Jump to content

D.D. Zvucnici


varošanin

Preporučeni Komentari

Poštovane kolege,reč promoter nisam koristio u pežorativnom smisliu, niti mi je bila namera da time bilo koga uvredim; jednostavno nisam našao pogodniji termin, tj termin koji bi vama bio više po ukusu ...Vidim da se za bilo kakve informacije moram lično obratiti g. Dragiću, i to isključivo putem telefona ... nisam mogao dobiti čak ni najelementarniju informaciju o ceni prerade iz prve ruke, a kamoli o tome zašto koristiti drajvere od 8" i 10", kad se od drajvera 4" sve trese u sali od 200 kvadrata ... zaista ne vidim razlog za takvu tajnovitost.Zar se ne bi mogla napraviti nekakva FAQ lista, možda čak i u formi intervjua sa g Dragićem, kako bi se odgovorilo bar na najelementarnija pitanja; recimo npr:- okvirna cena prerade za zvučnike različitih veličina- frekventni odziv koji pokriva drajver u odnosu na dimenzije(pošto imamo informaciju da se od 4"-nog drajvera sve treslo u sali od 200 kvadrata- SPL u odnosu na veličinu drajvera, magneta i namotaja - kako utiču na k-ke zvučnika namotaji različitih otpornosti, šta se dobija time što zvučnik se premota na 0.1, 1 ili 10 OhmaMislim da bi to bilo korisno za sve i da bi to bilo u duhu dobronamernog predstavljanja DD zvučnika; naravno ako je g Dragić zainteresovan za ovako nešto i ako se nađe neko ko bi bio voljan i u mogućnosti da to i uradi ...I još samo da dodam da nemam negativno mišljenje o pomenutim zvučnicima, isto kao što, na osnovo prethodno izloženog, ne mogu reći ni da imam pozitivno mišljenje; rekao bih mi deluju, hmm, obećavajuće ... prosto sam samo radoznao, tj zainteresovan da saznam o njima što je više moguće, da saznam mogu li ih si priuštiti bez da dajem bubreg za njih ...dakle ne bih da me se svrstava ni u jedan tabor ...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 164
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Inače, na waterfall-u se vidi upravo nesmirivanje membrane nakon odsvirane frekvencije, sa dosta visokim rezonancijama, a to isto se vidi na modifikaciji. Na prethodnom dijagramu vidi se da je kod modifikovane jedinice: samo bas nešto dublji, dok su harmonična izobličenja na srednjetonskom području veća, da je efikasnost ostala ista, da je povećana rupa na 1,5 kHz.

Upravo je to i meni bilo jako čudno, jer nije u saglasnosti sa impresijama onih koji su zvučnike čuli, al' nisam hteo da to pominjem pošto zvučnike nisam ni video, a kamoli čuo ... nadam se samo da je u proteklih 10-ak godina ceo proces prerade ipak znatnije uznapredovao, jer ono što sam mogao da zaključim iz svega do sada navedenog je to da se ovde u stvari radi o razvojnom prototipu, a ne o gotovom(sazrelom) proizvodu .A to samo još više podstiče moju radoznalost i nadam se da će biti još ovako argumentovanim komentarima od onih koji su imali prilike da ih čuju . Da li je bilo ko od zadovoljnih korisnika Dragićevih zvučnika vršio bilo kakva merenja preradjenih zvučnika (pre i) posle prerade ? Siguran sam da bi se među članovima ovog foruma našlo dobrovoljaca koji bi to veoma rado učinili i prezentovali dobijene rezultate, zajedno sa slušnim impresijama . :)
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

treba cuti bata banetove prepravljene nirvane pretpostavljam da EI 8" i nije reprezentativni primerak ...... sem pod usl;ovom da je od njega ostala samo korpa ;membrana teska , i gornji i donji centrator sacuvaj boze tromi

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Samo....priča me podseća na to kada Siniša Rankov kaže da uzme 17 cm mid-bas.

Немој само њега  :).Слушао сам ДД драјвере код дотичног господина у његовом стану.Значи уписао сам се у листу оних који су слушали :)Слажем се са БТВ кијем, то се само дерња да цури маст из ушију, баса има али не оног који Ја волим да чујем.Е сад што се издржљивости тиче ту  :).Стварно за не поверовати, трпи доста!стоН_Колд
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sta si slushao? Koji zvuchnijak?

