Jump to content

Behringer Ultramatch PRO SRC2496


Zen Mod

Preporučeni Komentari

Zene, gledam semu u pdf-u koju si postovao za dac, buffer i imam dva pitanja: zasto stavljas ulazni tranzistor u cap multiplier-u u spoju diode i cemu on sluzi?I cemu ce ti predregulator na +/-15V kad nema nikakvu svrhu a samo zahteva veci napon trafoa i veci napon elektrolita a time se povecava cena delova i disipacija kola?Zamenjeni su kontakti 2 i 3 na XLR-u. Kako drzis stabilnu nulu na balansiranom izlazu i sta ako je sledeci stepen DC spregnut?P.S. ok video za nulu. trafo drzi gejtove na nuli. To resava i pitanje sledeceg stepena.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 209
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Zene, gledam semu u pdf-u koju si postovao za dac, buffer i imam dva pitanja: zasto stavljas ulazni tranzistor u cap multiplier-u u spoju diode i cemu on sluzi?

prvi razlog - sto ih imam puno , i sto svaki pcb izgleda ozbiljnije sto vise ima delova :buehehe:

- tako mozes staviti vece otpore struje baze , dekuplovati sa manjim kondom itd . jednostavno - bolja dinamicka k-ka

I cemu ce ti predregulator na +/-15V kad nema nikakvu svrhu a samo zahteva veci napon trafoa i veci napon elektrolita a time se povecava cena delova i disipacija kola?

definitivno je bolji reg , a koriste se genericki delovi ; par kondova i par chipova ne znace nista u celokupnom projektu , znas to i sam .

ni trafo ne placas skuplje za tih par V gore-dole .

Zamenjeni su kontakti 2 i 3 na XLR-u. ....

brojevi pinova su dobri ; kako su nacrtani nije uopste bitno

uostalom - to je sve trivijalno - ionako ne mislim da ce neki pocetnik krenuti da rastura DCX , ugradjuje trafoe , Jfet buffere , relejne attenuatore i ostalo - pa da onda padne na par chincheva i XLR-ova .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

A ja se pitam sto stucam ceo dan...Sto bih se ljutio. Sto vise ljudi vidi to bolje, a uostalom ja sam samo crtao semu, a Choky je smislio.Elem, odgovori Impulsu i StoN_Kold-u, aka kajzeR_Soze:U vreme kad sam kupovao cena je bila $ 90 po trafou. Drive Rack je u sustini veoma sican Behringeru i mnogi ljudi koji su probali DBX su u sustini bili jednako nezadovoljni zvukom kao i sa Behringerom u stock formi. Sve se svodi na to da se u izlazu nakon DAC chipova koristi brdo opamps. Bilo koja druga implementacija zahteva mnogo pazljiviji pristup. Ukoliko DACs koji su korisceni imaju strujni izlaz onda ceo I/V stage i nakon toga pojacanje po zelji, kao i na svakom drugom DAC converteru. O ovome je pisano na mnogo mesta te necu ulaziti u detalje. Ukoliko su DACs voltage out, kao kod Behringera i mnogo drugih audio interfaces onda imamo situcaiju koja zahteva ili transformatore ili kondenzatore na putu signala da bi se zaustavio DC. U slucaju kondenzatora ukoliko zelis da imas nesto bolje nego sto je korisceno u Behringeru, (elektrolit, Panasonic) onda bilo sta sto je kvalitetno kosta dosta jer je potrebno imati po dva po kanalu, ukupno 12 za svih 6 kanala. Cene audiofilskih kondenzatora su takve da dva dobra kondenzatora kostaju odprilike koliko jedan dobar trafo, a dva kondenzatora su potrebna ili jedan trafo po kanalu. Uz to treba reci da trafo zvuci bolje nego kondenzator.Sve u svemu, Behringer i Drive Rack su veoma slicni u stock formi, a modifikovani Behringer je znatno bolji. Sa te tacke gledista ne pravi nikakav sense da se daje vise para u startu za DBX. Van toga nema druge digitalne skretnice koja moze da parira modifikovanom Behringeru osim DEQXhttp://www.deqx.com/products10.phpI ovaj uredjaj koristi opamps u izlazu, mada sam cuo da ili razmisljaju ili su vec uradili model koji koristi transformatore u izlazu. U ovom slucaju pocetna cena je $ 5,000, i ovaj uredjaj daje neke funkcije i opcije koje ili nisu tako sofisticirane ili nisu uopste moguce na Behringeru. Sto se samog zvuka tice mislim da su u sustini ova dva uredaja veoma slicni ukoliko se poredi mod Behringer vs stock DEQX.Van ovoga vrlo je malo drugih uredjaja koji su za poredjenje sa Behringerom i svim njegovim funkcijama. Obrni okreni, bilo kakve modifikacije, kada se rade na 6 balansiranih kanala, a sto je jednako 12 SE kanala ne kosta malo. Kao sto znamo jFets zvuce bolje nego MOSFETs i kombinacija jFetova sa transformatorima zvuci veoma, veoma dobro.

