Jump to content

Lagana pričica o zvučnicima


DYNABLASTER

Preporučeni Komentari

@first

Hajde da se sada NE posvađamo nepotrebno. Svaka svađa je prirodno kontraproduktivna.

Nije nikada ni bila tajna da se Boris (BokiTokiVoki) i ja poznajemo i družimo već nekoliko godina. Različiti smo da ne možemo biti različitiji, ali smo obojica to shavtili ne kao problem, nego kao komplementarnost. Moje znanje o zvučnicima je rudimentarno, tu nema tajni, a takvo je jer mi nikada nije trebalo više. I kada mi je zatreba, nazovem Bokija i lepo pitam, on mi objasni sve što mi treba, i to je to. Samo da napomenen da lično poznajem još nekoliko ljudi sa ovog foruma, i sadašnjih i bivših članova - pa šta?

Kada njemu nešto zatreba, a to su najčešće neki malo egzotičniji delovi, on mene nazove pa pita, i uvek se nekako nađe, ili se situacija na neki način premosti. Za mene, to je sasvim normalno za ljude koji se druže.

I? Kakve to veze ima sa bilo čime? Kakve to veze ima sa ovom temom?

Nema potrebe da postaješ ličan. Ti i ja se ne poznajemo, ali ko zna, možda ćemo se upoznati, a ako se to desi, gotovo bih se kladio da bismo niz nejasnoća raščistili čas posla, bar takvo mi je dosadašnje iskustvo. No svejedno, ni jedan nivo ličnog oslovljavanja neće izmeniti neke činjenice koje tebi izgleda ne odgovaraju, uprkos nekoliko VRLO jasnih postova unazad, od više ljudi koji se ovom problematikom ipak bave već duži niz godina. Razmisli - ako se gega kao patak, ako gače kao patak, ako liči na patka, pa onda je verovatno ipak patak.

U poruci 109, Zvuchniak ti je napisao: "... Napisao sam ti u temi o većim i manjim membranama da je veći zvučnik bolji u svim pogledima od manjeg ako je sve ostalo ravnopravno (elektronika, kvalitet izrade, inženjering, itd.). To jeste istina. ..."

I to je to, nema više.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 239
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

@first

Hajde da se sada NE posvađamo nepotrebno. Svaka svađa je prirodno kontraproduktivna.

Dejane,

naravno da nema vajde od svađe i nemam nikakvu nameru da sa tobom ulazim u sukob. Rekao sam iznad šta sam imao,

ali to ne znači da se na tebe ljutim. Naša komunikacija bar za sada ne daje povod za tako nešto.

Ipak, evo zamoliću te i drugi put na ovoj istoj stranici, budimo korektni jedan prema drugom i komentarišimo stavove koji su napisani.

Zašto ovo kažem? Pogledaj kako ti opet izgleda jedan deo rečenice:

... neće izmeniti neke činjenice koje tebi izgleda ne odgovaraju,....

Zaista nema potrebe da se baviš pretpostavkama i insinuacijama šta ja želim ili šta meni odgovara,

kada već postoje moji postovi u kojima to jasno kažem. Tako samo pokušavaš da napraviš sebi prostvor za „svoju istinu“

U poruci 109, Zvuchniak ti je napisao: "... Napisao sam ti u temi o većim i manjim membranama da je veći zvučnik bolji u svim pogledima od manjeg ako je sve ostalo ravnopravno (elektronika, kvalitet izrade, inženjering, itd.). To jeste istina. ..."

I to je to, nema više.

Ako je već tebi i ostalima dozvoljeno da stalno ponavljate ovakav stav kao neku mantru sa kojim se ne slažem, zašto onda i meni nije dozvoljeno da ponovo iskomentarišem

tu tvrdnju i čak postavim pitanja na koja vidim nećete da odgovorite, već pišete neke uopštene definicije koje nikako nisu pravilo baš zato što su uopštene.

Ukoliko se tvoj stav i onih koji to podržavaju odnosi na zvučnik kao zasebnu zvučnu jedinicu, a bolji bas podrazumeva više basa, masivniji, voluminozniji, itd

onda se nemojte ni upinjati da dokazujete kako će veća membrana to lakše postići od manje, jer je to verovatno ovde svima jasno.

Međutim, kada tu bas jedinicu posmatraš na nivou neke zvučne kutije koja ima još elemenata u sebi i još nekih drajvera zaduženih za ostatak spektra,

onda stvari postaju mnogo komplikovanije i ta vaša uopštena definicija jednostavno nije dovoljna ili bolje rečeno nije pouzdana.

