Jump to content

Preporučeni Komentari

Napisano

nope

 

drugarev (taj lepsiji brodic je njegov)

ja dosao motorinom da ih obidjem , 30km , od kojih je zadnjih 1-1.5 bentom

 

btw. chopper mnogo zaebat za voznju po vagašima :)

  • 1 month later...
  • 2 nedelje kasnije...
Napisano
11 hours ago, Zen Mod said:

 

Dužio ga u Maslinama  78me   nervozan motortočak ? - zbog kardana ( ako nisi pazio ritao se i kod ubrzanja i kod ABGASA )  .  Al baš  ovakav sam vojno opremljen sa stanicom otraga . Moj instruktor tad me naučio da - u to vrijeme BMW ea treba znat vozit . Ja sam iz "civilstva " došao iz Jawe  na Stornela , pa na Falcona , pa na Bemburu  . Sama vožnja je super , al extremni slušajevi su  stvar navike ? !  To je bilo ONDA ?  danas su se uskladili ? .  Al di je užitak i istraživanje ? .  Priča gotova ko pizza za par minuta ? .  NHF ! .

Napisano

Napravljeno da bude robustno marvince, za vojne upotrebe i vojni rezim odrzavanja(redovne preglede, remonte, provere i zamene delova). Sve ostalo skromno, bazicno masinstvo, neinventivno, cesto nakazno, bez finis obrada, kao da su motor iz dresine zakacili na ram. Pride, "softail" prednja viljuska...prakticno obaveza kacenja prikolice, trokolica sa dva zadnja trapa.

Lose kvacilo i kardan su pokvarili vozne osobine bez prikolice(sto je dodatnih preko 100kg), osecaj kao na Dajcu, ali je kardan robustniji pogon, za vojne potrebe. 

 Cuveni "Feragosto inzenjering" se svodio na resavanje proizvodnih problema, a ne na redizajn. Lepo su izdigli robustnost kao dominantnu osobinu(pod uslovom da motor ne padne), i pokrili tromost u razvoju, realnu ruznocu, lose vozne osobine, malu snagu, veliku tezinu i obilnu potrosnju goriva...

Napisano

sve sto si napisao opisuje perfektan motocikl za dede kao sto sam ja

 

:Viannen_loungelizard:

Napisano

Sto se tice robusnosti, tu sam saglasan, i sapatnik, ledja ne izdrzavaju vise skidanje kojekakvih delova od 20-30kila, ali za voznju... samo dedastu, lagano, tek malo zesce od pjehe :D 

Napisano

jes , vidis , u godinama kad se vise ne ujeda no i lajanje postaje sve utisanije , valja znati preduprediti zal za mlados

 

Napisano
1 hour ago, vladd said:

Promuklije :) 

Nekada sam voleo ove sportove, ali sijaset radapcigera, mernih ploca, pomocnog pribora, a pride i neprskana fizicka snaga...sve izvetrilo.. :) 

https://www.youtube.com/watch?v=EDdrmayIIyo

 

Mada, ono sto bih sada voleo je matori Rojal Enfield, to je za mene motorcikl iz bukvara :) 

 

 

idi begaj

oti BMW je space shuttle tehnologija za HD .....

Napisano

HD je posebna prica, i tehnike i imidza, po meni, ne treba da stoji u istoj recenici sa BMW motorima, potuno razliciti, po svim osnovama.

 

 

1950 panhead.jpg

Napisano

da je bolji od BMW-a, bolji je.

ali koliko kosta, ne bi trebao da se kvari koliko se kvari.

ja licno da imam pare koje nemam, i da hocu V motor

vece kubikaze (1500 i vise) sa opasnim zvukom ...

zaobisao bi Harlija.

imaju japanezi opasnije od Harlija - Suzuki Intruder.

motor je brutalan, babaroga.

:drinks:

Napisano

Cavrljamo naglas, ja vise posmatram trud, dizajn i inzenjering. Odnos bloka i cilindara, kao neku moto estetiku, opsti izgled motora, odredjena tehnicka resenja..sitna i krupna

Sa druge strane, za vojne masine, vece tolerancije, manje obrtaja, manji kompresioni odnos, manje snage, prosti i kabasti sklopovi, obecava dug vek.

Nisu se ni englezi proslavili sa pampur kvacilima, i tu su Japan i Italija sile osovine, plus italijanski dizajn. Ameri su imali drugaciju filozofiju, ipak je to zemlja sa najvise motora po glavi stanovnika(i atomskih bombi:)), plus decenijama dzabe gorivo, plus ljubav prema groznim kubikazama...

