Jump to content

Amp za "da se smirim" sa niskoosetljive kutije


SHAVIJA

Preporučeni Komentari

DVV Ko je na cijoj ignore listi? :) ne kontam...ajmo , sve moze mirno i lepo , niko nikog ne proziva niti ima nameru.

 

Svakako bih se upustio u tako nesto , pa cak i proveo godinu dana igrajuci se sa tim, ono sto napravis sam najsladje je ali iako zeleo, nisam otisao na ETF pa sam morao uciti od prijatelja, forumasa itd...podosta od Sipija, hvala mu najlepse.

Listam, cesljam ucim , pa cemo videti hoce li se ici na DIY ili ono sto sam uglavnom radio, uzimao vec napravljen DIY i popravljao krive drine...uz tudju pomoc naravno.

 

Hvala na iscrpnim info dvv, usmerilo je razmisljanje na pravu stranu. zboticu takodje hvala na PM. opremu za uparivanje imam kod prijatelja, stvarnog DIYera ;)

 

Nego kad smo kod svega toga...dok se ne javi bata bane sa germanijumom :)...jel ima smisla cuvati parice i onda ih ljusnuti u tantalske otpornike poznate nam firme ...dok ih jos ima ?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Shavija, biće godinu dana pa i više ako treba samo ako to radiš na pola srca, ili ako kreneš da štediš evro cente. Ako kreneš, onda kreni punom parom, javi mi se i ja ću ti objasniti kako da nabaviš ceo materijal za mesec dana po vrlo razumnim cenama, uz uslov da se izlazni stepen kupi direktno od proizvođača. Prvo ipak sedi i sračunaj koliko bi to trebalo da košta, ako treba pomoći ću ti, obojica smo iz Beograda, pa ne bi trebalo da bude problema. Jedino ne znam za pličice, nikako da stupim u vezu sa Andrew-om jer je poslovno dosta otsutan.

 

Ja nisam tako pametan i vidovit kao neki da iz šeme znam kako će to da zvuči, a priču o strujnom i naponskom fidbeku bolje mani, ni jedan ni drugi ne daju garancije za bilo šta, to ti je priča benzin ili nafta  Trla baba lan.

 

Ono što mogu jeste da ti ponudim da poslušaš nešto što je po koncepciji prilično slično tome, a to je H/K PA 2400. Slična iako ne ista koncepcija, praktično isti strujni kapaciteti, u oba slučaja malo ispod 40A vršno, poteraće i mrtvog Nemca da zapeva "Lili Marlen". Nije lagan, ali se da nositi a imam i auto. Obavezno kod tebe, sa tvojim sistemom, kutijama i akustikom sobe, a posebno materijalom. To te košta recimo dve kafice i jednu flašu Pepsi Kole. Vreme je stvar dogovora. Ko će sve biti prisutan je tvoja stvar, meni je svejedno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ko to bolje zna od tebe?

 

Hahahhahahaha... znači nisam na ignore :D

 

DVV prijatelju moj :drinks:

 

Mnogo te volim :wub:

 

Ti kolko si lud (ovo u pozitivnom smislu, nije uvreda), ljudi će i poverovati da išta znaš :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Smeće, nema duplo više vata na 4 ohma (kao HK). :msn-rofl:

 

Sorry Shavija na offtopicu, nisam mogao izdržati.

 

Hahahhahahahahahaha...

 

Ajme... smeće predlog :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  Shavija

 

Moje misljenje je da ne bi trebao da se upustas u bilo kakav DIY SS pojacala jer ce te kostati podosta novaca ,ali zato pogledaj na K/P sajtu starije Kenwood integralce iz KA serije , KA7X ili pak KA9X , relativno su jeftini  a mogu da gone dosta uspesno te tvoje specificne kutije pogotovu sto imaju inkorporiran i taj tkzv.sigma drive .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Shavija,

