vladd Napisano Maj 1, 2018 Share #23 Napisano Maj 1, 2018 43 minutes ago, Zen Mod said: pa zar nisu Dual visoki Dodo? Mjok, nego se svidja krestanje. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 1, 2018 Share #24 Napisano Maj 1, 2018 35 minutes ago, vladd said: Mjok, nego se svidja krestanje. Možda su mu otišli elektroliti u skretnici pa se ne čuju visoki, to su nemački zvučnici a kod njih je skoro pod obavezno da pršte visoki. Nek zameni sa F&T to je džabe pa onda nek donosi zaključke šta je bolje. Posle može da ukrućuje i dampira kutiju, ulepšava, prežičava i ostalo. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 1, 2018 Share #25 Napisano Maj 1, 2018 Može taj Samsung da glumi backfire visokotonac sa zadnje strane kutije da se stavi. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
trinity Napisano Maj 1, 2018 Autor Share #26 Napisano Maj 1, 2018 Sa kojom vrednošću blok konda da menjam bipolarac od 6.8uf? I imate li preporuku za nekog prozvodjača. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 2, 2018 Share #27 Napisano Maj 2, 2018 6 hours ago, trinity said: Sa kojom vrednošću blok konda da menjam bipolarac od 6.8uf? I imate li preporuku za nekog prozvodjača. http://www.proelectronic.rs/Kondenzatori/Bipolarni kond./2830-BIPOLARNI KONDENZATOR 6%2C8uF 100V ELKORAUH ili kupiš 14 kom. 1uF 100V MKC u Silkenu pa vežeš 2x7kom. u paralelu, naravno ako ima mesta. Ovo je možda naj bolja opcija što se tiče kvaliteta zvuka. http://www.silken.rs/navigacija/proizvodi.php?msq=6&podkategorija=MKP&kategorija=ELEKTRONSKE KOMPONENTE Ostale opcije su: u Silkenu recimo 3,3uF MKP 400V, uzmeš 4kom., po dva u paralelu, ili 2kom 6,8uF 400V MKP u Kanibalu imaš polipropilene Bennic 6,8uF 250V http://www.kanibal.co.rs/products.php?sgr=11091000&pid=11091014 U Kelco imaš polipropilene 2,2uF , treba ti 6kom, 3kom u paralelu http://www.kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=16914 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
trinity Napisano Maj 2, 2018 Autor Share #28 Napisano Maj 2, 2018 To je to. Hvala Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Maj 2, 2018 Share #29 Napisano Maj 2, 2018 Imas i ove kondove, http://www.kelco.rs/katalog/komponente.php?IDgroupweb=672 Bolji i jeftiniji za skretnicu. Da ne komplikujes sa paralelizacijom puno komada, za to treba iskustva i paznje u nekim detaljima. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
trinity Napisano Maj 2, 2018 Autor Share #30 Napisano Maj 2, 2018 8 minutes ago, vladd said: Imas i ove kondove, http://www.kelco.rs/katalog/komponente.php?IDgroupweb=672 Bolji i jeftiniji za skretnicu. Da ne komplikujes sa paralelizacijom puno komada, za to treba iskustva i paznje u nekim detaljima. Ne vidim, možda grešim, nema 6.8uF? Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Maj 2, 2018 Share #31 Napisano Maj 2, 2018 Imas 6, 6,3, i 8uF, u Kelcu, 6,8 se moze naci na nekom drugom mestu, to je standardna vrednost. Vise je preporuka za motorske kondove, "motor run", za poziciju u skretnici. Ionako je bio kond sa tolerancijom +10%-20%. Lepo bi bilo da se ima merac kapacitivnosti i induktivnosti, ako se igra sa skretnicama. Za tu opciju kod duala, ja bih stavio 6,3uF, za nijansu mu pomerio rez na vise..malo smanjio energiju visokih...onako po mom ukusu. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 2, 2018 Share #32 Napisano Maj 2, 2018 24 minutes ago, vladd said: Imas i ove kondove, http://www.kelco.rs/katalog/komponente.php?IDgroupweb=672 Bolji i jeftiniji za skretnicu. Da ne komplikujes sa paralelizacijom puno komada, za to treba iskustva i paznje u nekim detaljima. Ne valjaju motorrun za visoke, za bas sekciju može, osim toga ima samo 6,3uF a i veliki su fizički. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Maj 2, 2018 Share #33 Napisano Maj 2, 2018 Nixie, valjda smo apsolvirali audiofiska tupljenja, i objasnjeno je sta je objasnjeno. To su ionako kondovi iste fele samo sa konzistentnijom folijom i metalizacijom, zbog vecih struja. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 2, 2018 Share #34 Napisano Maj 2, 2018 24 minutes ago, vladd said: Nixie, valjda smo apsolvirali audiofiska tupljenja, i objasnjeno je sta je objasnjeno. To su ionako kondovi iste fele samo sa konzistentnijom folijom i metalizacijom, zbog vecih struja. Probao sam kod sebe i nije se dobro pokazalo, da nije tako ne bih napisao. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Maj 2, 2018 Share #35 Napisano Maj 2, 2018 Ja sam probao takodje, pa se pokazalo odlicno, pre svega jeftino. A i mnog dtrugi i po balkanu i po belom svetu. I mnogo se dobro pokazala i uljana opcija istih, ali ovi su bas solidna zamena za bipolarnog elka. Sad, problem je sto ja nikad nisam ostavljao fabricku skretnicu kod ovakvih zvucnika(funkcionalna potrosna roba bez velikih detaljisanja u tehnici izrade)..uvek je bilo bar minimalnog dosoljavanja... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 2, 2018 Share #36 Napisano Maj 2, 2018 18 minutes ago, vladd said: Ja sam probao takodje, pa se pokazalo odlicno, pre svega jeftino. A i mnog dtrugi i po balkanu i po belom svetu. I mnogo se dobro pokazala i uljana opcija istih, ali ovi su bas solidna zamena za bipolarnog elka. Sad, problem je sto ja nikad nisam ostavljao fabricku skretnicu kod ovakvih zvucnika(funkcionalna potrosna roba bez velikih detaljisanja u tehnici izrade)..uvek je bilo bar minimalnog dosoljavanja... Ma šta god da stavi umesto starog osušenog elektrolita, ima da bude bolje, pod uslovom da su visokotonci ispravni. Najbolje da sačekamo rezultat zamene. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Maj 2, 2018 Share #37 Napisano Maj 2, 2018 Korisno bi bilo da se izmeri i kapacitet, pa da se vidi mozda razlog variranja u visokima, i induktivnost, tada bi mogao da dobije i savet za neku korekciju, i opcije za probu, ako vec zeli poboljsanje. Ta skretnica je oko 1700Hz, skoro pa redovna zona secenja bukself dvosistemaca, cesto sa obrnutom fazom visokotonca, na sta bi trebao da obrati paznju kod razmontiravanja. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 2, 2018 Share #38 Napisano Maj 2, 2018 21 minutes ago, vladd said: Korisno bi bilo da se izmeri i kapacitet, pa da se vidi mozda razlog variranja u visokima, i induktivnost, tada bi mogao da dobije i savet za neku korekciju, i opcije za probu, ako vec zeli poboljsanje. Ta skretnica je oko 1700Hz, skoro pa redovna zona secenja bukself dvosistemaca, cesto sa obrnutom fazom visokotonca, na sta bi trebao da obrati paznju kod razmontiravanja. Ako su zvučnici 4oma kako piše na kutiji, 6,8uF teoretski je 5800Hz -3db. Očekujem da je ukrštanje sa midbasom na duplo manjoj frekvenciji, tu oko 3kHz. Ne znamo koliki je kalem, deluje kao da je na vazduhu motan. Bez merenja ne bih mogao da kažem ništa precizno, ne znam ni da li su poštovali rastojanje bas i visokotonskog zvučnika pri izradi skretnice, to je ipak komercijala ne verujem da su puno vodili računa. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Maj 2, 2018 Share #39 Napisano Maj 2, 2018 Da, ovde su jedinice 4 oma, sto dize pricu na tih 6KHz, zaboravih da njemci vole 4 oma, moraju pre svega da se izmere bar te sitnice, osnovne, ili prosto zameniti kond stari za novi i ne dirati dalje. Uglavnom ja to ne bih pustao na preko 10W...a i ne treba.. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 2, 2018 Share #40 Napisano Maj 2, 2018 36 minutes ago, vladd said: Da, ovde su jedinice 4 oma, sto dize pricu na tih 6KHz, zaboravih da njemci vole 4 oma, moraju pre svega da se izmere bar te sitnice, osnovne, ili prosto zameniti kond stari za novi i ne dirati dalje. Uglavnom ja to ne bih pustao na preko 10W...a i ne treba.. Marantz mu je mnogo jači pogotovu na 4oma, koliko će dugo da izdrži zvučnik zavisi samo od vlasnika. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Maj 2, 2018 Share #41 Napisano Maj 2, 2018 To samo znaci da ne vrti potenciometar kao potenciometar za svetlo, nego pazljivo i pristojno. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 2, 2018 Share #42 Napisano Maj 2, 2018 19 minutes ago, vladd said: To samo znaci da ne vrti potenciometar kao potenciometar za svetlo, nego pazljivo i pristojno. Zato lepo uzmeš sve mnogo jače nego što ti treba i miran si. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
trinity Napisano Maj 3, 2018 Autor Share #43 Napisano Maj 3, 2018 Marantz mu je mnogo jači pogotovu na 4oma, koliko će dugo da izdrži zvučnik zavisi samo od vlasnika. Sta hoces da kazes? Posto su zvucnici 6 oma a pojacalo ima izlaz od 8 oma. Zar nece pre pojacalo sa glasnim slusanjem otici u kliping i potencijalno crknuti?Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 3, 2018 Share #44 Napisano Maj 3, 2018 Ovo je specifikacija za Marantz PM 52 https://www.hifiengine.com/manual_library/marantz/pm-52.shtml Znači može da radi na 4oma, moja procena je da ima barem 120WRMS 4oma po kanalu. Dok ono dođe do klipping-a ti Dual i Fostex zvučnici će ti biti odavno pokojni, zato samo laka ruka na potenciometru. Inače, pojačala ne crkavaju od kliipping-a, tad je i grejanje izlaznih tranzistora manje nago kad prave čist sinus, od toga crkavaju zvučnici jer pojačalo počne da pravi više harmonike kojih nema u originalnom signalu tako da obično prvo stradaju visokotonci. Pojačala crkavaju (naročito komercijana za kućnu upotrebu) osim usled dotrajalosti elektrolitskih kondenzatora, uglavnom zbog pregrevanja, zato što nikad nemaju dovoljno hladnjaka za trajan rad na velikim snagama, za razliku od profesionalnih gde se takav rad podrazumeva. Obično i filterski elektroliti i trafoi u tim komercijalnim pojačalima ne mogu da trpe duže vremena veće struje, tako da i tu nekad dođe do otkaza kad se prave žurke i slično. Pojačala manje snage koja lakše idu u klipping su opasnija za zvučnike, bolje je imati pojačalo jače od zvučnika koje neće da klipuje nego obrnuto. Zvučnici mogu da izdrže kratkotrajna preopterećenja, do pregorevanja dolazi zbog pregrevanja kalema usled trajno veće snage koja se dovodi zvučniku, a to je slučaj i pri klipping-u pojačala. Zvučnici nemaju konstantnu impedansu, recimo 4omski može da se šeta na primer od 2,5-20 oma zavisno od frekvencije. Niska impedansa može da šteteti pojačalu tako što pri većim snagama strujom preopterećuje izlazne tranzistore i napajanje. Kratak spoj u kalemu zvučnika pri pregorevanju može isto da uništi izlazne tranzistore pojačala koje nemaju zaštitu od kratkog spoja, ili do toga dođe ako se slučajno napravi kratak spoj pri igranju kablovima. Ako se igraš kablovima za zvučnike, uvek pre uključenja pojačala proveri instrumentom da nema kratkog spoja na izlazima za zvučnike. Dovoljan je i buvljački instrument od 300din. Spachek and trinity je reagovao/la na ovo 1 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Preporučeni Komentari
Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar
Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar
Kreiraj nalog
Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!
Registruj novi nalogPrijavi se
Već imaš nalog? Prijavi se ovde
Prijavi se odmah