Jump to content

Varijabilni Loudness


dvv

Preporučeni Komentari

Razgledajući šta se sprema na BAF-u, pročitah i ovo: http://www.nytimes.c...&pagewanted=all ... Eto...

Živorade, firma Audissey je glavni prodavac svog sistema audio industriji, firmama kao što su Marantz, Denon, Onkyo, itd, koji ugrađuju taj sistem u svoje savremene HT receiver-e, i naravno uz uređaj dobijaš i obavezni mikrofon. Postaviš ga u sredinu prostorije u kojoj slušaš muziku, uključiš sistem i on obavi samokalibraciju. Ideja je da ukloni ako ne sve, onda bar većinu efekata prostorije. Na moju žalost, o ovome sam samo čitao, ne i doživeo, ali potrudiću se. To me stvarno jako zanima kako radi.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 78
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

:respect: ko zna zna ko ne zna ide u školu ......loudnes je oduvek služio samo da kompezuje F-M krive po nivoima ,,,,dovoljno ih je pogledati i sve će biti jasno ......off Aloya je svojevremeno ugrađivao u svoje uređaje takozvani HEARING CONTOUR , koji je radio po malo kontra od kontrole tona ......praktično je imao dva potenciometra koji su slabili i sa jedne i druge strane sredinu , tako da se moglo dobiti skoro svekompletne izofonske krive ....1000 hz centar ..... mnogo interesantno .....trenutno sam na Linuxu .....što znači da treba vremena da slikam , pa da umanjim pa da pređem na vindoouz ...sutra šema

Još bolje! To je u dva dela, pa svaki može posebno - savršeno! Pomalo me potseća na rešenje LOUDNESS-a na starom reVox A78 integalcu - umesto da podiže bas i visoke, on je progresivno potiskivao srednje. Isti efekat, ali po meni, malo logičnije rešen.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Živorade, firma Audissey je glavni prodavac svog sistema audio industriji, firmama kao što su Marantz, Denon, Onkyo, itd, koji ugrađuju taj sistem u svoje savremene HT receiver-e, i naravno uz uređaj dobijaš i obavezni mikrofon. Postaviš ga u sredinu prostorije u kojoj slušaš muziku, uključiš sistem i on obavi samokalibraciju. Ideja je da ukloni ako ne sve, onda bar većinu efekata prostorije. Na moju žalost, o ovome sam samo čitao, ne i doživeo, ali potrudiću se. To me stvarno jako zanima kako radi.

I'm, just, a stereo listening guy. Video sam site navedenog proizvođača. Mene je, na kratko, zainteresovala priča... Matematički i physiological pogled... Toliko. Verujem da su uspešni...
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ovo je šema publikovana u jednoj reviji tog dela koji je inače imao prekidač da se uključi ili isključi . Koji su fetovi se ne zna , ali i ovako mislim da je dovoljno za one koji znaju . Na snimku AP ispod se vide tri odziva , sa isključenim uređajem , sa kontrolom na minimumu i kontrolom na maksimumu .post-884-0-70131400-1317360487_thumb.jpgPošto je morala biti velika fotka radi pregleda sada ide druga sa čitavim nizom eventualnih odziva ......inače tekst je nastao kao posledica objašnjenja koje je Bartolomeo dao povodom korišćenja ton kontrola u vremenu kad su one bile nepisanim zakonima ajenda zabranjenepost-884-0-38417600-1317360683_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Rade, veliko hvala na trudu. Bartolomeo Aloia mi je ime poznato još iz sredine 70-ih, kada je smišljao štošta i koješta za časopis SUONO, inače meni najbolji audio časopis svih vremena. Do ranih 80-ih, mogao se kupiti i u Beogradu, a onda je nestao, ne znam zašto, što nikada nisam prežalio. Iako ne govorim italijanski, klasično obrazovanje sa latinskim mi je dozvoljavalo da ipak razumem većinu napisanog. Još se sećam njegovog projekta phono RIAA sekcije, koja se pojavila 1980. godine - FET-ovi, kaskodni stepeni, složeni Darlington, itd, čudo božije, ali to čudo je radilo samo tako, a ja sam budala što sam ga prodao u paketu sa SAE 5000 klik eliminatorom, koji je STVARNO radio sjajno. Još samo molim te navedi o kojim tranzistorima se radi, sa time se ne bih zezao.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nemam pojma koji su tranzistori , pošto nije objavljeno . Moglo bi se raspitati .....fetovi su TO 92 a tranzistori TO 126 ....uz fotografiju ide i napomena da ta kontrola ima 26 db slabljenje tako da uz ton kontrolu ide i linijski pojačivač za slučaj da se ton kontrola koristi pri normalnom slušanju ......pokušaću da ti nađem te podatke o poluprovodnicima ...... Kako reče Bartolomeo fundametalistički čistunci ili čistunci talebani , kako se kome više sviđa . Što se tiče Suono , nekad je bio dobar jer je imao dobro okupljenu ekipu , što danas nije baš tako .....skoro cela ekipa je sada u AR i u novoj reviji za samogradnju . Što se tiče italijanskog tu si u pravu , pa bre kad sam ja naučio italijanski a što ne bi drugi . PS juče sam zvao neke ljude iz revije za samogradnju u vezi nekih problema koji me muče pa je kroz razgovor palo i pitanje eventualne distribucije časopisa u Srbiji ......dakle kome bi se eventualno moglo obratiti u vezi eventualne distribucije .....mislim da bi eventualno bila interesantna i AR pošto ima sjajne analize