Ja sam imao taj Harman Kardon PA 2400, u kompletu sa preampom AP 2500. Poslusaj ga kad vec imas priliku... Ja sam ga prodao jer sam tada imao Aleph 5, koji je zvucno za moj ukus bio poprilicno bolji od njega, a kutije koje sam vozao nisu bile pretjerano teske. Ako ti se taj HK svidi mozes ga naci ponekad na oglasu, ja sam svoj komplet prodao za 320 evra, ( amp i preamp ) sto je mnogo manje nego materijal za bilo kakav ozbiljniji DIY uradak. Nije to visoka klasa zvuka ( da se niko ne uvrijedi, to je opet kazem, moje misljenje:) ) ali za te pare svira super. Nema lemljenja, kutijanja i bog zna cega... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Verovatno meni, jer sam ga i ja kupio za tako neku cenu. Nikada nisam slušao taj preamp, pa ne mogu da komentarišem. Ja ga pobuđujem sa jednim Luxman C-03 preampom i nemam primedbi na zvuk, iako ga još nisam osvežio, to mi je sledeće na spisku. Doduše, moj sistem nije relevantan jer su moje kutije (B&M 1041) izuzetno lake za pogon, nominalno 8 Oma, minimalno 6,5 Oma, maksimalno 12 Oma, najgori fazni pomer skromnih -25 stepeni. I pride su relativno efikasne sa 92 dB/2.83V/1m, tako da može da ih pobuđuje i SET od 5W bez ikakvih problema. AR94 su već neka druga priča, mada nisu kriminalno teške (kao stariji model AR3 Improved), više nisu ni tako lake, nominalno su 6 Oma, minimalno 4 Oma, efikasnost 88 dB/2.83V/1m. Ono što sam probom saznao o njemu je da je dosta osetljiv na predpojačavač, Probao sam ga sa Luxman C-03, Marantz 8256A, H/K Citation 21 i Philips Black Tulip AH 280.

 

U slučaji Shavije, pitanje se svodi na vezu između njega i CD čitača koji on ima, ne znam koji je. Ali mislim da bi bilo zanimljivo probati.

 

A tačno koja klasa zvuka je PA 2400 saznaću tek kada ga osvežim. Meni on ionako pobuđuje samo bas, srednje i visoke radi HK Citation 24 ili Marantz 170 DC, koji se bar meni jako dopada.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dogovoreno, cim se vratim u BG planiramo slusanjac kod mene !

 

Ova Beta24 cini se nije losa, po iskustvima po netu moz se sklepa za ok pare ... ali covece vidi raj slew rate ...da te strefi srcka :D 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Shavija, uzmi u razmatranje: http://www.amb.org/audio/beta24/

 

Prvo mi bilo malo cudno zasto lik na sajtu daje izjave o kineskim kopijama itd, onda pogledam Susy patent datum 27,dec 1994.

Jel to znaci da je pre 3-4 meseca patent istekao i da mozemo ocekivati navalu fabrickih i DIY ampova sa SUSY topologijom?

Bese 20 godina rok patenta?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

DVV, 

Ja sam svoj HK komplet prodao jednom clanu sa drugog foruma koji ne zivi u Beogradu...Jos uvijek ih slusa. Moj je bio u fabrickom stanju, tako da ne znam kako bi svirao sa eventualnim refresom ili zamjenom pojedinih dijelova... 

Ja sam sa njime gurao JBL L90, dok nisam ubacio Alepha u sistem... Kasnije mi se pokazao kao visak pa sam ga prodao... Ako se Shaviji svidi zvuk mogu ga uputiti na sadasnjeg vlasnika, pa ako ih i on prodaje neka se dogovaraju... 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Bajlag

 

Samo da pomenem, upotreba FET-ova na ulazu je još uvek tema velikih diskusija. FETovi imaju svoje prednosti, ali i mane, na primer, takvi "small signal J-FET"-ovi su manje stabilni u DC režimu od bipolaraca, što često tera projektante da koriste DC Servo kola. Međutim, i to je rizično, jer time se umesto par pasivnih komponenata u povratnu spregu postavlja čitavo kolo, sa svim njihovim osobinama, što drastično komplikuje stvari. U nekim okolnostima, to ima opravdanja kada se recimo traži nizak šum u saradnji sa malom osetjivoti prema izvoru, kao recimo na Phono RIAA kolima, ali ti uslovi su potpuno besmisleni za pojačavače snage. Prvi rade sa signalnom naponima od 2 do 5 mV, a drugi sa linearnim signalima u rasponu 0,7 do 2 Volta. Potpuno različiti uslovi, potpuno različiti poslovi.

 

Vidim da se ovde kod nas na ulaz masovno trpaju niskošumni tranzistori. Kada se sve uzme u obrzir, njihov uticaj na odnos signal/šum u pojačavaču snage je tipično oko 1 dB, što je totalno zanemarivo, ali filtriranje i stabilizacija napajanje je sve samo nije zanemariva. I veliki proizvođači stavljaju na ulaze trantistore tipa 2SC2240/2SA970, ali ne toliko zbog šuma (inače odlični za niskošumne namene), nego zbog njihove unutrašnje konstrukcije koja je namerno takva da su veoma malo osetljivi na "shot noise" vrstu smetnji u napajaju. Dakle, dosta su neosetljivi na te smetnje, a to daje bolji odnos signal/šum i mirniji rad.

