Jump to content
mutayu

Ei Radio akustika SPS-200 Restauracija/Laki remont

Preporučeni Komentari

Zameno mesta izlaznim tranzistorima , i sad radi stelovanje ? ? Tek sad ne znam sta je u pitanju . Sad sam uspeo da oba izlaza nastelujem kako treba ? ? 

Sta je moglo da bude ? ? 

Nego jos jedno glupo pitanje , el se mirna struja steluje na "ladno" ili kad se zagreje pojacalo ? 
Nastelujem na jednu vrednost pa posle jedno sat vremena rada proverim on je podigao mirnu struju  ? 

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
2 hours ago, Peca ja said:

Sta je moglo da bude ? ? 

Nego jos jedno glupo pitanje , el se mirna struja steluje na "ladno" ili kad se zagreje pojacalo ? 

To ne zna niko šta je bilo, čak ni Čika brka. Neki loš spoj možda, a štelovanje mirne struje je tako kako si napisao.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
1 hour ago, NIXIE said:

To ne zna niko šta je bilo, čak ni Čika brka. Neki loš spoj možda, a štelovanje mirne struje je tako kako si napisao.

Pustim malo da radi da se zagreje pa onda ili ?

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
14 minutes ago, Peca ja said:

Pustim malo da radi da se zagreje pa onda ili ?

Podesi malo manju mirnu struju na hladno pa proveravaj i koriguj dok se greje, za to pojačalo dosta je 70mA. Kreni sa 50.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
Just now, NIXIE said:

podesi malo manju mirnu struju na hladno pa proveravaj i koriguj dok se greje

E super ! hvala za info . Sad sam stavio na 80mA i posle 6 sati rada na otprilike 20% snage je pojacalo malko , oko 60 stepeni je hladnjak pozadi . 
Tek kad nadjem one MJ izlazne tranzistore cu vise da se posvetim stelovanju i trazenju neke prihvatljive temperature posto je ovo samo bila vezba i upoznavanje.
Neko ovde savetovao za hladnjake na BD139 i 140 , stvarno treba lepo se zagreju nista opasno ali se greje , razmisljam i o nekim masivnijim hladnjacima od ovih sto sam pravio .
Grec koji sam stavio je jedva mlak u odnosu na EI koji se nije grejao uopste .
Spulne na relijima se greju , ne preterano nego onako na dodir su mlake , moram da uporedim sa onim fabrickim , zaboravio sam dal se oni greju ? 

Naisao sam i na jedan zanimljiv problem , kad letujem nozice izlaza postoji mogucnost da kalaj procuri unutra pored nozice jer je rupa prilicno velika .
Kontam da stavim neku malecku bakarnu sajvnicu na samu nozicu pa zaletujem sve zajedno ? 

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
14 hours ago, Peca ja said:

Kontam da stavim neku malecku bakarnu sajvnicu na samu nozicu pa zaletujem sve zajedno ? 

Navuci neku izolaciju na pinove tranzistora, silikon bužir, termo bužir, može i izolacija skinuta sa neka žice 1,5mm2. Taman da se obezbediš od slučajnog dodira sa hladnjakom i da sprečiš tinol da uđe unutra i napravi neželjeni spoj.

Izmenjeno od NIXIE

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
14 hours ago, Peca ja said:

Spulne na relijima se greju

I treba da se greju, tu ništa ne možeš. Proveri da napon na špulni nije puno veći od nazivnog napona, da ne crkne.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Kada letujes, postoji sansa da upadne nozica u vodu, slanu ili slatku...:buehehe:

 

Elem, to podesavanje biasa nije dobro, tj preterano je.

Sacekati malo da se zagreje hladnjak ili ga prinudno zagrejati na 50-60 stepeni, pa nastelovati mirnu struju. 30-50mA. Osim ako nije u servisnom uputstvu nesto drugacije receno, kako god, sa povecanjem temperature hladnjaka mirna struja NE SME da raste , zato i sluzi tranzistor na hladnjaku sa svojim povecanjem pojacanja na povecanoj temperaturi. Ta "regulacija" prosto mora da radi.