Šta ti znači ono „ako je sve ostalo ravnopravno (elektronika, kvalitet izrade, inženjering, itd.)", kada nikada ne može biti sve ostalo ravnopravno.

1. Ne može se jedan isti projekat primeniti i za bas jedinicu od 15" i za onu od 8" tako što će se samo proporcionalno uvećati kutija i očekivati da će

sve da valja, a ukoliko se uradi kako treba onda to više nije isto (ravnopravno).

2. Ne može se očekivati da će jedno isto pojačalo podjednako odgovarati i isto raditi sa zvučnicima koji imaju bas drajver od 15" i istim takvim ali od 8",

a ukoliko se svakom paru zvučnih kutija odabere odgovarajuće pojačalo, onda to više nije isto (ravnopravno).

3. Ne može se očekivati da je ista prostorija (recimo 15 kvadrata) podjednako optimalna i za kutije sa bas membranom od 15" i sa onom od 8", a ukoliko

ih smestiš u ono što svakoj više odgovara, onda to više nije isto (ravnopravno).

4. Čak se ne može očekivati da jedna te ista kutija ima zvuk istog kvaliteta pri različitom nivou glasnoće, a pogotovo to ne mogu imati kutije sa

različitom veličinom bas membrane. Ono što odgovara jednoj, manje odgovara drugoj i obrnuto, tako da ni to više nije isto (ravnopravno).

5. Najvažnije. Ne može se očekivati da se samo na osnovu proračuna i simulacija potpuno pouzdano zaključi kako će neke zvučne kutije raditi, a time i taj bas o

kome pričamo, jer tim simulacijama nikada ne može biti sve obuhvaćeno sve ono što utiče na krajnji rezultat. Proračuni i simulacije su samo odličan

način da se uštedi vreme i novac prilikom dizajniranja nekih zv. kutija i projekat dovede do nivoa gde će se mnogo manje vremena izgubiti na finalno

podešavanje koje podrazumeva i slušanje, nego kada toga ne bi bilo. Tvrditi i tako slepo verovati merenjima i simulacijama, pogotovo što ona nikada

ne obuhvataju ostatak elektronike bez čega zvučnici i neće raditi, govori samo o tome da se ova problematika posmatra površno i nedorečeno.

Ozbiljne firme i uz pomoć tih softvera za proračun i simulaciju, čak po godinu-dve doteruju jedan model zvučnih kutija upravo zato što ih slušaju,

a kada toga nebi bilo mogli bi ih napraviti kao finalni proizvod za 3 dana.

U celoj ovoj priči, najmanje je važno kakvo je moje mišljenje i nemojte sve ovo doživljavati isključivo kao moj pokušaj da osporim vašu teopriju.

Tvoj zaključak i onih koji tako misle o velikim i malim membranama najviše osporavaju svetski poznati proizvođači zvučnih kutija, koji takođe imaju

neke softvere za proračun i simulaciju, gluve sobe, gomilu visoko stručnih inženjera, ogromno iskustvo i što je najvažnije potpuno drugi pristp

rešavanju problema koji obavezno podrazumeva slušanje finalnog proizvoda (zvučnih kutija) da bi se doneo neki zaključak.

Da li je moguće da su svi oni u krivu što tako rade i što jako malo ima njihovih uspelih proizvoda na tržištu sa velikom membranom od 15" koji su

namenjeni vrhunskom hi-fi. Čak ih ima sve manje u ponudi.

Možeš ti da veruješ tvom drugu i njegovim proračunima i simulacijam koliko hoćeš, ali tu nije kraj priče. Rekao sam već da su zaista korisni primeri

koje je izveo i postavio u temi koja se bavi ovim pitanjem, što evo i sada ponavljam, ali ubeđivati nekoga da je sad to gotova stvar i da nema tu više

šta da se priča...... pa stvarno šta da kažem. On slepo (a vidim i još neki) veruje da su ti proračuni i simulacije kraj sveta i da nema potrebe čak ni da čuje kutije.

Toliko je uveren da još deli savete u kojima kaže „Ja ne pretpostavljam, već znam. Nije potrebno da slušam određeni model zvučnika da bih tvrdio....“

Evo ti i link pa se uveri da ne izmišljam, (post 24 na pruženom linku)...

http://www.hi-files...._20#entry372788

Tamo možeš pročitati i jedan komentar prilično dobronamernog korisnika njegovih saveta, koji je sasvim logičan i potpuno validan.

