Jump to content

3a Allegretto N50 restaurastur by krca44, pa jos ponesto


krca44

Preporučeni Komentari

Ovako igleda ta skalamerija za testiranje. Pločica sa line pojačalom za 6E5P, SMPS napajanje za visoki napon sa nekoliko izlaznih napona, linearno napajanje za grejanje i nešto skromne merne opreme. I 50-60 lampi (ne vidi se na sliki).  Znači svaku kupljenu netestiranu lampu bi valjalo prvo proveriti pa tek onda koristiti.

6E5P test.jpg

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

to mi je pricao pok. Nikola pre milion godina.

obavezno 24 sata grejanje.

to se kaze valjda "da ogore".

tako sam i radio, sve lampe sam grejao 24 sata.

nije bilo tesko jer sam imao mono blokove sa po 8 kom.

a nisam nigde zurio.

:)

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 10 časa, NIXIE reče

Prva lampa se uklapa po šemi, napajanje 203V, struja 4,8mA, negativni prednapon 1,6V, anodni napon 82V, otpornici 27k i 330oma. Očigledno lampa pušta više nego što je dozvoljeno.

6n16b Lampa 1.jpg

Krca preamp.jpg

Zadnji put kad sam merio katoda je na 1,6 Vdc ali anoda ne ide na vise od 65 Vdc, sta god uradio.

To je na prvom stepenu.

Cevi nisu uparene, razmisljam da mi je potreban neki sklop za proveru cevi jer ima razlika izmedju trioda u balonu...

Da razmotrim pisanje pa se javljam.

P.S. grejanje 12,1 Vdc, kad sam gledao zadnji put.

 

P.P.S. cevi imam vise ali su lose uparene u samim balonima i bice tu da se radi ihaj...

Izmenjeno od krca44
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Najbolje da onda iskoristim postojeci prototip i ubacim lemne pinove na koje mogu da zalemim izvode...

Iskreno posle zadnjih par dana ulazim u fazu razmatranja projekta... to ce uz kojekakva rasturanja i merenja da potraje neko vreme.

 

P.S. izbacio sam Line stepen, on mi je "usko grlo" zbog gain-a, layot novi imam...

Izmenjeno od krca44
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako imas 65V na anodi, a na katodnom otporniku 1,6V, to znaci da je struja kroz lampu 4,8mA, a da je unutrasnja otpornost lampe oko 13,5 kilooma.

To mozes da samo da konstatujes, to joj je radna tacka, a da li zavrsava zeljeni posao, to je druga provera, sa signalom odredjene amplitude.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 34 minuta, vladd reče

Ako imas 65V na anodi, a na katodnom otporniku 1,6V, to znaci da je struja kroz lampu 4,8mA, a da je unutrasnja otpornost lampe oko 13,5 kilooma.

To mozes da samo da konstatujes, to joj je radna tacka, a da li zavrsava zeljeni posao, to je druga provera, sa signalom odredjene amplitude.

Ahhh...pogresio sam onda u inicijalnom postu, gledao sam samo napone na HV+anodi i tako radio racunicu... idem da se pokrijem cebetom.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Imao sam / imam zuti ( onaj za crvenu ), neki za 2 crvene i Unit.

Mislim da je Unit ipak bolji od onih jeftinih...i da je precizniji.

Imam jos uvek film kondove koje si ti merio pa cu uporediti posto izgleda da Unit moze njih meriti relativno precizno.

Verovatno je i precizniji za HV i otpore.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Priznajem nisam jos uvek merio struju unimerom, moram da procitam kako se radi.

Otpornik mozda mogu da izmerim ... mada negde sam vidjao napise da to mozda nije pouzdano, dok je u kolu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Merenje otpora u kolu nekad može nekad ne, ovde može. Prvo proveri da je napon svuda 0V, da ne strada slučajno instrument i da ne utiče na merenje. Sve  delove uvek treba proveriti pre ugradnje, jeste dosadno ali je korisno. Ovde ne verujem da išta fali otpornicima, možda nešto fali katodnim bypass elektrolitima, ali i to je malo verovatno ako je sve novo. U principu i da sve ostane ovako kako jeste, radiće bez problema.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Bypass elko su neki Aishi, 25V, nabavljeni kod Mikrop.

Na tu temu imam neke Nichicon ali 16 Vdc...to je 10x veci napon od potrebnog ali ipak da li bi bilo bolje ici na 25 Vdc ?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 9 časa, krca44 reče

da li bi bilo bolje ici na 25 Vdc

Tu ti je sve jedno. 1,6V je jedva da održava taj kondenzator formiranim. Samo ja bi ih ipak uklonio, rekoh ima dosta pojačanja i bez njih, a njihov uticaj na zvuk sigurno nije pozitivan. Trebalo je možda da ostaviš onaj buffer na izlazu (CF), bez stepena za pojačanje i sa većim naponom napajanja. Uzmeš vrednosti otpornika iz prvog ili drugog stepena i te napone napajanja, samo ih složiš drugačije.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Evo konkretnog predloga, izbacivanje 1000uF, dodavanje cathode follower-a. CF je na 180VDC radnog napona i 5mA struje na oko 90V anodnog napona, to mu dođe pola dozvoljene disipacije za tu lampu (0,9W je max. po jednoj polovini). Može biti izvedeno samo kao phono preamp + buffer bez regulacije jačine ili kao kombinacija phono preamp + line buffer sa potenciometrom i selektorom line/phono između, znači kompletan preamp. Buffer će svojom malom izlaznom impedansom eliminisati loš uticaj kapaciteta interkonekt kabla, i mislim da će bolje zvučati nego sam phono stepen. Inače je izlazna otpornost phono stepena je reda 5koma, što je po meni previše za bilo kakav IC kabal. Sad je na Krci da odluči šta želi konkretno od ovoga. Evo malo mojih žvrljotina. Obratiti pažnju na snage otpornika, otprilike 3x su veće od disipacije kako ne bi bili prevrući. :jamaica:

6n16b Lampa 3.jpg

Krca phono 1.jpg

Krca phono 2.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...