Jump to content

PHONO PREAMP AND LINE PREAMP


Alex Kitic

Preporučeni Komentari

a propo line stage-a ;....onda se izbor cevi suzava na cevi sa malom mi ....

Kad pomenes mali mi meni se odma javi ovo (jes' da je malo kabasta, If=2.5A, al' zato Ri=300, zato ih i cuvam):post-20-12583982499_thumb.jpga ovaj line stage sam slusao i svideo mi se vise od ostalih staklenih (mada bih radije stavio MOSFET u CCS):post-20-125839849363_thumb.jpg
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 170
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Kad pomenes mali mi meni se odma javi ovo (jes' da je malo kabasta, If=2.5A, al' zato Ri=300, zato ih i cuvam):

......

a ovaj line stage sam slusao i svideo mi se vise od ostalih staklenih (mada bih radije stavio MOSFET u CCS):

.....

yup - Milett Low Mu - 6AS7 ili po naski 6Н13С .........

ja bih gore stavio SS Gyrator , a dole SS CCS i Bog te vido ..

ili mozda bolje reci - ja ću .......

gde si slusao taj line - malo vise komentara , molim .....

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

.......gde si slusao taj line - malo vise komentara , molim .....

U Atini, 2005/2006, u vise navrata. Kutije Epos M22, ampovi Creek i neki cevni DIY (ne secam se tacno), CD Creek + Benchmark DAC1.Sviralo je tacno, lepo, bez farbanja i zamracivanja, otvoreno i zivo. Meni se dopalo. Nemam ja problem sa cevima kao takvim, moze to fino da se uradi, vec sa nuznom kabatikom izvedbe (gabariti, grejanje...)
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja sam uvek za rintanje i inovaciju,ljubi ga majka, lepo ti je to drveno kutice. Mnogo lepo pricate o cevima .A da bi culi pravi zvuk cevi moramo da se pozabavimo o detaljima, izvoru napajanja (stabilizacija svih napona),koje delove i kog kvaliteta kao i gde koji kabl da se stavi a na kraju bitna je i masa kutije u kojoj se stavlja "nas genijalni proizvod uma".Mada to i sami znate "kolko para toliko muzike".A posto nas zeza "OPTIMIZACIJA" uvek ispasne dobar zvuk.ne treba stedeti kad placate cevi,uvek sam za militari seriju. :clap: I na kraju uvek se pitam :( :KAKO SKOTU DA OBJASNIM STA TREBA DA CUJE IZ CTE KUTIJE?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Odlična tema, pozdravljam :clap: Skoro upadoh i sam u ove cevne vode... ps: Dajte nešto oko line sa 6SN7 :(

KRATAK ODGOVOR:ECC82 je električno posmatrano isto što i 6SN7 (tj. karakteristike su iste). Dakle, bez izmena detalja, šema mog "LAF preampa" tj. linijski deo RPA na sledećem linku:http://www.tubeaudio.8m.com/Rpa/rpa.htmlKako i zašto? Doći ćemo i do toga. Naravno da će i linkovi za phono da vode tamo :(
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pre svega, ne znam gde je nastalo sve što sam napisao... stisnuo sam pogrešno dugme i eto, nema ga :clap: Šta god da sam probao, nisam mogao da nađem svoje izgubljene reči i pasuse...

Svaka škola se plaća: pisaću u drugom editoru, pa onda copy/paste. To preporučujem odmah svima koji su „prolifični“ pisci. :(

Da se vratim na temu: DAKLE, SVI KAŽU MM?

Gde je stvarno razlika između MM i MC (ne ulazeći u ekstreme):

1) Pojačanje (gain) kod MC bi trebalo da bude oko 10x veće (20dB više);

2) Različite karakteristike ulaza (otpornost, kapacitet).

Oduvek sam verovao u modularnost svakog projekta: po strani što mislim da bih to lako ostvario i u serijskoj proizvodnji, čini mi se da je modularnost i prilagodljivost glavna karakteristika DIY audio aparata?

„Nedostajućih“ 20dB ćemo uvek nekako nadoknaditi, bilo izmenom jedne od elektronskih cevi u šemi phono sekcije (i pripadajućih elemenata), bilo izmenom line sekcije na analogni način.