Одма да напоменем да је то било давно.Код ДД-а сам отишао из других пријатељских разлога, јер га познајем веома дуго.Случајно је било неко друшво, или сам Ја случајно дошао, и затекао људе како слушају дотичне звучнике.Који су звучници били то незнам, али мислим да су били или Монакор или РТО-Хамбург.Толико је то било гласно да је мени било лоше да дуго седим у онако малој просторији.Ето мало о ономе што сам затекао - слушао.Можда су новији звучници, новије прераде бољи, можда.стоН_Колд
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

raduje me da je neko pokrenuo kormstruktivnu raspravu... :) iskreno i mene intersuje waterfall diagram i njegov komentar...pitanjce ...kada se posmatra W diagram, predpostavljanm da na njega uticu velicina i tezina membrane, tezina kalema...itdsa cim se porede dobijene vrednosti Waterfalla...jel to karakteristican diagram za bas, srednji ili visoki npr...da li bi se dijagrami izmenili ukoliko bi se umesto Ei 8(bas) membrane koristili lakse finije FR membrane, neznija vesanja, bolji magnet...itdi koliko na sve moze da utice Odgovarajuca amplifikacija :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

raduje me da je neko pokrenuo kormstruktivnu raspravu... :) iskreno i mene intersuje waterfall diagram i njegov komentar...pitanjce ...kada se posmatra W diagram, predpostavljanm da na njega uticu velicina i tezina membrane, tezina kalema...itdsa cim se porede dobijene vrednosti Waterfalla...jel to karakteristican diagram za bas, srednji ili visoki npr...da li bi se dijagrami izmenili ukoliko bi se umesto Ei 8(bas) membrane koristili lakse finije FR membrane, neznija vesanja, bolji magnet...itdi koliko na sve moze da utice Odgovarajuca amplifikacija :)

Waterfall kombinuje amplitudni odziv tj. popularnije zvani frekventni odziv jedinice sa njenim ponašanjem nakon zadatog impulsa. Što znači da vidimo u trećoj dimenziji amplitudu naknadnog titranja u dimeziji vremena. Koliko treba vremena za smirivanje po frekventnom opsegu. Zbog same prirode talasa gde su talasi duži što je niža frekvencija, vreme smirivanja neminovno je duže što je niža frekvencija, i obratno. Na waterfallu se lepo vide i sopstvene rezonancije membrane. To su na dijagramu "grebeni" na višim frekvencijama koji u dužem vremenskom intervalu imaju visoku amplitudu.Waterfall se radi za sve jedinice: basove, srednje, visoke. Npr. lepo se vidi velika razlika u brzini odziva i prisustvu/odsustvu sopstvenih rezonancija izmedju klasičnih kalotnih dinamičkih visokotonaca i true ribbon visokotonaca. Mada, i kvalitetni dinamički imaju dobre merene rezultate. Ovi drugi imaju mnogostruko kraće vreme smirivanja (do o,2 ms), kao i skoro potpuno odsustvo rezonancija. Velikim delom je to zasluga principa rada, gde ribbon nema mehaničkih delova: voice-coil i centrator, koje imaju dinamičke jedinice. I to čini drastičnu razliku u detaljima i mikrodinamici, koja je prekomplikovanim sistemom pretvaranja signala kod dinamičkih jedinica donekle "ubijena". Evo linka kod Zaph-a, koji radi komparaciju 8" jedinica: Zaph audioTreba pokrenuti na toj stranici link "Comparison Application (Javascript Required)" i pogledati merenja jedinica po nekoliko stavki: 1. Frequency Response2. Impedance Zoom 3. CSD (Cumulative Spectrum Vs Frequency), popularni naziv - Waterfall4. Harmonic Distortion, gde su dati amplitudni nivoi II, III, IV i V harmonika. Poželjno je da su što niži.5. Thiele / Small Parameters, koji su dobijeni merenjem jedinice nakon dugog razradjivanja, i koji se mogu uporediti sa onima koje u svojim data sheet daje proizvodjač.Kod istog ovog lika na sajtu imate merenja i poredjenja i drugih jedinica, mid-basova, visokotonaca,...Kada poredimo jedinice, po pravilu bi brže smirivanje trebala da ima ona koja ima lakši kretni sistem, jači magnet, višu vrednost Qms-a tj. manjih mehaničkih gubitaka. To ima i svoju cenu. Jedinice sa višim Qms-om imaju više neželjenih rezonancija, pa im frekventni odziv više "leluja". Pošto su u audio sve kompromisi, proizvodjači traže najbolji odnos Qms-a i "ispeglanosti" frekventog odziva i nivoa detalja. Serija Revelator Scan-Speak-a je i nastala zato što se htelo zadržati visok Qms, što znači i bolju detaljnost mid-basa na višem srednjetonskom delu, ali da se problem rezonancija membrane reši na neki drugi način. I tako je smišljeno zarezivanje i ponovno lepljenje membrane na tim linijama, što izvodi van čujnog područja rezonance celog konusa membrane, jer se stvara nepravilnost i prekidi u strukturi membrane. Druga posledica male mase kretnog sistema, a jakog magneta je membrana koja nije toliko kruta kao ona teža, pa je više podležna lomovima i savijanjima. Zajedno sa visokim Qms-om to još dodatno pravi problem većih amplitudnih odstupanja u frekventnom odzivu tj. lelujanja odziva po većoj vrednosti u +/- dB. Za niske frekvencije je potrebna veća (znači i teža) membrana sa dugim hodovima da bi niske frekvencije kod koji treba pokrenuti mnogo vazduha bile odsvirane kako treba. Za srednje treba manja i lakša membrana ili veeelika kalota jer su hodovi kraći, a potrebna je i veća brzina odziva kao i smiravanja. Za visoke treba još manja površina emitovanja, veća brzina i brže smirivanje. Zato su full-range jedinice u velikom problemu zbog kontradiktornih zahteva u pokrivanju celog opsega. Na najnižim frekvencijama nemaju dovoljnu masu ni snagu ni hod, dok su za visoke frekvencije preteške i spore, a i disperzija off-axis (već na 3-4 kHz i 30 stepeni) im je krš od pada u freq. odzivu.Glavna prednost im je fazna korektnost, jer nemaju skretnicu, pa na srednjetonskom delu opsega reprodukcija deluje vrlo prirodno.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

