Jump to content

Lagana pričica o zvučnicima


DYNABLASTER

Preporučeni Komentari

  • Odgovora 239
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Izgleda da NAD i Gryphon nisu mogli da plate neke ljudske inženjere, a kamoli da fino šteluju i doteruju novi model pojačala. :buehehe: Ni Goldmund se nije proslavio, pa su samo prepakovali Pioneer DVD u svoj High-End player namenjem "samo poznavaocima", i zalepili mu High-End cenu.Da nam nema poznavaoca hifi prilika i duboko uronjenih u problematiku proizvodnih procesa, ko zna kako bi te firme uopšte preživljavale? :lol: Inače, ako se neko zaista temeljito i studiozno bavi nekim novim modelom uređaja, onda su to mali proizvođači, malo poznati ili nepoznati.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Gos'n Boki TV Sada se vec i previse proseravas, retko, da prostis. Ne znamo se ali kako te ja vidim, i dalje si teoreticar - nacitao si se ali i blokirao na nekom nivoJu razmisljanja. Pa me zablokirajte i na dugacko, ali skakanje na svaku firstovu pisaniju mi je previse. Sta ti je??? :hi:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@first Ovo što si napisao o fabrikama niko nikada nije ni sporio. Čisto lično, i sam prošao kroz to. Napraviti kutiju kao takvu, koja će da zadovolji većinu bitnih parametara (jer ma šta uradio, UVEK će biti nekih kompromisa), je posao od desetak dana. Ali posle ugoditi sve to, od ožičavanja do skretnice, e to je pakleni deo posla, Mirko i ja smo se zezali sa time dobrih 6 meseci. A onda opet, iskreno, to je i najslađi deo posla. Kada radim neku elektroniku, i meni je najslađi deo posla ne ono kada ona naprosto električno proradi bez problema - tu nema šta da mi bude slatko, to mi je simulator već označio kao ispravno, i ja pouzdano znam da će to raditi. Ali, ugoditi da zvuk bude kakav ja smatram da treba da bude, bez narušavanja tehničkih osobina, e to je najveći gušt u celoj priči. Svi oni sati i dani provedeni u slušanju, u zameni, u probama, jes' da psujkim kao kočijaš usput, ali u stvari u tome stvarno uživam. Samo bih spomenuo još jedan, ređe spominjan aspekt fabričkih testiranja. Svi po definiciji pretpostavljamo da se ona obavljaju sa ciljem da se proizvod maksimalno poboljša, i to jeste u načelu tako, ali postoji i drugi aspekt, a to je da se postaraju da proizvod ne bude isuvše dobar. Umesto da objašnjavam, evo vam jedna primer iz života. Davno, Dual izbaci gramofon, model CS 604. I desi se čudo, njegova prodaja podivlja do te mere da su nemački dileri imali spiskove čekanja, nezamislivo za to doba. ALI, paralelno sa time, prodaja modela 721 počne ne da pada, nego da propada. Naime, ispostavilo se da ako se na onom jeftinijem modelu zameni jeftina zvučnica sa Shure glavom sa velikog modela, dobija se zvuk gotovo isti kao i sa velikim modelom, ali za ukupno nešto manje od polovine cene. I neko to negde provali, narod čuje za to, i krene pad prodaje najskupljeg i rast prodaje jeftinijeg modela. Nikada niti jedan drugi model Dual gramofona nije tako kratko (cca 6-7 meseci) bio na tržištu. Dual ga brže-bolje ubije, odnosno zameni modelom 606, koji je po meni njihov model koji odmah treba zaboraviti. Preračunali su se, pa su došli u situaciju da konkurišu sami sebi unutar sopstvene kuće. Što meni ništa ne smeta, jer sam ja na vreme kupio model 604, koji i dan-danas posedujem i nikada ga prodati neću dok sam živ. Istina, kao stari "Ortofondžija", koristim po želji jednu od dve Ortofon zvučnice, LM 30 ili F15 MK.III. Poenta je, SVAKI proizvođač nužno ima i neku sopstvenu politiku modela, projektovanu tako da im omogućava da prodaju skuplje modele između ostalog i zato što namerno ne dorade manje modele do nekih realnih granica mogućnosti. To jednako važi i za zvučne kutije kao i za sve ostalo. Tek u jako skupoj klasi može da nađe poneko ko po celoj gami nudi potpuno isti kvalitet zvuka a varira samo količinu istoga. Milan Karan, na primer. Jesu njegovi proizvodi papreno skupi i za Zapad, a kamo li nas ovde, ali svi njegovi uređaji zvuče isto, a razlikuju se samo po nominalnoj snazi, od 180W za integralac do 1.200w za monster mono blok. Lično, na tome mu skidam kapu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@first

Ovo što si napisao o fabrikama niko nikada nije ni sporio.

