Jump to content
djmilicic

EL84 ili EL34 - pitanje je sad

Preporučeni Komentari

3 minutes ago, NIXIE said:

Šta da ti radim, znam brzo da kuckam po tastaturi. Ako želiš mogu ti dati E88CC ili 6N23P korišćene, ispravne, ako hoćeš da probaš i to umesto 6N1P.:D

PS

Možda je SAX u pravu, za svetleće pojačalo treba mrak.

Hvala, moze. Samo da ovo dovrsim do kraja, pa posle cemo da tweekujemo. Ostalo da povezem visoki napon na izlazu i firework.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

imam ja ECC88.

i to stari dobri Tungsram.

nije nikakav problem.

sto se tice anodnog napona na ulaznoj, ne skida se

on tako sto povecavas anodne otpornike.

tu je napajanje - valjda ide C, L, C (izlazne) R, C (ulazna).

konkretno, za ECC88 baterija ne treba da bude veca od 130V.

pa posle 22K anodnog otpornika ce anodni napon biti taman.

tu je bitna i ulazna osetljivost.

1 ili 2V.

:drinks:

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Evo zasto je lepo biti samograditelj. Svaki dan nesto naucis novo. Primio k znanju. Samo da proverim znanje - u driverskom delu R-C clan je onaj 12k-47uF i taj se povecava a anodni ostaje isti.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Sax, tako je i uradjeno, samo sto je anodni 15k a onaj plavi na drugoj slici je 12k. znaci taj 12k cu menjam.

Ali, imaju novi momenti. Znam da zvuči pretenciozno s moje strane, dobro veče iliti zdravo kolege lampaši. Neizdrž mi ne dade mira i spojih jedan kanal na HT. Da ste mi ranije rekli kako ovo zvuči, ne bih "bacao" pare na one Fostexe. Pustio sam jedan kanal na neke kante (morao sam da ih vežem u seriju jer su 4oma). Više sam nego oduševljen. Kako li će tek da bude sa Fostexima. Nisam čuo brum na ovim kutijama, ali ne znači da ga neće biti.

Probao sam i UL mod i on je ok, ali što Sax napomenu - ništa spektakularno, samo malo jače.

Naponi su promenjeni sa ovim jednim kanalom. Bias EL34 je 56mA (26.53V), 6n1p je 6,4mA (3V), naponi na anodama EL34 359, 6n1p 192V, elevaciju za grejanje nisam priključio - ona je 63V. Grejanje je palo na 6.2V.

Još jednom, puno vam hvala za pomoć bez koje nema šanse da bih ovo sproveo u delo.

Ostaje mi da se malo "smirim", da nešto ne zeznem u ovoj svojoj euforiji, pa da ga sklopim do kraja i da sprovedem sva vaša dodatna uputstva - snižavanje napona na prvoj lampi, dodavanje ovih ostalih bajpasa na katodama.

 

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Odradjeno po uputama pametnijih (stavljeni bajpasi od 6,8 nF i 15nF, smenjeni resetkini otpori na driveru sa 1M na 0,5M, zamanjen anodni na driveru sa 15 na 22K) i ovo je izgled utrobe. Zavrsna sema sledi po zavrsetku ispitivanja napona i tweekovanja za zamenu driverice.

 

 

Dzigerica.jpg

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Proba sa zvucnicima.

image.png.30abda90cee1a26caba9401efc668e54.png

Ovo je prikaz merenja sa osciloskopom sinusnog signala na ulazu a na izlazu su skinute ove naponske vrednosti. Šta znače pametniji će da znaju. Razlika levo-desno je zbog toga što je na levom kanalu otpor od  8.3662 oma (27+27+22 u paraleli) a desno su dva zvučnika od 4 oma u seriji. Po mojoj proceni može se videti odziv po frekvencijama. Primećuje se da je zvuk malo tvrđi nego kao kod Pass Zena, odnosno visoki su izraženiji (vidi se i po vrednostima). Meren je samo sinus i na 20kHz je bez promene oblika. Kocke nisu bile merodavne jer aplikacija sa telefona izbacuje sve samo ne kocke. Inače nema ni b od bruma  i to na 97 dB hornama.

Ovako izgledaju oscilogrami snimljeni na PC

image.png.2cbcaa6ea460981b8790b0d13ec62831.png

 

Jel mu ima pomoći da se malo upeglaju ovi visoki. Da napomenem - lampe su nove Electroharmonix EL34. Inače lako i lepo svira. Bas je malo bolji nego kod Pass Zena.

 

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

sweep na g1 , a , i na sekundaru ce ti dati informaciju da li imas problem u drive-u , izlaznoj cevi ili izlaznom trafou

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

to sto si uradio , samo meris na g1 (upravljackoj resetki) , i na a (anodi izlazne cevi), pod uslovom da imas cime

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
On 4/28/2018 at 6:13 PM, Zen Mod said:

to sto si uradio , samo meris na g1 (upravljackoj resetki) , i na a (anodi izlazne cevi), pod uslovom da imas cime

Uradio sam kao sto si rekao osim anode. Nemam "pravi" osciloskop pa ne mogu da merim visoke napone. Izgleda da ulazna cevka malko zvoni, pogotovo oko 1 kHz. Izlaz na trafou otprilike prati ponasanje na resetki izlazne cevi. Hvala puno na lekciji.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

onda trebas linearniji ulazni stepen

kad dobijes max linearno od ulaza do anode , onda ostaje "samo" izlazni trafo

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Ako su podaci koje sam dobio iole tacni, dobijao sam oko 3V RMS na 9 oma otporima pri 0,4V ulaznog signala. To su podaci za triodni mod, UL nisam merio, jer mi se cini da je malo "tvrdji" po zvuku pa me ne interesuje. Inace svira skoro jako kao i ZEN na 40V i 2A biasa na PASS BALANCED LINE ZEN pretpojacalu.

Evo i slike sve sa rasturenim i rascupanim zicama

 

 

IMG_20180429_202452.jpg

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah

  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu

×
×
  • Kreiraj novo...