Jump to content

Preporučeni Komentari

 

neko pomenu 1800 DEMona iz 70ih ili 80ih godina...nije to sadasnjih 900 eura...to je sadasnjih bar 4500 do 6000 eura kad se zbroje inflacije, profiti (sada veci nego ranije i za sve losiju robu) i porez na budale (Grke, Balkance...)

cinjenica je da je roba sada skuplja za krajnjeg korisnika nego ranije u pogledu cena-kvalitet (makar samo materijala) u pogledu cene rada koji se placa (sada manje nego ranije)

da ne duzim sa digresijama i metaforama, kad se sve izracuna, starije je bilo chestitije napravljeno pa je imalo i vise sanse da svira dobro i bolje nego ono sto se sada pravi i uvaljuje

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

 

 

neko pomenu 1800 DEMona iz 70ih ili 80ih godina...nije to sadasnjih 900 eura...to je sadasnjih bar 4500 do 6000 eura kad se zbroje inflacije, profiti (sada veci nego ranije i za sve losiju robu) i porez na budale (Grke, Balkance...)

cinjenica je da je roba sada skuplja za krajnjeg korisnika nego ranije u pogledu cena-kvalitet (makar samo materijala) u pogledu cene rada koji se placa (sada manje nego ranije)

da ne duzim sa digresijama i metaforama, kad se sve izracuna, starije je bilo chestitije napravljeno pa je imalo i vise sanse da svira dobro i bolje nego ono sto se sada pravi i uvaljuje

 

Ma radilo se u opustenijoj atmosferi,bilo je borbe i konkurencije,ali je bilo i takmicarskog duha i entuzijazma i dosta se radilo za slavu.Danas je sve prostitucija.Casopisi,ako ne rade lazne testove,nece da dobiju nagradu,kompanije,ako ne zakidaju svuda i na svakom cosku i musterijama i dilerima,i radnicima,pojesce ih suroviji i bezobzirniji u roku jedne sezone.A u tom duhu ne moze da se radi opusteno.Najcesce se plati nesto samo da izgleda lepo,i ljudi dobiju dizajn,ali zvuk tesko.Nema se vremena,sablonski se pakuju proverene topologije i uz mnogo datog novca,koji je najcesce vecim delom placeni dizajn ,dileri, uvoz ,marza,a zvuk je negde u slusalicama na mobilnom.Toliko otprilike ostane za prosecnog korisnika koji je izdefinisana ovca sa svim osobinama,kako se vabi sta voli,kako se sisa,kako mu se dere koza.itd Naravno ovci se i muzika s neta prodaje,jedan cent,ali ne i dzabe.E to je taj odnos koji se pojavio sa novim obicajima na trzistu.Otprilike sto si veci dripac,to si bolji frajer,sve ce to ispeglati reklame...a ovce pozlatiti :)

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

attachicon.gifmusic-instruments-frequency-chart.gifVlad, izobličenja su jedno mešano meso. Poznato je da našem sluhu gode izobličenja parnih harmonika, a da nam ne prijaju izobličenja neparnih harmonika. It diskusije na američkom DIY sajtu, malo po malo se odredilo da su od neparnih harmonika najgori 5-ti i 7-mi harmonici. Jednostavno, korelacija između njih i našeg suha je takva, a jedino iole racionalno obajšnjenje je da su to veoma visokofrekventni fenomeni koji umeju da zbune pojačavače. 7-mi harmonik od 20 kHz je ipak već 140 kHz, bar teorijski, jer u stvarnosti nema prirodnog OSNOVNOG tona pri punoj snazi izna 10 kHz, ostalo su harmonici. Sa druge strane, odavno je dokazano da nam harmonici i te kako trebaju, jer dosta često su oni ti koji nekom zvuku daju "boju". To je jedno od mogućih objašnjenja ljubavi prema cevima, jer iako one poprično izobličavaju, to se dešava uglavnom sa parnim harmonicima.

 

Nelson Pass je jednom tamo čak izjavio da on voli da pusti pojačavač da ima malo izobličenja jer mu takav zvuk više godi od sterlnig zvuka sa realno potisnutim svim harmonicima. To je onda svako shvatio na svoj način, ali u celini, opšte je prihvaćeno da je najneutralniji zvuk onaj u kome su SVI harmonici jednako potisnuti. Mali paradoks, jer to isto su tvrdili i Otala i Lohstroh još 1973. godine.

