Jump to content

Doslo vreme i za zvucnike


pakonja

Preporučeni Komentari

 

Dakle, radicu trosistemske kutije ali sad imam nedoumicu... pustio sam Philipsa da svira, i Visatona... Philips mi se mnooooogo vise svidja kako svira od Visatona (ne znam da li je neko od vas cuo kako rade ovi Philipsovi kalotni srednjaci?). Tako da sada imam nedoumicu da li je bolje u jednoj kutiji staviti Vifa, Philips, RTO ili Vifa, Visaton pa RTO... Visaton mi se svidja sto cu ga lakse upariti sa RTO jer moze da se spusti nize (cak mogu da ga secem i na 100Hz sa RTO), dok Philips moram da secem vec na 500-600Hz minimum... ?

 

Ajde da analiziramo koji drajver može da radi u kom frekventnom opsegu:

 

Vifa: može da se koristi od 2000 Hz pa naviše

Philips: verovatno 800-4000 Hz, ako smo baš optimistični možda 700-5000 Hz

Visaton: od niskih frekvencija pa do 2000 Hz, možda nešto malo više

RTO: od niskih frekvencija pa do nekih hajde da kažemo 700-800 Hz, mada bi verovatno bilo bolje seći ga na nekih 200-400 Hz negde tu, ne više

 

Takođe, ne zaboravi da kad praviš skretnicu, što su frekvencije niže, cena delova za pasivnu skretnicu može da bude baš velika.

 

Ovde ti se nameće jedno rešenje, a to je da praviš dvosistemac sa Vifom i Visatonom, sečen na 2000-2500 Hz.

Druga varijanta koja bi meni pala na pamet je da se pravi zvučnik sa RTO i Philipsom, sečen na oko 700-800 Hz, i da se nabavi neki manji jefiniji visokotonac koji može da pokrije područje od 4000 ili 5000 Hz pa naviše. Šteta bi bilo koristiti Vifu samo na tom opsegu.

 

S obzirom koliko je teško uraditi dobra merenja, nabaviti delove za skretnicu, šta raditi ako hoćemo ipak malo da je promenimo (opet nabavka nekih novih delova sa novim vrednostima, a šta ćemo sa starim?), a i imajući u vidu da ti je to prvi zvučnik, moja topla preporuka ti je da praviš taj dvosistemac.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sto se tice delova za skretnicu prijatelj ima dosta kondenzatora i kalemova tako da necu nabavljati odmah kvalitetne kondenzatore i kaleme vec cu samo menjati vrednosti da bi dobio dobar frekventni odziv i grafik sto ravniji tako da mi testna skretnica nije problem... Kada nadjem prave vrednosti i dobijem dobar frekventni odziv onda zapisem vrednosti i narucim kvalitetnije kondenzatore i kaleme... to mi je bar plan...

 

E sad... pored frekventnog odziva trebam da merim i impendansu kutija... ovde mi treba vasa asistencija kako da to izvedem? Nasao sam na netu kako da merim impendansu svakog drajvera ponaosob i to mi nece biti problem ( http://www.roomeqwizard.com/help/help_en-GB/html/impedancemeasurement.html#top), ali me interesuje kako se meri za celu kutiju... da li moze istom metodom ili nekako drugacije? 

 

Takodje, na sta jos trebam da obratim paznju pri izradi?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Koliko vidim ti si se odluci za pasivu?...

Vidis,VELIKI problem jesu osetljivosti drajvera i njihovo uparivanje. Drugi problem se namece to sto nemas merenja drajvera,jedina merenja koja mogu da budu validna jesu W170 i Vifa, ovo ostalo okaci macku o rep.

Znaci pre nego bilo sta uradis treba da se izmeri philips kao i njegova direktivnost da bi znao gde ce  rez da bude.

Ovaj RTO batali iz jednacine jer W170 u zapremini od 30l ide 39hz sto je veoma korektno

Rezove napravi 500-800( philips Vizaton)

A izmedju philipsa i vife ces znati posle merenja ali najbolje bi bilo posle 3000Hz Ostar rez

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako mene pitas rasprodaj sve i kupi drajvere koji poseduju merenja direktivnosti, T/S parametre, waterfall, izoblicenja.

Sve ostalo je gubljenje vremena i pipanje u mraku.

