NIXIE Napisano Novembar 9, 2017 Share #45 Napisano Novembar 9, 2017 Evo nečeg sličnog, ima i preamp: http://sound.whsites.net/project83.htm Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Bajlag Napisano Novembar 9, 2017 Share #46 Napisano Novembar 9, 2017 25 minutes ago, NIXIE said: Ma nije bitno, probao sam davno dodavanje elektrolita na DC pojačalo kome ne treba izlazni elektrolit čisto da čujem kakva je razlika, i nije mi se dopalo to što sam čuo. Visoki kšš kšš, srednji ko iz čabra, a bas dum dum. Hteo sam da pravim za probu onaj DoZ sa delovima koje sam imao pri ruci, nekim minimalnim napajanjem 30VDC, približno 2x10w/8 oma, ali brzo sam odustao. Taj elektrolit je bio 10000uF 100V polarisan Siemens, to je kvalitetan kondenzator (veliki ko konzerva graška), možda bolje zvuči kad ima DC napona na krajevima. U svakom slučaju mislim da je elektrolit na putu signala nepoželjan u bilo kom obliku. Evo ga neko papirče sa merenjima thd-a kondenzatora u zavisnosti od DC-a na njima. Što veći napon polarizacije , veći i harmonici, jedino što su samo 2 gi i 3 ći harmonik. Što će reći ako fali kolora, može malo da se oboji elekotrolitskim kondenzatorom Bateman EW 01 2003 mar2003 10 to 100uF caps and 100 Hz measurements_0.pdf Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Bajlag Napisano Novembar 9, 2017 Share #47 Napisano Novembar 9, 2017 Verujem da se situacija pogoršava dosta kad se od 100Hz, na koliko je rađen test, ode negde na srednje frekvencije i još dodatno pusti jača struja kroz elektrolit. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Novembar 9, 2017 Share #48 Napisano Novembar 9, 2017 39 minutes ago, Bajlag said: Evo ga neko papirče sa merenjima thd-a kondenzatora u zavisnosti od DC-a na njima. Što veći napon polarizacije , veći i harmonici, jedino što su samo 2 gi i 3 ći harmonik. Što će reći ako fali kolora, može malo da se oboji elekotrolitskim kondenzatorom Bateman EW 01 2003 mar2003 10 to 100uF caps and 100 Hz measurements_0.pdf Ispada lošije ako ima polarizaciju, mada drugi harmonik nije tako opasan već treći koji je neprijatan. Izobličenja i nisu tolika koliko sam mislio, ali ima pomeranja faze i verovatno puno mahaničkih rezonancija što je tek posebna priča. Polarisani elektrolit mora imati DC bias, ne sme dugo da radi na 0VDC samo sa naizmeničnom komponentom, propašće brzo. U svakom slučaju tekst je odličan, zahvaljujem. Evo sa TNT audio: "Capacitors vibrating?" chorus plebs, stage left, "Did the old fool really just mention vibration generated by capacitors?"You don't believe me? Try connecting a capacitor and resistor (in series to protect the amplifier) across a stable amplifier and playing music through it. Depending on the construction, sound may be audible emanating from the capacitor, heavily distorted, but audible nonetheless. This can only come from vibration generated in the capacitor by the audio signal. Conversely a capacitor may convert vibration into electrical energy, particularly if the cap is biased by an AC voltage like an audio signal. Ho hum. These are not the deranged ramblings of a deluded audiophile... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Novembar 9, 2017 Share #49 Napisano Novembar 9, 2017 koji god elemenat mozes da izbacis sa puta signala , naravno da je bolje bez njega samim tim , (ako je vec konstruisan kao) DC coupled izlaz ampa- naravno da bolje zvuci bez konda druga je stvar kad je konstrukcija kola takva da ima C spregu , onda nema smisla ni razmisljati kakav je bez C mozes ga porediti kao crnu kutiju sa bilo cim drugim (kao crnom kutijom) kad dodjes do zakljucaka sta bolje odnosno losije radi , onda ide vivisekcija sta se moze a sta ne moze poboljsati neke ampove mozes da precedes u DC spregu ( primer - JLH amp , koji je svet ugledao sa jednostranim napajanje i C spregom) , dok neke ne mozes .... tako da otpada mogucnost lamenta nad kondovima - take it as a whole , or not Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
