Jump to content

Lakiranje zvucnika


machinori

Preporučeni Komentari

Furniranje jos malo pa zavrseno. Prirodni palisander furnir zalepljen Henkel Wood Express lepkom.Da li i kako treba da se pripremi kutija za lakiranje? Koliko i kojom granulacijom smirglam?Kako predlazete da lakiram zvucnike? Kompresor+pistolj, valjkom? Koliko puta da lakiram? Da li lakiram-smirglam-lakiram. Koji lak, nitro/uljani? Furnir upija - da li postoji opasnost da se odlepi kad se izlakira?Itd, itd...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 108
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Furniranje jos malo pa zavrseno. Prirodni palisander furnir zalepljen Henkel Wood Express lepkom.Da li i kako treba da se pripremi kutija za lakiranje? Koliko i kojom granulacijom smirglam?Kako predlazete da lakiram zvucnike? Kompresor+pistolj, valjkom? Koliko puta da lakiram? Da li lakiram-smirglam-lakiram. Koji lak, nitro/uljani? Furnir upija - da li postoji opasnost da se odlepi kad se izlakira?Itd, itd...

:good2: хенкел лепак који си навео користим ихахај. не да је добар, него није могуће.што се тиче лакирања, мислим да је 2-3 руке довољно, све зависи како се прими.нису сви фурнири исти, ја сам на пример моје задње кутије лакирао 3 пута. такоје одредио фурнир орах. прво лак, па матирање, па лак, па матирање, па финиш.све зависи од случаја до случаја. што се тиче начина лакирања, никад нисам лакирао са компресором. не знам зашто. лакирао сам до сада само ваљчићем. и за крај, нипод тачком разно НЕМОЈ користити уљни лак, веруј ми.а за одлепљивање се не плаши. :cheers::drinks:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja mogu samo da te posavetujem kako da ne radiš. Svojevremeno sam bajcovao i lakirao bubnjeve sa četkom i valjkom i iako su rezultati ispali odlični svelo se na oko mesec i po dana sušenja, dvanaest slojeva laka i preko stotinu sati ručnog šmirglanja, tako da to nikome ne bih preporučio. Pošto valjak i četke ostavljaju tragove, za ručno lakiranje je obavezno šmirglanje između slojeva sa finim vodobrusnim šmirglama - od 800 do 2000. Na zadnjem sloju sam koristio šmirgle finoće do 2500, zatim polir paste dve finoće. Koristio sam akrilni lak koji čini mi se koriste za lakirenje automobila. Odgovarajući razređivač sam kupio u istoj farbari gde i lak. Ima toga sada na merenje, kupiš količinu koja ti treba, a u pravoj farbari znaju i da ti preporuče pravu stvar za određenu primenu.Zato - obavezno kompresor - sa kompresorom doduše ne znam da radim, ali ovde uvek naleti neko sa pravim savetom :cheers:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kompresor samo ako si ranije lakirao sa njim. Ako ne, može da ispadne gore nego sa četkom.Furnir svakako šmirglaj sa nekoliko granulacija otprilike 400, pa 800 pa 1200. Jako zgodna fora je da nakon šmirglanja pređeš furnir sa nitro razređivačem jer će on podići i učvrstiti dlačice koje se ne vide i ne osete pod prstima nakon šmirglanja. Nakon toga opet prebrusiš i možeš da lakiraš. Uljani lakovi se dugo suše ali su i najkvalitetniji. Zahvaljujući dugom sušenju imaju najbolju moć razlivanja pa se ni četka ne poznaje ako je fina i lak kvalitetan. Fino brušenje između slojeva je obavezno ako je cilj lep izgled. U principu možeš i da kombinuješ, prvi sloj sa razređenim nitro lakom (najmanje 50%) a druga dva sa uljanim lakovima. Ako hoćeš da budeš baja nađeš parket lak i imaš veliku tvrdoću i otpornost i odličan izgled.Ja ovim metodama lakiram gornje ploče na stolovima, furnirane ili od punog drveta. Može sve i brže ali ne može da se meri sa postupnom metodom.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Lakiranje se graniči sa umetnošću. Već je manje-više sve rečeno. Dodao bih samo da se opredeljenje za konačni izgled uzima kao polazna tačka. Ako se želi tek blagi mat lak izgled da se istakne struktura i tekstura drveta/furnira, radi se sa kompresorom i blagim nanosom laka u dva do tri sloja sa međubrušenjem (već rečeno) Ako se želi dubina i 3D efekat, ide se na deblji nanos, odnosno mnogo više tankih slojeva, najbliže opisu procedure koju je dao LukaLuka. Kako god, između svakog sloja laka treba odrediti adekvatan period sušenja, zaštititi od naglog sušenja (pretopla okolina - direktno sunce itd) potom prostor gde se lakira ne sme da bude prašnjav, svako zrnce prašine može da upropasti sav trud... Mušice, komarci i bubice obožavaju sveže ubojene/lakirane površine, pretoplo okruženje obožava da stvara mehuriće u nanosu... Ja bih za savršeno izvođenje ozbiljno razmislio o adekvatnoj stolarskoj ili autolakirerskoj radionici... U oba slučaja bi kompresor bio dostupan, potom iskustvo i znanje majstora... Ko ne plati na mostu, plati na ćupriji... :drinks:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Cilj mi je da zastitim furnir od grebanja, a narocito ivice furnira od ljustenja. Ne bih da preterujem sa lakom, voleo bih da ostane vidljiva tekstura drveta.Koliko nitro lak treba da se susi pre smirglanja i ponovnog lakiranja?Lak za parket nije nitro lak? Ja sam skontao da postoje nitro u uljani.Nije iskljucena ni opcija da mi to odradi trece lice. Ako znate nekoga po Beogradu...Sto se tice upornosti i predantnosti, vec sam proveo 16 sati furnirajuci JEDNU kutiju, tako da nigde ne zurim jer hocu da mi krajnji rezultat bude za odlican 5.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Lak za parket nije nitro lak? Ja sam skontao da postoje nitro u uljani.

