Jump to content

Amp za "da se smirim" sa niskoosetljive kutije


SHAVIJA

Preporučeni Komentari

Šta su to "japanski vati"? Pitam jer sam do sada izgleda živeo u zabludi da je 1 Watt = 1 Watt-u bez obzira otkuda on bio. Da li postoje i neki drugi vati, recimo americki, nemački ili srpski?

 

Ja jesam i video i čuo razliku u izalaznoj snazi kada se sa 8 siđe na recimo 4 Oma, mnogi pojačavači ne mogu da održi isti izlazni napon, ali onda su i to vati, samo ih manje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

postoje japanski vati, Technics vati, a postoje i

 

pravi vati.

 

nazalost, secam se vremena kad japanci nisu palamudili

 

i kad su pravili babaroge - monstere od risivera i pojacala.

 

a ne one smejurije - 2x zilion vati, a potrosnja uredjaja smesna.

 

:drinking-2:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

postoje japanski vati, Technics vati, a postoje i

 

pravi vati.

 

nazalost, secam se vremena kad japanci nisu palamudili

 

i kad su pravili babaroge - monstere od risivera i pojacala.

 

a ne one smejurije - 2x zilion vati, a potrosnja uredjaja smesna.

 

:drinking-2:

 

ja se sećam vremena kada su ljudi kupovali te babaroge...

danas ni mini linije ne uzimaju, u najboljem slučaju diy.

Možda su to i japanci skontali pa umesto hifija prave konzole?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Japanski vati su manji od nemeckih, kao i oni japanski kanisteri :)

 

Da po, svemu sudeći, u pravu si. Omov zakon i dalje važi, ali Japanci su prepredeni, pa su izgleda i njega nekako zaobišli.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

postoje japanski vati, Technics vati, a postoje i

 

pravi vati.

 

nazalost, secam se vremena kad japanci nisu palamudili

 

i kad su pravili babaroge - monstere od risivera i pojacala.

 

a ne one smejurije - 2x zilion vati, a potrosnja uredjaja smesna.

 

:drinking-2:

 

Pa znaš kako, to se bar da lako proveriti. Na izlaz uređaja staviš laboratorijski otpornik (koga si naravno pozajmio) od recimo 100W/8 pa premeriš napon preko njega. Ako daje 28.3 Vrms, onda je to okruglo 100W/8 Oma. Staviš drugi takav u paraleli pa gledaš izlazni napon, očitaš ga i odmah vidiš kko se ponaša na 4 Oma. Ponoviš sve i sa četvrtkom, da vidiš da li ima dobar oblik, da ne "zvoni", itd.

 

Onda ponoviš sve sa oaralelno sa opterećenjem postaviš bipolarni elektrolit id 1 uF. To je reaktivno opterećenje, biće raznih stvari, a pre svega povećanje statičkih izobličenja (THD, IM). Pa opet sa 1 uF paralelno, e to će već da bude ikebana, četvrtka će daj Bože samo grubo da liči na nju. Pa ako se tu ne šlogira, opet isto sa 2 uF, a tu su struje već debelo gadne, na 10 kHz to će već biti 6-7A po tranzistoru, dakle trebalo bi da okine zaštita ili izleti osigurač. To većina neće preživeti, odnosno daće nešto, ali će to nešto biti drastično manje od nominalnog.

 

E sada, sve to ponovi sa cevnim pojačavačem, pa da vidimo čija nana crnu vunu prede. Onda da pričamo o vatčinama, vatima i vatićima.

 

Ko hoće, i ima strujne sonde, može tom prilikom da premeri i potrošnju struje. Predlažem i jedan bensedin pre merenja vašeg pojačavača, koliko da srčka ne prošlajfuje kada vidite šta se stvarno dešava, a vi mislili ... Video sam i čuo nekoliko legendi koje su dušu ispustile već sa 8 Oma paralelno sa 1 uF, što jeste surov test, ali ni malo redak u praksi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

svaka cast, Deki.

 

dobar post.

 

mozda nekog sa ovim postom ubedis da je SS bolji,

 

ali mene ne. davno sam digao ruke od SS-a.

 

jedini izuzetak za mene, ponavljam, jedini je gain clon.

 

gde su se mnogi SS ukakili, gain clone nije.

 

primer - gain clone TDA7294 koji sam uzeo od Steina u tange-frange

 

je babaroga za mnoge SS. pobano na IMF sa B139 i Linn Sari.

 

tu su se mnogi ukakili, ali gain clone nije. ne da tera, za boga ne zna.

 

konkretno, kod mog chiche smo ga przili na IMF-u i radi najnormalnije.

 

izuzetno tezak za teranje i gladan B139 ne zna gde ce od muke.

 

bas tezak zadatak za mnoge SS, a za gain clone bas i ne.