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Rado bih pomogao, ali ja sam se povukao iz sveta štampanih medija još pre 17 godina, od onih koje sam ja poznavao nije ostao bilo ko. A i mnogih firmi od onda više nema. Iz ovih novih ne poznajem ljude, sada sam samo čitalac.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dakle , pre minut sam razgovarao sa Bartolomeom i čovek reče da su ... Fetovi 2sk 147 u originalu a u novije uređaje ubacuje 2sk 170 ......tranzistori su tip 139- 140 , pošto nije mogao da se seti u toku razgovora .....uglavnom ako nešto ima nejasno može da se traži pojašnjenje putem maila .......šifra je Srbija , suono , i pravio sam Vaše prepojačalo ......odgovora neće biti ako iole posumlja da poruka dolazi iz australije od BVT :buehehe:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

OK, hvala. Pretpostavljao sam da su FET-ovi 2SK170, ali sam za bipolarce mislio da su neki MPSA ili tako nešto. Šta struje ta mala čuda mogu da daju, to je za neverovati. Pozabaviću se malo ovim.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije bash sjajna ideja koristiti k170 sa Id=1mA jer je tako radna tacka u kolenu prenosne karakteristike - tako se samo pothranjuje prica o muljavom zvuku JFET-ova...

Sad se ja pitam kako si ti video da je Id 1mA , ako je sa šeme , onda može biti da je u pitanju verzija sa starim fetom , bar tako pretpostavljm , u svakom slučaju nije nikakav problem ponovo nazvati i pitati za sporan detalj , ako je sporan .....
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sad se ja pitam kako si ti video da je Id 1mA , ako je sa šeme , onda može biti da je u pitanju verzija sa starim fetom , bar tako pretpostavljm , u svakom slučaju nije nikakav problem ponovo nazvati i pitati za sporan detalj , ako je sporan .....

Nov ili stari JFET - svejedno je. Source je priblizno na pola napona napajanja (oko 12V, zavisno od Vgs_off plus Vbe bipolarca) i posto je preko otpora od 12k vezan na GND, jasno je da kroz JFET tece oko 1mA.

Za k147 ili k170 (oba su visoko strmi JFET-ovi, Yfs je od 20 do 40mS) u bilo kojoj klasi Idss (GR, BL ili V) Id od 1mA znaci rad u najnepovoljnijem delu prenosne karakteristike.

Koriscenje CCS setovanog na oko 70-80%n Idss JFET-a umesto Rs (12k) bi omogucilo izbacivanje bipolarca i dobili bi znacajno kvalitetniju buffersku celiju - manje aktivnih elemenata na putu signala, niza Zout, veca linearnost i mnogo transparentniji zvuk...

EDIT :

Pardon !