Da bi se ovo kompletno razumelo, neophodno je čuti što više (na stotine) različitih zvučnih kutija (i sa velikim i sa manjim membranama) i onda

će se spoznati koliko je hi-fi čudan i teško predvidljiv.

Sve ovo u kratkoj formi vam je već napisao stein (svaka čast :respect: ), ali se nekima to nedopada i čak koriguju sve one uslove koji tamo pišu da bi

pokazali kako se i bez slušanja može sve pretpostaviti i takvu teoriju ustoličili kao neprikosnoven.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

...

Šta ti znači ono „ako je sve ostalo ravnopravno (elektronika, kvalitet izrade, inženjering, itd.)", kada nikada ne može biti sve ostalo ravnopravno.

To samo znači da su, koliko god je to moguće, materijali, proizvodni procesi, projektantsko znanje i kvalitet izrade dva zvučnika koji se porede približno isti. Da ne bude poređenje dvopojasnog sistema koji košta recimo € 10.000 sa tropojasnom kutijom koja košta recimo € 1.000. Ili, drugim rečima, poredi na primer kutiju od recimo B&W i recimo Sonus Faber koje bar koštaju približno slično.

1. Ne može se jedan isti projekat primeniti i za bas jedinicu od 15" i za onu od 8" na na način što će se samo proporcionalno uvećati kutija i očekivati da će sve da valja, a ukoliko se uradi kako treba onda to više nije isto (ravnopravno).

Ako obe varijante, pretpostavlja se iz različitih izvora, koštaju približno slično i ciljaju na približno sličnu publiku, onda za mene jesu ista klasa. Ako malo proširiš vidike, pretpostavljam da ni našao još nekoliko različitih pristupa.

Što se tiče linearnog pristupa, prostog povećanja kutije i to je sve, tu se slažem, naravno da to nije sve i da to nije to. Ali, zašto insistirati na jednom te istom projektu, ako se unapred zna da će razlika biti? Najzad, ne znam za druge, ali ja nikada do sada nisam kupovao ovu ili onu bas membranu, nego UVEK kutiju kao celinu - samim tim, ja poredim samo kutije kao celine a ne drajvere, a ako se radi o veoma različitim tehničkim pristupima, onda mi kao oslonac služi cena. Isti su, odnosno uporedivi su, samo ako koštaju približno slično.

2. Ne može se očekivati da će jedno isto pojačalo podjednako odgovarati i isto raditi sa zvučnicima koji imaju bas drajver od 15" i istim takvim ali od 8", a ukoliko se svakom paru zvučnih kutija odabere odgovarajuće pojačalo, onda to više nije isto (ravnopravno).

Da će biti razlika, ma kakav pojačavač koristiš, ne sporim. Biće, naravno da će biti, jer ni ti pojačavači nisu isti između sebe čak i ako koštaju nešto veoma slično, svaki je odraz filosofije svoga projektanta i proizvođača. Ali, ako to znamo, ko bi bio toliko lud da poredi različite kutije, sa različitim membrana, koristeći dva različitita pojačavača? Pa da ne zna šta, koliko i kako doprinosi razlikama koje se čuju?

Obrnuto, da bi se merodavno poredile kutije valja stalno koristiti isti pojačavač, po mogućnosti maksimalno neosetljiv na radno opterećenje (tj. sa velikim sposobnostima isporuke struje). To je ipak daleko realnije. U mom slučaju, to je Karan KA-i180, Milanov integralac, sa nominalnom snagom od 2 x 180/250W u 8/4 Oma, kao prva instanca, i moj Marantz 170 DC snagaš (kompletno osvežen i podešen kako valja) i moj HPH-A1 bipolarni pojačavač za slušalice u ulozi predpojačavač, kao druga kontrolna instanca. Nominalna snaga 2x85W/8 Oma.

I opet ću na kraju dobiti rezultate, ma kakvi bili, koji su važeći isključivo i samo za moju sobu i njenu akustiku - kako bi se sve odvijalo u nekoj drugoj sobi, posebno većoj, sa drugačijom akustikom, mogu samo da pretpostavim. Ali, o tome već neka brine vlasnik te druge veće sobe.

