Jump to content

Stasis - reinkarnacija sa izmenama


Beli_Ninja

Preporučeni Komentari

5 minutes ago, ManicP said:

Sve što je masno može da zezne eloksažu ili plastifikaciju ako se ne očisti kako treba.

Alkohol se čisti tako što ga pomirišeš.

Tako je.

Mada loj za rezanje navoja u INOXu je jedino rešenje. Ali lepo zamiriše kad krene zavarivanje blizu podmazanih otvora :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Stale - ne treba ti velika snaga za to
velika snaga na M3 i M4 znaci slomljen ureznik

koriscenje busilice akku bilo koje, obrtni moment na najmanje podesen

podmazivanje i polako

sa kvalitenom masinskom ureznicom i ako je prolazna rupa i ako je podmazano - nema problema

ako je slepa rupa - batali busilice - samo rucno , set od 3 ureznice, izduvavanje sto cesce

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

39 minutes ago, Stale said:

Ma koja srafilica ? Pokazi.

Neka Makita, dosta je jaka sutra ću napisati koja je pošto mi je na poslu. Kvačilo podešeno na 5, a moglo je i manje. Radio sam sa ručnom M3 (I/II/III) ureznicom, a mašinskom M4. Ma ide ko u sir (aluminijum). Podmazivanje alkohol 96% i ništa više. Otvori fi 2.5 i fi 3.3mm.

Nego, meni se šrafljenje u aluminijum nikako ne dopada. M3 ima plitku lozu i bojim se da će biti problema. Izmlazni tranzistori će biti stegnuti tako što ću protnuti vijke sq suprotne strane a pritezati navrtkom odozgo.

Navoji za poklopce (donji i gornji) su napravljeni od čeličnih segmenata koji će biti zalepljeni u aluminijumske ploče. Koristiću Bison Epoxi metal 2K. Trpi do 100 stepeni C. Segmenti napravljeni, sutra idu na cinkovanje.

Što se mene tiče, M6 je najmamji navoj za aluminijum. I nema šanse da se predomislim ili da me neko ubedi. Aluminijumske ploče u koje sam rezao navoje M3 i M4 iz serije 6082 i termički obrađene. Teško da će se naći bolje, od toga se u Kragujevcu prave vozovi 😉

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

jedna je stvar ako radis samo jedan primerak ( pojacalo ili sta god) 

 

druga je stvar ako se se premas za serisjku proizvodnju , manjeg ili veceg obima

za prvo - ili rucno ili kako opisah sa accu busilicom

cilj je zavrsiti posao a ne praviti postavku kao da ces raditi seriju od 5 spejs satlova, pa potrositi 6 dana oranja za pripremu, a za posao treba 2 sata i peske

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

M3  M4 navoj u Al ploči debeloj oko 10mm, ako je vijak uvrnut celom dužinom, može samo vijak da se otkine, Al navoj u ploči da se smakne neće da može ako je lepo i čisto narezan.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

18 minutes ago, NIXIE said:

M3  M4 navoj u Al ploči debeloj oko 10mm, ako je vijak uvrnut celom dužinom, može samo vijak da se otkine, Al navoj u ploči da se smakne neće da može ako je lepo i čisto narezan.

Za moj pojam slabo. Mislim ne mogu de stegnem onoliko koliko mislim da je dovoljno jer mislim da je mekano. 

17 minutes ago, vladd said:

Da da, mora deseta vise od preporuka, ionako taj vrsak navoja u Al-u nema nikakvu nosivost. Urezivanje kao puter,

Iskreno, mislim da sam se zeznuo i da sam trebao 2.4 i 3.2. U pravu si da vršak ne drži ali tako male burgije sigurno bace pola desete i to na tako malim navojima sa malim korakom i plitkom lozom pravi problem. Vijak landara kao špageta u tunelu 😀

Napominjem da su sve burgije bile potpuno nove HSS marke RUKO. Bušeno na CNC glodalici koja je u odličnom stanju, hilzne odlične, konstantno podmazivanje. 

Ali, rešiću to na svoj način. Za nauk, nema navoja u aluminijumu ispod M6 😁

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, Stale said:

Nema pomeranje. Posle svako busenje odmah sledi navoj.

Posmak je hod alata a ne pomeraj iz centra. Kada hoćeš da režeš navoj automatizovano moraš tačno da održavaš pomeraj po okretaju alata inače nema dobrog navoja. Posmak je rpm x korak, rpm po preporukama ili iskustvu. 

