чика-Брка Napisano Jul 23, 2017 Share #45 Napisano Jul 23, 2017 soft start sluzi da odlozi visok napon. a bljesak je zbog neceg drugog. zbog grejaca, ne uguran dovoljno. kod mene 2 kom. Ei Nis ECC82 bljeskaju jebem li ga koliko dugo i nista im ne fali. doduse, ja vise volim ispravljacice od soft starta. za preampe je odlicna na primer EZ80. nepravedno zapostavljena lampa. kao i EZ81. ne kazem da soft start ne valja, samo ja vise volim ispravljacice. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
ZZZ Napisano Jul 23, 2017 Share #46 Napisano Jul 23, 2017 6 hours ago, Zen Mod said: nisam rekao da bljesnu i sa soft startom ........ bljesnu bez soft starta , ali nikakva frka Pa da. Ja na tim sto kao bljesnu nisam primetio nikakve promene radnih tacaka. Koliko se secam radile su ok. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
skrstic Napisano Jul 23, 2017 Share #47 Napisano Jul 23, 2017 Jel ovo znači nije ništa strašno ako bljesnu? Mullard ecc82 je u pitanju. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
zoranzu Napisano Jul 23, 2017 Share #48 Napisano Jul 23, 2017 11 minutes ago, skrstic said: Jel ovo znači nije ništa strašno ako bljesnu? Mullard ecc82 je u pitanju. Naravno da nije, dok ne crknu Hladno grejno vlakno ima R od 5-6 Oma Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zflazar Napisano Jul 23, 2017 Share #49 Napisano Jul 23, 2017 imao u svojoj ECC82/12AU7 fazi mnooogo lampi od raznih proizvođača neke su bljeskale pri uključenju neke nisu i ni jednoj nikada ali baš nikada nije izgoreo ni jednoj grejač. Niti se to desilo do sada bilo kojoj cevi u periodu 199x-201x Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Jul 23, 2017 Share #50 Napisano Jul 23, 2017 Ne valja da bljeska, izumrece brze. Koje lampiona imamo dva problema, soft start grejanja, sto je lagan porast struje inkadescentnog grejaca, i odlozen visokinapon dok se ne zagreje katoda. Nacin paljenja grejaca se nekada definisao otpornoscu sekundarnog navojka, vezianjem lampi na red, ubacivanje nekog vdr-a, ntc-a.. Otpor grejaca se menja nekoliko puta, od 3-5 oma do 20-ak oma.. Linearni regulatori imaju strujni limit na 1,5A, i to je neka korist u smanjenju bljeskanja. Lepo je rekao ZZZ, da treba polako da se penje struja grejanja, da ne dodje do bljeskanja, ne smeta ni nekoli kosekundi. A napon anode moze da se prikljucni naknadno, tu lepo moze da posluzi EZ serija lampaskih ispravljacica, koje lagano podizu napon ... Zflazar je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Jul 23, 2017 Share #51 Napisano Jul 23, 2017 Edit: otpor za ecc82 ide do 40 oma, 150mA po grejacu... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zflazar Napisano Jul 23, 2017 Share #52 Napisano Jul 23, 2017 u toplom stanju Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Jul 23, 2017 Autor Share #53 Napisano Jul 23, 2017 9 hours ago, Zflazar said: https://www.tubecad.com/2009/10/blog0173.htm Gledaš pogrešan blog, to je SRPP verzija, ja sam pravio ovo i to je šema koju sam objavio: https://www.tubecad.com/2004/blog0011.htm https://www.tubecad.com/2009/02/blog0159.htm Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zflazar Napisano Jul 23, 2017 Share #54 Napisano Jul 23, 2017 tja, nismo se razumeli, ja sam postovao link prema generičkom SRPP gde se signal "skida" sa katode "gornje cevi" a ti skidaš signal sa anode "donje cevi". Da li je to isto SRPP ili se zove drugačije ne znam stvarno. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Jul 23, 2017 Autor Share #55 Napisano Jul 23, 2017 To bljeskanje nije poželjno i sigurno skraćuje vek katodama. Ja sam to primetio samo kod ECC82. Nisam nigde našao na netu da može da crkne grejač lampe osim kada se priključi pogrešan (veći od nazivnog) napon grejanja. Soft start za grejanje je poželjan, ali nisam to uradio, možda bi i moglo na ovoj pločici da se izvede sa LM317 umesto 7812. Što se tiče visokog napona, u šemi napajanja vidi se da sam postavio rele za odložen start HV. HV inače ima blagi soft start u šemi CRCRC jer ne mogu kondenzatori trenutno da se napune preko otpornika. Znači ide grejanje lampi jedno 30sek pa onda uključujem HV preko relea, pa još 10 sekundi držim izlaze na masi da se napuni izlazni kondenzator i tek onda može da se sluša. Uključenje anodnog napona kada je hladna katoda dovodi do toga da anoda skida materijal katode čime se polako gubi emisija. Kada se katoda ugreje ona stvara zaštitni oblak elektrona oko sebe pa se to ne dešava. Takođe je bitno kada se gase lampe da se što pre ukine anodni napon iz istog razloga. Katode se brzo hlade, a ostaje dugo visoki napon na anodama jer ima puno kondenzatora u napajanju. U mojoj šemi je to izvedeno preko otpornika 2k2 5W koji brzo isprazni kondenzatore preko relea na masu i tako čuva lampe. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Jul 23, 2017 Autor Share #56 Napisano Jul 23, 2017 23 minutes ago, Zflazar said: tja, nismo se razumeli, ja sam postovao link prema generičkom SRPP gde se signal "skida" sa katode "gornje cevi" a ti skidaš signal sa anode "donje cevi". Da li je to isto SRPP ili se zove drugačije ne znam stvarno. OK Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Jul 23, 2017 Share #57 Napisano Jul 23, 2017 30 minutes ago, NIXIE said: Uključenje anodnog napona kada je hladna katoda dovodi do toga da anoda skida materijal katode čime se polako gubi emisija. Kada se katoda ugreje ona stvara zaštitni oblak elektrona oko sebe pa se to ne dešava. To je mehanizam. Parcijalno grejanje katode pri uspostavljenom anodnom naponu izaziva veliku gustinu struje na malim zagrejanim zonama katode, sto dovodi do stresa te male zone sinterovanog(preciznije pastoznog pa zapecenog) sloja zaduzenog za emisiju elektrona. Ono sto zelimo je homogen (strujni) protok od katode ka anodi, i tome sluzi i doticni oblak elektrona oko katode, da anodnom naponu obezbedi dovoljan broj elektrona za uspostavljanje struje. Laminarni i homogeni tok, bez incidentnih ili unezverenih elektrona(unezverenih viskom energije). Homogena struja se svakako nece uspostaviti sa ostecenim slojem na katodi. Pride, sve inicijalne prskotine i ostecenja su pocetna tacka za odvaljivanje krupnijih komada i unistenja lampe. E sad, to su pojave daleko izrazenije kod snaznih(i dramaticno skupljih) lampi, mislim na KW i MW zonu snage, pa se kod lampi za slabe signale i male protoke energija to zanemaruje i pocesto zaboravlja. Ali cisto da drzimo procese na umu, ako vec volimo da preterujemo u nekim drugim detaljima, zasto zaboraviti i one objektivno korisne.. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Jul 23, 2017 Autor Share #58 Napisano Jul 23, 2017 On 22.7.2017. at 0:48 PM, NIXIE said: Nešto nisam voljan da to radim, posle moram da trpim kritike. Sad je u toku restauracija siatema. Trenutno je ovako: DIY dddac 1794 SPDIF/USB 24bit 192kHz još u plastičnoj kutiji (pravio ga moj kum, ja radim kutiju i žičenje), Pioneer DV300 kao transport, Asus laptop K53SV I5 8GRAM, DIY pretpojačalo AIKIDO, DIY pojačalo LEACH, DIY zvučnici Scanspeak 21W8553+SEAS 11FM+ Dynaudio D28AF+Visaton G20SC i raznorazni DIY kablovi. Sve sam sam napravio osim DAC, DVD i laptop. Evo ipak sistema. Zflazar, glajman, Vix and 3 ostalih je reagovao/la na ovo 6 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Woland Napisano Jul 23, 2017 Share #59 Napisano Jul 23, 2017 lepo [emoji106] a nije ni bolelo ono su nekakve podloške ispod zvučnih kutija za dovođenje na određenu visinu ili? Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Jul 23, 2017 Autor Share #60 Napisano Jul 23, 2017 Just now, Woland said: lepo a nije ni bolelo ono su nekakve podloške ispod zvučnih kutija za dovođenje na određenu visinu ili? Gumene nogice za veš mašinu, dole sam zalepio filc da ne ostavljaju crne fleke po podu. Imaju navoj M10 dosta dugačak, a u drvo sam uvrnuo one specijalne navrtke M10 i kad podesim fiksiram sve kontra navrtkom pa je čvrsto. Pod nikada nije savim ravan, a može i nagib da se šteluje. hifish je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Woland Napisano Jul 23, 2017 Share #61 Napisano Jul 23, 2017 ono gore iznad ploče sa nogama - čini se da su 4 ploče ili je tako kutija dizajnirana Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Jul 23, 2017 Autor Share #62 Napisano Jul 23, 2017 1 hour ago, Woland said: ono gore iznad ploče sa nogama - čini se da su 4 ploče ili je tako kutija dizajnirana To je samo postolje za zvučnike, napravljeno od ploča za kuhinje debljine 38mm, sečeno, kantovano i složeno onako kao lepeza. Našao sam slučajno crno, nisam ni znao da ljudi prave crne kuhinjske elemente. Isekao sam komade crne gume 30x40mm debljine 4mm pa sam pozadi zalepio 2x po jednu debljinu a napred 2x po tri i sve jako stegao debelim šrafovima. Tako sam dobio nagib. Nije nešto lepo ali je ekstremno čvsto. Jedina mana je što se između ploča skuplja prašina koju moram da vadim četkom. Zflazar je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Woland Napisano Jul 23, 2017 Share #63 Napisano Jul 23, 2017 jbg, prašine ima svugde.. dobar način za podizanje i nagib [emoji106] Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Jul 23, 2017 Autor Share #64 Napisano Jul 23, 2017 16 minutes ago, Woland said: jbg, prašine ima svugde.. dobar način za podizanje i nagib Postolja su napravljena pre 8 godina, ranije su bili na nekim drvenim hoklicama, veoma čvrstim ali neopisivo ružnim. Pošto su zvučnici mnogo teški, morao sam nešto jako da stavim ispod njih, a da ima nagib zbog faze jer mi je prednja ploča ravna a skretnica LR2 (https://en.wikipedia.org/wiki/Linkwitz–Riley_filter#Second_order_Linkwitz.E2.80.93Riley_crossover_.28LR2.2C_LR-2.29) pa svi drajveri treba da budu poravnati ili barem visoki i srednji, bas i ne mora. Zflazar and Woland je reagovao/la na ovo 2 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Bajlag Napisano Jul 23, 2017 Share #65 Napisano Jul 23, 2017 Cool DIY sistem. Posebno su cool nixie cevi i kontaktori. Volem kad vidim open mind. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Jul 24, 2017 Autor Share #66 Napisano Jul 24, 2017 8 hours ago, Bajlag said: Cool DIY sistem. Posebno su cool nixie cevi i kontaktori. Volem kad vidim open mind. Za DAC i NIXIE moram da pohvalim kuma, to je njegovo delo. Kontaktore koristim jer volim da imam DC zaštitu zvučnika i kašnjenje pri uključenju, a releji kvare zvuk jer uglavnom imaju slabe kontakte i one tanke žičice. Kontaktori su drugačije konstruisani, imaju jake velike kontakte i bakarne ili mesingane pločice koje kotva jako privuče, nema žica kao u relejima. Ne kvare zvuk, provereno, baram ja nisam nogao da primetim razliku sa i bez. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Preporučeni Komentari
Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar
Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar
Kreiraj nalog
Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!
Registruj novi nalogPrijavi se
Već imaš nalog? Prijavi se ovde
Prijavi se odmah