 

No, najveći deo te priče je uopšte bitan samo za one koji se bave projektovanjem. Čovek koji koristi gotov uređaj tu malo šta može, ima ono što ima, pogođeno kako je pogođeno, i to je to, eventualno jedino što može da uradi bez većih zahvata jeste da poboljša napajanje, što će sigurno popraviti i stvari sa izobličenjima jer će olakšati posao pojačavaču. Možda ne drastično, ali će sigurno biti bolje, pa makar i za malo.

 

Oko teze sa kalifornijskom žurkom, ma gde me nađe. Decenjama pitam ljude - šta mislite, kako će zvučati neke recimo kutije napravljene na Severu Evrope, gde polarna noć traje 6 meseci, ili u Kaliforniji, gde čovek kada ustane vidi sunce, more i kupačice na plaži (k'o u pesmi "peaches on the beaches")? To sigurno nije apsolutno poređenje, ali jeste neka verovatnoća, pođite od sebe, kako biste se vi osećali po mraku ujutru i po suncu. Možda ja preterujem, ali meni najveći deo proizvoda iz Skandinavije deluje hladno i pomalo nezainteresovano. Rekoh to, a sada ponavljam, umeju oni da iznenade, one Tandberg 5020 kutije bih danas kupio da mogu. Ali njihov Monitor zvučnik ne bih, po meni on je tonski debalansiran, ma kako impresivno izgledao.

 

@Impuls

 

Zaboravih da se osvrnem na firmu Luxman. Nisam baš najbolje upoznat sa masom njihovih jeftinijih integralaca, pa ne mogu da ih komentarišem, ali znam da me je njhov predpojačavač C-03 oduševio čistoćom i odičnom definicijom zvuka uopšte i posebno tonske slike. Istovremeno sam čuo i skuplji i kažu bolji C-02, koji mi se manje dopao. Tada sam shvatio zašto je C-03 njihov najbolje prodavan predpojačavač svih vremena i jedan od najbolje prodavanih predpojačavača uopšte. Najbolji atest toga je činjenica da je kao model živeo celih, gotovo neverovatnih, 12 godina, što koliko znam nikome drugome nije pošlo za rukom. I naravno, naletim na jedan na KP i kupim ga. Još uvek ga nisam osvežio, dakle radi mi onako kako je izašao iz fabrike. Od tada, nakon ličnog poređenja sa Marantz 3250b, H/K Citation 21 i Philips AH 281 ("Black Tulip" serija, top model) svi oni žive u ormanu, a samo Luxman radi svaki dan, 8 ujutru do 11 naveče. Sa H/K PA2400 pojačavačem snage, stvarno je deo dobitne kombinacije. Taj ne ide bilo kuda dok sam ja živ, bar ne dok ne čujem nešto još bolje. Jedan od retkih proizvoda koji mi oduzima svaku logiku zanovetanja a zašto ovako a ne onako, nemam šta ni da mu dodam, ni da mu oduzmem. Poništio je sva moja razmišljanja da se uopšte bavim predpojačačem u sopstvenoj režiji. Šta li će tek biti kada ga osvežim, ipak je on već 19 godina star.

U vezi Luxman c03 preampa...

Ja sam ga nedavno pazario prvenstveno zbog fleksibilne phono sekcije (2 MM ulaza i 3 MC ulaza 3 Oma ,40 Oma i 100 Oma).

Nije los uređaj,radi to lepo ali budimo realni-daleko je to od neke reference.

Imam trenutno u sistemu i promitheus WOT preamp (modifikovan by Neskor-ima tema ovde na forumu) i to trci krugove oko Luxmana...

Toliko od mene...

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

U vezi Luxman c03 preampa...

Ja sam ga nedavno pazario prvenstveno zbog fleksibilne phono sekcije (2 MM ulaza i 3 MC ulaza 3 Oma ,40 Oma i 100 Oma).

Nije los uređaj,radi to lepo ali budimo realni-daleko je to od neke reference.

Imam trenutno u sistemu i promitheus WOT preamp (modifikovan by Neskor-ima tema ovde na forumu) i to trci krugove oko Luxmana...

Toliko od mene...

 

Davore, poštujem tvoje mišljenje, ali se ne slažem. Po meni, to je jedan čak izuzetno dobar uređaj, ali ne zaboravi da će krajnji rezultat zavisiti i i od pojačavača, i od zvučnika. Ako tu nije sve kako treba, može C-03 da bude najbolji na svetu, rezultat će izostati.