 

---

 

tu isto moram istaknuti HK 6550, imao sam tvoj primerak na probi. iako nisam

 

ljubitelj HK-a, model 6550 radi - do jaja. vrlo se malo greje sa B139 sto je

 

izuzetno pohvalno. nije mu neka muka od B139, a mnogi se tu ukake.

 

jos ako nemaju zastitu, bude kuku lele + neizostavni beli dim.

 

iako je SS, od mene cista 10-ka za 6550 !

 

:drinking-2:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa znaš kako, to se bar da lako proveriti. Na izlaz uređaja staviš laboratorijski otpornik (koga si naravno pozajmio) od recimo 100W/8 pa premeriš napon preko njega. Ako daje 28.3 Vrms, onda je to okruglo 100W/8 Oma. Staviš drugi takav u paraleli pa gledaš izlazni napon, očitaš ga i odmah vidiš kko se ponaša na 4 Oma. Ponoviš sve i sa četvrtkom, da vidiš da li ima dobar oblik, da ne "zvoni", itd.

 

Onda ponoviš sve sa oaralelno sa opterećenjem postaviš bipolarni elektrolit id 1 uF. To je reaktivno opterećenje, biće raznih stvari, a pre svega povećanje statičkih izobličenja (THD, IM). Pa opet sa 1 uF paralelno, e to će već da bude ikebana, četvrtka će daj Bože samo grubo da liči na nju. Pa ako se tu ne šlogira, opet isto sa 2 uF, a tu su struje već debelo gadne, na 10 kHz to će već biti 6-7A po tranzistoru, dakle trebalo bi da okine zaštita ili izleti osigurač. To većina neće preživeti, odnosno daće nešto, ali će to nešto biti drastično manje od nominalnog.

 

E sada, sve to ponovi sa cevnim pojačavačem, pa da vidimo čija nana crnu vunu prede. Onda da pričamo o vatčinama, vatima i vatićima.

 

Ko hoće, i ima strujne sonde, može tom prilikom da premeri i potrošnju struje. Predlažem i jedan bensedin pre merenja vašeg pojačavača, koliko da srčka ne prošlajfuje kada vidite šta se stvarno dešava, a vi mislili ... Video sam i čuo nekoliko legendi koje su dušu ispustile već sa 8 Oma paralelno sa 1 uF, što jeste surov test, ali ni malo redak u praksi.

Opterecenje sa 8uF

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Opterecenje sa 8uF

 

Sa 8 uF, 99,99% pojačavača ikada napravljenih će ispustiti dušu ako ne uspe da mu izgre osigurači pre nego što rikne. Podrazumevam nominalni izlazni napon od 28.3Vrms, jer je to nominalni izlazni napon u 8 Oma, i možda 1V manje u 4 Oma. U tom smislu, zahtev za strujom je namjmanje 20A po tranzistoru. Tako nešto stvarno nisam nikada ni pokušao, ja obično stajem na 3 Oma nominalno paralelno sa 2 uF, jer većina ni to ne može da izvede u sinusniom režimu. Ili se aktivira zaštita, ili pregori osigurač na napajnju.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

svaka cast, Deki.

 

dobar post.

 

mozda nekog sa ovim postom ubedis da je SS bolji,

 

ali mene ne. davno sam digao ruke od SS-a.

 

jedini izuzetak za mene, ponavljam, jedini je gain clon.

 

gde su se mnogi SS ukakili, gain clone nije.

 

primer - gain clone TDA7294 koji sam uzeo od Steina u tange-frange

 

je babaroga za mnoge SS. pobano na IMF sa B139 i Linn Sari.

 

tu su se mnogi ukakili, ali gain clone nije. ne da tera, za boga ne zna.

 

konkretno, kod mog chiche smo ga przili na IMF-u i radi najnormalnije.

 

izuzetno tezak za teranje i gladan B139 ne zna gde ce od muke.

 

bas tezak zadatak za mnoge SS, a za gain clone bas i ne.

 

---

 

tu isto moram istaknuti HK 6550, imao sam tvoj primerak na probi. iako nisam

 

ljubitelj HK-a, model 6550 radi - do jaja. vrlo se malo greje sa B139 sto je

 

izuzetno pohvalno. nije mu neka muka od B139, a mnogi se tu ukake.

 

jos ako nemaju zastitu, bude kuku lele + neizostavni beli dim.

 

iako je SS, od mene cista 10-ka za 6550 !

 

:drinking-2:

 

Kod tebe je bio PRE osvežavanja i jedne jedine promene u odnosu na fabrički, a to je bila zamena onog groznog volume pota sa standardnim ALPS Blue. Dobro bi bilo sada da ga čuješ, iskreno, da mi je neko rekao da zamena jednog pota može do te mere da popravi zvuk, ne bih mu verovao, Donekle, u redu, ali baš toliko, nikada ne bih ni pomislio. A činjenica je da jeste, ja koji ga poznajem nisam mogao da poverujem dok ga nisam lično čuo.

