Jump to content
Srecko

DSG Menjač

Recommended Posts

Predstoji mi u narednih pola godine zamena automobila.
Vozim Renault Laguna III, 2009. i zadovoljan sam.
Poslednje 2 godine prelazio sam prosečno 3500 km pa je razlog zbog koga sam ga kupio (udobnost na dužim putovanjima izgubio smisao). Naprotiv veličina automobila od blizu 4.9 m i predviđena veličina parking mesta (jako su kratka) u BG (na ulicama i trznim centrima) ubrzala je moju odluku da nabavim noviji automobil.
Za 3500 km godišnje ludost je kupiti nov auto pa se nadam da je teško dovesti u pitanje moju nameru da to bude polovan automobil npr. 2015. godište.
Ranije sam vozio Ford focus 1.8 TDI (doduše nov) 8 godina i bio sam prezadovoljan.
Stoga sam zaključio da je za mene i suprugu pravi izbor automobil Golf klase.
Upravo bih zeleo da moj novi auto bude Golf 7, 2015. godište sa DSG (automatskim-kvazi automatskim) menjačem. Znam da je precenjen i skuplji i do nekoliko hiljada od drugih automobila iz klase.
Razlog zašto bih zeleo da imam auto sa DSG menjacem je jer bi ga (doduše retko) koristila i supruga i prvenstveno sto sam u USA često vozio Leksus sa automatskim menjacem i to mi je se jako dopalo. Takođe sam na nekoliko kineskih sajtova (ogromno tržište) procitao da je se DSG pokazao, kada je u pitanju trajnost i pouzdanost, boljim od najvećeg broja automatskih menjača iz ponude. Zato i želim Golf iako sam svestan, kao sto rekoh, da je precenjen kod nas.
Gledajući ponudu primetio sam da se za motor i klasičan menjač (neki prodavci) daju i do 3 godine garancije a DSG se ni ne pominje (da li je bas toliko problematicno kupiti polovan auto sa DSG menjacem).
Poznato mi je da su automatski menjaci jako komplikovani sklopovi i skupi za popravku.
Da li je polovni auto sa DSG menjacem lošiji (i koliko) izbor zbog potencijalne ishabanosti DSG menjača i ulaganja koja bi usledila?
Znam da je mnogo vas promenilo znatno više automobila od mene i da ste puni iskustva u vezi sa mojim nedoumicama naročito kada je u pitanju DSG menjač.
Molio bih Vas da iskritikujete ova moja razmišljanja da bi mi pomogli da donesem najbolju moguću odluku.
Zahvaljujem unapred na savetima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko mi je rekao da se to radi na svakih 25-30000 km.
Ja inače automobil održavam u ovlašćenom servisu tako da me oni “opomenu” šta treba da uradim i kada, i zakažu mi da to odrade.
Tako će biti i u ovom slučaju, sa DSG menjacem verovatno.
U nedoumici sam sto sticem utisak da je klasični menjač znatno pouzdaniji kad prodavci polovnih automobila na njega daju garanciju a na DSG ne i da je DSG manje trajan od motora i klasičnog menjača.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Srecko said:

Neko mi je rekao da se to radi na svakih 25-30000 km.
Ja inače automobil održavam u ovlašćenom servisu tako da me oni “opomenu” šta treba da uradim i kada, i zakažu mi da to odrade.
Tako će biti i u ovom slučaju, sa DSG menjacem verovatno.
U nedoumici sam sto sticem utisak da je klasični menjač znatno pouzdaniji kad prodavci polovnih automobila na njega daju garanciju a na DSG ne i da je DSG manje trajan od motora i klasičnog menjača.

brat ima VW Touran 2006 godiste sa DSG menjacem, presao poodosta u zadnje 4 god, nikakvih problema nema sa menjacem.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

servis dsg menjaca na vw je na 60.000km 

kazu da su pouzdaniji oni sa uljem a da se vise kvare suvi sa 7 brzina a takvi su u golfu 1.6tdi dsg

 

bolje idi na vw forum i samo citanjem ces dobiti sve odgovore,jasno i glasno kao i oko hi fi ja :D 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Srecko said:

Da li je polovni auto sa DSG menjacem lošiji (i koliko) izbor zbog potencijalne ishabanosti DSG menjača i ulaganja koja bi usledila?
Znam da je mnogo vas promenilo znatno više automobila od mene i da ste puni iskustva u vezi sa mojim nedoumicama naročito kada je u pitanju DSG menjač.
Molio bih Vas da iskritikujete ova moja razmišljanja da bi mi pomogli da donesem najbolju moguću odluku.
Zahvaljujem unapred na savetima.

