Jump to content

Horne teorija i praksa


grau.

Preporučeni Komentari

  • Odgovora 223
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

@ZZZ

A ima li smisla da dole od npr. 250 Hz pa do 1-1,5kHz odradi jeftini a dobri Audax PR170 MO(preko se nadje za 60 - 70e)...Mozda cak i njega u tractrix, a odatle u manju hornu BC 250 DE...Ko gore hoce visoke, neka stavlja

Za taj audax se ne preporucuje ispod 400Hz, ali u horni ide nize...Time taj kritican spektar svira dobar drajver kome to nije problem, a jevtin je.

Milovane taj B&C DE250 je bes sumnje dobar driver. ALI to je ustvari pitanje da DE250 izigrava centralni driver.

Mislim da to nije dobra ideja. Zbog toga sto je mali promer membrane i mala masa membrane za te nize F bez obzira

sto po podacim driver radi na tom delu spektra. Nije vazno samo da moze da reprodukuje vec prevashodno kakvoca te reprodukcije.

Ako mene pitas mislim da nijedna kopresiona jedinica nije pogodna da preuzme ulogu centralnog drivera.

Bez obzira na superiorne karakteristike. Tu se radi i o materijalu membrane izmedjuostalog.

A i cinjenica da ljudski glas ide i ispod 250Hz...

da bi susret bio na oko 250Hz na recimo -4.5 do -6 db

rezanje pocinje orijentaciono A u zavisnosti od tipa i reada skretnice 320-350Hz i 160-180Hz

to znaci da taj deo 160 do 350Hz dobijas iz 2 izvora sa razlicitim faznim pomeranima razlicitim masama, diametrima, impulsima

a mesaju se ispred tebe dok slusas...

To je JAKO vazan deo spektra gde bukvalno POCINJU svi dogadjaji

vokali instrumenti itd i upravo taj deo mora biti konzistentan i preneti na sledeci deo spektra isto to...

a to je od oko 400 do 1-1.2KHz

Ako se to uradi sa kompresionim hornama dolazi do totalnog debalansa i pomeranja sound signature-a ka gornjem delu spektra...

Glas gubi toplinu, nema žile ni fundamenta

namece mi se kao spontano ta relacija Glas / centralni driver?

.

recimo taj sonido 12in je mnogo bolje resenje za centralni driver a kompresioni B&C se mogu postaviti na kraju zdravog dela 12in

imace sigurno veoma dobar odziv do preko 4KHz, a moze mu se dodati i odgovarajuca horna ispred, koja ne mora biti nuzno velikih dimenzija.

.

potpuno je drugacija stvar na koncertima gde su kompresione jedinice sa hornama superiorne

ali treba imati u vidu cinjenicu da ih ima mnogo manje u toweru od bas i sub bas jedinica.

A sve se to pogoni sa ogromnim kolicinama snage pa na jednu kompresionu jedinicu cesto dolazi ipo 4 15in ili 18in

u nekoj horni da bi se ispratila energija u HF podruciju i slika dovela u kakav takav balans...

I to sve uz koriscenje faznih korektora automatskih podesavanja faze kasnjena refleksija ITD itd...

.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Milovane taj B&C DE250 je bes sumnje dobar driver. ...........

:acute: :acute:Govorio ja...........al' džabe. :indifferent22:Da ponovim svoj predlog za Milovana, bilo: bi-amping (trandže za bass, cevno pojačalo za srednji i visoki), opaki 12" bass u BR-u, nisko sečen, pa Audax 7" koji pokriva od 200-250 Hz do 2-2,5 kHz i RAAL ribbon 140-15d.Ako se insistira na horni, onda Sonido 12" do 1,2-1,3 kHz i 1,4" kompresiona jedinica sa odgovarajućim lavorom (1" je premalo za 1,2 kHz). Ako treba i bullet visoki za preko 8 ili 10 kHz. Bass diktira efikasnost, tako da bi to u realnosti bilo oko 92-93 dB, pa bi ceo zvučnik mogao da bude u pasivi i da se prži sa cevnim pojačalom od 20-30 W/ch.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