3. Ne može se očekivati da je ista prostorija (recimo 15 kvadrata) podjednako optimalna i za kutije sa bas membranom od 15" i sa onom od 8", a ukoliko ih smestiš u ono što svakoj više odgovara, onda to više nije isto (ravnopravno).

Niti sam primetio da to iko i očekuje. Pa moje sopstvene kutije rade u neodgovarajuće malom prostoru, one su projektovane tako da tek na 3,5 metara udaljenosti (što kod mene nije slučaj) postižu faznu linearnost! Ali, ja na žalost ne mogu da prošrim sobu, ma koliko bih to voleo. Koliko znam, najmanja dimezija sobe će definisati najdublji bas koji možemo da dobijem kao čist osnovni ton. Međutim, iako to znaam, takođe znam i ono što mi moje uši kažu, a to je da uprkos malim dimenzijama sobe, ja imam bolji bas od većih membrana nego od manjih u tih 1 ili 2% vremena slušanja kada signal sadrži stvarno duboke bas tonove, od recimo 40 Hz ili niže.

Kako i zašto stvarno ne znam, mogu samo da pretpostavljam.

4. Čak se ne može očekivati da jedna te ista kutija ima zvuk istog kvaliteta pri različitom nivou glasnoće, a pogotovo to mogu imati kutije sa

različitom veličinom bas membrane. Ono što odgovara jednoj, manje odgovara drugoj i obrnuto, tako da ni to više nije isto (ravnopravno).

I to niko ne spori, veoma je malo takvih kutija koje i kada rade tiho, i kada rade jako glasno, imaju baš potpuno isti kvalitet zvuka. Ali, ako ćemo da pričamo o razlikama, mislim da će one biti veće kod manjih nego kod većih bas membrana.

5. Najvažnije. Ne može se očekivati da se samo na osnovu proračuna i simulacija potpuno pouzdano zaključi kako će neke zvučne kutije raditi, a time i taj bas o kome pričamo, jer tim simulacijama nikada ne može biti sve obuhvaćeno sve ono što utiče na krajnji rezultat. Proračuni i simulacije su samo odličan način da se uštedi vreme i novac prilikom dizajniranja nekih zv. kutija i projekat dovede do nivoa gde će se mnogo manje vremena izgubiti na finalno podešavanje koje podrazumeva i slušanje, nego kada toga ne bi bilo. Tvrditi i tako slepo verovati merenjima i simulacijama, pogotovo što ona nikada ne obuhvataju ostatak elektronike bez čega zvučnici i neće raditi, govori samo o tome da se ova problematika posmatra površno i nedorečeno.

Tu i jesi i nisi u pravu. Iskustvo je čudo. Na primer, posmatrajući neka merenja mog simulatora, ja mogu da ti sa jako velikom dozom sigurnosti kažem U NAČELU kako će neki pojačavač svirati, na primer imaće tpliki zvuk nalik XXX, ili biće oštra zvuk nalik YYY, itd. I to samo na osnovu posmatranja spektralne analize, ili preciznije, rasporeda i izgleda harmonika, računajući do 7. harmonika. I zato nisi sasvim u pravu.

A opet, delimično i jesi u pravu, jer iako mogu da znam U NAČELU kakva će biti tonska slika, postoji mnogo toga što ne mogu da znam ukoliko jako pažljivo ne poslušam taj pojačavač. Što se više radi o finesama, to mi više slušanja treba.

Da se ne lažemo, bilo je i iznenađenja u oba pravca, pa je nešto što je delovalo kao topao i zaobljen zvuk na kraju ispalo ni jedno ni drugo, a nešto što uopšte nije obećavalo na kraju ispadne daleko bolje od očekivanog i izmerenog. Desi se, ali u većini slučajeva, iskusnom oku merenja mogu jako mnogo toga da kažu.

Ozbiljne firme i uz pomoć tih softvera za proračun i simulaciju, čak po godinu-dve doteruju jedan model zvučnih kutija upravo zato što ih slušaju,

a kada toga nebi bilo mogli bi ih napraviti kao finalni proizvod za 3 dana.

U celoj ovoj priči, najmanje je važno kakvo je moje mišljenje i nemojte sve ovo doživljavati isključivo kao moj pokušaj da osporim vašu teopriju.

Tvoj zaključak i onih koji tako misle o velikim i malim membranama najviše osporavaju svetski poznati proizvođači zvučnih kutija, koji takođe imaju

neke softvere za proračun i simulaciju, gluve sobe, gomilu visoko stručnih inženjera, ogromno iskustvo i što je najvažnije potpuno drugi pristp

rešavanju problema koji obavezno podrazumeva slušanje finalnog proizvoda (zvučnih kutija) da bi se doneo neki zaključak.