Čisto lično, i sam prošao kroz to. Napraviti kutiju kao takvu, koja će da zadovolji većinu bitnih parametara (jer ma šta uradio, UVEK će biti nekih kompromisa), je posao od desetak dana. Ali posle ugoditi sve to, od ožičavanja do skretnice, e to je pakleni deo posla, Mirko i ja smo se zezali sa time dobrih 6 meseci. A onda opet, iskreno, to je i najslađi deo posla.

Džabe što i ti misliš da je tako, kada ovde i dalje traje ubeđivanje da se zvučne kutije projektuju tako što se

zvuk „sluša“ isključivo i samo očima gledajući u monitor dok se izvode simulacije. Sve ti bude odma jasno i bez slušanja.

*ebem li ga, možda je to stvarno nešto toliko novo da nismo ni stigli da ispratimo sva najnovija naučna dostignuća.

A ovo tek oko kasnijeg finog podešavanja,... pa to je onda čisto gubljenje vremena. :icon_eek:

Šta da ti kažem, iskustvo o hi-fi tehnici mi se bazira samo na čitanju novina, ali tamo tako nešto nisam pročitao. Ipak, ko zna.... :wink2:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

.....kada ovde i dalje traje ubeđivanje da se zvučne kutije projektuju tako što se

zvuk „sluša“ isključivo i samo očima gledajući u monitor dok se izvode simulacije. ........

nisam nesto pratio ovu vasu histericnu temu , u kojoj ste pricali o svemu samo ne o zvucnicima .... ali - nesto nam se ne slaze dozivljaj stvarnosti ;

elem - ko god od nas gleda forum , vidi u principu samo vrh ledenog brega .

da ne zalazim u razloge za to , ali je sigurna i jedna druga stvar koja proistice iz toga - to sto si napisao sigurno da ne odgovara realnoj situaciji .

ima ljudi na forumu i sire koji se bave zvucnicima , ali ne trose vreme na zaludne price poput tekucih nadjarcavanja tipa ja u klin ti u plocu , nego prvo simuliraju , naprave , a onda i potrose potrebno vreme da ono sto je simulirano zazivi u stvarnosti u visem kvalitetu od polaznog .

dakle - ne valja pausalizovati , jerbo neko moze da se naljuti i otera pausalizante u 3 lepe ....... a meni bi onda bilo jako zao da takvoga kaznjavam .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

... nego prvo simuliraju , naprave , a onda i potrose potrebno vreme da ono sto je simulirano zazivi u stvarnosti u visem kvalitetu od polaznog .

Tako sam i ja mislio, čak i više od toga. Ali kako se ne bavim dizajniranjem zv. kutija, logčno je da ipak moram da ostavim neku rezervu.

Još kad sam u vrhu ove strane pročitao post u kome se kaže:

„Ja sam pisao o aspektima rada bass jedinica koji mogu da se predvide, proračunaju i izsimuliraju. Po tim aspektima ne moram da čujem neke kutije....“

A i ovo oko potrošenog vremena posle izvedenih simulacija.... u istom postu se kaže

„Da li neko stvarno misli da se kod osmišljavanja i pravljenja novih modela zvučnika "nabada" kao pre 70 godina?“

I šta sad da zaključi onoja koji projektuje kutije drukčije od toga ili onaj koji se tim poslom uopšte ne bavi?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Gos'n Boki TV Sada se vec i previse proseravas, retko, da prostis.Ne znamo se ali kako te ja vidim, i dalje si teoreticar - nacitao si se ali i blokirao na nekom nivoJu razmisljanja. Pa me zablokirajte i na dugacko, ali skakanje na svaku firstovu pisaniju mi je previse. Sta ti je??? :hi:

Sve je OK, dok ti ovakav rečnik i "argumenti" prolaze ovde. :to_pick_ones_nose2:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Inače, da opet pomenem jedan paradigmatičan slučaj, koji je uzdrmao audiofilski svet.Slučaj Pioneer Vs. Goldmund je mnogo interesantan po udaru na audiofilsku zajednicu po više osnova koji i nisu svi toliko često pominjani.Šamar velikom egou, kakav imaju mnogi audiofili. Nije samo što im je Goldmund uzeo 20x više novca samo za ime, na prepakovan Pioneer DVD, već su se srušili mnogi snovi (pogrešne predodžbe) građene godinama:1. o njihovom superiornom sluhu. Nisu čuli razliku u zvuku Pioneera od 400 € i istog tog uređaja prepakovanog u kućište na kome piše Goldmund i košta 20x više2. o načinu na koji firme razvijaju uređaje. Ne rade sve firme ovakav "razvoj", ali ih je sve više, i niko ko se dublje ne razume u tehniku tog uređaja više nije 100% siguran da će zahvaljujući reputaciji firme zaista dobiti to što je skupo platio.3. dovode se u sumnju realni sonični pomaci između uređaja od nekoliko stotina i nekoliko hiljada €, pogotovo se odnosi na uređaje u digitalnoj tehnici. Tj. pitanje da li se može za razumne novce pronaći realno vrhunski digitalni izvor?Dalje dopunite sami..... Naravno, ovo samo znači da je priča vrlo šarena. Veliki broj firmi ozbiljno razvija svoje uređaje, ali ima sve više slučajeva da se "vaćari" samo na ime.Ranije sam okačio primer fušeraja u samom projektu kod poznate firme (NAD model S300). Ne samo da se niko nije udostojio da drži uključen i u pogonu taj uređaj par dana jer bi tako primetili prekomerno grejanje komponenti, već je kompletna konstrukcija preuzeta od "sestrinske" firme, koja ga prepakovanog prodaje za višestruko veći iznos. Isto tako feleričnog i praktično funkcionalno neispravnog. Poenta je da treba biti oprezan, i ne verovati apriori testovima, velikim hvalospevima preko sajtova, časopisa i foruma, već se lično treba potruditi malo više oko svoje audiofilske sreće.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@first

Tu ste se malkice mimoišli. nije bitno kako. Umesto da ti sada sve razlažem, radije bih ti časkom prepričao jedan događaj od pre nekih 3 ili 4 godine.

Elem, nameračim se ja da odem do Zagreba, da se malo vidim sa društvom sa Audiofil.net foruma, i kao i uvek, cimnem Bokija. On meni kaže da bi trebao da ponese i neke baš male kutijice koje je napravio ne sećam se više kojim povodom, na slušanje tamo, plus subwoofer. Bogu hvala, imam lep gepek u autu, stale su bez problema. Usput, onako ubijamo vreme dok prelazimo kilometre, a Boki meni priča kako su nastale kutije. Otprilike, po sećanju, same kutije je bez problema napravio jer su tu proračuni veoma jasni, a sa druge strane, i on je imao veoma jasnu ideju šta sa njima tačno hoće. To je uradio, ako se dobro sećam, nekih dva ili tri meseca ranije, a u međuvremenu se zezao sa skretnicama u tim malim kutijama, i, ako se dobro sećam, pasivnom subwoofer-u. Klasika - taman ubode jedno, a nešto drugo se raštimuje, pa probaj žicu ovu, probaj žicu onu, bez obzira što je ključna ideja bila da se napravi mali sistem sa tri kutije (L + D + Sub) u strogo ekonomskoj klasi, dakle za korisnike koji nemaju baš mnogo para za neke besne drajvere i masivne kutije.

I bi sluška, dobrih tri ili četiri sata, amp je bio neki Gryphon sa nominalno 100W/8 Oma po kanalu, izvor neki jači Marantz CD čitač, a probavalo se sa više kablova, da se taj deo društva ne oseti zapostavljenim. Krajnji zaključak je bio da je sve dobro ispalo, čak i bolje nego što je većina od nas očekivala (uključujući i mene). Jedina zamerka je bila u vezi neke stvarno hipnagogične rezeda boje kojom je Boki obojio kutije, gde je samo nađe onako grdnu?

