Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

objasni svoju logiku za pocetak svedjanima i (starom) volvu koji je prvi izumeo pojam pasivne bezbednosti i nabijanja snage u motorima radi pojacanja bezbednosti vozila (davanja mogucnosti vozacu da uz pomoc performansi vozila kao sto je recimo medjuubrzanje resava opasne situacije na drumu).

 

svako ko je vozio auto od recimo 90 KS i recimo 150 KS zna koliko je bezbednija voznja u jacem vozilu.

Tako je  Grau, lokalnim rijecnikom: bolje imati PSU sa 150VA nego 90VA.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dizne, plivajuci zamajci, kvacilo,...

Onda je bolji izbor bemzin za Alfu. Makar i sa plinom

 

 

Izokrečeš smisao ako se referiraš na moj post!ono što sam ja nabrojao se odnosi na sveobuhvatan overhaul stroja.Ako si pitao u vezi klasičnog remapa dobio si odgovor i na to i to ne samo od mene.Naravno, benzin će dati onaj alfistički osječaj zbog kojeg je i postala poželjna na prvom mjestu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne na tvoj post nego je Anubis nesto kukao da ga mnogo kosta popravka i nabrajao sta sve mora da se menja.

Ako je to vec problem sa dizelima ( visokog pritiska) onda stvarno razmisljam da je ekonomicniji benzin( +LPG eventualno).

Jeftiniji servis + performanse (valjda ) bolje .

 

Na benzin se vozi, dizelom se ore a na plin se kuva

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne na tvoj post nego je Anubis nesto kukao da ga mnogo kosta popravka i nabrajao sta sve mora da se menja.

Ako je to vec problem sa dizelima ( visokog pritiska) onda stvarno razmisljam da je ekonomicniji benzin( +LPG eventualno).

Jeftiniji servis + performanse (valjda ) bolje .

 

Na benzin se vozi, dizelom se ore a na plin se kuva

 

 

Ma kad sam već otipkao i meni je naišlo da je to u pitanju. Dizeli imaju svoje prednosti i mane isto kao i benzinci. Pitanje je na koji smo kompromis spremniji. Što se tiče zamajca, takav dvomaseni imam i na G4 i na Ibizi i barem u mom primjeru nema problema, ali to ovisi koliko o faktoru neophodne sreće toliko i o okolnostima u kojima se vozilo uglavnom koristi. Tko živi u gradu ili na brdu će svakako više trošiti neke dijelove od onoga koji je na selu i u ravnici.Dizeli jesu napredovali toliko da redovito iznenađuju ljude koji su zadnji put vozili dizela prije dvadeset i pet godina i tada s pravom rekli da to nije to, ali niti benzinci im ne ostaju dužni. Uz to, nepošteno je prema benzincima kada se uspoređuje turbo dizel sa interkulerom i atmosferski benzinac. Hajmo napraviti usporedivo prehranjivanje i na benzincu, pa će biti jasno da je razlika ipak ostala kakva je i bila - jedni su glasniji i manje troše, a drugi su tiši, agilniji kroz nešto veći raspon okretaja, ali to i naplačuju potrošnjom uz napomenu da su benzinci postali prilično štedljivi u usporedbi sa onima od samo prije 15 godina.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Iz licnog i tudjeg iskustva , JTD motor nema premca u staroj i novoj mjet verziji mozda bi cdi bio bolji da je verziju od 2200ccm smanjio na za nasu zemlju razumnu kubikazu tj.2.0 .VW se dugo mlatio TDI *ne common rail* varijantom da je malko okasnio u toj igri tako da sad leci tek decije bolesti ,bmw nikada nije imao dugotrajan dizel motor ==mozda ce sad jer krecu sa JTD motorima..u svojim vozilima. HDI motori isto sto i JTD ali ga usrase sa pripremnom grupom goriva na pumpi visokog pritiska koje nase gorivo ubije za vrlo kratko vreme. Plivajuci zamajac iz ORIGINALA je najjeftiniji za fiat grupu Alfa Fiat Lancia.Turbina Najjeftinija za JTD motore remont i polovna primer za punta 1.9jtd celo novo kuciste turbine sa remontom 85e i garancija od godinu dana. Renault fina dci prica ali nije za nas tip vozaca trazi paznju inace sem turbine delovi na kioscima Dzab Dzaba sem ako nije Siemens varijanta .Opel ,pa to je opet JTD motor. Ford jevrejska firma tako da sta te na pocetku bude kostalo jeftino posle cesh platiti OHOHOHOHO .