sta je kraj zdravog dela 12"? nemam pojma, ovde svako treba da odluci u skladu sa svojim poimanjem koncepta. ja nemam dilemu da li je zdravije da imam rez na 800 ili na 250. DE250 upravo zato sto je 1" tesko da moze da se svira ispod 800, to je u summi seceno jako ostro filterom 4 reda upravo da bi se sacuvao drajver od spaljivanja. pisem po secanju ali mislim i da B&C preporucuje u pro nameni daleko visi rez, cini mi se 1.2 ili tako nesto. tako da taj drajver uopste nije ni predvidjen da se nisko spusta, za to je minimum 1.4 a idealno 2 incha. last but not least pomenuti audax pr170m0 je kultni profi drajver i koristila ga je silesija velikih razglasnih firmi u ovih 20 godina koliko se pravi, od peaveya do vrha vrhova po imenu meyer audio. da ne kazem da postoji nedokazani trach da je audax radio OEM za JBL i da se ta verzija nalazi da li u vertecu ili slicnom line array pro sistemu. svuda na poziciji cistog mid drajvera, negde 400-4k. i jos nesto, mislim da ce integracija tj prelaz sa ovog malog i brzog drajvera u horni na kompresioni tipa DE250 biti manja glavobolja nego sa 12" na 1" CD. mada mozda u rukama vestog konstruktora nista od ovoga nema veze.

Da ponovim svoj predlog za Milovana, bilo: bi-amping (trandže za bass, cevno pojačalo za srednji i visoki), opaki 12" bass u BR-u, nisko sečen, pa Audax 7" koji pokriva od 200-250 Hz do 2-2,5 kHz i RAAL ribbon 140-15d.Ako se insistira na horni, onda Sonido 12" do 1,2-1,3 kHz i 1,4" kompresiona jedinica sa odgovarajućim lavorom (1" je premalo za 1,2 kHz). Ako treba i bullet visoki za preko 8 ili 10 kHz. Bass diktira efikasnost, tako da bi to u realnosti bilo oko 92-93 dB, pa bi ceo zvučnik mogao da bude u pasivi i da se prži sa cevnim pojačalom od 20-30 W/ch.

sve pogresno. audax ima osetljivost 100db, RAAL ribon 92-93. cemu onda audax, bolje da gadja drajver kome nece trebati atenuacija kroz skrnavi otpornik koji ce da mu pojede deo zabave.vecina 1.4" CD se u kucnoj upotrebi bez frke spusta do 500-600hz, sta god da pise na tarabi ali je sporan za sve preko 10k pa i manje... sad ako ti je koncept da ga sa osetljivosti od 110db atenuiras na 90 da bi ga onda przio sa 20-30 cevnih vati umesto jedne nule manje, onda to treba da napises. za 1.2k ogromna vecina 1" drajvera, ukljucujuci i najjeftinije - celestion, selenium, DE250 da ne pominjem (rezan na mislim 850 u summi)....
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da ponovim svoj predlog za Milovana, bilo: bi-amping (trandže za bass, cevno pojačalo za srednji i visoki), opaki 12" bass u BR-u, nisko sečen, pa Audax 7" koji pokriva od 200-250 Hz do 2-2,5 kHz i RAAL ribbon 140-15d.

Ili..F.A.S.T. Sonido koncept...SCW-300 za bass, secen na nekih 300-400 Hz 6db oct, (u TL ili mozda mozda pak kompresiji..) i SWR-145a sa 400 Hz na gore, isto 6db/oct... da imam kinte, ja bi to napravio, i uzivancija..kakvi lavori, riboni...Necu vise da offtopicarim...
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

audax ima osetljivost 100db, RAAL ribon 92-93. cemu onda audax, bolje da gadja drajver kome nece trebati atenuacija kroz skrnavi otpornik koji ce da mu pojede deo zabave.

Pardoniram, Focal 7", onaj što ga Koja prodaje, Audiom 7 A2, i taj je eff. 96 dB, i RAAL 140-15d je eff. 96 dB. Između te dve jedinice pasivna skretnica bez otpornika za prigušenje na ribbonu. Bolje od toga ne može.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

vecina 1.4" CD se u kucnoj upotrebi bez frke spusta do 500-600hz, sta god da pise na tarabi ali je sporan za sve preko 10k pa i manje... sad ako ti je koncept da ga sa osetljivosti od 110db atenuiras na 90 da bi ga onda przio sa 20-30 cevnih vati umesto jedne nule manje, onda to treba da napises. za 1.2k ogromna vecina 1" drajvera, ukljucujuci i najjeftinije - celestion, selenium, DE250 da ne pominjem (rezan na mislim 850 u summi)....