Bokijeva tvrdnja da na osnovu simulacije "zna kako će svirati" jeste tačna do izvesne granice, samo je ne treba uzeti zdravo za gotovo, ne bukvalno. Na osnovu simulacije, on može da zna da li će se sistem ponašati linearno, kako će se grubo gledano ponašati na različitim nivoima glasnosti, kako će se razlike u glasnosti odraziti na frekventni odziv, itd. Da je tačno znao kako će to svirati, ne bi bilo potrebe da se sve to tegli do Zagreba i nazad.

Ono što ni jedna meni poznata simulacija ne može da ti pokaže jeste specifična "boja" tona; na primer, možeš ti imati duboko nadole pomeren odziv, što znači da ćeš de facto imati dubok bas, ali dok ne poslušaš, nećeš znati da li je očekivano razgovetan, jasan, kontrolisan (mada ovo poslednje posebno zavisi i od pobude, tj. pojačavača). Možeš ti imati u simulatoru i u gluvoj sobi izmeren ispeglan odziv sve do iznad 20 kHz, ali ne možeš bez slušanja znati da li će to biti prijatan i prirodan zvuk, ili će biti tvrd i oštar da reže. Nije verovatno, ali nije ni nemoguće.

Pomalo ti pomaže i iskustvo, jer ako su dosta radio sa nekim drajverima, onda već imaš kumulativno iskustvo šta i kako, barem ugrubo, mada i tu ume da bude iznenađenja.

U tom smislu, mislim da si pomalo isuviše bukvalno shvatio njegove komentare, jer kada bismo bilo kakvim sistemom merenja mogli da odredimo sve u saglasnosti sa našim sluhom, onda ne bi više bilo dobrih i loših uređaja, sve bi bilo savršeno. I ne bi nam trebali živi ljudi projektanti, jer bismo numerički sve spakovali u neki program za PC, koji bi prema unetim parametrima sve sam odradio; poveži ga sa CNC mašininom, pa će i da ti iseče daske ako treba, obradi rupe, itd.

Mi ne možemo da izmerimo sve što je relevantno, a sve što možemo da izmerimo ne mora da bude relevatno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Čitajući ova dva posta, naiđoh na citirane delove i setih se da napišem nešto što sam čuo u jednom razgovoru, od osobe koja zna šta priča kada je hi-fi tehnika u pitanju.

Nemam neke eksplicitne podatke, ali je dovoljno da se započne priča, a možda se i javi neko ko zna više o tome.

@first

Ono što ni jedna meni poznata simulacija ne može da ti pokaže jeste specifična "boja" tona; na primer, možeš ti imati duboko nadole pomeren odziv, što znači da ćeš de facto imati dubok bas, ali dok ne poslušaš, nećeš znati da li je očekivano razgovetan, jasan, kontrolisan (mada ovo poslednje posebno zavisi i od pobude, tj. pojačavača). Možeš ti imati u simulatoru i u gluvoj sobi izmeren ispeglan odziv sve do iznad 20 kHz, ali ne možeš bez slušanja znati da li će to biti prijatan i prirodan zvuk, ili će biti tvrd i oštar da reže. Nije verovatno, ali nije ni nemoguće.

@first .......

..... To što su zakoni fizike u suprotnosti je činjenica da simulator ne poznaje mehanizam percepcije i kako će se taj zvučnik ponašati u prostoru .......

Dakle, reč je o softveru za simulaciju koji je pravljen po zahtevu naručioca i u konkretnoj priči to je firma PMC. Oni su razvijali softver koji je otišao dalje

od onoga što se smatra za neki standard kojim barata većina onih koji se bave ozbiljnim dizajniranjem zvučnika. Rešili su da izvedu parametre i naprave

modele koji se odnose baš na ličnu percepciju zvuka, ili ono što zovemo ukus korisnika.

Naravno, kao i svaka složenija izrada softvera i za ovo je trebalo vremena, pre svega što se oslanja na parametre koje tek treba prikupiti. Tako su mesecima

po nekom metodu prikupljali podatke od ljudi kojima su u svojim prostorijama organizovali slušanje, sa određenim podešavanjima na zvučnicima i u takvim okolnostima

tražili njihova mišljenja za ono što čuju po raznim aspektima, a potom sve to implementirali u softver koji su razvijali.

