Jump to content

Hi-end Hi-eff system


chakija

Preporučeni Komentari

Aha, ja sam mislio da bi pasovao Dayton RS52 sa recimo 600-700 Hz laganom skretnicom, i bilo koji tweeter koji odgovra po glasnoći. Srednjetonac bi bio nekih 2-3 db tiši što mislim da bi se vrlo lepo uklopilo.

Moglo bi, naravno. Skretnica bi bila dosta komplikovanija...
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 485
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

boki i ja smo se izgleda nešto pogubili.

Pričaj u svoje ime. :lol:Ako misliš na prečnik i dužinu tunela, onda je tu priča malo šira od kuckanja u simulator.Zapremina je dobra, mada može i malo manja, a Fb može da ide nešto i naviše, čime se dobija u nekim parametrima, ali i o tome takođe ima razjašnjavanja...ako je neko voljan...
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

.................... Ne znam da li da onda idem sa manjim prečnikom od recimo 80mm ?

Odradi slot port iste površine i ne nerviraj se oko cevi i prečnika :)
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kojo, mislim da si permutovao F3 i Fb.

@vladac

Slušao sam ovu kutiju i to svira veoma lepo...

Pošto hoću da idem sa skretnicom na 900Hz na wooferu, razmak između woofa i tweeta treba da je ~285mm, a to sa ovakvom kutijom nije ostvarivo.

Gledao sam u BBpro6 simulaciju za bass refleks otvor u slučaju da su oba kraja flush, tj samo da izbušim ploču na odgovarajući prečnik :). Mislim da je najjednostavnija varijanta za izradu ali je problem što onda ne bih mogao da štelujem dužinu otvora.

BTW, ništa od nabavke materijala danas i do daljnjega- ovi iz Pazove ne rade vikendom, a radnim danima samo do 16h...a gde je još to što moram na licu mesta da sečem približne dimenzije ploča :angry7:

I još jedna stvar...NEMOJTE MOLIM VAS više da postujete U OVOJ TEMI savete kako bi trebalo da pravim trosistemac ili da kupujem druge visokotonce. Meni se sviđa kako svira horna sa B&C kompresionim i imam gotovu skretnicu sa delovima za njih.

Ako neko ima pametnije rešenje za trenutnu situaciju po pitanju oblika i koncepcije kutije slobodno neka kaže.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

OK, idi sa malo manjim prečnikom. Ali, ne treba da ti bude frka od malo veće Fb frekvencije. Treba to probati, sve od Fb=32 Hz, pa čak do oko 43 Hz, verovao ili ne. A ako probaš veće Fb, onda ne treba ići na premali prečnik otvora.To sa probanjem različitih dužina na varijanti isečene rupe u prednjoj (ili zadnjoj) ploči i nije toliki problem. Samo ako dužina tunela nije manja od dve debljine ploča.Lepo isečeš potreban prečnik na tabli kutije i uradiš zaobljenje čiji je prečnik malo manji od debljine ploče, pa na posebnom komadu ploče isečeš isti prečnik a onda oko toga isečeš kvadrat, i zaobliš taj isečak sa istim prečnikom kao na ploči kutije ali naravno sa druge strane. Kada taj kvadraš namontiraš sa unutrašnje strane table, BR otvor jedan na drugi, imaš tunel sa zaobljenjima sa obe strane koji je dužine 2*d, gde je d - debljina table. Onda isecaš iste takve kvadrate sa odgovarajućim prečnikom tunela, i slažeš koliko ti treba komada za produženje tunela. Naravno, svi ti kvadrati su montirani npr. dugim šarafima sa mašinskim navojima i maticom, u 4 ćoška kvadrata, da bi mogao da menjaš broj komada, dok ne odrediš konačnu varijantu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