Evo i odziva snimljenih sa Arta softom .Zuti graf bez opterecenja a zeleni sa opterecenjem od 1k2.

Ovaj graf ti ne pokazuje mnogo. Da li mozes da uradis merenje na 24/96 tako da dobijes frekventni opseg do 48KHz. Tako bi mogao da vidis gde i kako pocinje attenuacija ili amplifikacija, a sto bi ti pomoglo da utvrdis kakav i koliki network je potreban za terminaciju.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@ar2Za sada nemam audio karticu da bih merio 24/96 jer za merenja koristim laptop i m-audio transit. Resicemo i to ali me brine druga pojava.Dok radim sve ove prepravke DCX na 1.i 2. kanalu radi kao naj obicniji dac L R . Poskidao sam sve filtere iz setupa tako da informacije prolaze kroz DSP bez ikakve obrade.Izvor je CD player.Sa CD playera analogni izlazi su povezani na preamp, na 1. ulaz, a sa DCX-a na 2. , sto mi daje da imam A B test bez pauza. Sa odredjenim ,originalnim, CD plocama ulaz mi ulazi u klping sto se odrazi i na kvalitet signala na izlazu . U radionici nemam uslove da sve zakacim na racunar kao izvor, kako ce biti u setupu ali me ovo kopka . Da li se tebi desava isto, posto je poznato da si ubacio i SRC modul umesto CS8420 ? Koliko se secam CS8420 ima neki fabricki bug kada radi up sampling konverziju , pa sam ja to povezao sa tim , mozda i gresim .@deda , alias кајзеР_Созе :buehehe:DBX- Drive Rack PA Nema digitalni ulaz tako da je ne interasantan za nasu pricu. Model 4800 ima digitalne ulaze al nesto nisam spreman da se otvorim za 3 - 4 k zelenih novcanica za spravu koja nisam siguran da mi treba . AR2 je dao svoje objasnjenje zasto je koristio lundhale , ja koristim haufe , mozda necu dobiti rezultate kao AR2, al ce sigurno raditi zadovoljavajuce , sto vidim i cujem iz dosadasnjeg testiranja.E sad ona cuvena prica sa ne kvalitetnim delovima koje koristi Behringer.U DCX-u je Analog device DSP , Cirrus AES/ SPDIF priemnik , Asahi Kasei AK4393 DAC . Manje vise ovo su nama najbitnije komponente, sve ostalo sem napajanja je ne bitno za zvuk. Algoritmi za analogne filtere su davno usavrseni i uglavnom su sadrzani u razvojnom soft-u koji Analog device isporucuje sa razvojnim sistemima za DSP. Samo je stvar onoga ko pise soft sta ce i da li ce nesto od opcija ubaciti u soft. Normalno to zavisi i od izbora DSP-a i njegovih mogucnosti . Behringer je izabrao najslabiji iz familije 32-bit SHARC®-DSP po performansama ali to ne znaci da je on losiji ili ne kvalitetniji , od svoje starije brace. Hteli su da naprave jeftinu spravu i shodno tome su izabrali komponente , koje nece previse opterecivati konacnu cenu uredjaja. Razni ljudi su ,sa velikog diy foruma, probali razne stvari u digitalnom delu skretnice i nisu primetili velike razlike. Zamena DAC-a "kvalitetnijim " AK4396 i niko nije rekao da je dobio drasticno poboljsanje.Zamena PS sa transformatorskim napajanjem sa kvalitetnom filtracijom i vecina se vratila na originalno switcher-sko, ni PS nije tako los.Zakljucak je .Ako je ovo dobra osnova za mnogo ljudi u svetu, ne vidim zasto meni ne bi bila . :buehehe:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@ar2Za sada nemam audio karticu da bih merio 24/96 jer za merenja koristim laptop i m-audio transit. Resicemo i to ali me brine druga pojava.Dok radim sve ove prepravke DCX na 1.i 2. kanalu radi kao naj obicniji dac L R . Poskidao sam sve filtere iz setupa tako da informacije prolaze kroz DSP bez ikakve obrade.Izvor je CD player.Sa CD playera analogni izlazi su povezani na preamp, na 1. ulaz, a sa DCX-a na 2. , sto mi daje da imam A B test bez pauza. Sa odredjenim ,originalnim, CD plocama ulaz mi ulazi u klping sto se odrazi i na kvalitet signala na izlazu . U radionici nemam uslove da sve zakacim na racunar kao izvor, kako ce biti u setupu ali me ovo kopka . Da li se tebi desava isto, posto je poznato da si ubacio i SRC modul umesto CS8420 ? Koliko se secam CS8420 ima neki fabricki bug kada radi up sampling konverziju , pa sam ja to povezao sa tim , mozda i gresim .