Postoje uljani, nitro, poliuretanski, epoxi i akrilni lakovi (na bazi vode). Ja sam baš sada imao prilike da probam taj akrilni lak na bazi vode. Pošto sam ga nanosio valjkom (sunđer) na OSB ploče na podu, ne mogu da kažem bilo šta korisno kada je u pitanju upotreba za lakiranje furnira jer je OSB ploča prilično gruba na površini pa...
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Моја препорука безбојни акрилни.Разредити са не више од 10% воде и лакирати најмање у 3 слоја.После сваког слоја око 5-6 сати сушења па шмирглање финијом шмирглом(1500 па навише).Ових дана сам освеживао стари намештај у стану.Са једним слојем вратио му се сјај,а захвално је за рад у затвореном простору јер нема тешких испарења која се осећају код нитро и уљаних,и све што се забрља лако се пере водом(док је свеже).Једина мана је цена 700дин лименка од 750мл.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Evo opet da budem dosadan. Ja ne bih preporučio akrilni. Akrilni lakovi su najosetljiviji na starenje, hoće da se zamute pod raznim uticajima. Treba ići (barem ja preporučujem) na sigurnije varijante. Uljani lak je po meni najbolji. Zatim poliuretanski, pa nitro. Sve može da izgleda super. Poliuretanski je i najtvrđi i najotporniji ali možda i najneugodniji za rad. Najotrovnija isparenja i brzo sušenje što hoće da rezultira risovima od četke jer se nije dovoljno razlilo. Ukoliko se kombinuju lakovi, mora se ispoštovati tehnologija. Za osnovu mogu i nitro i poliuretan, pa preko uljani kao završni, ne može obrnuto. Takođe, postoje i mat lakovi koji u nekoliko nanosa daju mat izgled a odličnu zaštitu. Opet kažem, moraju se postaviti ciljni parametri: Kakav završni izgled, koliko novca, koliko vremena, koliko tehnički zahtevno. Moja preporuka:1. Nitro razređivač da se podignu dlačice 2. Fino brušenje3. Razređeni nitro lak kao osnovni sloj - on će i pripremiti i učvrstiti furnir za dalje lakiranje.4. Fino brušenje5. Mat ili sjajni razređeni uljani lak - sušenje 8 sati6. Fino brušenje7. ponovo uljani razređeni lak - sušenje najmanje 12-14 sati8. Fino brušenje i još jedan sloj ukoliko je potrebno - to se vidi po mestičavosti završnog sloja, trebao bi da bude potpuno ravnomera po celoj površini ali to već svi znamo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Hvala, ta je receptura više puta isprobana i pokazala se vrlo trajnom i vizuelno efektnom. Samo još jedno obrazloženje. Kvalitetniji uljani lakovi su pravljeni od prirodnih smola - rezultat elastični su, kod temperaturnih i vlagovazdušnih promena se šire i skupljaju bez uticaja na strukturu, dok su sintetičke smole - nitro lakovi - ne elastični i hoće da pucaju. To se naravno jako retko dešava ali je moguće.Nitro ne rastvara polivinil acetate tako da nema straha od razlepljivanja furnira. Pri tom on ne penetrira dubinski jer je lako isparljiva materija, deluje samo površinski.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Moram da pričam sa stolarom za koji dan i da konačno ugovorim pravljenje drvenarije za zvučnike. Finiširaću sam pa mi ovo stvarno dobro dođe... Doduše, ko zna kad ću finiš raditi ali bitno je da imam volje i tutorial :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...