Da li je moguće da su svi oni u krivu što tako rade i što jako malo ima njihovih uspelih proizvoda na tržištu sa velikom membranom od 15" koji su

namenjeni vrhunskom hi-fi. Čak ih ima sve manje u ponudi.

Možeš ti da veruješ tvom drugu i njegovim proračunima i simulacijam koliko hoćeš, ali tu nije kraj priče. Rekao sam već da su zaista korisni primeri

koje je izveo i postavio u temi koja se bavi ovim pitanjem, što evo i sada ponavljam, ali ubeđivati nekoga da je sad to gotova stvar i da nema tu više

šta da se priča...... pa stvarno šta da kažem. On slepo (a vidim i još neki) veruje da su ti proračuni i simulacije kraj sveta i da nema potrebe čak ni da čuje kutije.

Toliko je uveren da još deli savete u kojima kaže „Ja ne pretpostavljam, već znam. Nije potrebno da slušam određeni model zvučnika da bih tvrdio....“

Evo ti i link pa se uveri da ne izmišljam, pa se uveri (post 24 na pruženom linku)...

http://www.hi-files...._20#entry372788

Tamo možeš pročitati i jedan komentar prilično dobronamernog korisnika njegovih saveta, koji je sasvim logičan i potpuno validan.

Da bi se ovo kompletno razumelo, neophodno je čuti što više (na stotine) različitih zvučnih kutija (i sa velikim i sa manjim membranama) i onda

će se spoznati koliko je hi-fi čudan i teško predvidljiv.

Sve ovo u kratkoj formi vam je već napisao stein (svaka čast :respect: ), ali se nekima to nedopada i čak koriguju sve one uslove koji tamo pišu da bi

pokazali kako se i bez slušanja može sve pretpostaviti i takvu teoriju ustoličili kao neprikosnoven.

Vidi, da mi skratimo mnogo prazne priče i pređemo na suštinu. Moj problem sa tvojim pisanjem, a spremno prihvatam da je to stvarno samo moj problem, je u tome što pročitam mnogo tvojih neslaganja i negodovanja sa svim i svačim, ali nikako da pročitam, jasno i glasno, u jednoj rečenici sublimirano tvoje mišljenje. Tačno koju tezu ti zastupaš?

Sa čime se ne slažeš ćemo svi mnogo lakše i svakako jasnije razumeti ako lepo napišeš koju tezu ti zastupaš, a koja je suprotna većini ovde navedenih. Jeste da ja i svi ostali to možemo da pretpostavimo, ali pretpostavka je majka svih za**ba, pa bih te lpo zamolio da jasno i glasno navedeš svoju osnovnu tezu, kako bismo shvatili sa čime i evenmtualno zašto se ne slažeš.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@dvv

Kada pročitam tvoje komentare po onih 5 tačaka koje sam naveo, dolazim do zaključka da si i ti saglasan da je nemoguće postići apsolutno iste uslove

za poređenje sličnih kutija sa velikom i manjom membranom, što onda svaki eksplicitan odgovor automatski osporava.

Postoje još neke simulacije koje se ovde uopšte nisu pominjale, a tiču se različitih materijala od kojih može biti napravljen kabinet, kao i njegovog dampiranja,

ali je to samo još jedna od stvari koja pokazuje da isti projekat sa identično upotrebljenim komponentama i istim dimenzijama zvuči prilično drukčije u kabinetu

od različitog materijala. Međutim, ni takva simulacija nije dovoljna da se na nju konstruktor potpuno osloni i prihvati je bez slušnih testova.

Vidi, da mi skratimo mnogo prazne priče i pređemo na suštinu. Moj problem sa tvojim pisanjem, a spremno prihvatam da je to stvarno samo moj problem, je u tome što pročitam mnogo tvojih neslaganja i negodovanja sa svim i svačim, ali nikako da pročitam, jasno i glasno, u jednoj rečenici sublimirano tvoje mišljenje. Tačno koju tezu ti zastupaš?