U BBPro6 programu ima i varijanta za iscrtavanje grafa frekv. odziva kada su uračunati gubici i rezonance tunela, tako da se dobije "blaži" odziv i naviše pomerena F3 frekv. kada se i to uzme u obzir. Zato je neophodan veći prečnik tunela. I zato što su s većim prečnikom manji gubici. Dakle, premali prečnik stvara isto probleme, dok preveliki prečnik tunela na većim snagama ima više izražene sopstvene rezonance.Izračunao sam da je za Vb=130 L (treba računati minimalnu Vb koja će na kraju biti), i za Fb=43 Hz potreban prečnik tunela od Dt=124 mm, da bi imali dužinu tunela od 44-45 mm, što je dve debljine table. Za niže Fb će se dodavati između dodatni komadi sa rupama prečnika Dt, a max. dužina bi bila 154 mm (za Fb=32,5 Hz) što je 7 komada po 22 mm. (5 kom. dodatih između ulaznog i izlaznog koji imaju zaobljenja).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ovo je odziv za tu jedinicu pri Vb=130 L i Fb od čak 43 Hz. Odziv sa prebačajem je bez uticaja gubitaka tunela, a ovaj blaži je sa:

Postavljena slika

Dakle, kada se uračunaju i gubici tunela i kutije, dobija se sasvim OK odziv sa prilično visokom frekv. tjuniranja. I ovo je varijanta sa vrlo malo dampinga. Više dampinga - još blaži odziv na najnižim frekvencijama. Zato se često u praksi kod jedinica višim Qts-om završi sa manjom kutijom i višim Fb-om kao bolje zvučećim.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Koliko je onda potrebno ukrućenja u slučaju da se ide sa šperom od 20mm (preko toga mi nije isplativo).

Kojih ukrućenja? Nisam se bavio rebarcima za ukrućenje te velike kutije.Ako si mislio na ove dodate kvadrate sa rupama Dt, onda ti treba 2x5 kom. od 22 mm MDF-a (ili iverica ili bilo šta slično, samo da je jeftino ili džabe :lol: ).Minimalne dimenzije kvadrata 170x170 mm ako je Dt=124 mm.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Eo još jedna varijanta ukrućenja...Kakvo je iskusvo sa vodootpornim šperom tj. blažujkom ? Jel ima neko da je pravio kutije od ovog materijala ?Mogu da nabavim 20mm blažujku po dosta povoljnoj ceni ovde u NS.Od špera sam našao na jednom mestu za 2700 dinara po tabli (2440x1220mm) 18mm prva klasa topolin šper. Mislim da je to isto dosta povoljno, samo što je debljina mala...

post-14-0-57248500-1322905064_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne znam kakav je topolin, ja sam od frenccheis uzimao brezov i sasvim je ok..debljina 20mm i nema zvonjave (110l zapremina sa ne mnogo ukrucenja).. gledaj da sper zaista bude kvalitetniji, bez rupica medju slojevima i da ti neko to lepo isece, bez krzanja i paljenja povrsina koje se seku. To sto si naveo je zaista povoljno, ali prvo proveri kakav je sper. Za blazujku ne znam, ja se ne bih mlatio sos njom..i da, prednja je debljne 40mm, spojene 2 ploce od po 20mm. Dalje, mozes da kazes da ti rezu pod uglovima od 45, pa da bez srafljenja, samo lepljenjem spajas kutiju, sto je lepse, brze, a sasvim dovoljno cvrsto.. lepak se nanosi po kosinama i spojevi papirnatom lepljivom trakom ucvrscuju.. vec posle par sati stezanje je dovoljno jako tako da mozes da pomeras slepljeno...ne znam jesam li bio jasan, meni je citav proces sklapanja kutija delovao jako jednostavno..najtezi posao bio je vezan za razunanje dimenzija u ovoj varijanti lepljenja i zbog toga sto je sklop malo specificniji - driveri se kace sa unutrasnje strane..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Одличан материјај, чврст компактан. Једино по мени мана тешко се фарба.

