Jump to content

Kazalište Pozorište Gledališče Teatar


Preporučeni Komentari

^ predlažem ekskurziju u Zagreb, jedno ili dva noćenja, HNK karte prodaje online, nisu skupe, a moće da se pronađe i jeftin smeštaj, eto prilike da se vidi kako Zagreb izranja iz sna :)

a, nije za esej, samo (uz program) koristi da se podsetim šta sam gledao :)

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

30.05.2017. Sterijino PozorjeOgnjen Obradović Hajka na Vuka, Šabačko Pozorište režija Nataša Radulović

predstava je odigrana u Pozorištu Mladih, bez klima uređaja jerbo ih tamo nema.. muka je to, em usko, nema mesta za noge, pa se oznojiš, ohladiš potom trčeći na drugu predstavu u sali gde ima klima uređaja, i ujutru ni makac - bole leđa.. jbg u pravu su današnji klinci, posle pedesete nismo ni za.. šta :)

ova je predstava o gubitnicima - luzerima koji ni vuka ne umeju da roknu već ga alkoholisani kupe i provezu na haubi kroz selo, a potom i prepariraju i stave u kafanu

Jedk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1b

i sve to i još mnogo toga uz više puta ponovljenu pesmu - Hej živote lutalico.. ima tu i nekakvog zapleta, pokušaja da udaju majku za lovarnog gastarbajtera, povremenih repeticija kojim se obraća pažnja, ali na kraju svi ostaju tamo gde su bili, nesposobni da bilo šta promene..

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Doktor , kakva slučajnost!

Propustio sam šansu da vidim tu intrigantnu predstavu.

Valjda će gostovati opet, mada Woland iznese sjajnu ideju o vikendu u Zagrebu.

Kako god Woland i Vi nas držite obaveštenim o kulturnim zbivanjima (zahvaljujem).

Da vas nema trebalo bi vas izmisliti [emoji3].

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

8 minutes ago, Srecko said:

. . .

Valjda će gostovati opet, mada Woland iznese sjajnu ideju o vikendu u Zagrebu.

. . .

Male su sanse, tj. skoro nikakve, da ce biti reprize gostovanja ove predstave u Prestonici aka Bgd-u.

Ako je do Zg-a, mozda je bolja varijanta otici u HNK i gledati gostovanje "Kralj Betajnove" (JDP ) u okviru godisnje razmene na relaciji Zg-Bg. :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

15 hours ago, Woland said:

29.05.2017. Sterijino PozorjeMate Matišić Ljudi od Voska, HNK Zagreb, režija Janusz Kica

poslednjih godina HNK na Pozorju gostuje sa svojim najboljim predstavama, eminentnim glumcima i rediteljima, i najčešće te predstave budu najbolje na Pozorju.. pre tri godine je izveden Krležin Vučjak, prošle Tri Zime Tene Štivčić, a ove Ljudi od Voska Mate Matišića.. sve tri su bile vrhunske, svaka na svoj način a zajednički imenitelj su im bile hrabrost i iskrenost..

2025-ljudi-od-voska.jpg

predstava ima dva dela i tri priče, sve tri su (dobrim) delom autobiografske, treća je prava bomba koja odloženo eksplodira potičući na razmišljanje i iziskujući nužnost ličnog određenja i zauzimanje pozicije.. Matišić je bio prijatelj, pisac muzike i konsultant u vezi scenarija režisera Krsta Papića i posle njegove, a kasnije i smrti Krstove žene, usvojenik njihove dve devojčice.. treća priča je o tome, iznesena je, kako se čini faktografski, utemeljena je u činjenicama i sobom nosi neprijatnu istinu o drugoj Krstovoj ženi, kojoj deca ništa nisu značila, do prostog povoda da se ostvari publicitet i prisutnost u medijima obezbeđen tim što je postala majka u svojoj 57 godini.. još je i gore: Majka je Matišića izabrala za usvojenka, samo zbog toga što je bila uverena da će on napisati dramu o njoj, i tako je i posle njene smrti vratiti na naslovne strane tabloida.. napisao je dramu, ne baš onakvu kaku bi ona želela, ali tabloidima je to bilo svejedno - na naslovnicama je..