Sve u svemu po kvarljivosti gde god je SIEMENS umesao prste to ima tacno proracunat radni vek Nebitno da li je DCI HDI TDI etc.

 

Sto se Alfe benzinca tice da li je neko video motor posle 200.000km narocito klipove a ni 150eura za svecice nije labavo i naravno kajs za ravnotezno vratilo koji bi trebao da se menja na 30.000 ali ga nasi majstori ne stavljaju jer puca i upada u zupcasti kajs.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

sto se VW tice, definitivno se slazem u ovome. Citao duze vreme pre nego se odlucio i kupio sta hocu.

Oni su radili do 2005 TDI motore koji nisu bili common rail jer su imali takvu filozofiju. Ti motori su dovedeni do savrsenstva i uz odgovarajuce odrzavanje to moze da traje dugo dugo...i preko 600k km.

Od 2005 su poceli sa common rail, gde stvarno imaju decije bolesti, narocito sa BKP motorima i Simensovim diznama. Resili su trajno te probleme tek u modelima od 2008/09 god.

Znam da nije tema za VW ali nije lose ko cita da se informise a zeli VW auto...da ne bude udaranje po dzep.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nema lepse voznje od dizelasa.

 

Ja imam dizela i to prvenstveno, zapravo, iz samo jednog razloga. Isti auto (Reno Modus), 1.5 DCI 86KS troši po gradu cca 4-4.5L/100km /fabrička specifikacija kaže 4.8), benzinac sa 1.6 16V motorom ima dva konja više a troši 8.5-9 (fabrika kaže 8.8) litara... Ovi što veruju u to da se na dizel ore, nek uživaju... Jednog dana će se možda probuditi iz dvadesetogodišnjeg sna... To je 4 litre razlike na svakih 100km...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije mi samo jasno što se otimate i palite na te automobile sa motorima od preko 100 KS, kad to samo stvara probleme

sa policijom pri ovakvim ograničenjima brzine. U Nemačkoj recimo to sve i može da ima nekog smisla kad izađeš na utoput,

ali u ovim našim krajevima je samo pitanje kada i koliko kazni ćeš da se naplaćaš.

 

Sto ce ti pojacalo od 50W u sobi od 15 m2 ... ili sto ce ti uopste bolji zvucnici ako ih ne stavis u sobu kako trebaju da stoje :)

Ili, sto ce ti auto kad moze i biciklo, ili pjeske ili komunalnim prevozom? :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

objasni svoju logiku za pocetak svedjanima i (starom) volvu koji je prvi izumeo pojam pasivne bezbednosti i nabijanja snage u motorima radi pojacanja bezbednosti vozila (davanja mogucnosti vozacu da uz pomoc performansi vozila kao sto je recimo medjuubrzanje resava opasne situacije na drumu).

 

svako ko je vozio auto od recimo 90 KS i recimo 150 KS zna koliko je bezbednija voznja u jacem vozilu.