 

Pošto u kući imam još tri predpojačavača snage ni malo jeftine klase, i više pojačavača snage, imao sam čime da ga sa mirom poredim. I to unakrsno sa tri veoma različite zvučne kutije. Kada on ispadne dobar čak i u kombinaciji sa svim pojačavačima snage već prema njihovim mogućnostima, onda je on za mene dokazano dobar. A pošto sve to i danas imam, lako mogu da ponovim bilo koju kombinaciju.  A glavna referenca su mi ipak moje kutije B&M Acoustics 1041, koje su napravljene u saradnji sa Mirkom Bevenjom iz te firme, na osnovu mojih zahteva i nekih opštih nacrta, koje smo posle on i ja razradili. Rezultat su kutije koje u opsegu 40-18.000 Hz odstupaju od idealnog za jedva +/- 1.5 dB, a jedna od druge najviše +/- 0,5 dB (mereno po industrijskim standardima, to je +/- 3 dB 36-22,000 Hz), moj cilj je bio da našravimo najbolje kutije koje umemo, sa što užim tolerancijama. Jedino tako mogu da budem siguran da one mogu što je realno moguće iz njih izvući, pa da mi onda one budu referentna tačka. Da ne razmišljam šta i kako, nego da ZNAM šta jeste moguće. Nešto mora da bude tačka osnovice za poređenje, za mene su to zvučne kutije, koje su obično najslabija karika u lancu. A ako one omanu, ni najbolja elektronika ih ne može spasiti. I obrnuto, one će pokvariti rezultate čak i najbolje elektronike,

 

Po zvuku, H/K Citation 21 je jako blizak Luxman-u, ali potpuno poređenje nije moguće jer H/K ima problema sa mehanikom, potenciometrima i preklopnicima. Dok ih ne zamenim, nemam načina da znam šta šlajfuje, elektronika ili mehanika. Marantz 3250b je dobar, ali nema onu ambijentnost koju ima C-03. Philips AH 280 je fenomenalno napravljen, ali jednostavno nije iste klase, uprkos predivnom spoljnom izgledu. Mislim, ali za sada ne znam pouzdano, da bi se on mogao prepraviti da bude mnogo bolji, ali otom-potom.

 

Šta koristiš kao pojačavač snage, a šta kao zvučnike?

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Davore, poštujem tvoje mišljenje, ali se ne slažem. Po meni, to je jedan čak izuzetno dobar uređaj, ali ne zaboravi da će krajnji rezultat zavisiti i i od pojačavača, i od zvučnika. Ako tu nije sve kako treba, može C-03 da bude najbolji na svetu, rezultat će izostati.

 

Pošto u kući imam još tri predpojačavača snage ni malo jeftine klase, i više pojačavača snage, imao sam čime da ga sa mirom poredim. I to unakrsno sa tri veoma različite zvučne kutije. Kada on ispadne dobar čak i u kombinaciji sa svim pojačavačima snage već prema njihovim mogućnostima, onda je on za mene dokazano dobar. A pošto sve to i danas imam, lako mogu da ponovim bilo koju kombinaciju.  A glavna referenca su mi ipak moje kutije B&M Acoustics 1041, koje su napravljene u saradnji sa Mirkom Bevenjom iz te firme, na osnovu mojih zahteva i nekih opštih nacrta, koje smo posle on i ja razradili. Rezultat su kutije koje u opsegu 40-18.000 Hz odstupaju od idealnog za jedva +/- 1.5 dB, a jedna od druge najviše +/- 0,5 dB (mereno po industrijskim standardima, to je +/- 3 dB 36-22,000 Hz), moj cilj je bio da našravimo najbolje kutije koje umemo, sa što užim tolerancijama. Jedino tako mogu da budem siguran da one mogu što je realno moguće iz njih izvući, pa da mi onda one budu referentna tačka. Da ne razmišljam šta i kako, nego da ZNAM šta jeste moguće. Nešto mora da bude tačka osnovice za poređenje, za mene su to zvučne kutije, koje su obično najslabija karika u lancu. A ako one omanu, ni najbolja elektronika ih ne može spasiti. I obrnuto, one će pokvariti rezultate čak i najbolje elektronike,

 

Po zvuku, H/K Citation 21 je jako blizak Luxman-u, ali potpuno poređenje nije moguće jer H/K ima problema sa mehanikom, potenciometrima i preklopnicima. Dok ih ne zamenim, nemam načina da znam šta šlajfuje, elektronika ili mehanika. Marantz 3250b je dobar, ali nema onu ambijentnost koju ima C-03. Philips AH 280 je fenomenalno napravljen, ali jednostavno nije iste klase, uprkos predivnom spoljnom izgledu. Mislim, ali za sada ne znam pouzdano, da bi se on mogao prepraviti da bude mnogo bolji, ali otom-potom.