Što se tiče različitih karakteristika ulaza, to je odavno isprobano čak i na serijskim aparatima:

1) DIP SWITCH kojim se menja npr. 47k-68k-10-100-200 ohm, odnosno 50-100-200-200pF sa dodatkom 10-100nF za MC;

2) Paralelni set phono cinch utičnica u koje se stavljaju „baždareni kratkospojnici“ u vidu cinch utikača u kojima su zalemljeni odgovarajući otpornici i kondenzatori.

Pošto svi vole da komentarišu (odjednom), hajde sada da vidimo kakvi će biti komentari i ideje... jedino nepromenljivo (za sada) je da smo odbacili aktivnu RIAA (u povratnoj spregi) pošto bi to značajno komplikovalo inače jednostavnu zamenu elektronskih cevi i minimuma pripadajućih delova!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dakle, sledeća epizoda...Pošto niko nema ništa protiv da phono sekciju posmatramo modularno, vreme je da odredimo neke osnovne brojke.1) Ukupno pojačanje signala sa 3mV na 300mV (100x odnosno 40dB)2) Gubitak za pasivnu RIAA, približno 20dB3) Dakle, ukupno pojačanje neophodno: 60 dBUkoliko odlučimo da phono sekcija bude MC, npr. 0.3mV -- negde bi trebalo izmisliti onih 20dB koji nedostaju. Otom potom, od nečeg mora da se počne.Sada kada znamo da nam je potrebno pojačanje od 60dB, trebalo bi da osmislimo kako da dođemo do tog pojačanja, odnosno koliko ćemo "gain blocks" upotrebiti. Pojačanje od 1000x može da se izvede i sa samo jednim stepenom, ali mnogo je realnije da razmišljamo o dva ili tri, kako bismo RIAA ekvalizaciju smestili negde između...Da ne završim prerano ovu "epizodu", trebalo bi odmah razmisliti šta sve taj "gain block" treba da uradi (pored nekog pojačanja), kako bismo lakše odredili kakvu ćemo "topologiju" upotrebiti.Any suggestions? (E sad će verovatno da usledi lavina...)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

a i nema se puno izbora ...... ili 2 gain stages sa EQ izmedju , ili split EQ na 2 , gde bi se islo sa dva gain stage-a (prvi GS pa pola EQ,drugi GS pa druga polovina EQ ) i SLCF na izlazu .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

a i nema se puno izbora ...... ili 2 gain stages sa EQ izmedju , ili split EQ na 2 , gde bi se islo sa dva gain stage-a (prvi GS pa pola EQ,drugi GS pa druga polovina EQ ) i SLCF na izlazu .

Kad pomenu SLCF, otvaram novu temu :clap:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

...i SLCF na izlazu .

Da se dogovorimo, ja "ne radim" hibridne zezalice. Inače, zaboravite phono sekciju: pre nego što sam to pravio sa lampama, razvio sam x projekata sa integralcima. "Ružno pače" je još živo i zdravo, pojačava MC, ima pasivnu RIAA i probrane komponente... zvuči izvanredno, a šum je awe inspiring (tj. "odsustvo istog").Naravno, to baš i ne dostiže zvučne vrhove RPA, zato se i bavimo lampama a ne silikonom. Činjenica je da se silikonskim dodacima može unaprediti što šta, od ženskih grudi i muških mišića (pogotovo su na "udaru" listovi, jer ko to nema genetski, neće ni nabildovati) pa do kola sa elektronskim cevima. Međutim, moj je stav da baš kao što veštačke nisu prave, a silikonski mišići nemaju snage, tako je i svaka hibridizacija elektronskog kola (npr. gotovo beskrajna impedansa koju može da pruži aktivni FET spram ograničenosti otpornika) jeres.Uvek se setim onog "bumper-sticker" (tj. nalepnice za branik) na kome piše "use a transistor, go to jail".Ima vremena, dok dođemo do napajanja phono sekcije biće prilike da ponovo razmatramo malo silikona :clap:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

... a i nema se puno izbora ...... ili 2 gain stages sa EQ izmedju , ili split EQ na 2 ...