Kažu da su ovi podaci obuhvatili mišljenja čak par hiljada ljudi, koji su u nekim malim grupicama (po 3-4 osobe) prošli kroz njihove prostorije, odnosno učestvovali

u slušnim seansama. Softver je završen i već u primeni, ali i vrlo brižljivo čuvan. E sad, koliko se tokom simulacija sa tim softverom oslanjaju na one egzaktne i

najvažnije podatke, naspram ovih koji su ipak stvar lične percepcije zvuka, zaista je teško reći. Uglavnom, čak se ni sa takvim softverom njihovo projektovanje

novih modela kutija ili unapređenje postojeći (što su uradili sa Signature serijom) ne završava bez ponovnog slušanja i finog tjuniranja onih koji su tamo za to

zaduženi i proces opet traje dosta dugo.

To je to što mi je ispričano, a ukoliko su lagali mene onda sam i ja vas....

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

U vezi sa sličajem Goldmund/Pioneer, samo bih dodao jedno opažanje. To što je Goldmund uradio je za mene neprevaziđeni bezobrazluk, ali mislim da su ili će platiti težaka danak imenom, koje će od sada biti definitivno manje vredno i pod stalnom kerberskom paskom svih od reda. Kada me prevariš jedanput, sram te bilo, kada me prevariš dva puta, sram mene bilo. Slažem se sa primedbom da oni nisu jedini koji su koristili velikoserijske uređaje kao svoje, ali bih tu ipak dodao da ima i drugačijih pristupa tome. Na primer, ne sećam se više ko to beše, ima tome par gaodina, je isto tako koristio neki serijski baš Pioneer model kao osnovu za svoj, ali ga je ipak dosta značajno preradio iznutra, zamenom kompletnog napajanja, pa je izlazni stepen bio izmenjen, itd. Poenta je, to više nije bio onaj početni uređaj, to je sada već bio neki drugi, bolje i skuplje napravljen uređaj. Ne sećam se cene, i ne tvrdim da je vredeo tu neku sada novu cenu, ali je jasna razlika između ovakvog ipak poštenijeg pristupa i slučaja Goldmund.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da li da se ugledam na PMC, i da kalkulator samo reklamiram kao ultimativi breakthrough u izradi custom zvučničkih jedinica .....? :D

Ovo je model proračuna gde su ulazni podaci zahtevano ponašanje u niskotonskom području. Izlazni podaci su T/S parametri i karakteristike voice-coil-a kakvi treba da budu kod izrade jedinica da bi se dobio zahtevani krajnji rezultat kod rada bass jedinice, nakon što se smesti u kutiju zahtevane veličine.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ajde jos neku sitnicu da pojasnim da se nebi karikiralo kako sam negde u postu rekao da se pri projektovanju zvucnih kutija ,,nabada'' kao pre x godina. Dakle, u ozbiljnim firmama se pogotovo za skuplje modele zvucnih kutij, posle svih izvedenih proracuna i simulacija, kao i konacno izradjenog kabineta, pristupa finom tjuniranju i proveri svega onoga sto nije moglo biti pouzdano obuhvaceno simulacijama. To se odnosi na mnostvo sitnica koje su takodje sastavni deo zvucne kutije, kao sto je recimo izbor ozicenja, elemenata skretnice, materijala za unutrasnje dampiranje, doterivanje unutrasnjih ojacanja kabineta, itd da sada sve ne nabrajam. Sve se radi uz obavezno slusanje zvucnih kutija i ceo proces moze trajati veoma dugo do konacno usvojenih resenja, a koliko god to nekome izgledalo da su to sitnice koje nisu bitne, veliki igraci ne misle tako i za njih to nisu sitnice. Steta je izgleda sto niko od ljudi ovde koje to posebno zanima nije bio u prilici da to vidi makar na sat dva, ali kod neke od onih firmi koje su pristup u izradi zvucnih kutija podigli na najvisi nivo.