I ja sam po malo u CNC proizvodnji  što serijskoj što altničarskoj poslednjih 10 godina. I bageri i tramvaji i vozovi i sudovi pod pritiskom moraju na CNC posle moje tehnologije zavarivanja 😉

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa ne, poenta je u geometriji navojka, i nosivosti, koja je za alu mala. A i M3 i M4 su objektivno male nosivosti

Moglo bi to da se preteruje sa mudrovanjem, da se meri sraf, da se pravi na tesno, ali je veci problem ako sraf krene da modeluje lozu u aluminijumu.

Zato je pozeljno da je dural, da je burgija dobra, korektne mere, da ne pravi otvor dve desete veci, i da su ureznice prilicno ostre, pozeljno namenske za Al, da se ne koriste i za gvojze.

Veci problem su bas veci srafovi, gde ozbiljna nozivost ne moze da se postigne bez helikoila.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ako se vec tera mak na konac, a pozeljno je da se tera - ako M3 navoj u Al mora da ima nosivost (stezanje TO247 mosfeta ili bjt):

 

-minimalna duzina navoja 8-10mm

-obavezno proveren kvalitet vijka; ja sam najsigurniji kad kupim Imbus M3 SS ; naravski, velika platna i feder platna (thermal cycling je zaebata stvar!)

-ako se koristi mica i pasta, Alumina Oxide pad i pasta - moze da se steze i na osecaj (ko ga ima) 

-ako se koristi Keratherm - obavezno stezanje na 0.9Nm, dakle potreban moment srafciger; manje od toga naravno ne valja, vise od toga samo izaziva stisnjavanje Keratherma u osi vijka

-kad god mogu da postignem , za M3 organizujem da je rupa prolazna; tako postizem maximalnu duzinu navoja kao i najmanje kritican proces urezivanja navoja

  to znaci - pri direktnoj montazi na hladnjak gledam da pogodim da mi vijci dodju izmedju rebara, pa mogu da probusim skroz

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

6 minutes ago, Zen Mod said:

ako se vec tera mak na konac, a pozeljno je da se tera - ako M3 navoj u Al mora da ima nosivost (stezanje TO247 mosfeta ili bjt):

 

-minimalna duzina navoja 8-10mm

-obavezno proveren kvalitet vijka; ja sam najsigurniji kad kupim Imbus M3 SS ; naravski, velika platna i feder platna (thermal cycling je zaebata stvar!)

-ako se koristi mica i pasta, Alumina Oxide pad i pasta - moze da se steze i na osecaj (ko ga ima) 

-ako se koristi Keratherm - obavezno stezanje na 0.9Nm, dakle potreban moment srafciger; manje od toga naravno ne valja, vise od toga samo izaziva stisnjavanje Keratherma u osi vijka

-kad god mogu da postignem , za M3 organizujem da je rupa prolazna; tako postizem maximalnu duzinu navoja kao i najmanje kritican proces urezivanja navoja

  to znaci - pri direktnoj montazi na hladnjak gledam da pogodim da mi vijci dodju izmedju rebara, pa mogu da probusim skroz

 

 

- Oko 9mm je ušrafljen vijak, navoji su rezani kroz celu debljinu ploče 10mm. Vijak M3 x 16. (slika gde se vide ušraflejni bjts)

- Ovo mi ostaje da proverim jer sam koristio obične vijke pocinkovane za šrafciger.

-Biće mica, ali osećaj je problem :D

- Nemam moment kjluč i skup je (zato što mi treba sada pa ko zna kad opet)

- Nemam opciju da prorezuje toliko duboko, tj da pogodim međurebarni prostor... 

 

U svakom slučaju, ide upuštanje otvora sa suprotne strane ploče da nalegne vijak za koničnom glavom, šrafljenje vijka sa suprotne strane i pritezanje tranzistora navrtkom preko velike platne.

Čelik je zakon, marinija je za pi*kice :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

 

Lele!  Ala ste vi  nadramili  'ebeno  urezivanje M3 i M4 navoja.  :msn-rofl:  

Beli, ne zaboravi da praviš kutiju za kućno audio pojačalo.  Kakvi  kiloključevi, kakvi bakarači  za  M3, M4, M5, M6. Nema potrebe za pretezanjima i kidanjem vijaka!

Zaboga, pa ne radiš  motor za traktor Ferguson.   

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...