Jump to content

Preporučeni Komentari

Napisano
5 minutes ago, ManicP said:

Sve što je masno može da zezne eloksažu ili plastifikaciju ako se ne očisti kako treba.

Alkohol se čisti tako što ga pomirišeš.

Tako je.

Mada loj za rezanje navoja u INOXu je jedino rešenje. Ali lepo zamiriše kad krene zavarivanje blizu podmazanih otvora :D

Napisano
pre 7 minuta, Beli_Ninja reče

Mada loj za rezanje navoja u INOXu je jedino rešenje.

Slaninica je zakon, ali samo domaća, ne može ona iz Linde. :laugh1:

Napisano
On 13.12.2021. at 12:47, Beli_Ninja reče

Šrafilica je mama za navoje u aluminijume. Podmazivanje alkoholom. Ludilooo :)

20211213_124342_copy_923x2048.jpg

20211213_124324_copy_2048x923.jpg

20211213_124333_copy_2048x923.jpg

20211213_124321_copy_2048x923.jpg

Ma koja srafilica ? Pokazi.

Napisano

Stale - ne treba ti velika snaga za to
velika snaga na M3 i M4 znaci slomljen ureznik

koriscenje busilice akku bilo koje, obrtni moment na najmanje podesen

podmazivanje i polako

sa kvalitenom masinskom ureznicom i ako je prolazna rupa i ako je podmazano - nema problema

ako je slepa rupa - batali busilice - samo rucno , set od 3 ureznice, izduvavanje sto cesce

Napisano
39 minutes ago, Stale said:

Ma koja srafilica ? Pokazi.

Neka Makita, dosta je jaka sutra ću napisati koja je pošto mi je na poslu. Kvačilo podešeno na 5, a moglo je i manje. Radio sam sa ručnom M3 (I/II/III) ureznicom, a mašinskom M4. Ma ide ko u sir (aluminijum). Podmazivanje alkohol 96% i ništa više. Otvori fi 2.5 i fi 3.3mm.

Nego, meni se šrafljenje u aluminijum nikako ne dopada. M3 ima plitku lozu i bojim se da će biti problema. Izmlazni tranzistori će biti stegnuti tako što ću protnuti vijke sq suprotne strane a pritezati navrtkom odozgo.

Navoji za poklopce (donji i gornji) su napravljeni od čeličnih segmenata koji će biti zalepljeni u aluminijumske ploče. Koristiću Bison Epoxi metal 2K. Trpi do 100 stepeni C. Segmenti napravljeni, sutra idu na cinkovanje.

Što se mene tiče, M6 je najmamji navoj za aluminijum. I nema šanse da se predomislim ili da me neko ubedi. Aluminijumske ploče u koje sam rezao navoje M3 i M4 iz serije 6082 i termički obrađene. Teško da će se naći bolje, od toga se u Kragujevcu prave vozovi 😉

 

Napisano

Nasao sam ovo kod kineze normalno za cnc. Vredi zlato. kao tapmatic ali diy i rucno da se snadjes Na busalicu stolnu. Imam dewalt a i bulazer neke makite tako da vidim sta ide bolje. Samo da se resim.

ovo.JPG

Napisano

jedna je stvar ako radis samo jedan primerak ( pojacalo ili sta god) 

 

druga je stvar ako se se premas za serisjku proizvodnju , manjeg ili veceg obima

za prvo - ili rucno ili kako opisah sa accu busilicom

cilj je zavrsiti posao a ne praviti postavku kao da ces raditi seriju od 5 spejs satlova, pa potrositi 6 dana oranja za pripremu, a za posao treba 2 sata i peske

Napisano

Shvatljivo. Mislim da mi je to u krvi. 21 god sam radio na cnc svakojake masine i bio dosta dugo osmerem kvalitetu. Mozda i malo preterujem kad to usmerim na diy.;)

Napisano (izmenjeno)

M3  M4 navoj u Al ploči debeloj oko 10mm, ako je vijak uvrnut celom dužinom, može samo vijak da se otkine, Al navoj u ploči da se smakne neće da može ako je lepo i čisto narezan.

Izmenjeno od NIXIE
Napisano
48 minutes ago, Beli_Ninja said:

Otvori fi 2.5 i fi 3.3mm.

Da da, mora deseta vise od preporuka, ionako taj vrsak navoja u Al-u nema nikakvu nosivost. Urezivanje kao puter,

Napisano
18 minutes ago, NIXIE said:

M3  M4 navoj u Al ploči debeloj oko 10mm, ako je vijak uvrnut celom dužinom, može samo vijak da se otkine, Al navoj u ploči da se smakne neće da može ako je lepo i čisto narezan.

Za moj pojam slabo. Mislim ne mogu de stegnem onoliko koliko mislim da je dovoljno jer mislim da je mekano. 

17 minutes ago, vladd said:

Da da, mora deseta vise od preporuka, ionako taj vrsak navoja u Al-u nema nikakvu nosivost. Urezivanje kao puter,

Iskreno, mislim da sam se zeznuo i da sam trebao 2.4 i 3.2. U pravu si da vršak ne drži ali tako male burgije sigurno bace pola desete i to na tako malim navojima sa malim korakom i plitkom lozom pravi problem. Vijak landara kao špageta u tunelu 😀

Napominjem da su sve burgije bile potpuno nove HSS marke RUKO. Bušeno na CNC glodalici koja je u odličnom stanju, hilzne odlične, konstantno podmazivanje. 