 

Oko ulaznih kaskodnih stepena - to je prihvaćeno kao standard kvalitetnog projektovanja još od 1975. godine, recimo Toshiba SB-620 integralac, retko dobrog zvuka, je to serijski imao, a nije bio nikakav "high end". Lično sam ubeđen da je nepohodno imati ih posebno na ulaznom stpeneu, ma kakav bio, jer omogućavaju da se pojačavač pobuđuje u "vrelijem" režimu. Naime, ja volim da moje uređaje gurnem neobično mnogo u klasu A od ulaza nadalje, jer time sebi olakšavam život za SVE tranzijente koji mogu da naiđu bez opasnosti da ijedan stepen ode u kliping ili da mu ponestane pobudne struje, što se onda lančano prenosi nadalje. Veoma često koristim kaskodni spoj i za VAS, jer ima iglavnom sve prednosti i veoma malo mana, a što je najbitnije, omogućava mi da ga podesim tako da mu je vreme smirenja (fall time, suprotno od rise time) bude 10 PUTA kraće nego sa bilo kakvom drugom meni poznatom vezom. Lično delim mišljenje Dr Keith Johnson-a iz Spectral-a da je vreme smirenja ultra važno za dobar zvuk. Možda preterujem, ali znam da ništa ne smeta. Inače, još su SAE pojačavači (dok ih je projektovao James Bongiorno, čovek koga sam izuzetno poštovao, vidi moj inteview sa njim na TNT-audio.com) imali i ceo izlazni stepen u kaskodnoj vezi, zato su i svirali dobro (mada su imali i nekih ozbiljnih mana, strujni kapaciteteti su im bili jako ograničeni, što je James kasnije popravio na Sumo uređajima i naravno njegovom Ampzilla pojačavaču).

 

Po meni, idealni tranzstori za ulazni stepen su BC547B i BC557B, jer imaju tipičan opseg pojačanja u rasponu od 400 do 800, pa je potreba za uparivanjem jasna. Nisu posebno niskošumni, ali zbog velikog pojačanja odlično trpe i veliku degeneraciju, a to ubija šum namrtvo. Ograničeni su na 45V napona, pa prema moraju da se stave u kaskodnu vezu. Za to predlažem 2N5551 i 2N5401, s tim da se napon napajanja BC tranzistora obori na recimo 10V. Uradite to pa im onda dajte 5 mA struje po tranzistoru, i pitajte se koji će vam vrag FET. To ne da radi, nego leti kao Konkord. lternativno, potrudite se da nađete (retki su, ali ih ima) BC 550/560 C, ista stvar ali skroz niskošumna. Jedina napomena je da obavezno tražite sbe BC tipove da budu od Siemens-a, Telefunken-a ili Philips-s. Može i Motorola/ON Semi, ali oni su već malo drugačiji.

 

Kompleksnost strujnih izvora za biasiranje bipolarnih diferencijalnih stepena mi je odbojna, za dobar bias komplementarnog bjt diff. stepena treba od 10-20 elemenata na stampanoj ploci, a JFET varijanta nudi jednostavno resenje u vidu self biasa, jedan otpornik.

 

Sto se BC5xx serije tice Siemens i Telefunken mu dodju NOS, koliko sam ja shvatio sve se to danas zove Infineon tehnolgies,

a na njihovom sajtu nisam nasao ni jedan BJT da je u TO-92 kucistu, sve to su strpali u SMD varijante.

 

Philips se prekrstio u NXP i za BC5xx seriju, na Digikey-u katalog kaze minimalna kolicina 10000 komada, call for price

http://www.digikey.de/product-search/en?vendor=0&keywords=BC550C

 

Ostaju ONsemi i Fairchild po ceni od 0.22Evra po komadu, ako hocu da znam sta sam kupio. Ili da kupim u Kelco-u po 4-7 dinara komad i prekrstim se sta sam dobio. Da se bavim merenjima BC tranzistora ne bi li utvrdio da li su original, nit imam vremena, nit opreme.

 

Da se prihvatim izrade pojacala, a da nisam siguran u poreklo aktivnih delova, to mu dodje kao da na startu samog sebe lazem.

 

Meni bi trenutno veci problem bio da nabavim pouzdane BJT za diff. stepen, nego JFET, jer njih provereno dobre vec imam.

