NenadNR Napisano Jun 20, 2020 Share #45 Napisano Jun 20, 2020 Predstavio bih jedan zanimljiv automobil na kome sam imao zadovoljstvo da radim. Klio u klasi E1-2000 koga je napravio Zoran Kastratovic od delova Lagune Supertouring iz Britanskog turing sampionata. Motor je Sodemo atmosferski radne zapremine 2 litre i 320 ks na 9000 o/min. ECU je Marelli SRT. Bilo je dosta posla oko kalibracije motora. Pun gas je lako namestiti ali izlasci iz krivina su problematicni da se iskontrolise motor. Zamajac ne postoji i sve rotacione mase su minimalne. Menjac je Hewland sekvencijalni za koji smo napravili uradi sam pneumatski paddle shift sistem. Ima jos dosta zanimljivih stvari na autu pa mogu detaljnije o necemu ako nekog zanima. Automobil je sada u Nemackoj gde se vozi na brdskim trkama. Nova igracka je RML Cruze WTCC sa kojim je Ivan Miler osvojio sampionat 2011. godine. gluv_i_udaren and zerowaf je reagovao/la na ovo 2 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Jun 20, 2020 Share #46 Napisano Jun 20, 2020 o je otvori posebnu temu, valja se Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
gluv_i_udaren Napisano Jun 20, 2020 Autor Share #47 Napisano Jun 20, 2020 Bolje da sve projekte natrpamo ovde hahahah @NenadNR DIY na Hewlandu radi brutalno. Hit mi je brisac koji igra kako krivine sviraju Ti i tvoje atmosfere, slusam Kastra dok ovo kuckam lol @Aleks_00 Ako ti je auto za maltretiranje, nemoj prelaziti na VGT, ostavi wastegate, pokazao se dosta izdrzljiviji na temperaturu koju ces dobiti ako EOI ode malo u kasnije. Je l' duracija ostala u kalibraciji, tj. da li si je interpolirao na 65mg? Znas li kako EDC15P bira koja mapa duracije je aktivna u kom trenutku? To mi je zanimljivo reseno na njemu zerowaf je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Aleks_00 Napisano Jun 22, 2020 Share #48 Napisano Jun 22, 2020 @gluv_i_udaren Jos nisam otkrio, znam da ima selektor, i da ima veze sa soi. Interpolirao sam mapu i proracunao, axise pomerio sa 55mg na 65. Dizne bi trebale da izbace na svom maksimumu 70mg i da turbo dignem na 1.35 sa 1.25. Za sada imam problem sa EGT i temperaturom usisa, ispalim auto dva puta i usis ode previsoko.Moram da se vozim 10 min da se sve vrati u normalu, takodje i temp ulja prelazi granice i nadam se da cu resiti to dodavanjem jos jednog oil hladnjaka ali ne na vodu vec vazduh. Cekam da kolega iz nisa nadje vremena da uradi down-pipe pa da se ubaci bloww offf i da se ubaci ic od bmw520d e36. Auto je za malttretiranje. Imam pored njega fr ibizu koju mazim. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
gluv_i_udaren Napisano Jun 22, 2020 Autor Share #49 Napisano Jun 22, 2020 1 minute ago, Aleks_00 said: bloww offf Nema nikakav pametan smisao na dizelu. Na benzincu sluzi da raspusti pritisak iz usisa kad je zatvorena klapna gasa, da zastiti turbinu od naglog zaustavljanja. EGT mozes spustiti pomeranjem SOI. Na PD motoru je lako sracunati EOI = DOI - SOI. EOI treba da bude oko 5-9 stepeni, preko toga dobijas dimove i visok EGT, a sa manje mozes da dobijes novi dihtung glave Intercooler neka ti neko posalje iz Svedske, ima u Biltemi dzaba, 50-60 eura. Kad spustis IAT, i EGT ce otici malo dole, ali ti je EOI kljucni parametar tu. https://www.biltema.se/en-se/car---mc/tuning/intercoolers/intercooler-2000032592 Uzmes ovaj manji po 649 kruna (oko 55-60 ojro) DOI selector se nalazi posle DOI mapa i kako ECU menja SOI, tako se premesta iz jedne u drugu DOI mapu po selektoru. Kod tebe je 6x1 Kolika ti je temperatura ulja? zerowaf je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Jun 22, 2020 Share #50 Napisano Jun 22, 2020 Pokušavam da pratim, deo termina mi je poznat. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