Zapravo, nema mnogo izbora: 2x gain block, ili eventualno 3x sa po pola RIAA između. Ali za početnike je bolje da razmišljaju: zašto? Zašto je 2x bolje nego 3x?Zamisao je da se diskusijom razvije kritički način razmišljanja o stvarnosti, makar i nemali toliko znanja koliko je potrebno za samostalan dizajn. Uostalom, elektronika je (bar meni) jednostavno slaganje kockica, baš kao Lego: samo je potrebno pratiti pravilnu šemu (zamisao). Da bismo znali šta je pravilno, moramo da shvatimo zašto je tako.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

.....Ima vremena, dok dođemo do napajanja phono sekcije biće prilike da ponovo razmatramo malo silikona :clap:

samo ti radi - ja ne mesam ..... :( SLCF je princip primenjen jos u cevnim Tectronix osciloskopima - ceve dole , ceve gore , ceve izmedju .znamo da ceve moze da bude i kaskoda i CCSource i CCSink ......a o hibridizaciji - kao sto rekoh - ja ne mesam u finalni rezultat ove teme .
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ako smem da primetimshema G. P italijanskog konstruktoraje tipican primerizvinjavam se ali pogresnog designa*1. riaa network je niskoimpedantnii njegov uticaj na Rload prve cevi je velikicak je i manji od RL...niskoimpedantni net povlaci za sobom koriscenje C u net vecih vrednostito se vidi iz vrednosti prvog otpornika riaa neta koji je maltene iste vrednosti kao i Rloadsto moze da zamuti i osteti zvucni rezultat...*2. resetkin otpornik druge cevi za ove topologije mora biti jako velike vrednostivise od 2.2meg. jer u suprotnom pravi "rupu" u spektru, i kvari riaa krivu...u ovoj konstrukciji nemoguce ga je izostaviti zato sto bi druga cev ostala bez ispravnog biasinga...ali ako se C5 sprezni C, prebaci odmah na izlaz prve cevi,a pre pasivnog net, (sa oko 2.2meg do 10meg prema masi)...*3. mala vrednost izlaznog C od 0.33 u sprezi sa potomjako ce oboriti donji deo spektra...*4. ulazni C od 100pF je samo ponavljanje tipicne vrednosti capacirtivnosti kablai bolje ga je izostaviti. Ili barm isprobati sa ili bez...u principu jako je nezgodno dodavti capcitivnosti jer je teko ocuvati gornji spektar kod ovih topologija pad i kod ispravno projektovanih pocinje vecoko 16-18K...*5. ako je uredjaj vec SE i all-in-one pasivni net onda nevidim ralog za postojanjedve lokalne feed-back petlje na katodnim kondenzatorima?mozda smanjene pojacanja? Ali to je vec vestacki urdjeno potom na izlazukoji je opet male vrednosti i utice na liniju oterecenja druge cevi?* To se sve vidi na prvi pogled, bez dalje analize radnih tcaka, izbora cevi itd...Na netu je masa okvakvih shema, oprezno... :clap: *

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Znate šta, ja se trudim da budem pažljiv i da ne kritikujem previše. Ljudi se vređaju kada im se stane na žulj, makar bio skriven cipelom.

Znači, kada vidim neku šemicu koja je u osnovi pravilna gain - RIAA - gain, ne želim da je ocrnim niti da gubim dalje vreme na to.

Ovo naravno pišem zato što je gornja analiza u osnovi pravilna, ali i pokazatelj viška slobodnog vremena (na kome zavidim svakom ko ga ima) :clap:

Nego, da ja nastavim tamo gde sam stao: kod 2x ili 3x gain? Iskreno, nadao sam se da će neko imati u međuvremenu vremena da komentariše na tu temu, ali to se nije desilo. Najiskrenije, ne znam da li me više nervira glupav komentar, ili izostanak komentara :(

2x gain je naravno bolje nego 3x. Zašto naravno? Zato što ovo nije idealni svet u kome pojačavamo samo signal, u kom slučaju bi verovatno mogli da ga pojačamo bezbroj puta bez posledica... u stvarnosti, svaki stepen koji vrši pojačanje unosi i "nešto svoje", od šuma do smetnji druge vrste (npr. mikrofonične lampice).