Ali, rešiću to na svoj način. Za nauk, nema navoja u aluminijumu ispod M6 😁

Napisano
1 hour ago, Stale said:

Nema pomeranje. Posle svako busenje odmah sledi navoj.

Posmak je hod alata a ne pomeraj iz centra. Kada hoćeš da režeš navoj automatizovano moraš tačno da održavaš pomeraj po okretaju alata inače nema dobrog navoja. Posmak je rpm x korak, rpm po preporukama ili iskustvu. 

I ja sam po malo u CNC proizvodnji  što serijskoj što altničarskoj poslednjih 10 godina. I bageri i tramvaji i vozovi i sudovi pod pritiskom moraju na CNC posle moje tehnologije zavarivanja 😉

Napisano

Pa ne, poenta je u geometriji navojka, i nosivosti, koja je za alu mala. A i M3 i M4 su objektivno male nosivosti

Moglo bi to da se preteruje sa mudrovanjem, da se meri sraf, da se pravi na tesno, ali je veci problem ako sraf krene da modeluje lozu u aluminijumu.

Zato je pozeljno da je dural, da je burgija dobra, korektne mere, da ne pravi otvor dve desete veci, i da su ureznice prilicno ostre, pozeljno namenske za Al, da se ne koriste i za gvojze.

Veci problem su bas veci srafovi, gde ozbiljna nozivost ne moze da se postigne bez helikoila.

Napisano

ako se vec tera mak na konac, a pozeljno je da se tera - ako M3 navoj u Al mora da ima nosivost (stezanje TO247 mosfeta ili bjt):

 

-minimalna duzina navoja 8-10mm

-obavezno proveren kvalitet vijka; ja sam najsigurniji kad kupim Imbus M3 SS ; naravski, velika platna i feder platna (thermal cycling je zaebata stvar!)

-ako se koristi mica i pasta, Alumina Oxide pad i pasta - moze da se steze i na osecaj (ko ga ima) 

-ako se koristi Keratherm - obavezno stezanje na 0.9Nm, dakle potreban moment srafciger; manje od toga naravno ne valja, vise od toga samo izaziva stisnjavanje Keratherma u osi vijka

-kad god mogu da postignem , za M3 organizujem da je rupa prolazna; tako postizem maximalnu duzinu navoja kao i najmanje kritican proces urezivanja navoja

  to znaci - pri direktnoj montazi na hladnjak gledam da pogodim da mi vijci dodju izmedju rebara, pa mogu da probusim skroz

 

 

Napisano
6 minutes ago, Zen Mod said:

ako se vec tera mak na konac, a pozeljno je da se tera - ako M3 navoj u Al mora da ima nosivost (stezanje TO247 mosfeta ili bjt):

 

-minimalna duzina navoja 8-10mm

-obavezno proveren kvalitet vijka; ja sam najsigurniji kad kupim Imbus M3 SS ; naravski, velika platna i feder platna (thermal cycling je zaebata stvar!)

-ako se koristi mica i pasta, Alumina Oxide pad i pasta - moze da se steze i na osecaj (ko ga ima) 

-ako se koristi Keratherm - obavezno stezanje na 0.9Nm, dakle potreban moment srafciger; manje od toga naravno ne valja, vise od toga samo izaziva stisnjavanje Keratherma u osi vijka

-kad god mogu da postignem , za M3 organizujem da je rupa prolazna; tako postizem maximalnu duzinu navoja kao i najmanje kritican proces urezivanja navoja

  to znaci - pri direktnoj montazi na hladnjak gledam da pogodim da mi vijci dodju izmedju rebara, pa mogu da probusim skroz

 

 

- Oko 9mm je ušrafljen vijak, navoji su rezani kroz celu debljinu ploče 10mm. Vijak M3 x 16. (slika gde se vide ušraflejni bjts)

- Ovo mi ostaje da proverim jer sam koristio obične vijke pocinkovane za šrafciger.

-Biće mica, ali osećaj je problem :D

- Nemam moment kjluč i skup je (zato što mi treba sada pa ko zna kad opet)

- Nemam opciju da prorezuje toliko duboko, tj da pogodim međurebarni prostor... 

 

U svakom slučaju, ide upuštanje otvora sa suprotne strane ploče da nalegne vijak za koničnom glavom, šrafljenje vijka sa suprotne strane i pritezanje tranzistora navrtkom preko velike platne.

Čelik je zakon, marinija je za pi*kice :D

Napisano

 

Lele!  Ala ste vi  nadramili  'ebeno  urezivanje M3 i M4 navoja.  :msn-rofl:  

Beli, ne zaboravi da praviš kutiju za kućno audio pojačalo.  Kakvi  kiloključevi, kakvi bakarači  za  M3, M4, M5, M6. Nema potrebe za pretezanjima i kidanjem vijaka!

Zaboga, pa ne radiš  motor za traktor Ferguson.   

Napisano

2.6 burgija ide, pa onda ureznica m3. Ja sam se bio zjb kao i ti pa mi landarali sarafi. Ureznicu sam kupio DIN domacu hss u plavoj jer nije krta kao ove skupe koje hoce da ostanu u rupi :D

128891393

Napisano

Da i to stezanje glavcine veceg tocka :) 

Samo 3 navoja su noseca, odnosno nose preko 90% ukupne sile, ostali nebitni, a to je za M3 manje od 2mm dubine. Za al ako krene pretezanje, krene i puzanje navoja

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...