Prvo, nezgodno je pricati o Golfu, koji je balkanska sveta krava..i sve sto sledi uz to.

Ono sto je korisno znati u vezi VW modela je da svaki tip ima na desetine podvarijanti i opcija, pa traziti pausalno misljenje o DSG ili TDI(to su brendirani nazivi koji pokrivaju nekoliko razlicitih sklopova) je malo (vise) neupotrebljivo.

Dobar put je za konkretan menjac, po serijskom broju, iskopati eventualne probleme ili decije bolesti. Takodje i licna iskustva su audiofilska,, znaci mora takodje da se slozi i po seriji ui generaciji.. Naravno, najkorisniji je VW Vortex forum...tu su ljudi zaljubljenici, ali ozbiljni i posteni, bez izmisljanja prica "nista se ne kvari", vec rade, bore se sa dilerima(koje realno nazivaju stealers), popravljaju i unapredjuju svoje ljubimce... 

Inace, ta vozila, hibridno pravljeni i sklapani VW, sa overinzinjeringom i prekoriscenjem plastike, nakon 5-7 godina postaju "endless money pit", ali to se ipak mora doziveti pa se uveriti...bez toga je prica neprolazna... :) 

 

Dobra opcija je imati nekoga za direktnu kupovinu sa oglasa u inostranstvu, pa ga uvesti...inace dobro preslisati sve detalje opreme, opste stanje, servisnu istoriju i proceniti prodajnu cenu...steci dobra uverenja i radost kupovine.:shakehands:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vladd zahvaljujem za link.
Sve sto ste napisali je veoma racionalno no to zahteva veoma ozbiljan pristup.
Da budem iskren čini mi se da sam kroz komunikaciju na forumu sasvim solidno upoznao ljude i nekako više verujem ovim našim clanovima sposobnim da naprave svašta nešto (ne samo HiFi sprave) nego ljudima makar i sa stručnog foruma; naravno ako se uopšte nađe neko sa iskustvom u vezi sa ovim sto sam pitao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem bas sta tacno hoces, ali da neko napise iskustvo sa vozilom kojem si ti sledeci vlasnik je malo idealisticki :) A i to pozitivno iskustvo ima svoj kraj, jednog momenta.

Pricanje prica o primercima kojima neces biti vlasnik je mlacenje prazne slame.... 

Ja sam dsg koristio 2009-e u kracem periodu nekoliko  meseci, bez problema, i to kao "iskustvo" je pozitivno, nebitno, mrsavo i neupotrebljivo, u to vreme je bilo mrtvih osoba u Australiji zbog doticnog ...pa ne znam sta bi moja, necija ili icija "iskustva" iz prve-pete ruke znacila.

https://www.youtube.com/watch?v=ttk9JN7ySH8

https://www.shopdap.com/blog/post/the-vw-and-audi-dsg-transmission-reliability-longevity-and-more.html

 

Moj generalni savet je sakupiti sto vise informacija...konkretnih i bitnih.

 

P.S.

Znaci, godiste 2015, G7, koji motor i pripadajuca serija menjaca...pa onda detalji o tome...