Već sam nabrajao zašto mi se koncept ne sviđa (kao i Majda i Koja). Ili mora aktiva, pa ispadne skupo, sa neizvesnim ishodom, jer to mora da radi tatamata....ili se kod pasive horna mora atenuirati sa 106-108 na 92-95 dB, što ne može proći bez čujnog uticaja na zvuk. Rasipanje 70-85% signala u otpornicima. Jao! Da ne pominjem da je tu rez posred (srednjih i viših) osnovnih tonova i drugih harmonika (nižih osnovnih tonova) instrumenata i glasa. Predlozi koje sam dao su u nekim razumnim granicama što se tiče finansija, i što se tiče komplikovanosti projekta. Guranje (pre)velikih horni koje će nisko da se seku povlači nekoliko loših stvari, kada pričamo o kućnom HiFi-ju: full custom aktiva (komplikovano), skupa CD jedinica, skupa horna, skup bass, i na kraju sve to ispadne JAKO VELIKO.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pardoniram, Focal 7", onaj što ga Koja prodaje, Audiom 7 A2, i taj je eff. 96 dB, i RAAL 140-15d je eff. 96 dB. Između te dve jedinice pasivna skretnica bez otpornika za prigušenje na ribbonu. Bolje od toga ne može.

E, kasno je za to, Focal je prodat :)Nije otisao kod kolega sa foruma, vec preko KP. U dobre ruke, čini mi se :)
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

aaaaaaaa, pa mora da padne procenat .. :prankster2:

Bilo je u nastavku rečenice: "dođeš mi pivo", ali sam izbacio. Svaki put kada nešto naknadno izostavim, ispostavi se da je bilo preko potrebno. :heh: P.S. Šta je to procenat? Moram da pitam svoje nekadašnje kolege mašince, Đilasa i Šutanovca, oni će to bolje znati....
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa potrebno je proveriti merenjem i slusanjem da li je "zdrav" deo spektra kod recimo sonido 12intamo gde prestaje da radi pri samom kraju a to je negde oko 4-5KHz?Trebali bi izmeriti izoblicenja a i proveriti spl i uporediti ga sa onim koji je da oproizvodjacako su niska izoblicenja, averujem da jesu da ne objasnjavam sada na osnovu cega to mislim, ONDAdriver moze da skoristi i bez skretanja pa se moze susresti na -6db od centranog dela spl-a sa kompresionom HFOnda bi trebalo proveriti isto to ali na drugom kraju kod niskih Fi to u1. kompesionom kabinetu takve zapremine da ne dodaje DB na oko 100Hz2, istom tom kabinetu ali sa skinutom zadnom stranicom - tako da postaje U frame OB3. istom OB kabinetu ali sa dodatim damperima u stilu Philips Acoustically damped enclosurepa videti sta se desava sa dzivom, izoblicenjima i zvukom uopsteMislim da ce takav driver pokazati jako dobre rezultate u sva tri veoma jednostavna kabinetai da ce i na donjem delu imati "zdrav' spektar.najverovatnije ce biti veoma upotrebljiv do oko 120hz a u kompresionom kabinetu mozda jos i nize?recimo sa OB kabinetom moze ispred doci i hornaona ce po defoltu biti manja zbog manjeg otvora pri grlu koji ce ujedno pokriti-neutralisati vesanje...a nadomestice u OB pad od oko 20-220Hz pa na dole taman za 3.5-4 db.kompresina jedinica sa kracom hornom ili WG nece izdizati donji deo spektra ali ce ipak biti potrebno primeniti recimo prvo neki contout filter koji cepriblizno uskladiti spl na liniji susreta, a zatim recimo oktavu nize primeniti ostrije secenje da se odsece nepotrebni deoako ima izdizanje prema od recimo 5-6K prema 20K, a bice ga verovatno, nece skoditi zvuku pa cak da ji 10dbzbog toga sto ce biti postepeno i obuhvata ce vecinom samo harmonike a manogo manje osnovnih tonovaCentralni deo ce biti ugnezdjen izmedu HF jedinice i SUB basova...Tako da mu posle teba dodati dole jedno 2 x 15in ili 2 x 18in po kanalu pasivno skretanje 24db/oct sa pocetkom rezanja na oko 85-90Hz susret na -6db 110-120Hz...recimo jedan od nacina a i ukljucuje 2 horne u sistem koje nisu velikeI to sve moze pasivno da se izvede pa cak i blazi pasivni shelf na subovima od oko + 3-3.5db.ako nekom smetaju mali pikobi na oko 500 i oko 800Hz kod sonidajedan se moze ispeglati elektricnim putem i to paralelnim RLC kolom a drugi ako se driver koristi u zatvorenom kabinetu helmholtzovom komoromza te fo male zapremine pa nece povecati zapreminu kabineta...mislim da ce samo 1 12in u sistemu sa kompresionim HF driverom sa ili bez horne u bilo kojoj konfiguraciji imati uvek specifican sound signature,a opet ako se HF driver previse "davi" ko sto rece Boki, a to jednostavno mora biti uradjeno ako se susrecu na 1.2 - 2K,nekako se sve izgubi i ninasta ne lici... :whiteflag: uf, opet preopsirno...sorry