 

Philips-ove BC550c/560C i BD 139-16/140-16 sam koristio kada sam poceo da se igram sa pojacalima. (bc-sivi front sa crnim natpisom, bd- svetlo sivo kuciste sa mekanim nogicama). Danas ako ima negde da se nabave, provereno originalni, rado bih kupio, jer su zvucno bili bas dobri. Isto pojacalo sam pravio sa ST bd139/140 i on semi bc550/560 delovima i sviralo je,..... neinteresantno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Videcemo, videcemo, prvo da se poslusa da se dobije ideja.... generalno poslusao sam dosta tih starijih "reference/signature/blabla" uredjaja, sansuija kenwooda thorensa itd i to u toj najvisoj klasi radi super. E sad to super je super u svakom pogledu osim detaljnosti/refiniranosti /picinih harmonika itd koji krase nama lepa imena Krell PAss Rowland itd... 

Vintage je super sto se mene tice samo u jednom trenutku ce poceti da radi secanje i pitanja tipa gde je nestao ovaj ili onaj detalj... :) Nisam siguran da li bih to izlecio preusmeravanjem dela novca sa pojacala u dobar lampiziran izlaz...kao AYA ili Sabre ESS ili nesto slicno...moja iskustva su bila razlicita  al kolko se secam veca kvantitativna dobit je bila u pojacalu.

 

Kamo srece da sam bogat pa da nabavim monoblokove pa da ih refreshujem svim cakama koje postoje...ali docicmo do resenja i siguran sam da cu se smiriti bar na jednu deceniju. Coek' od koga sam uzeo Sare je tada imao KRELL monoblokove...ne znam jesu bili takvi fabricki ili su bridgeovane varijante....znam samo da su bili ogromni i da smo poredili Sare i Dynaudio one zaboravih koji su ...imaju mk2 na kraju, boookshelfovi i to je bilo toliko autoritativno , energetincno, ritmicno da se i dan danas secam osmeha na svom licu... bilo je , ko sto procitah u nekom casopisu skoro, kao gvozdena ruka u svilenoj rukavici :) Totalno old-school ali pritom rafinisano i detaljno do bola sa toplinom i brzinom i slusljivo na duze staze. 

 

Zakljucio sam da mi taj pristup reprodukciji najvise prija... Imao sam jedno vreme u kuci u kojoj sam ziveo  one najskuplje Sonus Fabere i Audio Research komponente kao i McIntosh (valjda 2275 ili slicno) i to je bilo sjajno u svakom pogledu ali previse nezno za moj ukus ....  a SET je nesto sto cu kad tad imati kad budem imao dosta kinte, za sadasnji momenat c biti srecan ako reprodukujem Sare sa necim slicnom Krell-cu.

 

Ako ima neki super-do-jajona projekat na netu za koji mogu da se poruce kit-ovi ...(mozda poput ove Bete24) rado bih izrizikovao i porucio iste pa bih uz pomoc brace i sestara audiofila napravio macchinu pa bi mogli svi da poslusamo nesto novo sto je in u svetu :)

A nisam gadljiv ni na neka od nasih legendarnih pojacala...Borin Tehno, Miletova Hiraga (slabo znam) i tako to pa ako izleti na oglasu eto mene tamo :_) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Shavija, mene je iskustvo naućilo da se ponekada dogode razna potpuno neočekivana iznenađenja iz opskurnih izvora. Ponude meni neki mali Toshiba integralac za celih €20, i ne znam šta mi bi, a sigurno nije zbog nedostatka takvih uređaja kod kuče, i ja ga kupim. Hajde kao neću da se previše zezam, zamenim mu samo dva glavna elektrolita. I mali bezobraznik zasvira mnogo bolje nego što bih se ikada ponadao. Nikakav High End zvuk naravno, ali za njegovu klasu (nominalno 2x40W/8 oma) potpuo neočekivano dobro. Odnesem ga ja kod drugara u čiji sluh imam potpuno poverenje, i rekoh hajde poslušaj ga ti, pa mi reci šta misliš. To je bilo pre nekih 6-7 meseci, i još ga nisam dobio nazad. Izgleda da ću morati da ga otimam nazad.

 

Na žalost, imam mnogo više potpuno obrnutih iskustava. Čuveno ime, bolesna cena, odlično napravljen, ali zvuk - ništa posebno, jedva malo bolji nego neki integralac koji košta 10% njegove cene. Neke firme, kod nas nenormalno cenjene, su me razočaravale daleko više nego što su mi se dopadale. Najčešće zato što su od A do Š napravljeni za 8 Oma, i kako siđeš dole čak i malo, menja im se tonalitet, najčešće tako što počnu da vrište. U stvari, ne mogu da izbace dovoljno struje da linearno poguraju bas kao što guraju srednje i visokotonce. Stari problem sa mnogim Japancima, u sprezi sa njihovom fiks idejom SEPP izlaza. Količina struje koja se može izvući iz jednog para tranzistora je uvek daleko više ograničena nego što se može dobiti nominalni napon u 8 Oma. Nema to veze sa znanjem, sve to njihovi inženjeri i te kako dobro znaju, ali su uvek podređeni knjigovođama, koji naprosto ograniče cenu, i tačka.