Potrebno je eventualno zakitati površinu, prebrusiti, pa onda farbati. Tako je bar radio moj prijatelj stolar kada si je pravio policu za hifu.Nisam do sada obraćao pažnju na njih, pa ne znam imaju li šupljina u sredini?
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Chakija, ništa topola, zaboravi...breza ili bukva!fundamentalno obratiti pažnju na kvalitet!mož' se desi, sve završiš, furniraš, lakiraš, a ona prozunda probrunda posle određenog vremena!osetio na svojoj koži, zaheb ne opevan! :blackeye:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pa svakako da treba da obratite paznju na kabinet kada turate te velike jedinice u njih - vise se vazduha pomera pa su i vibracije vece. naravno, pod uslovom da ne pravite rezonantni kabinet sto samo po sebi ne mora da bude zvucno losa stvar, naprotiv, samo je velika igranka do zore da potrefite da svira a ne prdi, bruji i vibrira po svome. sve to u slucaju da kontate nesto svoje - zato mislim da je koriscenje gotovih i proverenih resenja u tom slucaju jedini razuman izbor.topolin sper nikako u vecim debljinama ali jako dobro resenje u najtanjim varijantama za gore pomenute rezonantne kutije. jedini je problem sto je taj sper ovde mnogo loseg kvaliteta i treba se pomuciti da se nadje dobra tabla. za rezo kutiju za zelene sabe, mislim da je optimalni materijal ali se tu koristi cini mi se sperka od 4mm ili tako nesto tanko.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

MDF, istini za volju, jako lako rezonira. To nije problem ako se dobro umrtvi ali evo mog najsvežijeg iskustva sa istim. One ploče od drveta ili špera koje sam hteo da stavim na bočne strane kutija zbog estetike (i malo zbog umirivanja vibracija), posle desetak dana slušanja utisak je da se one MORAJU staviti prvenstveno zbog vibracija. Imam drvene gredice 4x5 unutar kutije kao i kružna ojačanja koja dele površinu bočnih strana (koje smatram glavnim krivcem) na tri nejednaka dela. Svaki od ta tri dela ima tendenciju da rezonira svojom frekvencijom, pa se međusobno potiru i ne dozvoljavaju rezonanciju cele bočne strane. Bočne strane su 48x100 cm što je znatno veća površina od površine membrane zvučnika pa vrlo lako može da dovede i najmanju vibraciju na čujni nivo ako nije urađeno učvršćivanje. I pored svega toga, opet imam koloraciju koja potiče od kutije i čujna je. Zbirna površina bočnih stranica mojih kutija je oko 20 puta veća od površine membrane zvučnika koji svira određenom glasnoćom. Ako bi ton koji proizvode stranice bio i 10 puta tiši od onog koji proizvodi zvučnik direktno, baš zbog tolike površine koja isijava taj (neželjeni) ton, ipak će doći na čujni nivo. Lepo se i pod rukom oseti kada naslonim na kutiju, a cela kutija je rađena sa 25mm MDF-om sa izuzetkom prednje stranice koja je od MDF-a 28mm.Najbliže što se može prići sendvič kutijama (MDF/pesak/MDF), a da se čovek ne mlati sa peskom i babuška-style kutijama je spajanje dva različita materijala celom svojom površinom. Svaki od njih ima svoju rezonantnu frekvenciju koja je zbog različite gustine i čvrstoće materijala različita, pa se potiru te ne dozvoljavaju ili znatno umanjuju ukupne vibracije.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sve ono što sam napisao važi i za ivericu samo se kod nje stvari odvijaju na drugim frekvencijama zbog drugačije rezonantne frekvencije ali nije ni ona imuna. Naprotiv. Sve se mora tretirati kako ne bi zujalo. Mnogo sam ja mali da bih rezonanciju kutije uračunavao u ukupan zvuk koji želim postići pa najviše volem kad je kutija mrtva, a zvučnici živi.Obrnuto nikako ne valja :buehehe:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Lepo rečeno, zvu

Ja isto nisam gadljiv na ivericu.

Na šperu ne treba insistirati zbog zvuka, jer je diskutabilno da li je bolji. U svakom slučaju je lakši pa kome treba nek izvoli. A može i samo da se bajcuje/lakira, bez furnira ili prave farbe. Ali je zato i skuplji.

Evo nekih baš lepih testova, ovo je hobi hi fi, dva broja, u prvom su testirani materijali i debljine za kutiju, u drugom damping materijali koji se lepe na zidove.

http://www.sendspace.com/file/g3noy5

Ovo iz drugog broja može i ovako :)http://www.hifi-high...versteifen.html

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...