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jos nesto koliko sam video u podacim za taj DE250 on ne "pada" na visokimaa merenja su izvrsena bez horne, sto znaci da ako postoji "pad" na visokim sa hornom,onda horna dodaje selektivno efikasnost na domnjem delu HF spektra jedinice?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Prendere....prenderlo in giro .....zezati , zahebavati nekog .....u ovom konkretnom slučaju se radi o zezanju samog sebe a pomalo i ostalih . Motiv je jedan intervju Maria Murace /Chario / gde kaže otprilike . Pokušaj da se muzički doživljaj iz neke koncertne dvorane prenese u kućne uslove , ne može biti intiligentan pokušaj jer iz raznih razloga je to nemoguće .....ne može se neki zvuk koji putuje par desetina metara sabiti u 4 metra klasične sobe .....u principu zvuk jeste putovao par desetina metara i tako je i snimljen , ali se ne može kompresovati u 4 metra ....dakle jedan od problema je nemogućnost kompresije prostora a sa njim i ostalih stvari . Jedan zvučnik ne može da pokrije kompletan opseg , dakle ide se na višestazne sisteme , gde jedan zvučnik rešava jedan problem a dva dodaje . Sistem percepcije je komplikovan sistem i istraživači su i te kako svesni svih ograničenja i limita , ali postoji i jedan motiv , na osnovu kojeg se sistem može prevariti tako da ga ubedimo da čuje i ono što u prirodi i ne postoji ,dakle prevariti sistem da poveruje da je baš sve tako . Naš percetivni sistem poseduje 'genetičku intiligenciju ' i vrlo jednostavno detektuje kada pokušavamo da ga prevarimo , ali ako se prevara pravi radi nekog uživanja u muzici , sistem i te kako postaje kooperativan i prihvata prevaru i dozvoljava nama malim ljudima , jedan mali vremensko-prostorni skok u neki od muzičkih doživljajaj iako realno samo sedimo u sobi ispred neke dve kilave kutije . Naš sistem percepcije perfektno zna da zvuci koji dopiru iz kutija nemaju ama baš ništa zajedničko sa realnošću , ali ako se mi pokažemo istinski zainteresovani da uživamo u nekoj muzici , a ne jednostavno u akustici , onda naša priroda radi za nas i dozvoljava da živimo 'la fiction' audio reprodukcije .......... Sad ni sam ne znam zašto sam ovo pisao ovde , ali za početak mogu samo da izdvojim primer prevare svetskih razmera ....recimo ljubitelji karleuše ....koje su to laži i prevare u pitanju , normalnoj osobi je nedokučivo .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

.....................................................................................................recimo ljubitelji karleuše ....koje su to laži i prevare u pitanju , normalnoj osobi je nedokučivo .

ako se pokažeš istinski zainteresovanim za uživanje, tvoja priroda će raditi za tebe, tvoj sistem percepcije dozvoliće da bude prevaren i bićeš prepušten uživanju
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 3 nedelje kasnije...
  • 2 nedelje kasnije...

Upravo videh na sajtu Radijanovih comp.dr. nesto sto mi bas nije jasno...Nihovi 2" drajveri-oni bolji, idu gotovo ravno do 20kHz ? Je li to znaci da njima uopste ne treba visoki, da oni bez problema guraju i te visoke frekv., ili je tu bolje ubaciti neki supertv. da to bolje i lakse odradi...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...