Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

objasni svoju logiku za pocetak svedjanima i (starom) volvu koji je prvi izumeo pojam pasivne bezbednosti i nabijanja snage u motorima radi pojacanja bezbednosti vozila (davanja mogucnosti vozacu da uz pomoc performansi vozila kao sto je recimo medjuubrzanje resava opasne situacije na drumu).

 

Čudi me da onda nisu iz bezbednosnih razloga zabranili prodaju svih automobila sa manje od 150 KS.

 

svako ko je vozio auto od recimo 90 KS i recimo 150 KS zna koliko je bezbednija voznja u jacem vozilu.

 

Nisam baš siguran da od toga zavisi bezbednost. Biće ipak da su neke druge stvari mnogo važnije.

 

Sto ce ti pojacalo od 50W u sobi od 15 m2 ... ili sto ce ti uopste bolji zvucnici ako ih ne stavis u sobu kako trebaju da stoje :)

Ili, sto ce ti auto kad moze i biciklo, ili pjeske ili komunalnim prevozom? :)

 

Ako karikiraš, onda to može i tako da se posmatra.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Čudi me da onda nisu iz bezbednosnih razloga zabranili prodaju svih automobila sa manje od 150 KS.

 

 

 

@first:s cim bi krenuo u preticanje radije vozila koje ide ispred tebe recimo 90kmh..s autom od 45 konja,100 ili 145?..pod uslovom da su manje vise price oko iskoristivosti obrtnih momenata iste?..ja dosta putujem sluzbeno kolima,na duge staze..glasam za onaj sa 145..

 

?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@first:s cim bi krenuo u preticanje radije vozila koje ide ispred tebe recimo 90kmh..s autom od 45 konja,100 ili 145?..pod uslovom da su manje vise price oko iskoristivosti obrtnih momenata iste?..ja dosta putujem sluzbeno kolima,na duge staze..glasam za onaj sa 145..

 

Ako je vozač iskusan i svestan mogućnosti svog automobila, onda će sa svakim od ovih vozila bezbedno završiti preticanje. Malo ranije ili kasnije, ali će to svakako učiniti bezbedno. Lošem vozaču (ili nekoj budali za volanom) neće od pomoći biti ni auto sa 300 KS. Takav će samo još lakše da upadne u neku nevolju, jer nije dovoljno sposoban za upravljanje takvim vozilom. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako karikiraš, onda to može i tako da se posmatra.

 

Pa naravno da karikiram ali bar bi ti trebao imati razumjevanja za to. Nema veze je li to HiFi ili motori ili nesto trece. Ogromnoj vecini je razumljivije dati pare ili imati auto sa snaznijim motorom nego na jace pojacalo koje ti stvara probleme sa komsilukom. 

 

Ni tebi ne treba jacae pojacalo ili "bolji" kabal niti ti treba EU zakon koji ti ogranicuje potrosnju struje u uredjajima ili nesto trece ... 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako je vozač iskusan i svestan mogućnosti svog automobila, onda će sa svakim od ovih vozila bezbedno završiti preticanje. Malo ranije ili kasnije, ali će to svakako učiniti bezbedno. Lošem vozaču (ili nekoj budali za volanom) neće od pomoći biti ni auto sa 300 KS. Takav će samo još lakše da upadne u neku nevolju, jer nije dovoljno sposoban za upravljanje takvim vozilom. 

 

Tom logikom treba svima zabraniti voznju, tako je najsigurnije ... i onda bas ne moras placati kazne policiji za preticanje ;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

s cim bi krenuo u preticanje radije vozila koje ide ispred tebe recimo 90kmh..s autom od 45 konja,100 ili 145?.

 

 

 

Imao sam auto sa 45 konja. Nisam ni razmišljao da pretičem bilo koga ko ide 90kmh... :rofl:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako je vozač iskusan i svestan mogućnosti svog automobila, onda će sa svakim od ovih vozila bezbedno završiti preticanje. Malo ranije ili kasnije, ali će to svakako učiniti bezbedno. Lošem vozaču (ili nekoj budali za volanom) neće od pomoći biti ni auto sa 300 KS. Takav će samo još lakše da upadne u neku nevolju, jer nije dovoljno sposoban za upravljanje takvim vozilom. 

 

ajde nemoj se zavitlavati...jasno ti je bilo pitanje,il sve treba crtati na tablu.?...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@ninja

 

Samo pokušavam da potsetim i na neke druge aspekte, jer ta povećana snaga automobila u neiskusnim rukama može imati sasvim suprotne posledice od ovih na kojima se potencira (bezbednije obilaženje). Pa jel' to jedini segment bezbednosti u saobraćaju, ili postoje i neke druge stvari koje su takođe važne.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

jaooooo jos daj kontakt za dobrog majstora za opel sa multijetom od 150KS pa da se usrecim, ocu da se roknem. sad je dosao na red DPF sto je urgentno jer gusi motor, kvacilo koje cvrci vozim vec 10000km,

Sto se Dpf-a tice operi i ne zamajavaj se softverskim varijantama jer svaka mora da zavrsi i vadjenjem potrebnih i nepotrebnih varijanti ,najgore je sto se DPF filter retko i zapusi ,vec katalizatorski deo iza koji svi majstori vide kao 100-150e kad ga preprodaju posle skidanja sa tvog auta ,josh naplate demontazu. Operi dpf i Katalizator sipaj tecnost za euro 5 kamione jer je visestruko jeftinija i neka neko ko zna pokrene samociscenje i to je to ,100.000 si miran .I molim te objasni mi to gusenje motora......????????????