Mirna struja se podesava da bi prolaz kroz nulu signala AB pojacavaca bio neprekinut gasenjem tranzistora na manje od 0,7V. Pa se mirna struja moze podesavati uz pomoc osciloskopa, kada se formira cista sinusoida.

Elem, produzava se "vodjenje" tranzistora za nekoliko stepeni preko 180. Iako se kolokvijalno naziva A klasa, nije bas, posto ni jedan tranzistor ne provodi 360 stepeni, vec nesto malo(ili malo vise) stepeni preko 180, "dublje" prema A ali nikada A, i taj "visak" stepeni provodjenja, izlazni tranzistori delom rade paralelno.

Znaci:

-pronaci proceduru za to pojacalo stelovanja mirne struje i obavezno tacnu vrednost na koju se steluje. Ili osciloskop...

Ako se ima tacna vrednost, a nema uputstvo vruc ili hladan hladnjak, nastelovati  i proveriti mirnu struju da li je konstantna pri grejanju hladnjaka...

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
5 hours ago, NIXIE said:

Navuci neku izolaciju na pinove tranzistora, silikon bužir,

Nisam se toga setio a imam onaj buzir za visoke temperature , ono kao platneno presvuceno kao nekim silikonom . Odlicna ideja ! 

 

5 hours ago, NIXIE said:

I treba da se greju, tu ništa ne možeš. Proveri da napon na špulni nije puno veći od nazivnog napona, da ne crkne.

Ne greje se to puno , jedva mlako , napon sam proverio i pise 25v a rele radi na 24. 

 

3 hours ago, vladd said:

1. sa povecanjem temperature hladnjaka mirna struja NE SME da raste

2 . pronaci proceduru za to pojacalo stelovanja mirne struje i obavezno tacnu vrednost na koju se steluje. Ili osciloskop...

3 . Ako se ima tacna vrednost, a nema uputstvo vruc ili hladan hladnjak, nastelovati  i proveriti mirnu struju da li je konstantna pri grejanju hladnjaka...


1 . Ne raste , Kada se zagreje drzi istu vrednost. 
2 . To nigde nisam pronasao , samo savete ljudi koji su vec to radili , niko ne zna fabricke podatke .
3 . Ja sam nastelovao na vruce pojacalo , pustio ga da se ohladi i kad sam startovao ponovo ono je pokazivalo neku manju vrednost 
     vrlo brzo je dostiglo vrednost koju sam zadao i tako je ostalo narednih par sati koliko sam testirao  .

Mada moram da napomenem da su izlazni tranzistori krs i da su svi razliciti , jos uvek vezbam kako se sta radi da kad stignu neki krsteni da to uradim kako treba .


 

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
18 minutes ago, vladd said:

Ipak spusti mirnu struju na 40-50mA, primerenije je topologiji.

Koliko se sećam za MJ15003/04 prelazno izobličenje nestaje na oko 30-40mA. Davno je bilo ne sećam se tačno.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Trebalo bi proveriti momenat kada nestaje prekid u sinusoidi i formira se cist prolaz kroz nulu. Preko te granicne mirne struje ne treba puno ici.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
On 11/17/2019 at 10:00 PM, vladd said:

Trebalo bi proveriti momenat kada nestaje prekid u sinusoidi i formira se cist prolaz kroz nulu. Preko te granicne mirne struje ne treba puno ici.

Ko kad citam latinski :D  

Jos jedno pojacalo sam delimicno sredio a usput sam uspeo da sprzim jedan izlaz . Kao stavili osigurace , jes oni crkli ali crklo usput jos gomila stvari :D .
I na ovom pojacalu na jednom izlazu tamo gde su ST izlazi ne reaguje trimer , ako na jos jednom pojacalu sretnem to onda je definitivno da su ovi izlazi krs .
Malo sam i hladnjake ipak pojacao

 

20191119_195719 (Large).jpg

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Da nisi malo preterao sa ovim soliterskim hladnjacima. Ne znam koliko su teški da ne rasklate te jadne tranzistorčiće. Mogao si bar ovaj donji flah da maksimalno skratiš.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
12 hours ago, Peca ja said:

Jos jedno pojacalo sam delimicno sredio a usput sam uspeo da sprzim jedan izlaz . Kao stavili osigurace , jes oni crkli ali crklo usput jos gomila stvari :D .