QSOk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1b

 

Matišić u tekstu nije štedeo ni sebe, nikoga nije štedeo, ali nisam siguran da je čak i on naposletku bio ubeđen u ispravnost ogoljavanja dostojnog nekog rialiti programa.. i upravo je ogoljavanje tema o kojoj se valja odrediti, sa moralnog, humanističkog i svakakvog drugog aspekta.. čini se da je baš taj poziv na određenje pozadinska misija cele predstave..

a predstava je zaista vrhunska, prve dve priče neopravdano ostaju u senci treće - da je ostalo na prve dve, gledaoci bi bili sasvim zadovoljni.. scenografiju je radila grupa Numen (i kod nas prisutni u Ajnštajnovim Snovima, Glogovčevom Hamletu..), Viktora iz sve tri priče je odigrao sjajni Goran Grgić, istakle se Ksenija Marinković i Ana Begić, muzikom Tamara Obrovac, dok je gostujući režiser iz Poljske savršeno otpratio neke sasvim osobene događaje razumljive samo nama na Balkanu..

jaka, velika predstava..

 

 

 

Recenzija samo takva ? ! , al nek zaživi predstava ? obično iskrenost nije prepoznata , bar ne na onaj način kako ju je autor doživio ? , tu uvijek ima netko nekaj reć ? - ipak je to Balkan kao što si rekao ? - i u dobru i u zlu ? .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Recenzija samo takva ? ! , al nek zaživi predstava ? obično iskrenost nije prepoznata , bar ne na onaj način kako ju je autor doživio ? , tu uvijek ima netko nekaj reć ? - ipak je to Balkan kao što si rekao ? - i u dobru i u zlu ? .
mislim da je veoma važno što se predstava uopšte dogodila, glumci je izvode sa neskrivenom strašću, što znači da veruju u tekst poput barem polovine gledalaca.. ni druga polovina nije ravnodušna i evo prostora za razmenu mišljenja a to je danas retkost.. :)
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

30.05.2018. Sterijino Pozorje, Aleksandar Jugović Utopljena Duša, BDP, režija Boban Skerlić

koincidiralo je da se na dan prikazivanja predstave navršila 101 godina od kada je torpedovan parobrod Italija, u koji se u Galipolju (Gallipoli - Italija, Apulija - peta čizme) ukrcao naš pesnik Vladislav Petković Dis, da bi stigao na Krf. Parobrod, iako krcat civilima, bio je prerađen za transport vojske, i prema tome legitimna meta.. u 06:00 46 milja od rta Santa Maria de Leuca, Austrougarska podmornica U4, je sa daljine od 600 metara ispalila torpedo na parobrod, koji je pogođen potonuo za manje od 4 minuta.. kapetan podmornice je bio Rudolf Singule, Nemac rođen u Puli.. ova je predstava o tome, o Disovim poslednjim satima..

28423248_922284831262699_132197631593349

scenografija je - paluba broda, mala, predstava je izvedena sa publikom na pozornici velike sale (Jovan Đorđević) SNP, publika je bila frontalno okrenuta maloj sceni.. započela je ukrcavanjem, dok su gledaoci zauzimali mesta.. Trifunovićev Dis, je smeten, nespretan, zamišljen i zagledan u more.. gotovo očajan od nostalgije prema porodici.. nižu se fragmenti iz njegovog života, sukobi sa Skerlićem, Beogradska boemija sa Pandurovićem, venčanje za koje je pozajmio prsten, koji je zaboravio..

predstava je na momente bila atraktivna, međutim tek samo svojom formom i povremenim javljanjem glumaca koji su išli kroz publiku, ali celokupan utisak je ostao bled.. Slobodan Skerlić (Do Koske, Otvorena Vrata, Top je bio vreo...) je ipak prvenstveno filmski reditelj.. Sergej Trifunović, čak ni u poslednjoj sceni, monologu večne Disove Možda Spava, nije uspeo da se izdigne iznad Serhija, pa je zagledan samo u sebe i svoju sujetu, ostao neubedljiv, nedorečen i slab..