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ajde nemoj se zavitlavati...jasno ti je bilo pitanje,il sve treba crtati na tablu.?...

 

Ako ti je ono bio neozbiljan odgovor, onda stvarno nisam u stanju da ti bolje objasnim koliko su za bezbednost važnije neke druge stvari od tog besomučnog nabijanja konjskih snaga u motor. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako ti je ono bio neozbiljan odgovor, onda stvarno nisam u stanju da ti bolje objasnim koliko su za bezbednost važnije neke druge stvari od tog besomučnog nabijanja konjskih snaga u motor. 

 

nemoj cepati picinu dlaku na 20,ni ja licno ne oporicem vaznost i drugih stvari/faktora oko bezbednosti u saobracaju,ali..jos jednom,isto moje pitanje,svi uslovi isti,za sva 3 vozila,i ono koje se pretice... i meseceve pege stoje isto..ja ponovo glasam za vozilo sa najvecom snagom..nisam neki trkac po svaku cenu po vozackom mentalitetu...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako ti je ono bio neozbiljan odgovor, onda stvarno nisam u stanju da ti bolje objasnim koliko su za bezbednost važnije neke druge stvari od tog besomučnog nabijanja konjskih snaga u motor. 

 

E, pa, veci problem pri saobracajnim nesrecama je manjak konja neko visak konja. Vecina vozaca koja vozi nemarno i sumanuto i pretice na svakom mogucem mjestu, radi to bez obzira koji auto ima. Cak im je i draze preteci sa Yugom nekog Audia nego Ladu. Sa tim stvarima sam ipak mnogo bolje upoznat nego ti. U stvari ja sam upoznat a ti nagadjas.  :wink2:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@paja959

 

Kako si ti u ovo tvoje pitanje uopšte upetljao vozilo od 45 KS. Jesi li ti video moj prvi post na ovoj temi (Str 3), od čega je i počela ova priča. Evo šta je pisalo.....

 

Nije mi samo jasno što se otimate i palite na te automobile sa motorima od preko 100 KS, kad to samo stvara probleme

sa policijom pri ovakvim ograničenjima brzine. U Nemačkoj recimo to sve i može da ima nekog smisla kad izađeš na utoput,

ali u ovim našim krajevima je samo pitanje kada i koliko kazni ćeš da se naplaćaš.

 

Eto, pa ti sad proceni da li ovaj tvoj auto od 45 KS uopšte ima mesta u ovom mom komentaru....

 

@ninja

 

I za tebe važi ovo isto, jer i ti u svom poslednjem postu pominješ Yuga i neke slične trabakule.... :wink2: 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Netočno je da snažniji auto znači veću sigurnost u vožnji. Sa prometnog stajališta (a tu sam ja ipak neki stručnjak :) ) snažnije auto vuče vozača na bržu vožnju što u konačnosti znači da se on udaljava od sigurnosnih uvjeta za koje je projektirana cesta. Naime, nagibi u krivinama i duljina prijelaznih krivina (pravac-radijus) te širina kolnika i sl. ovise o brzini i kada na prometnom znaku piše 60 to znači i da parametri ceste odgovaraju toj brzini. Kako sila raste sa kvadratom brzine tako raste i nesigurnost na cesti jer se otpori trenja mijenjaju linearno (npr. s težinom i širinom kotača).

Dakle veća snaga motora bila bi bolja samo ukoliko bi se poštivali prometni znakovi, a preko toga veća snaga znači manju sigurnost. Statistički se najmanje gine u najsporijim automobilima pa je zato u nekim zemljama i vozačka dozvola za neiskusne vozače limitirana snagom automobila.

Sve ostalo su samo mačo priče/bajke na koje je malo tko imun. Tko od nas nije barem nekada oborio neki rekord na cesti :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@paja959

 

Kako si ti u ovo tvoje pitanje uopšte upetljao vozilo od 45 KS. Jesi li ti video moj prvi post na ovoj temi (Str 3), od čega je i počela ova priča. Evo šta je pisalo.....

 

 

Eto, pa ti sad proceni da li ovaj tvoj auto od 45 KS uopšte ima mesta u ovom mom komentaru....

 

 

@first:taj od 45KS je dodat sa moje strane za bolju vizualizacija situacije..onda 100 vs 145?..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Netočno je da snažniji auto znači veću sigurnost u vožnji. Sa prometnog stajališta (a tu sam ja ipak neki stručnjak :) ) snažnije auto vuče vozača na bržu vožnju što u konačnosti znači da se on udaljava od sigurnosnih uvjeta za koje je projektirana cesta. Naime, nagibi u krivinama i duljina prijelaznih krivina (pravac-radijus) te širina kolnika i sl. ovise o brzini i kada na prometnom znaku piše 60 to znači i da parametri ceste odgovaraju toj brzini. Kako sila raste sa kvadratom brzine tako raste i nesigurnost na cesti jer se otpori trenja mijenjaju linearno (npr. s težinom i širinom kotača).