Jeste, tacno je da signal veoma lako uazi u clipping, ali to kod mene koliko se secam se smanjilo nakon modova. Prvo, clipping lampice reaguju na ulazni signal. Jedino sto treba da uradis je to da smanjis za par decibela ulaz i to bi trebalo da bude bolje. Sve dotle dok izlazni metri ne idu u clipping bices OK. Koliko se secam ovo zahteva nekih -6 do 7 dB da bi izbegao clipping a to pak sa druge strane nije dobro jer smanjujes rezoluciju. Tih par decibela ne bi trebalo da bude greda jer to begin with, tvoj CD ima samo 16 dB, te ako oduzmes od 24 dB 6 jos uvek si dobar sa 18dB.Razlog za ovakav clipping na ulazu je sledeci, i ono sto je vazno da nam odgovoris je - kako si resio pitanje transformacije S/PDIF CD signala na ulazu DCXa. Naime, sustina problema je ta sto je AES/EBU signal balansiran i terminisan sa 110 ohma na ulaznom digitalnom transformatoru dok je S/PDIF single ended i terminisan sa 75 ohma. Ukoliko si poslao S/PDIF samo putem kratko spojenog pina 1 i 3, onda imas impedance missmatch. Ispravan nacin za unos S/PDIF signala je putem adaptera koji putem transformatora konvertuje nebaansirani u balansirani signal i kojji vrsi odgovarajucu terminaciju sa 75 ohma na 110. Drugi nacin je da uradis modifikaciju gde zamenjujes 110 ohma odpornik koji se nalazi na plocici pre samog ulaza u digitalni transformator sa 75 ohma odpornikom.Sto se tice merenja potrebno je da posaljes digitalni signal u DCX i da izlazni signal uzimas iz izlaza koji zelis da meris upravo u onakvom stanju u kom ce biti koriscen, s tim da imas korektnu terminaciju. Razlog zasto ti predlazem povecanu frekvenciju je taj jer ukoliko posmatras samo signal do 20K, ne znas sta se desava odmah nakon toga gde signal veoma lako moze da ide i do +15 dB pa da se onda naglo obrusi na dole at Nyquist Fq.sto je u slucaju DCX-a 48KHz. Taj bump ili pad, vec sta imas sa postojecim sistemom je u stvari ono na sta treba da obratis paznju i da linearizujes RC spregom. Kako je Nyquist frekvencija kod DCXa 48KHz a ti posmatras samo do 20KHz onda ti nedostaje veliki do signala u kome se desava sav action. Bez toga ne mozes da vrsis podesavanje, te bih ti predlozio da mozda pozajmis drugu karticu od nekoga da bi mogao da vidis i obavi podesavanje RC sprege.PozdravAR2
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Promena otpornika od 110 ohm na 75 ohm je prva stvar koja je uradjena ali to nije i nemoze da bude razlog za cliping . Na SPDIF ulazu je signal u digitalnom formatu tako da atenuacija ili prilagodjenje samog signala u analognoj formi ne utice na nivo izlaznog signala i cliping.

Ako posmatramo signal u digitalnom domenu situacija je sledeca .

24 bita = 16777215 koraka na dac-u

23 bita = 8388607 koraka na dac-u (1/2 vrednosti u odnosu na 24 bita)

22 bita = 4194303 koraka na dac-u (1/2 vrednosti u odnosu na 23 bita)

...

Znaci sa 1 bitom degradacije signala u digitalnom domenu imamo polovinu vrednosti signala u ananlognom domenu .