Nije da hocu da te obeshrabrim ali jednostavno stvari su takve, 

Evo ti jedna moja tema kako izgledaju merenja, i opet moram da napomenem da mi dosta pomogao Zvule u projektovanju istih.

Merenja savrsena, direktivnost odlicna i opet ima mesta za unapredjivanje, al uvek ce i biti:) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mozda ipak dvosistemska sa Visatonom i Vifom (4 oma ?).... 

posle dodas dopunu za niske...

W170S/8E traze closed kutiju... ali moze i BR... 

 

post-44-0-57985600-1451087155_thumb.png

 

TSp za W170....   

 

W170S, TSp.zip

 

nekoliko odziva za W170.... 

 

post-44-0-37751000-1451087305_thumb.png  post-44-0-14846800-1451087328_thumb.png

 

koliki je prostor za slusanje? tri dimenzije...  

 

impedansa cele kutije, merena na isti nacin kao i pojedinacni drajveri.... moze i ARTA...

 

post-44-0-09833500-1451087374_thumb.png 

 

za vezu spoljasnje opreme i PC koristim Wallin JIG .... 

 

pozdraV

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Za manji prostor ova transmisija je keva

 

Ako voliš takav zvuk, dodao bih... Po meni, problem koji transmisija donosi (osim manje osetljivosti) svede se na to da moraš mnogo češće da ideš kod komši(je)nice na kafu, naime, onaj najdublji bas koji dobra transmisja ume da izvuče, ne čuje se u tvojoj, no u komšijskoj sobi... Mislim da bih u ovoj situaciji poslušao savet Vladac-ae i krenuo na tu stranu a kasnije aktivom dopunio sub-područje. Eventualno.

 

Gradnje tipa sad ću ovo - kasnije ću ono, često rezultuje velikim rasipanjem vremena i novca. Prošao ja to... Tu je na forumu, od Gainclonea sa LM388x čipovima, preko F5 do Cirklotrona... Ovakve kutije, onakve kutije, pa potom ovaj elektrostatik, pa ovaj, pa onaj, pa sledeći, pa još... Svaki put uložim, posle nekog vremena zavrnem si brk pa prodam (sa finansijskim gubitkom što je neumitni deo samograditeljske karijere) i na kraju dođem do onoga što sam još na samom početku i hteo da imam... Jedini dobitak tu je zadovoljstvo u druženju, sticanju prijateljstava i iskustva... hm, kad tako kažem, pa i vredi, jebeš pare :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako se pogleda sajt proizodjaca, http://www.visaton.de/en/chassis_zubehoer/tiefton/w170s_8.html

W 170 S se preporucuje u dve varijante.

 

Prva, u trosistemcu sa rezom na 450Hz.

 

Druga, u dvosistemcu ali u kombinaciji sa full rangerom gde je secen na niskih 200Hz.

 

Neka moja logika govori da drajver nije predvidjen za klasicni 2-sistemac gde bi rez morao da bude na 2-3Khz. Predpostavljam da fabrika ipak najbolje zna za koju namenu je napravila zvucnik.

 

Iz mog iskustva, relativno mali basici  od 6,5 inca, nemogu da imaju ozbiljan bas, dakle i 3-sistemac otpada.  Ispada da mu je najbolja namena upravo u pocetno predlozenom 4-sistemcu.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

:thumbsup:

mhm... Moj burazer leti istera Alfu iz garaže i unese svoje transmisije i sedne desetak metara od zvučnika i tamo sluša. Voli čovek dubok bas, pa to ti je. Zimi sluša srednje i visoke... :rofl:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Koliko vidim ti si se odluci za pasivu?

Da, za pocetak definitivno pasiva a plan za buducnost je 4-sistemska aktiva...

 

Evo ti jedna moja tema kako izgledaju merenja, i opet moram da napomenem da mi dosta pomogao Zvule u projektovanju istih.

Em... koja tema? :) Mislim da si je izostavio... :)

 

Mozda ipak dvosistemska sa Visatonom i Vifom (4 oma ?)....  posle dodas dopunu za niske...

Da, Vifa je 4 oma... radije bi trosistemske kutije sa 10" basom jer sam sa ovim basom jer mi se ipak "size does matter" :) 

 

koliki je prostor za slusanje? tri dimenzije...

Sirina  4m Duzina 4.5m Visina 3.5m

 

Gradnje tipa sad ću ovo - kasnije ću ono, često rezultuje velikim rasipanjem vremena i novca.