 

Pa nije bas tako. Volvu je trebalo vise snage prvenstveno zbog vece kilaze. Volvo je uvijek bio podosta tezi od svih auta u istoj klasi i to zbog sigurnosnih razloga.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Temperature u ispušnoj grani se mjere, kao i tlakovi u usisnoj. Nije baš da je loto za onoga tko radi mapu ako je taj dovoljno educiran. Loto nastaje kada se neprovjerena mapa ukuca u CPU, pa se zbog predugog vremena ubrizgavanja, prevelikih tlakova prednabijanja i posljedično prevelikih temperatura u ispušnoj grani (čitaj turbini) počinju u boljem slučaju paliti safe modovi, a u lošijem kada vijci na glavi ne izdrže tlak ili se radi lošeg ubrizgavanja propali rupa na čelu klipa.Naravno da postoje rizici, ali kad se napravi kako treba trajnost vozila nije (bitno!) kompromitirana. U suprotnom - ćao đaci!Također prijenosni elementi snage su jače opterećeni. Dobar tuner ima iskustvo koliko smije dignuti moment, a da npr. kvačilo to može podnositi dovoljno dugo.Inače i količina zraka (tlak prednabijanja) i količina goriva se mogu uz izmjenu npr. vijaka na glavi motora, brizgaljki, izmjenom modela turbine, interkulera itd. povečavati sve do mjere kada opterećenja na klipnjačama ne postanu prevelika, a i tada se ugradnjom posebno izrađenih dijelova za pojedini tip motora može ići dalje.Ne znam za Alfe, ali pouzdano znam da nemaju svi 1.9 TDI motori sa PD tehnikom potpuno iste klipnjače i klipve, kao niti šarafe na glavi motora, a o turbinama i injektorima da ne pričam. Svejedno, motori sa 130 ks i njihovi jači parnjaci od 150 i 160 ks imaju potpuno istu unutrašnjost i injektore, ali ipak imaju različite turbine. Slabiji motori imaju drugačije klipnjače, klipove, brizgaljke, šarafe glave motora, ležajeve i možda još ponešto. Nisam toliko duboko ulazio u usporedbe kataloških brojeva i servisnih crteža koji se mogu naći u programu koji se zove ETKA - na žalost sve i jedna kopija koju sam skinuo je puna virusa tako da sam ipak postao pošten po pitanju korištenja softwarea koji nije namijenjen za javnu upotrebu. :DEDIT: I slijedeći moj automobil će vrlo vjerojatno također proći remapiranje, a vjerojatno i ovaj kojeg imam bude išao na izmjenu injektora, turbine, kvačila, interkulera, šarafa, izlazne grane,itd(dobar dio elemenata odgovara od jačih modela istog automobila - npr injektori mogu davati goriva za do 190ks prije nego što počne dimiti ako je turbina dovoljno močna), pa na valjke da mu se napravi jedna poštena custom mapa prema novim parametrima u ubrizgavanju.

 

Samim tim je loto! Znam sta pricam. Ti imas iskustvo sa mozda par auta a mi ipak malo vise.

 

Dalje, zar stvarno mislite da firme ne bi zeljele same da poprave potrosnju svojih automobila i da to ne bi same implementirale u prodata vozila? A sta sa emisijom gasova? To je najveci problem trimanja i limitacija pri konstrukciji motora.Zakoni su sve stroziji i stroziji a ti lokalni trimeri se ne brinu kao ni ti koji to kupuju. Lako je pljuvati na one sto bacaju plasticne flase u "Valjevu" ili vec gdje je to bilo.

Povecati snagu nije bas tesko ali uticaj toga na vijek i habanje auta je veliko pitanje. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sve se svodi na to šta ko očekuje od auta.

Normalno je da se vremenom potrebe i prioriteti menjaju.

Ja sad sa dvoje dece još kako razmišljam o praktičnijem autu, ali kada sam provozao mini van od kolege (lancia zeta) rekao sam sebi (citiram Clarksona) da ću radije odraditi vasektomiju nego kupiti mini van. Mislim da će krovni nosač da odradi posao.

Problem je u tome što ljudi formiraju mišljenje o alfama na osnovu iskustava nekih likova koji vože dršine od po 20+ godina. Odgovorno tvrdim da je konkretno alfa 156 1.9jtd odličan auto i nije skup za održavanje u slučaju da se kupi očuvan primerak. SVAKI polovnjak ako nije održavan biće problematičan i skup za odžavanje.