gluv_i_udaren Napisano Jun 22, 2020 Autor Share #51 Napisano Jun 22, 2020 Ja se izvinjavam, koristim akronime koji su uobicajeni u terminologiji u poslu. Na brzaka ovo sto sam pisao: ECU - Engine control unit EGT - Exhaust gas temperature IAT - Intake air temperature SOI - Start of injection DOI - Duration of injection EOI - End of injection Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Jun 22, 2020 Share #52 Napisano Jun 22, 2020 ovo je tehnicki forum, udri slobodno ko ne zna neka trazi ili neka pita gluv_i_udaren je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Aleks_00 Napisano Jun 22, 2020 Share #53 Napisano Jun 22, 2020 @gluv_i_udaren Vidis termini i primena soi eoi i doi mi je bila jasna, duracije takodje, ali nisam mogo da provalim primenu soi, kod benzinca znam ali kod dizela jok. Mnogo sam vremena izgubio u proucavanju arhitekture edc15 racunara, i pronalazenju mapa, jer nisam hteo da radim sa damosima i map packovima. Cilj mi je bio da naucim sve od nule kako ide, a nisam imao nikoga da mi pomogne. U sustini sve je pocelo tako sto drugar kupio Kess i K-Tag i reko brate ja sam automehanicar, ti zavrsavas faks za ova cuda drzi i uci se. I tako je krenulo, malo strani forumi tipa ecueit mhh itd i malo po malo skapiralo se, jos trebam da se ucim i drago mi je da kolega sa foruma se baci time. Generalno ja na ovo ne gledam kao na poso vec samo za svoj auto i drustvo iz auto kluba. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
gluv_i_udaren Napisano Jun 22, 2020 Autor Share #54 Napisano Jun 22, 2020 Damos fajlove moraš koristiti, jedino sto je 100% tačno je to što je neko maznuo od proizvođača. To ti je datasheet za software jbg. Tuđi mappackovi su uglavnom pogrešni lol. Taj EDC15P, već milion puta prežvakan do sada, milioni vozila tunirani, ali ipak odgovorno tvrdim da 99% tunera u svetu ne znaju kako zaista radi. Većina ne uviđa međuzavisnost oblika brega koji pritiska pumpu na dizni, porasta pritiska goriva, trenutka početka ubrizgavanja, trajanja ubrizgavanja i položaja krivajnog mehanizma. Video si koliko malo pomeranje bregaste u odnosu na radilicu na ona tri zavrtnja menja sve? To je uglavnom zbog toga. Na CR motoru pravilna sinhronizacija ima daleko manje uticaja nego na PD motorima. To je i razlog zbog kog su u igru uveli više mapa duracije, i ni jedna od njih nije zaista tačna, sve su ipak aproksimacija realne situacije. Na CR motoru imaš jednu mapu duracije (uglavnom) i ona je daleko tačnije određena, jer na X osi imaš količinu nafte, na Y pritisak, a na Z vreme trajanja ubrizgavanja u mikrosekundama. I to je to. Dok na PD motoru postoje velike razlike u zavisnosti od trenutka početka ubrizgavanja. Primetićeš da postoje razlike po 6-7-8 stepeni (da ne unosim zabunu, na PD motorima duracija ubrizgavanja je iskazana u stepenima radilice, zbog konstrukcije sistema, ne u mikrosekundama kao na CR) za iste količine na istom broju obrtaja. Nije isto trajanje ako počneš na 10 ili na 20 stepeni pre TDC, jer postoji velika razlika u pritisku kako breg stiska klip pumpe na dizni. Raste brutalno brzo. zika, zerowaf and Aleks_00 je reagovao/la na ovo 1 2 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
gluv_i_udaren Napisano Jun 22, 2020 Autor Share #55 Napisano Jun 22, 2020 Ako nekog zanima, pitajte slobodno, ovo sam napisao preumoran, možda ni ja ne skapiram sutra kad pročitam lol Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
zerowaf Napisano Jun 22, 2020 Share #56 Napisano Jun 22, 2020 Nemam pristup nicemu dok ne dodjem kuci. No sto se tice tuninga: Seat Ibiza 1,9TDI PD100 je bila nekada. Dobila je kompletan ovjes (H&R + Koni), Nankang NS2-R gume, pojacanje prednjih i zadnjih muldi, kocnice sa Audi TT na obje osovine, (nista posebno, ali bar je promjer fest veci od serijskih), mjenjac sa 6 brzina, custom ispuh od turba do kraja, custom dobavu zraka od filtera do turba, zracni filter sa Honde S2000 i kuciste za isti, GTB1756 turbo prepravljen da ide na PD agregat (sad mi je zao sto nisam odmah isao na GTB2260), 073AL injektore (sad mi je zao sto nisam isao na aftermarket +100% uz onaj GTB2260), jednomaseni zamasnjak od G60, custom made kevlar kvacilo od VR6, tretman kod Damira Muhe na valjcima i solidnih cca 230 ks (sad mi je zao sto nisam isao na vec spomenute stvari - Garrett GTB2260 i 100% injektore). Gps je izmjerio ubrzanje od 100 do 200 km/h za 17 sek. Ubrzanje 0 - 100 nisam mjerio jer ne smatram relevantnim i previse stvari odlucuje o ishodu. Na zalost mora na bubanj jer s tim ne smijem ni blizu Austriji. Pd motori su jedno cudo. EDIT: Trebam pojasniti nesto o kvacilu. Rijec je o serijskom kvacilu od, ako se dobro sjecam 228 mm i ta G60/VR6 kombinacija je bila sa serijskim 5-brzinskim mjenjacem. Kasnije je stjecajem okolnosti dosao 6-brzinski mjenjac i pripadajuce kvacilo od 240 mm. A okolnosti su bile da mi je preskocio zupcasti remen nakon samo 8 tkm. Dva ventila su dobila po p., ali je unutra motor