 

A da mi je bilo drago, naravno da jeste.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Hahaha, prisjetimo se za koliko se ova smiješna napravica od tri kondenzatora i dvije zavojnice prodavala.

Čekamo MKIV verziju sa kombinacijiom žutih kondenzatora i lila zavojnica. :msn-rofl:

 

post-26-0-87725800-1434450488_thumb.jpg

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Hahaha, prisjetimo se za koliko se ova smiješna napravica od tri kondenzatora i dvije zavojnice prodavala.

Čekamo MKIV verziju sa kombinacijiom žutih kondenzatora i lila zavojnica. :msn-rofl:

 

attachicon.gifDeZorelSextet01a.jpg

 

Šta je to zapravo? Vidim gomilu utičnica, jel letva?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Šta je to zapravo? Vidim gomilu utičnica, jel letva?

 

To je moj strujni filter, odnosno filteri, jer svaka utičnica ima sopstveni LC filter, po dva komada na svakoj pločici. Time se postiže da  svaka utičnica, odnosno potrošač, bude u potpunosti izolovan ne samo od mreže, nego i od svih susednih potrošača. Čistije od toga ne može. A što se cene tiče, izvolite pa saberite koliko košta da samo kupe delovi (ako ih nađete), pa onda da pričamo. Dodajte ostale nužne troškove, kao što je kontrola kvaliteta i ulaznog i izlaznog uređaja, dodajte troškove alu kutija, poreze koje vam država neće oprostiti ni po koju cenu, pa saberite. To inače nije bilo šta nepoznato, takva vrsta filtera je poznata već najmanje 70 godina, par sitnih inovacija usmerenih uglavnom ka trajnosti i pouzdanosti, i to je to. Poređenja radi, Siemens pravi isti tip filtera, sa nešto drugačijiom izvedbom, a njihov model za 3/5 A (trajno/impulsno)  kao samostalan (dakle samo sa generičkim oklapanjem filtera, bez spoljne kutije) košta €620 po komadu. Moj je koštao €500 za 4 komada, imao sam jedan sa dva i najveći sa 6 filtera. Bili su ograničeni jedino zakonski nametnutim ograničenjem od 210-240V/10A. Poslednja verzija je bila namenjena vlasnicima sa mamutskim pojačavačima i osiguračem od 20A.

 

Moja ponuda kupcima je bila VRLO jasna - niko ne može pouzdano znati da li će nekome odgovarati ili ne. Ako ga kupite, i u roku od 14 dana zaključite da vama ne odgovara, vratite mi ga, a ja ću vama vratiti novac i pokriti troškove slanja nazad. Za 13 godina, vratio mi se samo jedan jedini komad, kvar u vidu pregorevanja Wima kondenzatora je imao samo jedan komad, a samo jedan je stradao tokom putovanja, ne znam kako i čime, ali novozelandska carina je uspela da zgnječi jedan komad. Pošto je bio osiguran i reosiguran, meni je vraćen, dobio sam i novac od osiguranja, poslao drugi čoveku, a UPS ga je besplatno odneo tamo.

 

Da je moja ponuda bila dobra mogu da potvrde i neki članovi ovog foruma, koji su lepo pitali da li mogu da ga probaju, dobili ga i odustali ja pretpostavljam (nisam pitao zašto je to njihova stvar koja se mene ne tiče) iz finansijskih razloga. Kada je unutar zemlje, sve je mnogo lakše, pa i ja imam prostora da budem fleksibilniji. Odustao je dakle 1 od 10 koji su probali i zadržali ga. Imam i spisak proizvoda sa kojima znam da neće dobro raditi, pa uvek pitam potencijalnog kupca šta ima, ako se desi na ima recimo Jadis, od mene ga neće kupiti. U Nišu čisti napon ua jednog Karana, i Beogradu za dva Krell-a, itd. Ali ipak ga treba probati, sve sem ličnog iskustva je samo nagđanje. Previše varijabli.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sunce mu kalajisano, znači letva koju moram držati u frižideru?

:shakehands:  ima logike, nismo OFF!

 

Samo ako uzimaš Z. Botićeve uređaje, ja nikada nisam uradio bilo šta sa krijogenikom. Ne verujem u to,

 

Ali, kao što se može videti, Z. Botić ima argumenata onoliko, pa mora da se spusti na nivo ličnih napada plitkim komentarima, koji su ga i doveli dotle da je izbačen sa Aufiofil.net foruma. I njima je dosadio. Nije lako imati preko 50 godina, živeti sa tatom i mamom, da ti rublje u tim godinama pere stara majka, nemati ni kučeta ni mačeta i još uvek biti opšte nepriznat kao samoproklamovani genije na osnovu šemica sakupljenih po Internetu. Ko zna, jednog dana će možda umeti da sam konstruiše naponski delitelj. Možda.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...