 

Šta koristiš kao pojačavač snage, a šta kao zvučnike?

Slazem se i ja da je dobar (ali bez onog izuzetno) :-)

Pojacavac snage je Zen-ov Babelfish (aleph J) a zvucnici su Tannoy Arden i potpisujem da je Luxman tu

najslabija karika u sistemu...

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Slazem se i ja da je dobar (ali bez onog izuzetno) :-)

Pojacavac snage je Zen-ov Babelfish (aleph J) a zvucnici su Tannoy Arden i potpisujem da je Luxman tu

najslabija karika u sistemu...

 

Vrlo lako moguće, ne poznajem ni jednu od dve pomenute komponente i ne mogu da diskutujem.

 

Mada, Tannoy kutije, koje inače dosta volim, nisu baš poznate po svojoj linearnosti i koliko ja znam, umeju da budu ćudljive. Nema veze, meni se i dalje u celini sviđaju zbog koherentnog zvuka i osećaja lakoće sa kojim rade. Izgleda da veza Luxman-HK PA2400 pruža veće mogućnosti, pošto su oba uređaja u fabričkom stanju, (za sada) ništa menjano, čak nisu ni osvežavani.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

DVV pitali ste koje zvucnike slusam? pravljeni sa scan speak drajverima. sto se tice tandberga 3001...... rekao sam da bi ih voleo oimati zbog izgleda ali ne mozete reci da njihov tuner 3001, deck 3004, 3014, amp 3016, 3026, preamp 3008 lose sviraju

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

najslabija karika u sistemu je Tannoy.

 

:)

Definitivno... :wink2:

Matore drtine sa kraja sedamdesetih proslog veka.....kome to jos treba? :D

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

najslabija karika u sistemu je Tannoy.

 

:)

matere ti, kad ti pretekne takav slab beočug, ne bilo ti zapoveđeno, obavesti me da te spasem propasti i sramote da te uhvati neko sa spuštenim Tannoyem

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

 

 

Mada, Tannoy kutije, koje inače dosta volim, nisu baš poznate po svojoj linearnosti i koliko ja znam, umeju da budu ćudljive. Nema veze, meni se i dalje u celini sviđaju zbog koherentnog zvuka i osećaja lakoće sa kojim rade. 

 

Mene je ta koherentnost i kupila.

Inace naginjem FR zvucnicima,imao sam dosta godina FR + bass helpere (jako zabavni zvucnici,jedino sto mi je uvek falilo basa na njima) 

Sa Tanoyima sam bas zadovoljan - mada priznajem da im je trebalo ugoditi sa preampom (prethodni preamp TVC se nikako nije slozio)

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

matere ti, kad ti pretekne takav slab beočug, ne bilo ti zapoveđeno, obavesti me da te spasem propasti i sramote da te uhvati neko sa spuštenim Tannoyem

 

Svaka čast Zflazare, ti stvarno imaš široku dušu Vojvođansku. :respect:

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Mene je ta koherentnost i kupila.

Inace naginjem FR zvucnicima,imao sam dosta godina FR + bass helpere (jako zabavni zvucnici,jedino sto mi je uvek falilo basa na njima) 

Sa Tanoyima sam bas zadovoljan - mada priznajem da im je trebalo ugoditi sa preampom (prethodni preamp TVC se nikako nije slozio)

Posle svih ovih godina, i dalje me fascinira mogućnost da predpojačavač neće da se složi sa kutijama. A to nije baš mnogo retko. I to objašnjava zašto je moj doživljaj u odnosu na preamp drugačiji od tvoga, bar delimično. Meni on daje veliku kohrenetnost, a to znači i da ima i veoma respektabilan bas, koji je taman kako treba, sve je tu a ništa nije prenaglašeno.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Posle svih ovih godina, i dalje me fascinira mogućnost da predpojačavač neće da se složi sa kutijama. A to nije baš mnogo retko. I to objašnjava zašto je moj doživljaj u odnosu na preamp drugačiji od tvoga, bar delimično. Meni on daje veliku kohrenetnost, a to znači i da ima i veoma respektabilan bas, koji je taman kako treba, sve je tu a ništa nije prenaglašeno.