Napisano
13 hours ago, vladd said:

Cavrljamo naglas, ja vise posmatram trud, dizajn i inzenjering. Odnos bloka i cilindara, kao neku moto estetiku, opsti izgled motora, odredjena tehnicka resenja..sitna i krupna

Sa druge strane, za vojne masine, vece tolerancije, manje obrtaja, manji kompresioni odnos, manje snage, prosti i kabasti sklopovi, obecava dug vek.

Nisu se ni englezi proslavili sa pampur kvacilima, i tu su Japan i Italija sile osovine, plus italijanski dizajn. Ameri su imali drugaciju filozofiju, ipak je to zemlja sa najvise motora po glavi stanovnika(i atomskih bombi:)), plus decenijama dzabe gorivo, plus ljubav prema groznim kubikazama...

Vojska je kupovala pouzdano ? iak nije bilo praviše vremena u to vrijeme za provjeru pouzdanosti ? al se znalo da da sporohodne mašine  imaju prednost , pa Falkoneu si na leru mogao brojit "taktove ? :D. Bmw je imao prednost da je sa setom alata uz  njega dobiven  ak se razumiješ možeš napraviti pologeneralku na motoru . Osim toga promjenom "košuljica " ta mašina se iz 600  ccm  i dodatkom uljnog hladnjaka dizala na 900ccm i ugradnjom  5-e  brzine  pretvarala u  Knošer varijantu  koja je resptektabilna za vrijeme  u kojem se dešavala .

Napisano

NJima je bilo vaznije da moze da taljiga sa benzinom 75 oktana, za lake avione, stepen kompresije 5:1 do 6:1, mozda vise nego da je sporohodan, mada je to bitna stavka s obzirom na losa ulja, i uopste ocekivano lose odrzavanje, potencijalno pregrevanje...

USarmy je trazila  za vreme WW2 bajk sa kardanom(doktrina), i napravljena je kopija "proverenog" 750 boksera, u izgledu HD AX(Indijan je pravio neki V twin sa kardanom), ali je to propao posao i zavrsen je sa nabavkim WLA.

Sa tim menjanjima cilindara, bez ozbiljnije prepravke i teranja u kompresiju i obrtaje, na svakih 150ccm dobijalo se 10-ak ks

Napisano
20 hours ago, vladd said:

NJima je bilo vaznije da moze da taljiga sa benzinom 75 oktana, za lake avione, stepen kompresije 5:1 do 6:1, mozda vise nego da je sporohodan, mada je to bitna stavka s obzirom na losa ulja, i uopste ocekivano lose odrzavanje, potencijalno pregrevanje...

USarmy je trazila  za vreme WW2 bajk sa kardanom(doktrina), i napravljena je kopija "proverenog" 750 boksera, u izgledu HD AX(Indijan je pravio neki V twin sa kardanom), ali je to propao posao i zavrsen je sa nabavkim WLA.

Sa tim menjanjima cilindara, bez ozbiljnije prepravke i teranja u kompresiju i obrtaje, na svakih 150ccm dobijalo se 10-ak ks

Vidim da si tehnički potkovan . Ja nažalost se od 86 te ne bavim aktivnije  motorima iako mi je i onda to samo hoby uostalom kao i HI FI . Moraš nešto i raditi da bi imao hobiye :). Tako da ove stvari pišem na osnovu sječanja što smo onda radili . Sad vozim motor u "kediju " da ga pripremi za zimu , a onda mi prijatelj ( serviser) dođe na proljeće pa ga uz gajbu pive pripremimo za sezonu - di napravim soma dva kilometri  :mellow:. Još imam "brkove" na gumama nakon dvije sezone . Hebi ga nabrala se koja godinica , ne mogu više klečat oko motora po 2-3 sata a nekad sam mogao i cijelu noć i ujutro uredno na posao .

Napisano

Što se tiče kardana to je sigurno pouzdaniji prijenos od lanca ili remena (HD) . Ali - navek ima "ali" je prekrut .  Lanac ima izvjesnu fleksibilnost - tzv rastezanje pa su promjene brzina na niže puno blaže ? što opet ovisi o "hupu " - kubikaži motora . Dukati 900 je također poskakivao pri prenosu u nižu  na velikim brzinama  - ko je probo u ondašnje vrijeme ? . ( naravno kod kočenja ) . Danas na žalost - ili na sreču postoji elektronika . Na sreču jer korigira neukost  vozača , al ak nedaj Bože zakaže  vozč je  u "banani" . ( ko na kori) . ;)

Napisano
Just now, black coffe said:

I ovako i onako ! radile bor mašine na sve strane !:hammer::clapping:

Sad možemo dan i noć o FiFi da pričamo, i sutra na posao ko da ništa nije bilo. Nego da te pitam, si obišao bivšu državu?:punk:

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...