 

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

01.06.2018. Sterijino Pozorje, Branislav Nušić Ožalošćena Porodica, Teatar Fjodor Volkov - Rusija, režija Milan Nešković

došli Rusi u Novi Sad, ovoga puta bez tenkova, a Neoplanta ih dočekala ljubopitljivo i uz obavezno prisustvo čelnika stranke na vlasti.. doveo ih Milan Nešković, ovo mu je druga režija na ovogodišnjem Pozorju, mora biti da je to nečim i zaslužio.. ja u to nisam uspeo da proniknem, ali štaznamja o Zaslugama i njihovoj Valorizaciji, ja sam samo običan gledalac, kojeg bi valjalo impresionirati jeftinim trikovima, za bolje i nisam - jer glavna stvar se desila, uspelo je - došli Rusi sine, malo li je? :)

6f1aa4e362ed80ef5603a97da4137b77.jpg

a, da je bilo atraktivno - jesvala, odmah iznesoše kovčeg, i pošto je raka bila mala (ko će to još i kopati), uz muziku No Smoking Orkestra, ga prilježno, motornom testerom (Husqvarna, benzinska) isekoše i ubaciše u raku.. da sam tada izašao, a išlo mi se, jedva sam uspeo da ne bacim peglu, na globalističko (sa neostvarenim prefiksom - anti) Pušenje, koje je eto postalo prepoznato kao deo naše kulture (valjda je osim toga, još nešto ostalo od nje), koju bi Ruska publika trebalo da popuši..

međutim, tada bih ostao uskraćen za jedno beskrajno dosadno iskustvo, povremeno na granici groteske, koju su nam pripremili Nešković i dramaturškinja Maja Todorović.. kulminiralo je tako što je advokat Petrović silovao Danicu (naslednicu).. ja sam od onih koji podržava potragu za Novim Formama iskazanu još u Čehovljevom Galebu, baš ni malo nisam gadljiv na intervenciju u klasičnim tekstovima, sve dok ona ima smisla i ostavlja neokrnjenom piščevu ideju.. ali Neškovićeve intervencije nisu imale smisla.. svaku scenu je doradio do samog kraja, ne upošljavajući imaginaciju gledalaca, i na taj način učinio predstavu beznadežno dosadnom i previše dugom.. uvredljivo je to prema publikumu, moram da primetim..

a glumci.. pa, nije bilo realno očekivati da će oni proniknuti u karaktere tipične za naš milje - bilo bi normalno, da su uneli nešto svoje, ali čini se da je Nešković to suzbijao, tako da, paradoksalno je to, najbolju ulogu ostvarila Aljona Tertova, koja je bez reči glumila dete, učinivši ga bezazlenim umesto osionim i bahatim kakvo je u tekstu, hvala joj za to..

dobiće ovo neku nagradu, siguran sam..

 

druga predstava je bila termonuklearna bomba - Črna Mati Zemla.. danas, ako stignem.. radi me još :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

On 6/1/2018 at 11:05 AM, Woland said:

mislim da je veoma važno što se predstava uopšte dogodila, glumci je izvode sa neskrivenom strašću, što znači da veruju u tekst poput barem polovine gledalaca.. ni druga polovina nije ravnodušna i evo prostora za razmenu mišljenja a to je danas retkost.. :)

 

2 hours ago, Zen Mod said:

e , ona cemo taj prikaz uz ceif da sacekamo

Evo Črna mati zemlja je na Sterijinum  Pozorju ? :) i sigurno da ne valja ju nebi tu deli ? . Najte kaj zamerit ? . :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Evo Črna mati zemlja je na Sterijinum  Pozorju ? [emoji4] i sigurno da ne valja ju nebi tu deli ? . Najte kaj zamerit ? . [emoji4]
ništa od pisanja za danas, biće.. ali - Črna Mati Zemla je predstava koja se dogodi jednom u 5 do 10 godina.. uprkos težem razumevanju Međimurskog akcenta, publika (svi, ali zaista SVI) su po završetku skočili na noge lagane i aplaudirali barem 10 minuta :)
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