Sa čime se ne slažeš ćemo svi mnogo lakše i svakako jasnije razumeti ako lepo napišeš koju tezu ti zastupaš, a koja je suprotna većini ovde navedenih. Jeste da ja i svi ostali to možemo da pretpostavimo, ali pretpostavka je majka svih za**ba, pa bih te lpo zamolio da jasno i glasno navedeš svoju osnovnu tezu, kako bismo shvatili sa čime i evenmtualno zašto se ne slažeš.

Eto, i na ovoj strani to jasno piše i to na kraju posta 103, baš kao što si i tražio u jednoj malo dužoj rečenici koju si verovatno ovlaš pročitao i nije te puno zanimala

jer si uveren da je tačno ono što ti zastupaš. Citirao sam ono što je već rekao stein i to je ono što takođe u mnoštvu postova takođe pokušavam opširnije da kažem.

Evo još jednom ako ti je tako lakše, a sada ću citat samo malo korigovati:

„Nema mogućnosti da se tačno definiše koja je optimalna ili čak idealna (bolja) veličina membrane ako u konsideraciju uzmemo i veličinu prostora u kojem se sluša muzika, snagu i tip amplifikacije, žanr/vrstu muzike (akustična, elektronska, orkestralna, vokalna itd), i lični ukus po pitanju šta je nekome najvažnije u načinu kako zvučnik prezentuje materijal.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@first Znači, okruglo pa na ćoše, i ćevapi kod Toše? Uzgred, "idealna" NIJE isto što i bolja. Za idealno ne znam, ali za bolje znam da mi je za bas bolje da imam što mogu veću membranu ako me zanima čist i dubok bas, a pored cene same kutije, platiću to i dodatnom cenom pojačavača. Meni je to OK, pošteno, zna se šta je šta. Dovoljno odbar i jak pojačavač već imam, pa to nije problem. U audiu ionako krajnje doslovno važi princip "koliko para, toliko muzike". Prema tome, NAJBOLJA membrana za bas je ionako ona koju sebi možemo da priuštimo, a to potenciram samo zato što će svima nama pre ponestati para nego ideja i lepih želja. Voleo bih i ja da imam JBL profesionalne bas jedinice, one lepe sa ALNICO V magnetima od 10+ kg, ali poslednji put kada sam se raspitivao, komad je koštao preko US$ 2.400, što je više od ukupne cene za obe moje kutije. I tako ostadoh da ih i dalje želim i oplakujem.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@first

Znači, okruglo pa na ćoše, i ćevapi kod Toše?

Uzgred, "idealna" NIJE isto što i bolja. Za idealno ne znam, ali za bolje znam da mi je za bas bolje da imam što mogu veću membranu ako me zanima čist i dubok bas, a pored cene same kutije, platiću to i dodatnom cenom pojačavača. Meni je to OK, pošteno, zna se šta je šta. Dovoljno odbar i jak pojačavač već imam, pa to nije problem.

Mogu da se složim da idealna nije isto što i bolja, ali isto tako više basa sa velike mebrane nije isto što i bolji bas, to je samo više basa i ko zna kakvog.

Zato se nismo ni složili oko ove priče. Različita terminologija i gomila drugih važnih uslova ne ostavljaju

dovoljno slobodnog prostora za neku preciznu, a opštu definiciju, već samo za konkretan i određen slučaj i to je poenta.

U audiu ionako krajnje doslovno važi princip "koliko para, toliko muzike". Prema tome, NAJBOLJA membrana za bas je ionako ona koju sebi možemo da priuštimo, a to potenciram samo zato što će svima nama pre ponestati para nego ideja i lepih želja. Voleo bih i ja da imam JBL profesionalne bas jedinice, one lepe sa ALNICO V magnetima od 10+ kg, ali poslednji put kada sam se raspitivao, komad je koštao preko US$ 2.400, što je više od ukupne cene za obe moje kutije. I tako ostadoh da ih i dalje želim i oplakujem.

Svako sebi treba da odredi prioritete po svim parametrima koji postoje, a potom nek odlučuje da li mu je važnije ovo ili ono.

Moguće je da će se pokajati 100 puta za šta god da se odluči, jer će u međuvremenu čuti nešto što mu se čini boljom opcijom.

To sve ovaj hobi i čini zanimljivim i stalno ukazuje na ono „da od boljeg uvek ima bolje, kao i obrnuto“.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pretpostavka je majka svih zajeba.