Scan seme je malo mutan pa tek sad vidim da buffer radi na +/-24V (napajanje je dvostrano, a ne jednostrano) sto menja na stvari utoliko sto kroz JFET tece 2mA a ne 1mA, sto je i dalje nedovoljno da kolo zvuci onoliko dobro koliko bi moglo...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Radije bih umesto OpAmpa koristio JFET buffer al' dobro, ako ti je tako lakse/bolje, OK. Inace, moglo bi se poraditi na optimizaciji rada OpAmpa ali ce svakako LM833 odn. NE5532 sam po sebi biti najslabija karika u lancu, te bih se ogranicio samo na 2 primedbe:1. staviti 100k-220K izmedju klizaca P1 i mase (za slucaj da se klizac otkaci tako izbegavamo nezgodne tranzijente)2. R11 ne treba da bude veci od 22R (dovoljno da izoluje kapacitivnost kablova i narednog stepena a da ne podize nepotrebno Zout buffera)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nov ili stari JFET - svejedno je. Source je priblizno na pola napona napajanja (oko 12V, zavisno od Vgs_off plus Vbe bipolarca) i posto je preko otpora od 12k vezan na GND, jasno je da kroz JFET tece oko 1mA.

Za k147 ili k170 (oba su visoko strmi JFET-ovi, Yfs je od 20 do 40mS) u bilo kojoj klasi Idss (GR, BL ili V) Id od 1mA znaci rad u najnepovoljnijem delu prenosne karakteristike.

Koriscenje CCS setovanog na oko 70-80%n Idss JFET-a umesto Rs (12k) bi omogucilo izbacivanje bipolarca i dobili bi znacajno kvalitetniju buffersku celiju - manje aktivnih elemenata na putu signala, niza Zout, veca linearnost i mnogo transparentniji zvuk...

EDIT :

Pardon !

Scan seme je malo mutan pa tek sad vidim da buffer radi na +/-24V (napajanje je dvostrano, a ne jednostrano) sto menja na stvari utoliko sto kroz JFET tece 2mA a ne 1mA, sto je i dalje nedovoljno da kolo zvuci onoliko dobro koliko bi moglo...

Ma znao sam ja da je Aloia nešto zbudžio , samo mi nije bilo jasno šta .....dakle šta ti misliš koliko to treba da teče struje da bi bilo dobro ......pošto mi nije teško da ga pitam ....
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Najbolje zvucne rezultate (tu mislim na neutralnost, linearnost) kod visoko strmih JFETova je na 70-90% Idss - tu im je najlinearniji deo prenosne karakteristike a opet dovoljno daleko od situacije u kojoj Gate postaje pozitivan u odnosu na Source. Za neki "prijatan", "zacinjen", "tubelike sweet" zvuk, gadjas Id od 30-50% Idss uz kombinaciju sa promenom Izlazne karakteristike (Id/Vds). Za nisko strme JFETove (2sk246 i sl.) bira se drugaciji region rada itd...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Najbolje zvucne rezultate (tu mislim na neutralnost, linearnost) kod visoko strmih JFETova je na 70-90% Idss - tu im je najlinearniji deo prenosne karakteristike a opet dovoljno daleko od situacije u kojoj Gate postaje pozitivan u odnosu na Source. Za neki "prijatan", "zacinjen", "tubelike sweet" zvuk, gadjas Id od 30-50% Idss uz kombinaciju sa promenom Izlazne karakteristike (Id/Vds). Za nisko strme JFETove (2sk246 i sl.) bira se drugaciji region rada itd...