@ firstNisam imao nameru da se uplicem u maratonske rasprave u vezi nabedjivanja- on je pravu ili si Ti u pravu, ali nisam izdrzao kada si pomenuo par tvojih argumenata u vezi izrade skupljih zv. kutija...U ovom postu nisi naveo koji je to cenovni razred, tj koliko su skupe i eventualno na koje kutije mislis...Evo zasto to pitam : Pre nepune dve godine sam medju prvima kupio Spendor A6,nahvaljenu, naj po testovima, kupljena na prvo slusanje-prirodan zvuk, neumarajuca...A sada odgovaram na tvoj argument "fino tjuniranje u fabrici"- Ne moze se reci da ta firma nije brand, to bi se trebalo podrazumevati. Medjutim kapitalizam pociva samo na profitu. Naime, posle nekog vremena uvidis da nesto fali, druge kutije te klase - 2K,( za nase uslove je to i skupo ) i cak jeftinije sviraju detaljnije, bolje...I logicno, krivo ti...Da skratim, guglanje, informacije itd.Saznanje :-U njoj najjeftiniji Seas drajveri (Prestige serija) bas 90$, visoki 40$.-Spolja TL,unutra samo rupa sa bocnim ojacanjem kao BR-Od dampinga,zguzvan mali sundjer iza basa-Ozicenje obican bakar-Skretnica-jad jada, kondovi ClarityCap PX najjeftiniji, komad 3 do 4$, otpornici najjeftiniji beli keramicki 0,5$ komad , namotaji na faritnom jezgru (malo bakra puno gvozdja) za bas precnik namotaja 4cm uz duzinu 4,5cm - ziva beda na stednji.Naravno da znam da su bitne izm. vrednosti, ali ovaj cicijasluk je stvarno neverovatan za kutiju od 2K.Naravno, da se ne ponavljam nekoliko puta, uradjena vrlo skupa skretnica, zvucnik prosvirao bar duplo bolje, tako da tek sada su drajveri na svom max sto mogu da pruze. Prakticno, bolja je skretnica od njih...Da su kojim slucajem stavili Seas Excel seriju u njih (najbolja posle par alnico modela ) ova kutija bi sa dobrom skretnicom svirala kao njihovi vrlo skupi modeli...Kao sto ti Boki rece-ko bi onda njih kupio?Tako da u mom, i u slucaju mnogih sa slicnim iskustvom-fino tjuniranje u fabrici-malo sutra...Tvoja tvrdnja "Veliki igraci ne misle tako " je isto diskutabilna, doduse ne znam na koje to igrace mislis...Ovde prenosim svoje, neprocitano iskustvo, i u mom slucaju- a to je po nekim neformalnim merilima kutija srednje klase, ti veliki igraci su najverovatnije rekli svom ing. : imas 20 evra da napravis skretnicu, da cela kutija ne predje npr. 400 evra. Sto nisu rekli, to je kutija srednje klase, biraj tako i komponente- hocu da svira najbolje u srednjoj klasi, pa makar usli i neki skuplji delovi...E, onda kutija probija tih zamisljenih 400 evra a to ne ide, i tu ih boli briga za fino tjuniranje jer ode 4x veca zarada...Ogroman % obicnih i hajend firmi zivi na staroj slavi, i marketingu uz prilagodjavanje trenutnoj situaciji i populizmu (uski zvucnici-setimo se od kad su postali popularni, da li ih je bilo '80.)Naravno, ne svi...Ima i postenih, urade posteno ili predloze dodatni kvalitetniji upgrade...Tako da, @first, neke stvari ne mozes nauciti citanjem, nego iskustvom, svojim ili tudjim-ako je voljan da ga pruzi.Ljudi sa foruma koje ni ne znam licno, Dejan-dvv i BokiToki Voki su mi pruzili mnostvo inf. iz prve ruke, svako iz svog domena koje su mi bile vrlo korisne, a dali su ih nesebicno-a nisu morali, negde na zapadu se korisna inf. i naplacuje...Zato nema potrebe za nabedjivanjem, niti za naknadnom pameti, ovde su ljudi zbog sklonosti DIY-u, druzenju, pomoci,...Samo nam jos i svadje trebaju.Pozdrav
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da li da se ugledam na PMC, i da kalkulator samo reklamiram kao ultimativi breakthrough u izradi custom zvučničkih jedinica .....? :D

Ovo je model proračuna gde su ulazni podaci zahtevano ponašanje u niskotonskom području. Izlazni podaci su T/S parametri i karakteristike voice-coil-a kakvi treba da budu kod izrade jedinica da bi se dobio zahtevani krajnji rezultat kod rada bass jedinice, nakon što se smesti u kutiju zahtevane veličine.