Chaki, objasni mi ovo. Ja se nesto mnogo lozim na Lanciu Phedru, koja je nasledila Zettu. Ima je i u HDI ili JTD varijanti, i tu nesto muckaju.

Veoma luksuzan van.

Sta te razocaralo kod vana? Ponasanje u voznji?...? Jel to vazi i za mini vanove ( reno scenik npr)?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Phedra, Ulysse, 807 i c8 su manje više ista auta sa razlikom u opremi. 2.0 benzinac i HDI je PSA motor, dok je 1.9jtd fiatov.

Moj mehaničar, koji inače ima tu zetu koju sam vozio, kaže da je vozio ulysse i kao da su mu sedišta nešto tvrđa i da je iznutra malko veći od zete. (na delu pristrasnost svom autu :) )

Meni je taj osećaj za volanom totalno bez veze. Položaj vozača, pregled instrument table, kao i izgled samog enterijera mi je bez veze. Kod phedre mi se ne sviđa taj tapacirani enterijer i taj neki osećaj da voziš dnevnu sobu..Sedišta su zeti udobna(mekana), za moj ukus možda malo i premekana(kao kod pežoa C5 2001god) i rupe i neravnine se daleko manje osete nego kod alfe. Praktičnost da ne pominjem...Plastiketina na kontrolnoj tabli je gora nego kod alfe. Naslon za ruke je smejurija neviđena-toliko je tanak da je jednostavno nemoguće osloniti se na njega. Klizna vrata su sjajna stvar-lako se otvaraju i zatvaraju, tj lepo klize i ne moraš da upreš ko sivonja da bi ih otvorio/zatvorio.

Moj mehaničar hvali tog benzinca 2.0 što je ugrađen u zetu-po gradu troši oko 12-13l.

Od mvp-a su mi najinteresantniji peugeot 5008 i corrola verso. Vozio sam avensisa 2.2 d4d 2007 i taj auto kad voziš imaš osećaj da si u tvrđavi-toliko je kvalitetan i robustan, ali osećaj na volanu je pomalo tup. Pretpostavljam da i corrola verso ima sličan utsiak u vožnji.

 

Scenika nisam vozio ali sam se vozio u njemu. Meni to deluje kao jako korektan auto, pogotovo što se udobnosti tiče. Enterije mi je isto lep kod njega.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Phedra je iz te grupe koju si pomenuo najluksuznija. Ima najvise opreme i najkvalitetnije materijale ( od presvlaka do oplate). Pogotovu Executive verzija sa 6 sedista koja sva imaju naslon za ruke okrecu se za 180 jedna prema drugima.

Jeste taj ocsecaj sedenja malo cudan ali za moje godine mozda i povoljniji od sedenja u nekom GTu.

 

Kolega ima Verso i kaze da mnogo trosi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Samim tim je loto! Znam sta pricam. Ti imas iskustvo sa mozda par auta a mi ipak malo vise.
 

 

Pa ako pročitaš što sam točno napisao vidjet ćeš da ne govorim ja drugačije od tebe. To je slično kao i pitanje hoće li prčkanje po CDP-u upropastiti uređaj. Ako ga radi, npr. Impuls, onda je sva šansa da će sve biti usklađeno, ako ga radim ja teško da će trajati dugo. :DU vezi pitanja zašto proizvođači sami ne prilagode mapu onako kako to naprave neki tuneri -  sam si odgovorio: propisi o ispušnim plinovima (sjeti se da smo komentirali trajnost sklopova nakon dobro ili loše urađene mape, a ne etičke ili zakonske okvire), kategorije osiguranja za pojedine raspone snaga, predviđena bahatost ili neupučenost vozača u vezi održavanja i posebno eksploatacije vozila - ne reskiraju da im zariba turbina na 60k km jer vozač ne zna zagrijati motor prije ganjanja i ne zna ohladiti motor poslije ganjanja, tolerancije u proizvodnji zbog kojih će svaki primjerak biti standardno dobar umjesto da se svaki prilagođava ponaosob i slične stvari mi padaju na pamet.Nikako ne želim reći da se toplinska i dinamička naprezanja ne mijenjaju sa postupcima koji za rezultat imaju povečanje snage jer to nije točno. Želim reći da je većina motora dovoljno dobro dimenzionirana da dobro podnose veća naprezanja uz uvjet pametne eksploatacije i održavanja. Je li vijek jednom TDI-u smanjen sa potencijalnih 500 k km na npr 300k km? Vjerojatno jest, ali ljudi koji naprave remapiranje ne razmišljaju o slijedećem vlasniku niti razmišljaju 300k km unaprijed - važno im je da oni svoje kilometre izvezu bez kvara, a da dobiju malu marginu u snazi.