Imao sam prilike da projektujem, pravim i na raznim mestima objavim MC phono sekciju sa ECC88 (može bilo šta iz te porodice) sa tri pojačavačka stepena (naravno, identična). Koliko god da je dobro svirala i bila OK na svaki drugi način, toliko je bilo teško izvršiti fine tuning, pogotovo kada su lampe (tj. elektronske cevi, ko više voli) u pitanju. ECC88 je, kao i sve lampe više i visoke transkonduktanse, sklona mikrofoniji (a bogami i šumu). Kada se problemi nastali na prvoj dalje pojačaju kroz dva stepena, rezultat nije dobar.

Baš zbog takvog iskustva sam zaključio da phono mora da bude sa dva pojačavačka stepena da bi dobro funkcionisao u stvarnom svetu :( Ovo je onaj deo koji neki "praktičari" vole da provociraju: dosta je bilo te teorije, hajde malo prakse (šta sam se ja sve naslušao u životu od raznim "nevernih Toma")...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

o's ti kazem zasto je izostao komentar/pitanje/konstatacija za 2 ili 3 stage-a .....ovi sto znaju - mrzelo ih , a ovi sto ne znaju - mozda nisu smeli jer se mnogo pravis nadrndan ...... ne valja kad se pita , ne valja kad se ne pita ....... treba ljudima vremena da te upoznaju i da skontaju da nisi strasan kako se pravis :clap:ja sam licno umro od smeha kako nisi negativno prokomentarisao prilozenu semu - otprilike iste stvari kao sto nam ZZZoki napisa .... ja sam bio fin , kontajuci da ti ionako pocinjes tutorijal u kojem sigurno neces doci do takvog resenja ....... :(

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 active stage gain riaa, all in one passive network, no fbck...(mada mozda no fbck i ne stoji zbog tog sto su netovi koji prave riaa pri snimanju i u procesu izrade ploceuglavnom sa fbck..?)je mozda osnovna riaa,koju bi svaki ljubitelj trebalo da obavezno isproba...(pod uslovom da je ispravna karakteristika neta, ispravno projektovani stepeni,odabir cevi ok, i po mogucstvu cevno napajanje...)mozda nije losa ideja da bude neka vrsta kontrolne riaa-e?u odnosu na koju ce se uporedjivati ostale topologije*osnovne prednosti su relativna jednostavnostphase in = phase outminimalni broj aktivnih elemenata koji unose sum i smetnje...moze da primi i MC step up i MC pre-pre...*nedostatci su mogucni nedostatak pojacanjai visoka izlazna eq otpornost...*trostepene mm riaa-e imaju mogucnost veceg izbora cevii postavljanje na izlaz cevi sa manjim unutrasnjim otporompa i izlazna impedansa im moze biti znatno manjaizdvajanje 75usec constante prvo pa posle ostale 2, ili takodje all-in-one net, itdali 3 stepeni uredjaji okrecu fazu za 180 degpa ima smisla koristiti u slucaju MC trafoa na ulazuna kome mozemo jednostavno okrenuti fazuili zameniti izvode na zicama zvucnice?ili ako se koristi 1 stage preamp posle toga koji takodje okrece fazu za 180degonda samo resiti interconnect drugacije...jos jedna cev teoretski pojacava sum i brum... *sledeca riaa je ona sa LCR netoma la western electrici u principu je OKali su kriticne vrednosti elemenata, nrocito induktiviteta i njihovih otpornostiza ispravnu karakteristikutakodje kod ovog neta je kriticna vrednost otpornosti koja je ispred netaa to je 600 oma, i ako se ne zeli katode foll i neka visoko transkonduktivana cev,i nema mnogo izbora sa cevima tu... (mozda 2A3 i jos jedna cev ispred nje pre LCR neta)net se mora dobro zastititi od smetnji...nije bas diy simpaticna ako se ima u vidu pravljenje zavojnica a ne kupovina...*sledeca je LR riaa net i otprilike slicno ali ne i isto, vazi kao i za LCR?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...