Jump to content

Kazalište Pozorište Gledališče Teatar


Preporučeni Komentari

27.05.2019. Sterijino Pozorje, Narodno Pozorište Subotica, Zla Žena, J.S. Popović, režija Iva Milošević

koloritno, dinamično, slikovito, prenaglašeno, groteskno.. bez vidljivih mana.. nema ni skrivenih mana.. ali beskrajno je dosadno.

34410-suboticacom-28feb2019-narodnopozor

razumem potrebu da se Sterija prikazuje na Pozorju.. razumem i misiju Pozorja na promociji Pozorišnih kuća iz manjih sredina.. ono što ne razumem je ceđenje suve drenovine iz teksta namenjenog za osnovnoškolski uzrast, eventualno za nečiju diplomsku predstavu.. morao bi postojati debeo razlog da Narodno Pozorište iz Subotice danas postavu Zlu Ženu.. ja ga ne vidim.. dakle, imamo još jedan zicer - klasika koji popunjava ogromnu rupu u repertoaru, uzrokovanu negativnom selekcijom u kulturi..

Iva Milošević je učinila šta je mogla - njeni likovi su prenaglašeno groteskni, sračunato izveštačeni klovnovi zarobljeni u nekom prošlom vremenu, koje se reflektuje na ovo današnje.. ali te refleksije u predstavi nema.. ono čega ima, je skladan scenski pokret (toliko potreban u Petrijinom Vencu), i zaista uigran i iskren ansambl na sceni..

iz publike se niko nije javio povikom - Ovo nije Sterija! kako se uzvikivalo tokom Urbanovih Rodoljubaca.. nije se baš ništa ni komentarisalo, festivalska publika je dobila ono što je i očekivala.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

27.05.2019. Sterijino Pozorje, Katona József Színház Budimpešta, Ithaka, Homer - Závada Péter i Szabó-Székely Ármin, režija Székely Kriszta

srećom pa se svake godine na Pozorju prikaže barem jedna gostujuća predstava, koja našim pozorišnim poslenicima doobro izvuče uši, često im čak zalepi i šamar.. ali otvrdli su oni, obrazi im debeli, zacementirali su se na svojim pozicijama, pa se samo rotiraju, više se brinući za svoj CV nego za suštinu bivstvovanja na nekim pozicijama.. 

dakle, Homerova Itaka, citirana i prepričana na način kako je to onomad radio Broj Jedan, u časovima dokolice u Cvijećarnici.. otpevana na način kako se to radilo u Linčovom Bang Bang Baru.. otplesana strasno u mraku gustom, kao u Bob Fosijevom Kabareu.. ironična na Dr Stranglove način

ithaka_ea_print_horvathjudit-3078-696x39

sedam žena i jedan muškarac su za 90 minuta na sceni, glumili, igrali i pevali, scene su se preplitale posve prirodno, dijalozi smenjivali sasvim tečno.. jezička barijera je prevaziđena engleskim i srpskim titlom, jasno je da su promakle nijanse, kojih je svakako bilo, sudeći po reakciji ljudi koji mađarski razumeju.. iako slabo divanim madžarski, baš sve mi je bilo jasno od prvog trenutka, pa sve do kraja.. šta je jasno - da je predstava vrhunska i da zapravo ostavlja bez daha.. bravo.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

28.05.2019. Sterijino Pozorje, Deutches Teater Berlin, Draufgängerinnen - Tanja Šljivar, režija Salome Dastmalhi

ili - Neustrašive, kao sve slobodne žene

pretenciozna, preambiciozna, prenaglašena a nadasve tupava i neinventivna priča, omaž Vagininim monolozima, predstava koja očajnički ali bezuspešno, pokušava da se ubaci u poslednji vagon Me Too pokreta, izašla iz pera nove Direktorke Drame Narodnog Pozorišta, dramske spisateljice, ovenčane brojnim nagradama, Mihizovom, Sterijinom itd, koja svoj CV pokušava da nametne kao kulturno dobro od nacionalnog značaja.. toliko je bilo loše da ne vredi trošiti reči.. najgora predstava koju sam ikada gledao.. u takmičarskoj je selekciji i imaće dobre kritike (samo te gledam Teofile), jer pobogu - ona je Direktorka Drame NP, Ivana Vujić je dovela, ej..