Istina je da znam za tek nekoliko primjeraka koji su prošli tretman. Jedan je do sad odvrtio oko 200k km bez problema, ostali su do sad na oko 30 do 70 kkm od remapiranja i također nema problema.Bit će da je mape radio neki tunerski Impuls, a ne tunerski Zerowaf. ;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

 

 

Scenika nisam vozio ali sam se vozio u njemu. Meni to deluje kao jako korektan auto, pogotovo što se udobnosti tiče. Enterije mi je isto lep kod njega.

 

dok se ne uhvatis za menjac. hod menjaca brat bratu po 20 cm u svaku stranu iz nule i dugacka sipka. osecaj  = kao da saltas na traktoru i to IMT a ne john deer plus nepreciznost na nivou (boljeg) menjaca iz juga. stari golfov menjac iz cetvorke je za to NASA tehnologija.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Iz licnog i tudjeg iskustva , JTD motor nema premca u staroj i novoj mjet verziji mozda bi cdi bio bolji da je verziju od 2200ccm smanjio na za nasu zemlju razumnu kubikazu tj.2.0 .VW se dugo mlatio TDI *ne common rail* varijantom da je malko okasnio u toj igri tako da sad leci tek decije bolesti ,bmw nikada nije imao dugotrajan dizel motor ==mozda ce sad jer krecu sa JTD motorima..u svojim vozilima. HDI motori isto sto i JTD ali ga usrase sa pripremnom grupom goriva na pumpi visokog pritiska koje nase gorivo ubije za vrlo kratko vreme. Plivajuci zamajac iz ORIGINALA je najjeftiniji za fiat grupu Alfa Fiat Lancia.Turbina Najjeftinija za JTD motore remont i polovna primer za punta 1.9jtd celo novo kuciste turbine sa remontom 85e i garancija od godinu dana. Renault fina dci prica ali nije za nas tip vozaca trazi paznju inace sem turbine delovi na kioscima Dzab Dzaba sem ako nije Siemens varijanta .Opel ,pa to je opet JTD motor. Ford jevrejska firma tako da sta te na pocetku bude kostalo jeftino posle cesh platiti OHOHOHOHO .

Sve u svemu po kvarljivosti gde god je SIEMENS umesao prste to ima tacno proracunat radni vek Nebitno da li je DCI HDI TDI etc.

 

Sto se Alfe benzinca tice da li je neko video motor posle 200.000km narocito klipove a ni 150eura za svecice nije labavo i naravno kajs za ravnotezno vratilo koji bi trebao da se menja na 30.000 ali ga nasi majstori ne stavljaju jer puca i upada u zupcasti kajs.

 

 

jaooooo jos daj kontakt za dobrog majstora za opel sa multijetom od 150KS pa da se usrecim, ocu da se roknem. sad je dosao na red DPF sto je urgentno jer gusi motor, kvacilo koje cvrci vozim vec 10000km, s tim moze da ide.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

jaooooo jos daj kontakt za dobrog majstora za opel sa multijetom od 150KS pa da se usrecim, ocu da se roknem. sad je dosao na red DPF sto je urgentno jer gusi motor, kvacilo koje cvrci vozim vec 10000km, s tim moze da ide.

To je lako...

Čak imam(o) izbor...

Kako za nabavku delova po (naj)povoljnijoj ceni tako i za rad...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...