ZZZ Napisano Novembar 9, 2017 Share #50 Napisano Novembar 9, 2017 Da bi se uopste ti harmonici mogli razaznati kao nesto sto postoji u spektru, prvo mora biti postignut tonalni balans. a to se prevashodno postize zvucnicima. jednostavno je nemoguce postici prirodnost tona ako su driveri manji od portreta. Glava u prirodnoj velicini... sve jednostavno ima tendenciju ka gornjem spektru i to sa analognim izvirom. sa digitalnim jos je i gore. kada je harmonicki raspored u pitanju onda je on manje vise uniforman nacelom spektru, sto znaci da ako je los tonalani balans u korist visokih i donjih visokih, onda ce taj deo spektra biti jos neprirodniji obogacen bilo kojim harmonickim sadrzajem. Tonalni balans se postize na taj nacin sto se jezgro tonova, pocetak dogadjaja ili velike vecine tonova ne gusi losim propusnim opsegom i drugim stvarima, vec se pokusa afirmisati. To je opseg ispod 1KHz i nize. trocifreni brojevi Hz. Ako sistem generalno nema taj potencijal, "bojenje" vestackim harmonicima samo zvuk cini dosadnim, jako slicnim u odnosu na razlicite materijale, slicni reverbi, glasovi, mikrofoni i ostalo... Pogledati recimo kako J. Hiraga vidi to sa rasporedom harmonika. eksponencijalno opadanje od osnovnog tona pa do 4-tog harmonika. Mislim da 5 ne uzima u obzir kao ni one posle 5-tog. A to je upravo kriva Single ended triode cevnog pojacavaca sa transformatorom na ulazu... Takodje i nekih spojeva sa jfetovima za manje signale. Sa push pull diskretnim konstrukcijama jednostavno nema pomoci, raspored harmonika je skoro kod svih jako slican ili isti Aleks je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Bajlag Napisano Novembar 9, 2017 Share #51 Napisano Novembar 9, 2017 20 minutes ago, ZZZ said: Pogledati recimo kako J. Hiraga vidi to sa rasporedom harmonika. eksponencijalno opadanje od osnovnog tona pa do 4-tog harmonika. Mislim da 5 ne uzima u obzir kao ni one posle 5-tog. A to je upravo kriva Single ended triode cevnog pojacavaca sa transformatorom na ulazu... Takodje i nekih spojeva sa jfetovima za manje signale. Sa push pull diskretnim konstrukcijama jednostavno nema pomoci, raspored harmonika je skoro kod svih jako slican ili isti Ok taj raspored harmonika, al kolika amplituda njihova treba da bude, na 2.83V, kolika na 10V, na kojoj impedansi tereta? U jednoj tacki gledano, evo na primer JC1 Parasound ima upravo taj raspored harmonika,..... al na 635w na 4 oma. https://www.stereophile.com/content/parasound-halo-jc-1-monoblock-power-amplifier-measurements Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Novembar 9, 2017 Share #52 Napisano Novembar 9, 2017 obicno se kao referenca uzima 1W a onda se naravno gadja da i povecanjem snage se ne narusava taj raspored , i eventualno se dozvoljava da na vrsnim snagama proviri treci harmonik iznad drugog uzeti u obzir da otprilike pola ljudi referira Hiraga/SE ceve THD spectra , i druga polovina preferira treci harmonik dominantan onda svaka grupa se deli po pola , zavisno da li preferiraju pozitivnu ili negativnu fazu dominantnog harmonika Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Aleks Napisano Novembar 9, 2017 Share #53 Napisano Novembar 9, 2017 Ajd razumem dominantan harmonik, al kako faza harmonika? Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Bajlag Napisano Novembar 9, 2017 Share #54 Napisano Novembar 9, 2017 5 minutes ago, Zen Mod said: uzeti u obzir da otprilike pola ljudi referira Hiraga/SE ceve THD spectra , i druga polovina preferira treci harmonik dominantan Ja se nalazim onda u obe grupe Sa hiraga spektrom volem da slusam harmonike, kontrabase, sevdah vokale, jazz itd u sustini nezasiceni jednostavni materijal, dok sa dominatnim trecim (ili uopsteno nizim THD-om) kompleksnije materijale, poput klasike i rock-a. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Bajlag Napisano Novembar 10, 2017 Share #55 Napisano Novembar 10, 2017 25 minutes ago, Zen Mod said: obicno se kao referenca uzima 1W a onda se naravno gadja da i povecanjem snage se ne narusava taj raspored , i eventualno se dozvoljava da na vrsnim snagama proviri treci harmonik iznad drugog Suštinski taj zadatak je najlakše uraditi kombinacijom ultra čist power amp , recimo da ništa od harmonika i šumova ne izvire iznad -90dB, a preampom udariti pečat. Sa preampima je to lakše jer se tereti na njihovim izlazima ne ponašaju divlje kao što to radi impedansa zvučnika power ampu. Singl-ended power ampovi (cevi ili mosfetovi) su vrlo osetljivi na promene impedansi tereta i spektar se drastično menja, zato Singl-ovi najbolje rade sa kutijama koje imaju linearizovanu impedansu, jer je i spektar harmonika onda ujednačen kroz audio spektar. Ono od čega se ne može pobeći kad drugi harmonik lepo naraste su visoke intermodulacije. Kolko god da lepo svira sa jednostavnim materijalom na kompleksnom zbrlja i umekša tamo ne treba da bude mekano. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Novembar 10, 2017 Share #56 Napisano Novembar 10, 2017 ne treba mnogo produbljivati generalizacije ........ pogubi se covek lako sitna crevca samo na konkretnoj konstrukciji ..... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Bajlag Napisano Novembar 10, 2017 Share #57 Napisano Novembar 10, 2017 1 hour ago, Zen Mod said: ne treba mnogo produbljivati generalizacije ........ pogubi se covek lako sitna crevca samo na konkretnoj konstrukciji ..... U pravu si, suvise promenljivih je u pitanju. Čak je i Nelson negde napisao da vlasnici SET-ova vrlo često ne slušaju dominantni 2-gi harmonik, već verovatno treći zbog interakcije izlaznog stepena sa kompleksnom impedansom zvučnika. Da ne pominjemo harmonike i faze tih harmonika samih zvučnih jedinica, na kraju mogu da se ponište sa harmonicima amplifikacije (parni), pa od Hiraga harmonic patern-a ne ostane mnogo. Da bismo znali sta smo uradili trebali bi FFT zvučnog signala da analiziramo, a ne elektronike. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Vix Napisano Novembar 10, 2017 Share #58 Napisano Novembar 10, 2017 Kad ste vec spomenuli Hiragu, na Fak-u mi se to pojacalo (nakon Djuricinih cevi) najvise zvucno svidelo... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
ZZZ Napisano Novembar 10, 2017 Share #59 Napisano Novembar 10, 2017 16 hours ago, Bajlag said: Suštinski taj zadatak je najlakše uraditi kombinacijom ultra čist power amp , recimo da ništa od harmonika i šumova ne izvire iznad -90dB, a preampom udariti pečat. Sa preampima je to lakše jer se tereti na njihovim izlazima ne ponašaju divlje kao što to radi impedansa zvučnika power ampu. Singl-ended power ampovi (cevi ili mosfetovi) su vrlo osetljivi na promene impedansi tereta i spektar se drastično menja, zato Singl-ovi najbolje rade sa kutijama koje imaju linearizovanu impedansu, jer je i spektar harmonika onda ujednačen kroz audio spektar. Ono od čega se ne može pobeći kad drugi harmonik lepo naraste su visoke intermodulacije. Kolko god da lepo svira sa jednostavnim materijalom na kompleksnom zbrlja i umekša tamo ne treba da bude mekano. Da ako je los izlazni trafo, napajanje i ulazna sekcija... Ali ako je to vrlo dobro - onda se dobija suprotan efekat da pojasni i napravi rezoluciju kako dogadjaja tako i prostora na komplikovanim matetijalima. Moje iskustvo sa pravljenim, odlicnim SE. Jes da su elementi bili malo "veliki" za tu malu snagu ali vredelo je... Recimo jedan primerak dula mono 2A3 je neverovatno ali uvek blago isticao solo instrument ili glas koji je u odredjenoj deonici dominantan i to na celom spektru? Neverovatno, dok kod nekih primeraka sa istom cevi to nije bio slucaj... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Preporučeni Komentari
Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar
Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar
Kreiraj nalog
Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!
Registruj novi nalogPrijavi se
Već imaš nalog? Prijavi se ovde
Prijavi se odmah