Ako je 3db atenuacije = 1/2 vrednosti analognog signala, zakljucak je da se atenuacija u DCX-u ne rada na nivou DAC bita veca na matematickoj osnvi u DSP-u.

Potrebno je uraditi test pa videti koliko to utice na degradaciju signala.

Sto se tice gubitaka visokih ja taj problem nisam primetio ( mozda je kod mene nova serija SC-a), sto me jos dodatno zbunjuje da li je potrebno narucivati SRC- modul ili samo uraditi kvalitetnije deo oko Q3 tipa kwak clock(http://www.tentlabs.com/Inks/assets/TentLabs%20XO2%20fitting%20instructions%20for%20Behringer%20DCX2496.pdf).

Danas nisam imao vremena da s bavim DCX-om . Nadam se da cu sutra imati vise vremena za dalje testove.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Promena otpornika od 110 ohm na 75 ohm je prva stvar koja je uradjena ali to nije i nemoze da bude razlog za cliping . Na SPDIF ulazu je signal u digitalnom formatu tako da atenuacija ili prilagodjenje samog signala u analognoj formi ne utice na nivo izlaznog signala i cliping.

Nisam mislio da analogno smanjujes signal, nego da digitalno attenuiras ulazni signal. Ukoliko ti je ulazni digitalni signal fizicki prikljucen na A kanalu, onda ga ti digitalno vezujes da budu A+B levi i desni kanal. Ukoliko smanjis ulazni signal ( u software-u na kompjuteru ili na samom DCX-u) na oba kanala tada to direktno utice na izlazne kanale i smanjuje kliping i na njima jer si eliminisao clipping na ulazu. To se desava u digitalnom domenu, a ne u analognom i upste nigde ne dodiruje analogni signal. Atenuacija na analognom izlazu je samo posledica digitalnog procesa. Mislim da je jako vazno kako je izvrsena konverzija sa S/PDIF na AES/EBU, bilo sto se tice terminacije, bilo prebacivanja sa SE na balansirani signal ili obratno. Ja sam to obavio na nivou digitalnog ulaznog transformatora. Pored toga menjao sam i ulazni receiver koji sada ocekuje da primi S/PDIF signal a ne AES/EBU. Nakon toga nisam imao vise problema sa nivoom ulaznog signala. Sada ne mogu da kazem da li je promena transformatora ili recevera zasluzna za to jer sam to obavio u isto vreme.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Читајући о том уређају што сте преправљали а поготову о делу где се наводи о Клипингу уређаја.Питање:Зар тај уређај нема Лимитер?Колико се Ја разумем у тествари : Има!кајзеР_Созе