17 hours ago, Zen Mod said:

i bre,se ja secam Gruntovcana ,bu se sve razmelo

Hm , da  zgodno " za ovo govorno područje" :) je engleski razumljiviji ?  Ja osobno nemam problema sa razumijevanjem čak i nariječja , a kamoli jezika od Vardara pa do Triglava . Ne mogu izvorno govorit ali raumijem što se govori i kad brzo (izvorno) priča . To je ono , ak se ne varam kad sam sebi ne delaš simultani prevod nego to doslovno svačaš - doživljavaš . Nečete vjerovat najviše sam problema imao u Zagorju i to zbog brzine kojom pričaju , talijani su za njih mila majka . Al ? ne pripisujem to sebi neg obrazovnom sustavu "u ono vreme " koji je  nenametnički  nas zainteresirao i za ćirilicu i za Makedonski , Slovenski , a i za razno razne varijacije " zajedničkog govornog područja" putem lektire ? :). Ovo nije pamflet neg osobno iskustvo . ( nadam se da ovo nejde med politiku) . !

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

On 6/2/2018 at 8:18 AM, Woland said:

30.05.2018. Sterijino Pozorje, Aleksandar Jugović Utopljena Duša, BDP, režija Boban Skerlić

koincidiralo je da se na dan prikazivanja predstave navršila 101 godina od kada je torpedovan parobrod Italija, u koji se u Galipolju (Gallipoli - Italija, Apulija - peta čizme) ukrcao naš pesnik Vladislav Petković Dis, da bi stigao na Krf. Parobrod, iako krcat civilima, bio je prerađen za transport vojske, i prema tome legitimna meta.. u 06:00 46 milja od rta Santa Maria de Leuca, Austrougarska podmornica U4, je sa daljine od 600 metara ispalila torpedo na parobrod, koji je pogođen potonuo za manje od 4 minuta.. kapetan podmornice je bio Rudolf Singule, Nemac rođen u Puli.. ova je predstava o tome, o Disovim poslednjim satima..

28423248_922284831262699_132197631593349

scenografija je - paluba broda, mala, predstava je izvedena sa publikom na pozornici velike sale (Jovan Đorđević) SNP, publika je bila frontalno okrenuta maloj sceni.. započela je ukrcavanjem, dok su gledaoci zauzimali mesta.. Trifunovićev Dis, je smeten, nespretan, zamišljen i zagledan u more.. gotovo očajan od nostalgije prema porodici.. nižu se fragmenti iz njegovog života, sukobi sa Skerlićem, Beogradska boemija sa Pandurovićem, venčanje za koje je pozajmio prsten, koji je zaboravio..

predstava je na momente bila atraktivna, međutim tek samo svojom formom i povremenim javljanjem glumaca koji su išli kroz publiku, ali celokupan utisak je ostao bled.. Slobodan Skerlić (Do Koske, Otvorena Vrata, Top je bio vreo...) je ipak prvenstveno filmski reditelj.. Sergej Trifunović, čak ni u poslednjoj sceni, monologu večne Disove Možda Spava, nije uspeo da se izdigne iznad Serhija, pa je zagledan samo u sebe i svoju sujetu, ostao neubedljiv, nedorečen i slab..

 

 

 

 

Ne mogu "pričati o sustavu - hi fi - koji nisam čuo ?" . tako ! da ? :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

01.06.2018. Sterijino Pozorje, Kristian Novak / Tomislav Zajec Črna Mati Zemla, Zagrebačko Kazalište Mladih, režija Dora Ruždjak Podolski

Preveć čuda sega je okoli mene i bojim se ka bum se zgubijo v našoj hiži ali v našemo vrto jer su stvari i namještaj i drejva i životinje več nej takše kakše su predi bile. Ve mi saka stvar oče naka reči. Stalno samo povejdajo, vmes. Negda nemrem tau več poslušati, ponorjo bom.

roman Kristiana Novaka - Črna Mati Zemla je pre nekoliko godina u Hrvatskoj, podigao veliku prašinu koja se brzo prenela i na teritorije bivše zajedničke države.. pronašao je roman put do čitalaca, koji naravno nisu (i nikada neće ni biti) isti i uzburkao emocije, pročitao se bez daha, namah i našte srca a završetak čitanja je bio propraćen (osim žalom što ga nema još za čitanje) tihom psovkom divljenja ubačenom sebi u brk.. roman ima tri celine, prve dve su smeštene u savremeno doba, a u trećoj se autor vraća u detinjstvo, u Međimurje (malo kak si lepo ravno..), u jezik i u traume..

