e onda - sos zvucnjacu moz' da cinis sta ti volja - da minuse krknes na masu na RCA na preampu ...... kada ti minusi obicno putuju koaxom signalnog kabela

 

a mozes da iste krknes na XLR na preampu ....... kada i minus i plus putuju posebnim zilama obaska koax kabela ,  i da obradjujes signal XLR-no , da ne kazem balansirano

 

a mozes da napravis i prvu varijantu a kabel od druge varijante

 

sve te kablovske/terminirajuce igranke uticu na efektivne kapacitivnosti trase

 

btw. problem predstavljaju zvucnice sa ultraniskim nivoom , jer balansiran spoj istih povecava sum (ref. SE spoj) , u kombinaciji za elektronikom kod koje takodje balansirani spoj povecava sumni broj (ref SE topologija) ......

 

no , koliko god teorija bitna , dokazano je da u praksi postoje dobri preampi i jedne i druge fele .......... te da stepen ozbiljnost izvodjenja igra vecu ulogu od razlike sumnog broja jednog i drugog pristupa

 

no - kad uvedes dobar SUT u igru , World is your Oyster

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Prednost balansirane veze je uvijek bolji CMRR.

 

 

Let's review why balanced operation is desirable. Audio circuits operate in an environment of electrical noise; crosstalk from other channels, ground loops, magnetic pickup from transformers, power supply ripple and other noises. In a balanced circuit, two opposite phases of the signal are present on two otherwise identical input lines. The input of a balanced circuit has a plus and minus polarity, and the output of the circuit also has a plus and minus. The balanced amplifying circuit will amplify the difference between the two inputs and will display a larger difference signal at the output.

What the circuit doesn't do is as important as what it does; it does not amplify any portion of the signal which is the same at both inputs. Ideally it completely rejects the common input signal, and the quality of this rejection is referred to as the Common Mode Rejection Ratio (CMRR), which tells how much of the common input signal gets through.

What the circuit doesn't do is as important as what it does; it does not amplify any portion of the signal which is the same at both inputs. Ideally it completely rejects the common input signal, and the quality of this rejection is referred to as the Common Mode Rejection Ratio (CMRR), which tells how much of the common input signal gets through.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kvaka je u tome što je od balansirane veze važnije na koji način je stvorena. Ukoliko elektronika unosi više smetnji nego što će se postići koristi balansiranim ustrojem, onda i nema nekog smisla. Npr. pretvaranje iz nabalansiranog u balansirani signal pa onda pola metra kabela do drugog uređaja pa opet konverzija iz balansiranog u nebalansirani signal je kontraproduktivna, a najčešće se upravo to događa kod fancy audiofilskih uređaja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pa to je jasno, zato i pitam - ako vec nemas balansiran izlaz iz zvucnice, o kojoj se ceni kompromisa radi. uvodjenje stvarne balansirane veze nije bas jeftina rabota, da li je sonicni benefit prisutan. ovo sto kaze zen za uvecanje suma kod LO zvucnica je nesto cega nisam bio svestan, na primer. nije da trosim AN glave ali nije lose znati.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako gramofonsko pretpojačalo ima kvalitetan balansirani izlaz pa se uz to koristi balansirano pretpojačalo (stvarnog balansiranog ustroja, dakle bez konverzija) ili pasivni balansirani attenuator i nakon toga balansirano izlazno pojačalo (barem balansirani prvi stupanj) onda to ima smisla jer se na krhkom gramofonskom signalu putem nakupi podosta smetnji, posebno šuma koji je i inače najproblematičniji dio u zvuku s gramofona. A osim smanjenja šuma dobije se i koji decibel više zvuka. Cijena su mnogostruko skuplji uređaji, a onda opet ide na vagu. Ali generalno gledajući "najbolji sustav na Svijetu" je ipak balansirani.  :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ili da pojednostavljeno ošajcujem. Sa nebalansiranim sustavom možeš u idealnim uvjetima dobiti odnos S/N 80 dB, a sa balansiranim 85 dB. Otprilike tako......

 

Odmah da kažem kako ta teorija može u praktičnoj izvedbi pasti u vodu iz milijun razloga i to u oba slučaja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

da, to je logicno i jasno. u mojoj konkretnoj situaciji, imam full balansirani preamp (ako prezivi test opstanka u sobi) i merkam jedan lep phono koji ima full balansiranu opciju na izlazu (nije preko trafoa), koja je, gle cuda, skuplja za ne male pare od SE opcije (cirka 220e vise). ali power amp nije balansiran niti ce to realno biti u mom tuznom slucaju vezanosti za single end triode - ne kazem da ne moze da se napravi ali je ta simetrija dramaticno skuplja i generalno je retko ko aplicira na SET pojacala. moje pitanje je direktno ponukano time da li ima smisla ici na balansirani phono pre balansiranog preampa ako iz preampa dalje nema simetricnog signala.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

sa dansnja prezentacije Pointe/Tibor.S./Soulines/igor

 

Pointe Sima20/Analogia "V" model naziv na osnovu dvadesetogogisnjce postaojanja Sima serije,Analogia "series V",Igor-ov gramofon,Jelco 750D,Ortofon Rondo Red,/Sowther/Lundahl aplikacija by "Tibor" za Ortofon Rondo Red..

 

Igoru veliki minus sto se na prezentaciji pojavio sa re-issue LP izdanjima "famoznih snimaka"...prostor bio rekao prevelik,Triangle zvucnik uz AN srebrnu kablazu,hmmmm,uz sav respekt,profulano...

 

sve u svemu,nije lose,al se moglo i bolje...od Igora sam trazio "Bombino" i Tom Waits-a zadnjeg.."Bombino" definitino nije  za cevase,tu ce Naim/Exposure/Ion pobrati lovorike,ostalo je manje vise OK...

post-653-0-20552000-1393684851_thumb.jpg

post-653-0-46958300-1393684882_thumb.jpg

post-653-0-83104500-1393684901_thumb.jpg

post-653-0-05467900-1393684931_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Koliko sam iz nekih izvora sa druge strane čuo, jest bilo tako na početku prezentacije. Nakon što si otišao, kažu da je sve "prosviralo" i bilo mnogo bolje nego što je opisano. Nisam bio pa ne mogu da znam. Al' uskoro mi stiže "Analogia" (mislim da je primerak koji je bio tamo baš taj koji bi trebalo da dobijem) pa ćemo da procenimo koliko istine ima u tome što se priča (o "Analogiji").

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...