Pa bre Borise vas dvojica ste ozbiljno shvatili ponekog forumaša koji otvara temu sa ' imam tak'u kutiju i koji zvučnjak da stavim unutra ' .....eve ga simulator , tras podaci i kaže eve ovaki ...

Jel se vas dvojica to šalite ili mislite ozbiljno ...pošto sa leve strane imam podatak super precizan , koji inače koristim za navođenje satelita : damp kutije malo , a sa druge strane su veličine jedan i otprilike poput Mms 59 , 423 / jel to čista masa ili je sabrana sa Mms rear koja označava masu koja zavisi od veličine panela na koji je namontiran / , SPL 92 ,242 db .....malo sam se zezao a sad ozbiljno . Interesantno je da svi simulatori imaju slične podele za damp materijal , tj grube , valjda će neko sesti i obraditi i taj segment kompresionih kutija .Takođe i podatak o čvrstini kutije je po malo kod svih simulatora jedan i otprilike . Nema potrebe da se kalkulacije vrše sa tolikom preciznošću jer u praksi ne znače apsolutno ništa .....Vrlo je korisno imati mogućnost preračunavanja novih vrednosti parametara nakon unošenja otpora pojačala / za cevna pojačala / i otpora bobine koja skoro uvek stoji ispred ......... :oke:

@milovan 1963 sad ću ja kao drveni advokat .......poruke treba čitati sa onom intencijom sa kojom je neko i pisao ......dakle fina podešavanja se rade i to se zna u kojoj klasi , stim da ponekad odlučujuću ulogu za konačan zvuk imaju neki ljudi izvan firme ......recimo kao kad bi neka firma angažovala anubigrau-a da im deli lekciji o zvuku u pozitivnom smislu . Sa druge strane sva ostala fina podešavanja su tu završena i prelazi se na kupovinu jedinica sa visokim stepenom tolerancije , komponente sa visokim stepenom tolerancije itd . Sve ostalo je najednostavnija montaža ponekad i ne previše stručnog osoblja . Kao prilog tome prilažem preporuku proizvođača da kutije treba tot sati da rade da bi se razradile , što je prosto nemoguće ako su pre tog bile fino tjunirane .....da bi se fino tjunirale treba da se razrade ....ako su razrađene , nema potrebe za novim , jel tako , tako je .

Znači kutija proverena , jedinice sa malom tolerancijom , komponente selekcionisane od proizvođača i to je to .

Za neke druge klase to je mislena imenica i sve je daleko gore .....što se tiše spendora , otkako je umrla Dorothy , oni nisu ništa pametno uradili .....Spencer&Dorothy tvorci britanskog zvuka ....alias spendor

PS u najnovijem broju je objavljena fotografija žene koja je zaslužna za nanošenje impregnacije na najskuplje skan spikove visokotonce ....kažu da je tako utreniran potez rukom da nije za javno prikazivanje ......i od tog pokreta ruke zavisi kako će oni najviši visoki raditi .....dakle ako neki od skanova zvrči , ja imam fotku

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Slazem se. Specijalno za otpor skretnice koji je na red sa jedinicom i izlaznom otpornoscu pojacala. Karakteristicno je da su nekada kada su cevi bile u zlatnom dobu konstruktori uzimali za ozbiljno te vrednosti. Altec je npr. optimizovao svoje zv. jedinice i kutije tako da valja koristiti pojacavace sa velikom izlaznom otpornoscu. Vestacki se kvari dobrota kola i postize promena u opsegu tj. nizi bas. Oni su tada imali jedan holisticki pristup koji cini mi se danas nije bas popularan. Svako se drzi svog stava kao pijan plota a retko ko sagleda sistem kao celinu. Ali mislim da se ponavljam tako da necu vise kvariti duh price. Takodje ako se neko malo vise bavi JBL skretnicama koje je radio G. Timbers moze se videti da je sa otporima na puno mesta kvaren Q kola tako da se uklopi sa odzivom drivera. To je dovedeno do tolike perfekcije u vreme kada racunara nije bilo u ovoj meri da se ponekad zacudim sta su uspeli. Nisu oni bas ubadali kao corava koka. Odredjenim simulacijama u Akabak i Spice smo kolega i ja dosli da za 4345 npr. skoro da je uradjeno sve savrseno.