Dakle veća snaga motora bila bi bolja samo ukoliko bi se poštivali prometni znakovi, a preko toga veća snaga znači manju sigurnost. Statistički se najmanje gine u najsporijim automobilima pa je zato u nekim zemljama i vozačka dozvola za neiskusne vozače limitirana snagom automobila.

Sve ostalo su samo mačo priče/bajke na koje je malo tko imun. Tko od nas nije barem nekada oborio neki rekord na cesti :)

 

vozis autoputem,sporije no maximalni limit,ispred tebe se nalazi tegljac,ili autobus koji je limitiran krajnjom brzinom,imas nameru da obidjes ali ne mozes.posto se spoljnjom trakom krecu brza vozila od tebe,ali ova vozila su jos uvek unutar dozvoljene maksimalne brzine,prisiljen si da usporis i ti na brzinu vozila koje se krece ispred tebe(tegljac/autobus)..kad prodju brza vozila kreces u preticanje..sta je bolje (sigurnije?),krenuti u preticanje sa jacim vozilom ili slabijim,pod uslovom da su prisutni idealni uslovi po svim parametrima..

 

?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Netočno je da snažniji auto znači veću sigurnost u vožnji. Sa prometnog stajališta (a tu sam ja ipak neki stručnjak :) ) snažnije auto vuče vozača na bržu vožnju što u konačnosti znači da se on udaljava od sigurnosnih uvjeta za koje je projektirana cesta. Naime, nagibi u krivinama i duljina prijelaznih krivina (pravac-radijus) te širina kolnika i sl. ovise o brzini i kada na prometnom znaku piše 60 to znači i da parametri ceste odgovaraju toj brzini. Kako sila raste sa kvadratom brzine tako raste i nesigurnost na cesti jer se otpori trenja mijenjaju linearno (npr. s težinom i širinom kotača).

Dakle veća snaga motora bila bi bolja samo ukoliko bi se poštivali prometni znakovi, a preko toga veća snaga znači manju sigurnost. Statistički se najmanje gine u najsporijim automobilima pa je zato u nekim zemljama i vozačka dozvola za neiskusne vozače limitirana snagom automobila.

Sve ostalo su samo mačo priče/bajke na koje je malo tko imun. Tko od nas nije barem nekada oborio neki rekord na cesti :)

Vozim po pravilima, uporno i nepokolebljivo. Čak je i moja supruga odmah primetila da su mi preticanja značajno pouzdanija od kada imam vozilo koje (i) po Vama ima viška „snage“... Ja sam zadovoljan...

A o prometnim ograničenjima: moji favourite su: 50, ł50, 40 na 50-ak metara ukupno (KO, MNE)... ili 50, 80, 60 (SER...) na manje od 50-ak metara i tako dalje... Cena kazne me drži veoma budnim a znam da bih daleko pouzdanije i odmornije prešao put Bigova<>ExodusHair da mogu sam da odredim svoju brzinu, no... Poštujem... Da je neko računao ono što ste napisali, dozvolićete da umem to da izračunam, sve bi bilo drugačije... Mnogo toga je bliže random nego ičem dugom, ali šta je tu je... Da ne kažem, Vašim rečima, „bajke“... ;)

Snaga me je spasla prethodnog weekend od nekoliko bliskih sureta sa makazašima i njojzi hvala... Spasla me je i danas od moje sopstvene greške u jednoj veoma mirnoj ali kišnoj prilici... I, opet joj, hvala...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@first:taj od 45KS je dodat sa moje strane za bolju vizualizacija situacije..onda 100 vs 145?..

 

Ako si već pročitao šta sam napisao, onda ti je valjda jasno i šta sam hteo da kažem. Auto sa stotinjak konja je više nego dovoljan za ove naše trenutne uslove vožnje. Putevi su nam takvi kakvi jesu (uglavnom očajni), gradska vožnja ograničena na 50 km/h (na otvorenom 120 km/h) i koji će mi onda moj auto sa 150 KS ili više u ovakvim uslovima.

 

Naravno da je bolje imati više nego manje (što reče No1 u AF-u), ali to postaje izlišno u ovim našim saobraćajnim uslovima i samo provocira vozača da krši saobraćajne propise. Najmanji je problem plaćati kazne za prekoračenje brzine (ako imaš novca), ali je mnogo gore ako zbog toga izazoveš neku nesreću sa ljudskim žrtvama. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Najbolje ti je ne pretjecati. Na odredište dođeš par minuta kasnije, ne treseš se, puls ti je bio cijelo vrijeme na normali i ne moraš odmah na WC.

 

Ako želiš iskazivati hrabrost mene možeš impresionirati samo na dva kotača, kao npr. da voziš brže bicikl. :buehehe:

 

post-26-0-34528800-1400163130_thumb.jpg

 

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...