i dalje kao zvonce. Svejedno sam kupio PD130 bez injektora i njegov mjenjac, pa je sad kombinacija nesto drugacija od namjeravanog. Moram reci da mi se vise svidjalo kako ide sa 5 brzina i manjim, laksim zamasnjakom nego sada, ali razlika nije nebo i zemlja...a ima i sestu brzinu. Naravoucenije - kit zupcastog remena se od sada kupuje samo od Continentala. Nasao sam na nekoliko foruma da su im Dayco remeni sporadicno isto preskakali. Ono sto sam naucio usput je da ako se ide na tuning tada napravi samo remap kod provjerenog majstora i kupi bolje amortizere, diskove i plocice i to je to. Ne diraj dalje nista. Ili idi do kraja. Odmah sve na maximum jer ces ionako to pozeljeti, a kad radis dva puta bit ce skuplje. Sve izmedju je bez veze. Bacis novac, a nemas Bog-zna-sto. Ako ga bacas onda odmah napravi babarogu. Da danas radim isao bih iz tog motora izvuci iznad 350 ks s djecjom nadom da cu probiti 400. Ne pretjerujem jer je vec napravljeno puno puta i bar je za taj motor put dobro numeriran ako netko hoce citati. Ja vise ne mogu dati ideje sa nazivima trenutno aktualnih aftermarket dijelova, ali nadjite nekoga tko radi mape, tko ima valjke i tko ima renome sa nekog takmicenja. Znam da opisu odgovara Srdjan Matavulj iz Bosanske Gradiske i njegov SM-chiptuning i sam Damir Muha koji to radi iz hobija jer inace radi na Fakultetu elektronike i racunarstva u Zagrebu. Njegova mapa je i u autu aktualnog prvaka Hrvatske u brdu. Zasigurno ih ima jos, vjerojatno i boljih ili bar jednako pouzdanih, ali ja ne zivim u tom svijetu, pa ne znam imena. Zasto spominjem takav tip remapera? zato sto je radio do sada bezbroj custom mapa za motore kakvi nikad nisu izasli iz tvornice u stanju u kakvom ih on mapira i prije nego sto krenete bjesomucno narucivati sve sto netko na nekom forumu hvali pitajte njega sto vam treba za rezultat kojeg zelite. Em necete kupovati dva puta, em ce on na valjke dobiti hardware za kojeg je vec pronasao trikove kako i sta i nece biti da se ne moze fino podesiti jer, "eto neki dio nije bas dobar za to". gluv_i_udaren, zika and Aleks je reagovao/la na ovo 2 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
zika Napisano Jun 23, 2020 Share #57 Napisano Jun 23, 2020 Ovo postaje prava uživancija za čitanje. dejanco32 je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Jun 26, 2020 Share #58 Napisano Jun 26, 2020 Vrlo besno, 900KS strpano u Golf 2. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Jun 26, 2020 Share #59 Napisano Jun 26, 2020 A ima i gorih slučajeva. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
guja011 Napisano Jun 26, 2020 Share #60 Napisano Jun 26, 2020 "slučajevi" svakako. za kovin i slično Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Jun 26, 2020 Share #61 Napisano Jun 26, 2020 G2 nema nikakvu aerodinamiku, čudi me da nisu poleteli. Dodaju oni neke nazovi spojlere da ih malo pritisne o asfalt, ali taj oblik kockice, tu nema nade. Sa tim snagama i većim brzinama F1 i slično ima pritisak na tlo veći od težine, zato može da se vozi i na pravcu i u krivinama. G2 samo pravo, ne skreći nigde. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Jun 26, 2020 Share #62 Napisano Jun 26, 2020 Leonardo je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
gluv_i_udaren Napisano Jun 26, 2020 Autor Share #63 Napisano Jun 26, 2020 Boba je sa Golfom prekuc’o igricu, a što se kombija tiče, tu mislim da je Renault pobedio. Oni su stavili agregat iz F1 u Espace Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Aleks Napisano Jun 26, 2020 Share #64 Napisano Jun 26, 2020 ^ San svakog tjunera "Koji cemo motor?" "Pa od formule, kako koji?" Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Jun 26, 2020 Share #65 Napisano Jun 26, 2020 Ima i Opel kadet 900HP. I peglica. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
gluv_i_udaren Napisano Jun 26, 2020 Autor Share #66 Napisano Jun 26, 2020 Sve je već isprobano I jedan motor sa previše hp i dva motora i dva motora sa n2o i svakakve gluposti Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Preporučeni Komentari
Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar
Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar
Kreiraj nalog
Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!
Registruj novi nalogPrijavi se
Već imaš nalog? Prijavi se ovde
Prijavi se odmah