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW Golf 7, 1.6 TDI, DSG, 105 KS, 2015. god. npr.
Kada kupujem polovan automobil ja odaberem da platim “više” za neke pogodnosti tipa da diler nudi npr. garantni rok za motor i menjač 2-3 godine, da je automobil legalan, da nije havarisan, da je kilometraža stvarna itd. (naravno sve se unese u kupoprodajni ugovor).
Jasno je da takav tip garancije nije bas lako ostvariti u Srbiji (i kad je dobijete) ali recimo da to meni nije problem.
Takvih dilera ima (već sam i ranije kupovao automobile od njih sa takvim uslovima).
Diskusiju sam pokrenuo iz nekoliko razloga:
1. Nikad nisam vozio DSG (u suštini koliko znam to je menjač sa dvostrukim kvačilom ne bas “pravi” automatski menjač ali kažu da gotovo ne zaostaje) pa me zanima koliko se to razlikuje od klasičnih automatika (samo sam vozio Lexus automatik).
2. Diler ne nudi garanciju za Golf 7 sa DSG menjacem ali daje za Golf 7 sa klasičnim menjacem. Pretpostavljam da je razlog pragmatičan, manja dugovečnost DSG. Sobzirom da ću ja prelaziti ne više od 5000 km godišnje za eventualnih 30-40000 km koliko bih prešao sa njim ukupno rezonovao sam da bi svaki DSG (polovan) trebalo to ipak trebalo da odradi iako se iz pristupa dilera logično zaključuje da je pri kupovini polovnog Golf 7 pametniji-racionalniji izbor klasični 5-to ili 6-to brzinski menjač.
3. Rekoh takođe da mislim i da bi automatik bio lakši za vožnju i mojoj supruzi.
To su otprilike odrednice koje me vode u razmišljanju šta bi za mene bio najbolji izbor.
Znaci svestan sam da ću bez posebnog razloga potrošiti više zato sto hoću Golf 7, da DSG ne bi trebalo da bude prvi izbor pri kupovini polovnog automobila itd.
Suština je da pokušavam da procenim koliko raste verovatnoća da bi u nekih 3-5 godina mogao imati neplanirano ulaganje u DSG 2-3000 evra zato sto sam eto bas zeleo DSG menjač.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srecko, nema tu neko velike mudrosti. Moras auto da pogledas i provozas, moze biti super po forumima a ti dobijes los primjerak koji je takav dosao iz fabrike ili ga vlasnik ne odrzavanjem napravio takvog. U sustini, svi su dobri. Kad si vidio golfove pored ceste sa razvaljenim mjenjacima .... nisi takve ni Zastave vidjao masovno pored ceste.  :oldtimer:

Automatik je kompleksniji i zahtjevniji, sa vecom potrosnjom. Ni jedan forum a ni jedna osoba to moze reci kakav je bas taj primjerak koji ti hoces da uzmes ovako na daljinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Srecko, nema tu neko velike mudrosti. Moras auto da pogledas i provozas, moze biti super po forumima a ti dobijes los primjerak koji je takav dosao iz fabrike ili ga vlasnik ne odrzavanjem napravio takvog. U sustini, svi su dobri. Kad si vidio golfove pored ceste sa razvaljenim mjenjacima .... nisi takve ni Zastave vidjao masovno pored ceste.  :oldtimer:
Automatik je kompleksniji i zahtjevniji, sa vecom potrosnjom. Ni jedan forum a ni jedna osoba to moze reci kakav je bas taj primjerak koji ti hoces da uzmes ovako na daljinu.

E upravo mi je trebalo ovo sto ste mi rekli.
Sve sto ste rekli mislim i sam, samo posto sam omatorio postao sam velika “konzerva” pa volim da čujem i drugo mišljenje da bih zadržao bar privid da sam pristupio svemu odgovorno.
Malo smešno (kao da kupujem nuklearnu elektranu a ne polovan auto).
Naravno da ću auto pre kupovine odvesti u ovlasceni servis po stručno mišljenje, koje takođe kao sto rekoste nije apsolutna garancija da je izbor pravi ali je bolje nego bez njega.
Zahvaljujem još jednom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nema problema, gledaj samo da ne zakacis "Friday afternoon product" ... onda moze i da bude Lexus ali ti nista ne pomaze.

Cuo sam da se  prvi Priusi a i Dacie kotrljaju po Mongoliji ko terenci i prelaze po 500kkm. Danas nema losih auta, ali ima lose elektronike u njima :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nekoliko navrata sam vozio novijeg superba i octaviu sa dsg-om...u potpunosti razumem i opravdavam kupovinu auta sa ovim menjačem. Jedinstven osećaj i komfor vožnji, pogotovo u superbu 2.0 sa adaptivnim tempomatom. 

Moja preporuka je obavezno da auto ima i adaptivni tempomat. 

Doduše, jedna službena octavia je imala problem sa menjačem - posle 80k je počela da proizvodi čudne zvuke, poput drobljenja... Bio je bezuspešno reklamiram kod ovlašćenog dilera. Na kraju je vraćen kad je istekao lizing od 3 godine tako da ni dan danas se ne zna šta mu je tačno bilo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo se treba privikavati na snegu, ali je konfor visok. Neophodna je "laka noga" :) 

Poenta je u odabiru ili sreci pri odabiru konkretnog komada. Uz to, obavezno racunati na promenu svih tecnosti i u bliskom periodu, velikog servisa. To su vozila osetljiva na B.O.

Ulje u menjacu menjati na 30-40kkm, ako se planira duzi period koriscenja, fabricke preporuke su ekonomske i za odredjen rezim voznje, nepovoljnosti i incidenti u eksploataciji skracuju te periode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×