Potpuno si u pravu, ali ja cu ovde imati trosak samo za skretnicu posto sve drajvere imam, a kada ovo budem zavrsio onda cu polako osmisljati strategiju za aktivu tako da mislim da je ovo najoptimalnije resenje...

 

Iz mog iskustva, relativno mali basici  od 6,5 inca, nemogu da imaju ozbiljan bas, dakle i 3-sistemac otpada.  Ispada da mu je najbolja namena upravo u pocetno predlozenom 4-sistemcu.

Zato sam i krenuo sa idejom sa 4-sistemcu zato sto bi onda drajveri bili rastereceniji  i lepse bi svirali svoj deo spektra ali pasivna skretnica komplikuj celu pricu.... to je razlog odustajanja od pasivne cetvorosistemske kutije i razlog zasto sam resio trosistemsku dok se ne organizujem za aktivu...

 

Koji su T/S parametri RTO zvucnika?

Nazalost RTO je bio JAKO skrt sa parametrima tako da ih nemam, ali ako sutra budem nasao vremena izmericu ih pa cu ti javiti... 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

onaj najdublji bas koji dobra transmisja ume da izvuče, ne čuje se u tvojoj, no u komšijskoj sobi..

 

Ok slažem se, ali je prirodniji i lepši od hebenog BR basa.

 

i na kraju dođem do onoga što sam još na samom početku i hteo da imam...

 

Onda da lepo batalim sve i pravim odmah Ekte grande... :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ok slažem se, ali je prirodniji i lepši od hebenog BR basa.

 

...

Onda da lepo batalim sve i pravim odmah Ekte grande... :D

 

Od BR uglavnom jeste prijatniji na duže staze ali i TL može da se zahebe, provereno :D Prekratak ili predugačak tunel je isto toliko loše odađen posao kao i neadekvatan tuning tunela za BR (a sve pod uslovom da su za TL/BR odabrani zvučnici sa odgovarajućim karakteristikama)

 

Ne znam šta ćeš ti da praviš, ja više ništa ne pravim, samo uključujem, isključujem i brišem prašinu :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

si demagog :hihihihi:

 

pricas o principima kuteja , a uvodis u komparaciju primerke koji nisu dobro uradjeni

 

dobar zvucnik je dobar zvucnik , pa nema veze na kom principu je uradjena kutija

 

izbor se vrsi po drugim parametrima .......

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

si demagog :hihihihi:

 

pricas o principima kuteja , a uvodis u komparaciju primerke koji nisu dobro uradjeni

 

dobar zvucnik je dobar zvucnik , pa nema veze na kom principu je uradjena kutija

 

izbor se vrsi po drugim parametrima .......

 

Demagogirao sam samo po osnovu činjenice da je mnogo više loše odrađenih BR kutija u praksi... Još nisam čuo (samo primera radi) ni jedne subw. kutije sa BR-om za koje bih rekao da su stvarno odrađene perfektno. Dobro, zapravo jesam, onaj Dynaudio što sam imao bio je korektno odrađen... Ma nema veze što nije subwoofer.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Koji su T/S parametri RTO zvucnika?

 

Od parametara online sto sam nasao je sledece:

fs (Hz) = 32

Qts = 0.41

Vas (l) = 76 

Z (Ohm) = 8

d (cm) 23.1

Pmax (W) 100/140

 

Parametri koje sam izmerio su sledeci:

Fs = 38.17  Hz

Re = 6.9  ohms[dc]

Qt = 0.55  

Qes = 0.76

Qms = 2.04

 

Cisto radi provere merio sam i Visaton W170S od koga imam parametre i malo se razlikuju parametri... impendansa visatona je skoro identicna kao na njihovom zvanicnom grafiku - tj za nijansu se razlikuje...  tako da verujem da sam ok uradio merenja... 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Merio sam sa LIMP-om... iz Arta paketa... sa napravljenim kablom sa otpornikom...

 

Malo sam se danas igrao u PCD-u i uradio ovo:

 

Crno je ukupni odziv, sivo je faza, ostalo su drajveri...

post-1658-0-96643000-1451231327_thumb.jp

 

 

Ovako izgleda impendansa svih drajvera zajedno:

post-1658-0-58934000-1451231333_thumb.jp

 

Ima li ovo nekog smisla?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...