roman je po strukturi pomalo hermetičan, malo je dijaloga većinom je piščev unutrašnji dijalog, pa ga je zbog toga teško pretočiti u dramski tekst.. mnogi sjajni romani su "pali" na dramatizaciji u pozorištu.. najsvežiji primer je Andrićev Na Drini Ćuprija, u kom se tek povremeno nazire duh romana.. ima i pozitivnih primera, to je Andrićeva Gospođica, čiju dramatizaciju je uz piščevu superviziju uradio Marko Fotez.. srećom, dramaturg (teksta i predstave) Tomislav Zajec je svoj posao uradio vrhunski, u nečemu skratio (čak i malo dodao) tekst i učinio ga pevljivim u pozorištu, uspevši pri tom da sačuva atmosferu i ideju romana.. više nego ikad do sad Zajec mi je pokazao koliko je značajan posao dramaturga..

plakat.jpg

predstava je o (da uprostim) traumama iz detinjstva, o tome kako se one reflektuju kroz život, kako sputavaju, ograničavaju.. o tome kako u određenim stresnim okolnostima u glavi malog deteta odjekne Bakino nateravanje kokoši u kokošinjac uzvikivanjem imena demona: Ha, Hešto, Pujto! o Međimurju, legendama o Svečarima i dobrom blagom Bogu, o odrastanju, fudbalu, majci, ocu, sestri, nemilosrdnim drugovima iz škole, demokraciji i socijalizmu, Yassa i onim drugim šuškavim trenerkama, o izopštenju.. i o samoubistvima kojim je glavni junak prisustvovao..

ZKM-web-galerija_Crna-Mati-Zemla_-3.jpg

pored osnovnih preduslova oličenih u tekstu, dramaturgiji i režiji, za dobru pozorišnu predstavu je krucijalna strast i posvećenog glumaca, i upravo je ona glavni imenitelj predstave.. događa se to retko da se sve kockice sklope, i tada.. pa, dogodi se čudo :) dogodilo se, dobrim delom zahvaljujući i savršenoj režiji Dore Ruždjak Podolski, koja je manirom velikog majstora, preklapala scene i vremena, ponekada čak istovremeno na različinim mestima na pozornici.. teklo je to sve nekako prirodno, bez štucanja, a sa bezbroj ulazaka i izlazaka sa scene, koju je pohodio veliki broj glumaca.. neki od njih su imali više uloga.. predstava je izrodila lidera, to je Adrian Pezdirc, kao Matija, istakli su se baš SVI, ali Urša Raukar je kao baka dala izvanrednu ulogu

zemla-4.jpg?resize=640,432&ssl=1

predstava je sa pauzom trajala skoro 3 sata.. proletelo je.. kad se završila, publika je odmah skočila na noge, kupljeni smo mi bili od petog minuta, mogli su da nam rade šta su poželeli.. bilo je suza u publici, sve smo razumeli, Međimurski akcenat nije stvorio nikakav problem.. učinilo mi se da su glumci (koje smo vraćali mnogo puta) bili pomalo iznenađeni prijemom, verovatno zabrinuti potencijalnim nerazumevanjem.. ali razumeli smo se odlično, barem 10 minuta je trajao aplauz.. zapravo - to su bile ovacije, poslednji put zabeležene na sceni SNP posle Janežičevog Galeba pre skoro 5 godina..

hvala, od ovoga zapravo može da se rikne :)

 

sinoć je zasedao žiri, podeljene su nagrade.. Črna Mati Zemla, nije bila u takmičarskoj konkurenciji, ali je dobila Nagradu Publike :)

 

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

5 minutes ago, black coffe said:

Ne mogu "pričati o sustavu - hi fi - koji nisam čuo ?" . tako ! da ? :)

yess :) ali možeš čuti (pogledati) čak dva bisera u Zagrebu - Črna Mati Zemla i Ljudi od Voska, nemaš pojma koliko ti zavidim na toj mogućnosti :)

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...