bata bane :) ,upravo su to pitanja na koje bih voleo da čujem odgovor od g. Dragićevića ili bilo koga ko je upućen u njegov rad i pri tome je voljan je da nam ponudi tražene odgovore; isto tako sam uveren da je tokom godina g. Dragićević snimio k-ke mnoštva raznolikih zvučnika, koji se razlikuju kako po nameni tako i po dimenzijama ... prikaz dobijenih rezultata nekoliko tipičnih zvučnika (od npr 4", 6.5", 8" ili 10") koji se razlikuju po k-kama (membrane, vešanja, magneta, kvaliteta izrade i sl.), uz prikladan propratni komentar dobijenih rezultata, doprinelo bi boljem razumevanju i vrednovanju patenta i rada g. Dragićevića ... Takve informacije se teško mogu dobiti preko telefona i stoga sam i predlagao da se napravi nekakva FAQ lista u kojoj bi se ponudili odgovori na ova(kva) pitanja; nažalost, čini mi se da ne postoji spremnost za tim kod onih koji su u mogućnosti da to i urade, baš kao ni kod g. Dragićevića (voleo bih da grešim u vezi ovoga i da me neko od "prozvanih" demantuje).:)P.S.Želeo bih da skrenem pažnju na to da još uvek nismo dobili čak ni informaciju iz prve ruke o ceni prerade (njihovih)zvučnika, iako je u ovoj temi učestvovalo bar troje koje poseduju takve informacije, a postavio sam direktno pitanje u vezi toga ... to je izgleda (poslovna) tajna :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako zvučnik od 4"(ili 4.5") stvara toliki zvučni pritisak u sali od 200 kvadrata da prouzokuje zveckanje šoljica za kafu, ... ...

@ weiss

Ja nisam primedio da su šoljice za kafu zveckale iako sam sedeo u prvom redu, ali, nema veze ..., svako ima pravo na različito viđenje iste stvari.

Kad sve saberem, slušao sam prvo OB o kojima je pričao BokiTokiVoki, i to prvo kod G. Dragićevića, a zatim u Pinkiju, pa onda ove sa Audax-om i onda one dvosistemske čije sam slike okačio, i to sve u Pinkiju. Pored njih sam slušao i još jedan par kod drugara koji ih je kupio od Dragićevića. Sve u svemu, četiri različita. Što se tiče svirke, ostao bih pri onome što sam već napred kazao.

Nisu mi poznate cene njegovih proizvoda.