To pojačalo je loše projektovano i izvedeno, svi tranzistori imaju manji probojni napon UCE nego što treba. Recimo BD139/140 - 80V, BD243/244 - 45V (trebalo bi da budu makar 243B/244B - 80V), 2N3055/BDX18 - 60V. Kako je napon napajanja +-42V (ukupno 84V) onda se ne stavljaju tranzistori ispod 100V probojnog napona UCE, poželjno je preko 120V. Treba voditi računa da je trafo dimenzionisan na ondašnjih 220VAC, a sada imaš u mreži redovno 240V i više, samim tim napon u pojačalu raste i preko 10%. Sve je tu u redu dok ne pojačaš malo više, a onda kako raste amplituda izlaznog napona sve zavisi od toga koliko koji tranzistor može da izdrži preko fabričkih specifikacija. Da ne bi stalno crkavalo, treba zameniti sve tranzistore od BD139/140 do izlaznih sa tranzistorima odgovarajućeg probojnog napona.

Oni ogromni hladnjaci na BD139/140 će ti otkiniti padove na PCB ako malo jače drmneš pojačalo, trebaju ti neki primereni nameni: http://kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=9675

Tranzistori su brži od osigurača.  Osigurači služe da ne dođe do požara i da ne izgori štampa kad nešto precrkne, eventualno kao zaštita za zvučnike, a tranzistore će teško da zaštite.

Ne pišem ovo da te bacim u depresiju, nego da preduzmeš odgovarajuće radnje kako bi te sprave doveo u kakvo-takvo pouzdano stanje. :jamaica:

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
10 hours ago, NIXIE said:

Ne pišem ovo da te bacim u depresiju, nego da preduzmeš odgovarajuće radnje kako bi te sprave doveo u kakvo-takvo pouzdano stanje

Naravno zato i slusam savete . 

Sutra idem da pazarim resto delova . Uzimam ipak one MJ15003/4 u Silken tvrde da su original (cena ista ko u Conard) i da uzmem BD243/4 koji komad da imam zalihe .
Uvek imam po koji izlaz i resto delova sto crkavaju u rezervi , kad nesto svitne da mogu brzo da opravim . 
Mana kod ovih izlaza sto skupi pa ne mogu bas da se igram ko sa ovim jeftinim , ako riknu to kosta . 
Ostao sam i bez paste a hocu da "predihtujem" sve one velike hladnjake , osusila se stara pasta. 

Nasao sam i foru da dovedem sve VU metre na istu meru , da ih dovedem da budu osetljiviji .
Hladnjake na BD139/140 pricvrcujem za poklopac pojacala tako da nema to gde da fizicki mrda .

Za ove sto kazes BD243 /244 su fabricki stavljani C i ja sam posle stavljao C i koliko sam video u specifikaciji oni su 100V ?

Odo da rasturam trece pojacalo da vidim mogu li i tamo nesto da pokvarim :D 

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
34 minutes ago, Peca ja said:

Za ove sto kazes BD243 /244 su fabricki stavljani C i ja sam posle stavljao C i koliko sam video u specifikaciji oni su 100V ?


Na šemi piše samo BD243/244, ako su sa oznakom C onda su ok. 100V. Ako ti nije žao, kupi samo jedan komad MJ15003 ili 15004 i otvori ga. Znaćeš odmah da li su fake. Da ne bacaš pare. Treba da piše na njima ON, ako piše Motorola to su fake 99%. Motorola ne postoji 20god.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
1 hour ago, Peca ja said:

Sutra idem da pazarim resto delova . Uzimam ipak one MJ15003/4 u Silken tvrde da su original (cena ista ko u Conard) i da uzmem BD243/4 koji komad da imam zalihe .
 

U Silkenu ima i MJ15015/MJ15016. Prilicno su jeftiniji a odlicno mogu da zavrse posao u tom ampu. Samo, pitanje je da li su original.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah

  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu

×
×
  • Kreiraj novo...