Kada se porede i menjaju elektrolitički i filmski kondenzatori iste kapacitivnosti, nekoliko faktora dolazi u obzir, posebno u pogledu kvaliteta, dugovečnosti i ekvivalentnog serijskog otpora (ESR) kod elektrolitskih tipova. Testiranja su pokazala minimalne varijacije u nivoima zvučnog pritiska, sa maksimalnim razlikama od oko 0,2 dB. U najnepovoljnijim slučajevima, ove razlike dosežu do +/-0,7 dB u opsegu od 1 do 2,5 kHz i +/-0,2 dB u opsegu od 2,5 do 9 kHz.
Iako su ove razlike izraženije u poređenju između standardnih bipolarnih i premium filmskih kondenzatora, one su i dalje suviše male da bi bile značajne u praktičnim primenama.
Postoji mišljenje da razlike u zvuku između kondenzatora potiču isključivo od različitog ESR-a, ali merenja pokazuju da je to pojednostavljeno objašnjenje. Konkretno, merenja sprovedena na Audio Science Review otkrivaju samo male razlike u zvučnoj reprodukciji usled ESR kondenzatorskih karakteristika.
Videti:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/capacitor-upgrade-in-crossover-is-it-audible-part-2.12447/#post-367655
Kod visokokvalitetnih bipolarnih elektrolitskih kondenzatora, dugovečnost obično nije kritičan problem. Glavni izazovi uključuju njihovu veliku toleranciju (20% vs 5%) i potencijal za promene kapaciteta tokom vremena, što može dovesti do problema u skretnicama za visokotonce. Zbog toga se njihova upotreba u ovim aplikacijama često izbegava. Takođe, ripple struja kod bipolarnih elektrolitskih kondenzatora je relativno mala, a dodatni problem nastaje kada proizvođači, posebno oni iz Kine, koriste kondenzatore nominalnog napona od 50 ili 63 V, dok za ove aplikacije minimalno treba koristiti bipolarne kondenzatore od 100 V kako bi se produžila njihova trajnost.
Videti komentar :
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/capacitor-upgrade-in-crossover-is-it-audible-part-2.12447/page-2#post-824237
Treba napomenuti da merenja na Audio Science Review nisu uvek sveobuhvatna. Na primer, Troels Gravesen je sproveo merenja koja uključuju otpornike i kondenzatore direktno postavljene pored induktora u skretnici. Kada se induktivni otpornici nalaze u blizini induktora, može doći do međusobne elektromagnetne interakcije, što može izazvati izobličenja ili "šum" u zvučnom signalu. Takođe, položaj induktora, njihova međusobna orijentacija, kao i položaj kondenzatora i drugih komponenti, značajno utiču na ukupne performanse skretnice. Čak i metalni delovi, poput šrafova, mogu doprineti nepoželjnim efektima, što ukazuje na potrebu za pažljivim projektovanjem i rasporedom-razdaljinom elemenata.
ZAKLJUČAK
Važno je naglasiti da u realnim audio aplikacijama ne postoje značajne zvučne razlike između filmskih kondenzatora i elektrolitskih kondenzatora - a između samih filmskih (običnih i butik) NIKAKAVE, sve dok su tolerancija i nominalna kapacitivnost iste. Filmski kondenzatori generalno imaju prednost zbog veće dugovečnosti, stabilnosti kapaciteta i nižeg ESR-a, ali ove razlike postaju nebitne ukoliko su elektrolitski kondenzatori visokog kvaliteta i pravilno dimenzionisani za zadatu primenu.