 

Osnovna postavka SVIH pojačavača jeste da moraju da budu "staiight wire with a gain", prava žica sa pojačanjem. Svali pojačavač je u osnovi izvor napona, i ceo trik je da drži taj nominalni napon u sva realna radna opterećenja. Kažem realna, jer je naravno uvek moguće smisliti neku stravi i ušas od opterećenja. Ko čita AES radove, znaće da se danas smatra da dobar komercijalni pojačavač snage mora da bude sposoban da isporuči najmanje 70% svoje nominalne snage u čak 2 Oma u impulsima, a da bi to mogao, nema druge nego da se napravi tako da bez problema radi u 4 Oma sa faznim pomerom od -60 stepeni. U suprotnom, ne mora da se dogodi bilo šta strašno, ali kada naleti na nezgodno opterećenje on će izmeniti svoj tonalitet, jer u kompleksno opterećenje neće moći da isporuči ni deo svoh nominalnog izlaznog napona. O tome se trubi već preko 50 godina, samo se vremenom pomera donja granica opterećenja. A to ne znači da sada treba preći na mamute od pojačavača, pa još su Otala i Lohstroh to imali rešeno u njihovom legendarnom pojačavaču is 1973. godine. Bio je deklarisan za 25/50W u 8/4 Oma, sa malom globalnom negativnom spregom od 20 dB i brzinom promene od 100 V/uS. Peraveći njega, nastala je firma Electrocompaniet Per Abrahamsena.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Bajlag

 

Ne znam o kakvoj to komplesnosti pričaš, dobri CCS za ulazne stepene imaju 7 delova najviše, i to da rade kao ludi.

 

Oko BC tipova, brate, puna i prepuna ih je Nemčka, od 1 komad pa nagore, cene ponekada stvarno smešne. I do sada mi se ni jednom nije desilo da Aca iz Mikro Princa nije nabavio SVE što sam tražio, po specifikacijama koje sam mu dao. Preko njih sam i kupio Motorola/ON Semi MJL3281/1302 direktno od ON Semi. Proverio ih sve do jednoga, i sve radi kako treba. I na kraju su me koštali 10 ili 11 dinara po komadu više nego lokalno ponuđeni 2SC5200/2SA1943, pri čemu su MJL tipovi deklarisani ne na 150W, nego na 200W. Za isti napon malo više struje.

 

Što se tiče tvoga stava da više voliš FET-ove, nema problema, poštujem tvoj stav iako se sa njime lično ne slažem. Sa druge strane, nije ni izbliza toliko bitno šta koristiš koliko je bitno da to dobro koristiš.Nema poluprovodničke tehnologije sa kojom se ne moža napraviti i jako dobra i jako loša stvar.

 

Oko sigurnosti nabavke delova - nemoj se zavaravati, nema apsolutne sigurnosti, postoji samo verovatnoća. Tako mi je Milam Karan ispričako kako je od evropske centrale firme Sanken jednom dobio 200 komada čistih lažnjaka. Prijavio im je to, oni su mu glatko refundirali dodatne troškove i poslali mu novih 200 komada, ovaj put pravih, uz dosta izvinjavanja. Veliki je to mamac, napraviš jeftinu kopiju za recimo $1.50 i prodaš ga za $7 kao "original". Pa samo na toj jednoj njegovoj kesici od 200 komada uložio su $300, a uzeo $1.400 (u ono doba). Podmitiš magacionera, on zameni, i eto vama obojici zarade. I još posle prodaš onih 200 stvarno originala. Pre otprilike godinu dana, druagr je spalio 4 ili 5 komada kao bajagi MJ15025, nominalno 250V, na smešnih 30V. Sve su mu u radnji zamenili bez reči, i ako se dobro sećam, tek je u trećem cugu sastavio potrebnih 5 koji su mogli da rade na 100V. Požalio mi se, ja ga pitam: pa kako možeš da očekuješ originalni proizvod po ceni od nekih $5 ekvivalent, a ON Semi ga prodaje za $5.25 za količinu od 1000 komada minimum? A sve to tako ide jer kod nas malo ko pita za poreklo i kvalitet, svi pitaju samo za cenu, bitno je da je jeftino.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...