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Impuls Niko nije tvrdio da se ne gubi na ukopnom kvalitetu ali... . Sam znas da se atenuacije ne radi na nivou bit-a na dac vec matematicki u DSP-u. Ovde se polazi od pretpostavke da je signal koji mi saljemo iz naseg izvora ima 16 bita rezoluciju tako da do 24 bita ima lufta. Tako je a i nije tako . Vecina materijala na CD plocama je 16 bita 44.1 Khz RedBook standard. U dsp-u ili src konvertoru se radi upsamaling tako da na nase DAC-ova uglavnom dolazi, kod sprava kao sto je Behringerov DCX, u formatu 24/96. Da bi saznali sta se tacno desava unutar DSP-a morali bi da radimo reverse engineering firmware dump-a a ja nesto nemam volje za to . Trebalo bi da se izanalizirati 156 Kbajta firmwarea sto je ozbiljan poso da bih saznao kojim algoritmom radi atenuaciju signala.Moj zakljucak je da se ne gubi mnogo na rezoluciji, pod uslovom da je atenuacija u rangu par dB, ali da se degradira signal to je sigurno. Jedino je pitanje u kojoj meri se to radi pa izvagati sta je bolje.Jos jedna stvar koju sam primetio , ista CD ploca sa 2 razlicita izvora, sa jednog se javlja kliping a sa drugog ne. Izgleda da i to bas nije standardizovano.Poenta je da se sve ovo zakaci na racunar preko SPDIF-a sto bi trebalo da da vise informacija . Ja sam trenutno u fazi kompletiraja jednog takvog racuara namenjenog iskljucivo za HTPC namenu. Radimo ... Razmisljamo ... Videcemo .... :good2:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako posmatramo rec od 24 bita i u nju hocemo da upisemo 16 bitni signal, pomeranjem 16-bitne reci po mestima u 24 bita moze da se pojacava signal> Andrics to sto ste napisali u vezi gubitka informacije je tacno. Razmisljajuci na tu temu, posto je signal serijski logicno je da postoji bit koji odredjuje pocetak reci. Ukoliko se zbog neke smetnje ovaj bit konstatuje sa malim zakasnjenjem doci ce do pogresnog upisa u 24-bitnu rec. Moze doci do malog pomeranja i pri tom ce signal biti glasniji posmatrajuci jednosmerni nivo ali ne i naizmenicni pa zakljucujem da ne moze da se digitalno pojaca ili stisa analogni signal. Druga greska koja moze da se javi je da usled smetnje dodje do prepoznavanja vise bita nego sto jeste 16 pa se u 24-bitnu rec upise duza rec od 16 bita i pri tom bi signal bio glasniji i naravno izoblicen. Na osnovu ovog zakljucujem da kvalitetna obrada digitalnog signala, dobri kontakti na prenosnom kablu, mali kapacitet kabla i velika propusna moc ulaznog trafoa su glavni uzroci unosa smetnje u prenos digitalnih podataka kao i lose napajanje unutar samog DAC-a. Zbog toga smatram da bi pravilan korak bio prvo obraditi digitalni signal izvora pa krenuti sa ostalim elementima koje sam naveo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Donekle si u pravu. 16 bitnu rec ako hocemo da upisemo u 24 registar ne radi se shift te reci vece se informacija mnozi sa odredjenim koeficijentom pa se rec kao vec pomnozena u upisuje u registar. Tako se dobija mnogo kvalitetnija konverzija digitalnog signala a da se ne degradira signal , ukupno je manja greska ovom metodom Jer ako samo uradish shift 16 bitne reci u 24 bitni registar prakticno gubis vrednosti izmedju 0 i 256 sto i nije tako bobro jer imas gresku konverzije od 8 LSB . DAC koji ima gresku od 8 LSB u procesu proizvodnje se smatra za skart :good2:. Binarno 16 bit nula 00000000 00000000 = 24 bit 00000000 00000000 00000000 | 0 dec 16 bit jedan 00000000 00000001 = 24 bit 00000000 00000001 00000000 | 256 dec . . 16 bit 65535 11111111 11111111 = 24 bit 11111111 11111111 00000000 | 16776960 dec A ako to radis matamticki tako sto osnovnu iformaciju mnozis sa zeljnim koeficijentom, samo razvlacis celu rec unutar rezolucije dac-a sto je mnogo manja greska i mnofo je linearnije .Sledeca stvar koju posmatramo je sum . Upravo je to i jeste superiornost digitalne obrade u odnosu na analognu ( ima i mana ali to sad necemo da posmatramo) . Sum je pojava koja mnogo vise utice na kvalitet analognog signala u poredjenju sa digitalnim. Nivo suma mora da bude jako veliki da bi uticao na digitalnu informaciju . U data sheetu bilo kog TTL , serija 74xx, ili CMOS serija 40xx, videces da logicka nula nije samo 0 v vec sve vrednosti ispod oko 1 v sto je za sum prilicno velika vrednost koja moze da se indukuje u kablu , a ako dolazi iz PS to je katastrofa lose napravljen PS . za 74HCO4 LOW-level input voltage je 2.1v ako je napon napajanja 4.5v po Philpsovom data sheet-u. U nasem slucaju nije problem nivo suma u signalu vec je problem sum koji se "kaci" za sam signal i tu se upravo javljaju problemi sa jiterom i anomalijama vezanim za njega . Ako se sa prijemne srane uradi korekcija signala( reclocking ) onda se smanjuju ti problemi ali nikada se ne eliminisu, jer idalno resenje u elektronici ne postoji.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 months later...

Zen - ChokyDali je moguce iskoristiti Buffer-e iz tvog Lightspeed kit-a za Behringer DCX kao nebalansirane posle trafoa.Naravno za two-way,dovoljno je jedna plocica sa sva cetiri buffera i naravno ne bi moglo da se koristi za balansiranje nego samo kao stereo po opsegu.Elem dali je moguce ili je neko vec probao?Zoran

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

moguce ;ima negde link ili su vec postovane seme kako je to radjeno za Vladu ( AR2 ) ;princip je isti - samo se umesto dva buffera (jednog duplog) stavlja jednostruki po grani

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 8 months later...

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...