Pošto to predpojačalo ima godina , po meni , je rađeno u vremenu kad još nije bilo zastupljeno gledište da se sa tranzistorima gađa cevni zvuk .....a sa druge strane Aloia je uvek imao u paleti cevna , tranzisstorska i hibridna pojačala ...to je bila njegova filozofija , tako da su svi imali izbor šta ko misli da je ajend pa to i radi ili kupi .....ja sam par puta navodio da je njegov pojačivač GY 50 jedan od pogođenijih modela za samogradnju jer je bio hibrid sa cevnim ulazom i tranzistorima na izlazu .....čak šta više , taj ulaz su mnogi koristili kao pretpojačalo . Samo još jednom da ponovim da je on tu kontrolu ugrađivao u vreme kad se o ton kontrolama na ajend pojačalima i predpojačalima gledalo sa smeškom .....danas je mnogo drugačije .....imamo i DSP .....mislim ,nije meni problem da nazovem Torino , više mi je problem da čujem ono šta znam i šta sam napisao u ovoj poruci
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Radije bih umesto OpAmpa koristio JFET buffer al' dobro, ako ti je tako lakse/bolje, OK. Inace, moglo bi se poraditi na optimizaciji rada OpAmpa ali ce svakako LM833 odn. NE5532 sam po sebi biti najslabija karika u lancu, te bih se ogranicio samo na 2 primedbe:1. staviti 100k-220K izmedju klizaca P1 i mase (za slucaj da se klizac otkaci tako izbegavamo nezgodne tranzijente)2. R11 ne treba da bude veci od 22R (dovoljno da izoluje kapacitivnost kablova i narednog stepena a da ne podize nepotrebno Zout buffera)

Tako je, slažem se, pa makar i bio proglašavan izumrlim mastodontom zato što više cenim diskretno od integrisanog, iako ni pod razno ne negiram korisnost op ampova, posebno u sekundarnim funkcijama (zaštita, DC servo, indikatori, itd). Prosta je istina da sa diskretnom tehnikom, čovek ima punu kontrolu zvuka preko svake komponente, što sa op ampvima neće moći ove noći, a bogami ni jedne druge. I plus me nerviraju enormne reakcije potrebne za njihov rad. Paradokslano, kada znam da su neki od mojih boljih radova koristili op ampve, isključivo iz produkcije Analog Devices (OP 37, AD 829, AD 817, itd). U duši ostajem veran diskretnoj tehnici.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pošto to predpojačalo ima godina , po meni , je rađeno u vremenu kad još nije bilo zastupljeno gledište da se sa tranzistorima gađa cevni zvuk .....a sa druge strane Aloia je uvek imao u paleti cevna , tranzisstorska i hibridna pojačala ...to je bila njegova filozofija , tako da su svi imali izbor šta ko misli da je ajend pa to i radi ili kupi .....ja sam par puta navodio da je njegov pojačivač GY 50 jedan od pogođenijih modela za samogradnju jer je bio hibrid sa cevnim ulazom i tranzistorima na izlazu .....čak šta više , taj ulaz su mnogi koristili kao pretpojačalo . Samo još jednom da ponovim da je on tu kontrolu ugrađivao u vreme kad se o ton kontrolama na ajend pojačalima i predpojačalima gledalo sa smeškom .....danas je mnogo drugačije .....imamo i DSP .....mislim ,nije meni problem da nazovem Torino , više mi je problem da čujem ono šta znam i šta sam napisao u ovoj poruci

Rade, dobro kolo je dobro kolo, i danas, i kroz 100 godina. Na žalost, audio sve više postaje pomodna rabota, danas je nešto "in" a sutra je to "out". Pa sada neki novi klinci trijumfalno otkrivaju zvuk od juče i prekjuče, sa sexy nazivom "vintage". A meni je moj Marantz 1152 DC svirao odlično i 1978. godine kada se pojavio, i danas slušajući ga dok kucam ovo. Zato ih i imam dva komada, zlu ne trebalo. Isto važi i za Aloju. Dobro kolo od juče će i danas biti dobro kolo, iako je on ili neko drugi u međuvremenu napravio još bolje kolo. Novo nije uvek i bolje, a i kada jeste, to ne znači da staro sada više ništa ne valja - sem ako je neko šminker koji mora da ima uvek ono poslednje.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

OK, mrzi te da trazis, lakse je kad neko sve to sazvace - potpuno te razumem, lenjost je univerzalna ljudska osobina....Evo jos jednom seme SE buffera kojeg ja redovno koristim za opterecenja od 5k navise (da, moze i 2sk170BL ili V, umesto donjeg JFETa moze bilo koji podesiv CCS koji ce dati istu struju kao i gornji; sa P1 se namesta 0V DC na izlazu) :post-20-0-00936200-1317634797_thumb.gif

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...