 

Da slažem se da je tako u sluöaju kad su bezžično povezani ili ako se koriste isti kablovi u oba sistema....

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

matere ti, kad ti pretekne takav slab beočug, ne bilo ti zapoveđeno, obavesti me da te spasem propasti i sramote da te uhvati neko sa spuštenim Tannoyem

I ja sam za.. mislim da ga spasemo.. čovečanski je :)

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Posle svih ovih godina, i dalje me fascinira mogućnost da predpojačavač neće da se složi sa kutijama. A to nije baš mnogo retko. I to objašnjava zašto je moj doživljaj u odnosu na preamp drugačiji od tvoga, bar delimično. Meni on daje veliku kohrenetnost, a to znači i da ima i veoma respektabilan bas, koji je taman kako treba, sve je tu a ništa nije prenaglašeno.

Izgleda da se nismo razumeli.Ja sam pisao da se TVC (koji je pasivno predpojacalo) nije slozio sa Tannoy-ima.Luxman se pokazao bolje a preradjeni Promitheus WOT jos bolje od Luxmana...

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Izgleda da se nismo razumeli.Ja sam pisao da se TVC (koji je pasivno predpojacalo) nije slozio sa Tannoy-ima.Luxman se pokazao bolje a preradjeni Promitheus WOT jos bolje od Luxmana...

 

Ovo je tačno što si napisao ali su razlike bile minimalne (tero sam ardene sa najmanje 7 različitih pojačala raznih klasa) sa "istim" kablovima, dok su upravo "drugi" kablovi bili ti koji su činili velike razlike. Goertzovi bakarni su mi najviše legli u tim kombinacijama. Znači veliku ulogu imaju dobri kablovi jer sa "onim tamo" iz Elemente dovoljno "debelih itd" su pojačala šljakala pod ručnom - zato je i bila mala razlika...

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

DVV pitali ste koje zvucnike slusam? pravljeni sa scan speak drajverima. sto se tice tandberga 3001...... rekao sam da bi ih voleo oimati zbog izgleda ali ne mozete reci da njihov tuner 3001, deck 3004, 3014, amp 3016, 3026, preamp 3008 lose sviraju

 

Nisam ni rekao da sviraju loše, Impulse, samo sam nabacio, a evo sada i direktno to kažem, da smatram da nisu ništa posebno i da koštaju po meni više nego što vrede. Lični stav, naravno.

 

I molim te, mani me sa "Vi", obično "ti" je sasvim dovoljno.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Izgleda da se nismo razumeli.Ja sam pisao da se TVC (koji je pasivno predpojacalo) nije slozio sa Tannoy-ima.Luxman se pokazao bolje a preradjeni Promitheus WOT jos bolje od Luxmana...

 

Davore, nema nesporazuma, i TVC je predpojačavač, istina nije aktivan, ali radi isti posao na istom mestu. Prometheus-a nisam ni video, a kamo li čuo, pa ne mogu da ga komentarišem.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Ovo je tačno što si napisao ali su razlike bile minimalne (tero sam ardene sa najmanje 7 različitih pojačala raznih klasa) sa "istim" kablovima, dok su upravo "drugi" kablovi bili ti koji su činili velike razlike. Goertzovi bakarni su mi najviše legli u tim kombinacijama. Znači veliku ulogu imaju dobri kablovi jer sa "onim tamo" iz Elemente dovoljno "debelih itd" su pojačala šljakala pod ručnom - zato je i bila mala razlika...

 

Neosporno. Većina vas je isuviše mlada da bi se sećali raznih ludila koja su ljudi koristili tih davnih dana, na primer, dosta njih je koristilo telefonske parice i čudilo se zašto basa nigde ni za lek. Mislili ljudi kabl je kabl, šta tu ima da se filosofira. A onda im neko pozajmi neki iole ozbiljniji kabl, a oni se zapanje. Istina, u to vreme nije ni bilo mnogih kablova, neke davne 1975. godine drugar mi je u Trstu na jedvite jade pronašao neki kabl koji je imao pristojan presek i čak bio prodavan kao audio kabl, sa crvenom i crnom bojom izolacije dva provodnika. Navodno je bio OFC tipa, ali to je po standardima onih dana, dakle nije kao danas. kada se čistoća bakra tera na 99,999%

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah

  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu

×
×
  • Kreiraj novo...