Vrat od Stakla nije selektovan

U Novom Sadu već desetak dana stoje bilbordi na kojim je najava predstave JDP Vrat od Stakla, odigrane u Pozorištu Mladih.. jedno gostovanje - mnogo bilborda.. nema ekonomskog opravdanja, ali ima svakog drugog opravdanja.. stoje bilbordi, onako prkosno kao podignut srednji prst "gradu kulture", u kojem je kultura uzurpirana od strane klana nesposobnih i netalentovanih

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

sto ce reci da je moj zbirni dusevni bliss juce , dok sam izvodio zavrsne radove na generalki Fender Vibrolux-a , bio na daleko vecem nivou no tvoj

ene , da proredis ti to malo vozdizanje , nisi mali , znas od cega se pita ne pravi ......  a upucen si pa znas i da se raspitas ad hoc

:)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

^ pa.. nisam mnogo ni očekivao, ali ako pozorište iz Berlina izvede neki domaći tekst, ipak ostaviš očekivanja po strani i daš šansu.. a i dobavio se komplet karata - deci dao ono što sam odgledao, a nekako mi je greota da ostatak ne iskoristim, po cenu da budem prepoznat kao mazohista :) 

no, preživeće se.. večeras je Kiklop Ranka Marinkovića, teatar Gavela iz Zagreba

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, Woland said:

. . . 

. . . pretenciozna, preambiciozna, prenaglašena a nadasve tupava i neinventivna priča, značaja . . . 

. . . najgora predstava koju sam ikada gledao . . . 

. . . 

Uhhhhhhh . . . . strašno. Ovo je prevazišlo i moje najmračnije slutnje vezane za ovu predstavu.

Da li je to sam text Šljivarke uticao na ovakvu ocenu ili je i režija, scenografija, kostimografija, zvuk, te glumački ansambl toliko podbacio ?

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Doktor Tekst je loš, pa onda i sve ostalo.. reč je o trinaestogodišnjakinjama koje ostaju u drugom stanju, njihovim dilemama, strahovima, odnosu sredine prema njima itd.. ali to je traljavo i površno odrađeno ali politički i rodno korektno (ta sorta korektnosti je sasvim nekorektna po meni) - povremeno provejava ideja o pravu na slobodno rodno određivanje, u naznakama je to, ali mi nije promaklo.. obučeni u nekakve narandžaste kostime, verovatno preostale iz neke predstave o sužnjima u Gvantanamu.. rediteljka nesnađena, nije joj ni zameriti - od govana pite nema.. kad se zapuca, onda pusti Nirvanu pa đipaju na pozornici.. jad i beda

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Woland

upoznat sam sa temom, tačnije slučajem koji se zbio u RS, a o kome je napisana drama. 

Delikatno je to pretočiti u tekst, a još teže sve to osmisliti za pozorišne "daske".

Iz tvoje kritike je očigledno da komplet ekipa iz Berlina + TŠ nisu uspeli.

Upravo zato, zbog takve sumnje sam pre neki dan ovde postovao za mene interesantne predstave, tačnije rečeno, predstave koje bih pod obavezno odgledao na ovogodišnjem Steriji,  pitavši te da li ćeš ih gledati. :)

Ostaje još Karolina Nojber i veruj mi da sa nestrpljenjem čekam ovde tvoj komentar. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

^ nisam znao da je pisano po stvarnom događaju.. na žalost, takvih događaja uvek ima.. ne mislim da je baš toliko teško pisati o tome, na kraju se to svede na posledice delovanja Crkve, prevlađujućeg konzervativizma u sredini, opisu malograđanštine, iz ugla 13 godišnje devojčice.. svega toga ima u nekakvim naznakama, ali bledo je i neubedljivo.. ne oseća se tragika situacije u dovoljnoj meri..

nije dovoljno personalizovano.. autorka prosto nema dovoljno znanja i zrelosti za ovu priču

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ima ovde ukratko :

https://bgedtculture.blogspot.com/2019/03/64-sterijino-pozorje-2019-pobuna-zenski.html

Svoj dosad najsloženiji i, po svemu sudeći, najupečatljiviji dramski tekst Tanja Šljivar gradi inspirisana nedavnim stvarnim događajem – slučajem kada je, u jednom gradiću u Republici Srpskoj, nakon boravka na školskoj ekskurziji zatrudnelo sedam trinaestogodišnjih devojčica. Pošto su o tome izneli mišljenje crkva, država, škola i mediji – autorka odlučuje da, kako napominje, podari glas samim protagonistkinjama, tačnije, iracionalnoj energiji mladosti: kroz uzbudljive fragmente, višeznačne retrospekcije i začudna višeglasja predstavlja se sukob načela života (porođaj) i načela slobode (izbor abortusa), a rediteljka Dastmalhi funkcionalno izoštrava ovu potragu za identitetom, prevodeći igru na nivo kolektivnog rituala protkanog dirljivim dokumentarnim improvizacijama glumaca u asketski ustrojenom prostoru.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

8 minutes ago, Woland said:

^ bolje da je napisao zbog čega nije selektovao Vrat od Stakla emoji4.png

Vrat od stakla, pa Vrat od stakla. :)

Odlično znaš da sam tu totalno neobjektivan, a ti nastavljaš da me provociraš. :rofl:

Eto, moram reći - najveći propust 64. Sterijinog pozorja 2019 g. je izostavljanje predstave "Vrat od stakla". :signhere:

No, dosta toga nam je jasno zašto nije selektovana.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

a msm jbte sve je in
zenska nesloboda

nadje li se medju predmetnim in uradcima ijedan koji razmatra tlacenje tlacenog tlacitelja ..... da stvari postavi u vizuru da je najveci problem posvemasnja nesloboda ljudske jedinke , a da je zenska nesloboda samo parce veceg problema ?

licna sloboda je visa kategorija od bilo koje rodom definisane ..... tu problem lezi , a ne u onom sta ti je medju nogah

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

29.05.2019. Sterijino Pozorje, Gavella - Dramsko Gradsko Kazalište Zagreb, R. Marinković - Kiklop, režija Saša Anočić

počela u 21:00, završila u 01:00... šteta što nije trajala duže..

Kiklop je jedno od temeljnih dela Hrvatske književnosti.. jean od najboljih romana napisanih na Hrvatskom jeziku, znajući to, očekivao sam da će Gavelina postavka biti nešto posebno.. imaju Hrvati poštovanje i poseban senzibilitet za igranje svojih klasika.. Kiklop je onomad bio na Pozorju, ekipu sa Šerbedžijom i Buzančićem je 1977 odgledao i Josip Broz.. tada su osvojili 7 Sterijinih nagrada i postavili lestvicu veoma visoko.. koliko visoko - jasno je pošto je prva sledeća postavka nastala ove godine u februaru, posle 42 godine..

teško je postaviti u biti jedan ipak psihološki roman na scenu.. štivo je obimno, dijalozi u njemu pretežno unutrašnji.. radnja je smeštena pred Drugi Svetski Rat, u okruženje koje je dvadesetak godina ranije, Krleža opisivao u Pijanoj Noći 1918.. sasvim izvesno stradanje, koje se bližilo, je postalo okvir kojem je svako ponaosob davao meru svojim psihološkim stanjem.. teško je i zbog odjeka duhova od pre 42 godine, i dalje su u sali i vrebaju..

56806686_1268892869925480_79470541669767

dakle - velika produkcija, ne zbog scenografije, koja je bila oskudna, bezbroj puta unošena pa iznošena, već zbog brojnosti ansambla, kompleksnosti.. uigrana su ekipa svi, od glumaca, scenskih radnika, muzičara, tonaca i onih koji proizvode magiju efekata.. glumci su mi bili nepoznati, međutim kvalitet njihovog nastupa mi govori da u Hrvatskoj nisu nepoznati, na žalost, razbijen je kulturni prostor u kom se govori Zajedničkim Jezikom, pa ti stvarni biseri poput: Franja Dijaka (Melkior), Dražena Kuhna (Maestro), Živka Anočića (Ugo), ostanu neprepoznati na našem prostoru.. trojica spomenutih bez teškoće mogu da se nose sa duhovima Karla Bulića, Borisa Buzančića, Fabijana Šovagovića.. i izneli su se

predstava je urađena na klasičan, tek malo tehnički upodobljen način.. za mene je to bilo preko potrebno osveženje, previš je "kolektivnih" predstava, u kojima se "kolektivno" glumi, najčešće za mikrofonom.. OK, one emituju pobunu, ideju.. političke su.. ali, ovo je "pravo" pozorište dijaloga, pokreta, monologa, svakojake iteracije.. vratilo me u prošlost, u kojoj je pozorište bilo ozbiljna stvar, kojoj se pristupalo studiozno, timski, a ne redionički kako se to danas radi: nemamo baš ceo tekst, ali nešto će se već dogoditi do kraja proba.. u ovoj predstavi nije bilo improvizacije, jeftinih trikova, nikakvih prečica, ni podilaženja.. samo težak rudarski rad koji se na kraju isplatio..

938486.jpeg

sjajna predstava, teško je da će je neka od preostalih na Pozorju dostići

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

cujem nesto publika glasa , danas na RBG2

e da , bila gost spisateljica i upravnica, tj. biJo prilog sa njojzi

garant sam danas propustio bar 5 pametnih stvari na programu , a to sam morao da budem nazocan ..... :blink:

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

20 minutes ago, Zen Mod said:

cujem nesto publika glasa , danas na RBG2

e da , bila gost spisateljica i upravnica, tj. biJo prilog sa njojzi

garant sam danas propustio bar 5 pametnih stvari na programu , a to sam morao da budem nazocan ..... :blink:

 

Zato nemoj sutra da to isto ponovis u podne. 

http://www.radiobeograd.rs/index.php?option=com_content&task=view&id=116576&Itemid=0

milena_markovic_foto_za_sajt_1.jpg
У емисији С песником у подне Другог програма Радио Београда, у којој можете чути стихове наших најпознатијих песника у интерпретацији аутора, у петак, 31. маја 2019 Милена Марковић говори своју песму „Последња“. Изабрала: Јована Милованчевић. 

 :Viannen_loungelizard:

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...