Pa bre Borise vas dvojica ste ozbiljno shvatili ponekog forumaša koji otvara temu sa ' imam tak'u kutiju i koji zvučnjak da stavim unutra ' .....eve ga simulator , tras podaci i kaže eve ovaki ... Jel se vas dvojica to šalite ili mislite ozbiljno ...pošto sa leve strane imam podatak super precizan , koji inače koristim za navođenje satelita : damp kutije malo , a sa druge strane su veličine jedan i otprilike poput Mms 59 , 423 / jel to čista masa ili je sabrana sa Mms rear koja označava masu koja zavisi od veličine panela na koji je namontiran / , SPL 92 ,242 db .....malo sam se zezao a sad ozbiljno . Interesantno je da svi simulatori imaju slične podele za damp materijal , tj grube , valjda će neko sesti i obraditi i taj segment kompresionih kutija .Takođe i podatak o čvrstini kutije je po malo kod svih simulatora jedan i otprilike . Nema potrebe da se kalkulacije vrše sa tolikom preciznošću jer u praksi ne znače apsolutno ništa .....Vrlo je korisno imati mogućnost preračunavanja novih vrednosti parametara nakon unošenja otpora pojačala / za cevna pojačala / i otpora bobine koja skoro uvek stoji ispred ......... :oke:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@ milovan1963

Iskreno, kada sam pisao taj mali tekst, baš kod reči „skupljih“ sam se zamislio, ali rekoh nek tumači ko kako hoće. Mislio sam na skuplju klasu,

ali nije to toliko ni važno. Ovde negde je dvv napisao da proizvođači vrlo često vode računa o tome da neki njihov proizvod slučano kvalitetom ne ugrozi

skuplji iz iste firme. Shodno tome je i taj A6 verovatno ciljano pakovan kako po projektovanoj cenovnoj klasi, tako i da se mora ostaviti prostora za

A9 koji se tek kasnije pojavio. U okviru tih zacrtanih limita su oni svakako obavljali fine tuning, pokušavajuči da zadovolje postavljene zadatke.

Ipak, mnogo se više pažnje posvećuje (ajde da kažem) skupim proizvodima, koji takav pristup svojom cenom i mogu da opravdaju. Nebih ovde sad da

licitiram šta su to skuplji ili skupi proizvodi, niti navodio brendove i uvodio još veću konfuziju. Bitno je da sam predočio ono što znam, kao i mnogi drugi

u ovoj temi ono što oni znaju. Lično mislim da svaki član ili gost koji ovo sve čita može iz svega nešto da sazna, a ima puno pravo da nečemu veruje ili ne.

Tako da, @first, neke stvari ne mozes nauciti citanjem, nego iskustvom, svojim ili tudjim-ako je voljan da ga pruzi.

Šta da ti kažem, ako si mislio da se pozivam na neko DIY iskustvo, valja reči da to nigde nisam ni tvrdio, čak nemam ni nameru da do takvog

iskustva dolazima i u nekoliko tema sam lepo napisao da nisam iz DIY priče.

Ni u predmetnom postu, a ni na drugimn mestima nisam nikad pisao šta i kako da napravite niti delio savete o tome kako da to uradite.

Ako ti treba takvo iskustvo, imaš ovde na stotine članova koji ti zaista mogu u tome pomoći.

Međutim, kako je ovo između ostalog i Audio forum, to znači da učešće mogu uzeti i oni koji imaju neka iskustva sa hi-fi opremom

(bez obzira da li su to DIY ili industrijski.proizvodi) i izneti svoja zapažanja kako šta od toga svira, kao i još mnogo drugih stvari

koje ne moraju biti isključivo vezane za DIY. Na kraju, takva slušna iskustva takođe mogu opredeliti nekoga za određeni

projekat u DIY izvedbi.

A ovo za čitanje novina, ko je trebao, taj je i shvatio..... :oke:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...