Sve što sam čuo, mogu da komentarišem iz ličnog iskustva ograničeno ličnim preferencijalima. Sve što nisam čuo, ne mogu da komentarišem. Kao i kod pojačala, CD plejera, gramofona itd, i kod zvučnika važi isto pravilo: dobar zvučnik je dobar zvučnik (kvalitativno) a loš, samo to. Činjenica da je kod mene u igri 4 komada od 15" za bas sekciju i dalje ne umanjuje važnost činjenice da su me kod kolege nam Sipija par malih Epos-a, skoro doveli do iščašenja mi Mandibule...

Postavljena slika

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

E sad zamisli da si kod tog istog kolege poslušao i Canton CT1000 šta bi ti se sve iščašilo :D Verovatno se pobojao šta će da ti bude kad je video kako reaguješ na te Epos-e pa nije ni smeo da ti pusti Canton-e :buehehe:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

molim zainteresovano pučanstvo da obrati paznju na ovaj : http://www.diyaudio.rs/index.php?/topic/962-udrobljen-off-topic-skladiste/page__view__findpost__p__95347 i sledeci post .

toliko .

ne bi skodilo da se malo razidjete na pivo .......... ako vec ne mozete razmeniti brojeve mobilnih i otici zajedno na isto

ZM

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

E sad zamisli da si kod tog istog kolege poslušao i Canton CT1000 šta bi ti se sve iščašilo :D Verovatno se pobojao šta će da ti bude kad je video kako reaguješ na te Epos-e pa nije ni smeo da ti pusti Canton-e :buehehe:

FYI, IMHO, od Cantona sam očekivao baš to što sam i čuo. Daklem, jesam ih oslušnuo. Ali nije bilo iznenađenja. Sa Eposima bogami jeste. To je poenta. Kod Cantona izgled sugeriše nešto i to je to, Eposi sugerišu nešto drugo, a pružaju mnogo, mnogo više. Da 'oće Sipi da ih proda a da ja imam dovoljno para da iskeširam, ne bih se uopšte libio da pljunem tu lovu. E, TO je poenta. Bez obzira na gabarite.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da li neko stvarno misli da se kod osmišljavanja i pravljenja novih modela zvučnika "nabada" kao pre 70 godina? Pa, ako nije dobro ispalo, onda se nabada dalje, i tako unedogled. Ako se zvučne kutije osmišljavaju, pa se za njih rade custom jedinice na osnovu zahteva zamišljenog projekta, očligledno je da se neki aspekti rada jedinica mogu predvideti, inače projektovanje ne bi postojalo ni u jednoj fazi, počev od prve: zamisao i šta želi da se postigne.Oni koji se ne bave projektovanjem zvučnika mogu uglavnom samo da probaju i da čuju šta im se sviđa a šta ne.Ali, kada se neko ozbiljno bavi projektovanjem zvučnika u svim njegovim fazama, onda može da predvidi (proračuni, simulacije) i neke aspekte ponašanja i već postojećih gotovih zvučnika. To se posebno odnosi na niskotonsko područje, u kome konusna membrana radi kao klip.Kvalitet jedinica igra ulogu u kvalitetu isporučenih niskih frekvencija, ali postoje mehanička i termička ograničenja čak i kod najkvalitetnijih basova, tako da postoje granice do kojih mogu kvalitetno da rade kada je u pitanju istovremeno duboki bass i SPL koji mogu da proizvedu. Ako je prostorija velika, npr. 50 m2 ili veća, jedna ili dve manje bass jedinice će raditi ok na manjoj i srednjoj glasnoći, ali ako se pusti glasnije neki vrlo dinamičan muzički materijal, jedinice će dostići limite, mehaničke ili termičke ili oboje. Ja sam pisao o aspektima rada bass jedinica koji mogu da se predvide, proračunaju i izsimuliraju. Po tim aspektima ne moram da čujem neke kutije, kao što su PMC GB1i koje imaju 14 cm mi-bass u TL-u tjiniran na 35 Hz, da bih znao da to ne može dobro raditi u 50 m2 na većoj glasnoći.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zanimljivo je koliko se energije troši na nekoliko donjih oktava. Tamo gde je gro muzike, o tome niko nema ni pola pametne da doda. A kako je krenulo, i bolje da se u taj deo ne krene jer ću oma da svakoga poklopim kada krenem da laprdam o tome kako elektrostatici lepše sviraju od bilo kojeg prcvoljka sa kretnim kalemom od 1"... :buehehe:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

A onda dodje andrics i oduva te sa ribbonom od 2 m i custom 12" pravljenim bass-om u kompresiji, koji ima voice-coil prečnika 4,5" i underhang motor. Razni principi rada jedinica rade bolje u nekom domenu, ili u nekom delu opsega. Najvažnije su kvalitetne jedinice, i uklapanje u dobro osmišljen zvučni sistem.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da li neko stvarno misli da se kod osmišljavanja i pravljenja novih modela zvučnika "nabada" ...