Dodao bih ovoj priči i nešto što sam čuo od samog konstruktora prilikom jedne od tih prezentacija, a ticalo se odgovora na pitanje jednog od posetilaca: "Zašto nema visokih?" On je, otprilike, objasnio da smo mi, onde prisutni, naviknuti da slušamo loše zvučnike i loše snimljenu muziku. Kada sva muzika na ovom svetu bude snimljena mikrofonima sa D.D. kalemom i kada svi drajveri budu izrađeni sa kalemom istog pronalazača onda ćemo se navići na pravi zvuk i neće nam faliti visoki tonovi. U sebi sam se pitao: "A šta je sa nama koji smo naviknuti na zvuk koji slušamo na Kolarcu?", ali sam se uzdržao da ga glasno postavim :) Nadam se da sam tačno interpretirao ovu anegdotu, ali molim forumaše koji su bili među prisutnima da me obavezno isprave ako sam nešto pogrešio. Inače, je G. Dragić veoma simpatičan i ljubazan čovek i bilo mi je zadovoljstvo da sarađujemo u tih nekoliko navrata krajem devedesetih i početkom 2K. Onda, kada smo pravili prezentaciju sa OB-EiNis sistemom (događaj koji je pomenuo BokiTokiVoki) meni je pripala uloga da zamolim G. Dragića da pre vremena prekinemo svirku njegovih zvučnika i zamenimo ih Visaton-TL Dragana Beševića Krispija.

BTW Da li neko zna nešto o našem dragom drugaru iz starih vremena, Draganu Beševiću, koga ovim putem srdačno pozdravljam?

Veliki pozdrav za BTV :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Prvo hvala BVTju za iscrpno objasnjeje, vise nego sto sam ocekivao :) Sto se tice Gospodina Dragica, tu nisam siguran da mogu da vam pomognem, jer iskreno ja sam stekao utisak da je on "umoran" covek, narocito posle poslednje tragedije koja ga je zadesila, smrti njegovog sina. Koliko god cudno izledalo postoje ljudi kojima su principi vazniji od interesa, a u slucaju Gospodina Dragica oni su naneli vise stete nego koristi, a narocito za sve sto vezano za taj kalem. :) Ono sto ja mogu da pomognem je da vam prenesem moja licna iskustva, i sve podatke, koja sam stekao igrajuci se sa citavom tom pricom.Najiskrenije, mislim da je taj kalem ima neverovatan potencijal, namerno kazem potencijal zato sto je taj kalem samo jedan mali deo u slagalici koja se zove sistem...ako samo jedna od karika u sistemu nije dorasla svom poslu moze se steci lazni "negativan" utisak o necemu iz veoma subjektivnih razloga... :) kao sto je BVT-i naveo geometrija membrane za zadati kalem i njegove karkteristike igra krucijalni deo u peglanju nedostataka kalema itd. iz tog raloga,po meni, i ova merenja mogu da daju samo grubu sliku koje benefite moze da da ovaj kalem i naravno koje su negativne strane citavog konceptaza sve drajvere koje sam slusao, jedno specificno osecanje je bilo jedinstveno....osecao sam se kao da energija prolazi kroz mene...neko je cak imao slicnu konstataciju u prethodnim postovima(mislim Leonardo) nijedan drugi konvencionalni zvucnik koji sam slusao mi nije stvorio takv utisak... :) svi ono su imali i svoje mane, neki su bilii mutni, , krestave srednje, neki problem sa visokima, prejak bas itd...ali sve to je po mom misljenju posledica koristenja neadekvatnih drajvera u neadekvatnim kabinetima i nepostojanje odgovarajuce..prave amplifikacije za taj kalem...da sam tako nesto cuo kad su mi predstavili DD kalem verovatn bih se samo zahvalio i okenuo ledjanajbolje sto sam cuo bio je B200 visaton FR na 0.7 Ohm-a, tu je bilo sve kako treba...vrlo verovatno da mu je sve leglo kako treba..i promer kalema i impedansa i magnetni prorez I naravno membrana...pravo uzivanje I visoki I srednji I bas… :) kad pomislim na Ei8…pomislim na onu izreku o pravljnju pite…sto se tice cene ja sam placao 300E za par, manji zvucnici su 4”,5”npr su bili 250E a veliki bas varijante I 350E (vec je receno u prethodnim postovima)zasto ne slusam DD....moje sam prodao jer sam zeleo da napravim jos radikalniju varijanu...da bude 0.2 Ohm-a, i da se napravi novo pojacalo umesto 12V na 20V napajanja...trenutno se kalem pravi rucno I ceo process prerade je jako zahtevan I trazi jako puno strpljenaa posto sam picajzla po opredeljenu, sve mora da bude cakum pakum...mislim da ovog trenutka ne bih bio zadovoljan :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...