Verujem da ima i takvih... Nedavno mi je jedan nas ozbiljan proizvodjac iz oblasti audio tehnike pricao o poznatoj USA firmi koja pravi cevne uredjaje gde odlucujucu rec u izboru cevi ima lik cija je profesija "tube dowser" (cevni rasljar). Uzmu veliku kutiju punu cevi, tip zazmuri i gata nesto, baje iznad te kutije dok mu se ne "javi" i onda capi neku cevku i vikne "to je to" i niko ne dovodi u pitanje njegov izbor - to ide u proizvodnju... Mozda postoji i "speaker dowser" :rolleyes:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zoltanov elektrostatik je nenadhebiv - mnogo mi je zao sto ga je prezentovao sa krajnje neozbiljnim ampom...

I meni se veoma sviđa kako zvuči, iako sam ga slušao samo na sajmu, ali vremenski sam se poduže zadržao...

P.S. Moram malo da bocnem steina. :lol: Možda ga podstakne da pokrije bass područje već jednom kako treba. :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Verujem da ima i takvih... Nedavno mi je jedan nas ozbiljan proizvodjac iz oblasti audio tehnike pricao o poznatoj USA firmi koja pravi cevne uredjaje gde odlucujucu rec u izboru cevi ima lik cija je profesija "tube dowser" (cevni rasljar). Uzmu veliku kutiju punu cevi, tip zazmuri i gata nesto, baje iznad te kutije dok mu se ne "javi" i onda capi neku cevku i vikne "to je to" i niko ne dovodi u pitanje njegov izbor - to ide u proizvodnju... Mozda postoji i "speaker dowser" :rolleyes:

Čini mi se da sam ovo već negde kačio, pa se izvinjavam ako se ponavljam, ali treba se povremeno podsetiti ovakvih poučnih stvari. http://www.diyaudio.com.hr/viewtopic.php?f=20&t=175 NAD S300. Konstrukciono i po izvođenju identičan je i Gryphon Tabu Century, a brljotine na sve strane. Prvenstveno kod realizacije, a ona je u istoj fabrici. Čisto ako se neko stalno poziva na vrle inženjere po poznatim firmama, njihovo beskonačno znanje i resurse, kao i dugogodišnju pozitivnu reputaciju firme. Nekoliko godina razvijanja poznatih modela zvučnika, uz beskonačno mnogo slušanja i štelovanja, da bi sve bilo savršeno. Al' ima naivnih ljudi. :lol:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ajde jos neku sitnicu da pojasnim da se nebi karikiralo kako sam negde u postu rekao da se pri projektovanju zvucnih kutija ,,nabada'' kao pre x godina. Dakle, u ozbiljnim firmama se pogotovo za skuplje modele zvucnih kutij, posle svih izvedenih proracuna i simulacija, kao i konacno izradjenog kabineta, pristupa finom tjuniranju i proveri svega onoga sto nije moglo biti pouzdano obuhvaceno simulacijama. To se odnosi na mnostvo sitnica koje su takodje sastavni deo zvucne kutije, kao sto je recimo izbor ozicenja, elemenata skretnice, materijala za unutrasnje dampiranje, doterivanje unutrasnjih ojacanja kabineta, itd da sada sve ne nabrajam. Sve se radi uz obavezno slusanje zvucnih kutija i ceo proces moze trajati veoma dugo do konacno usvojenih resenja, a koliko god to nekome izgledalo da su to sitnice koje nisu bitne, veliki igraci ne misle tako i za njih to nisu sitnice. Steta je izgleda sto niko od ljudi ovde koje to posebno zanima nije bio u prilici da to vidi makar na sat dva, ali kod neke od onih firmi koje su pristup u izradi zvucnih kutija podigli na najvisi nivo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

...P.S. Moram malo da bocnem steina. :lol: Možda ga podstakne da pokrije bass područje već jednom kako treba. :D

Ma 'oce on, samo mu treba dati vremena (i nesto malo para) - ovo mu je vec treca koncepcija za bass, znas kol'ko jos ima stvari koje nije prob'o... :D
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...