Jump to content

LM4780 Integralac u izradi...


Archangel

Preporučeni Komentari

Elem, imaš tzv brze i spore (slow-blow fuse) osigurače. U trenutku npr kratkog spoja, na osigurač ume da se stušti višestruko veća struja od nominalne i ovaj bi trebalo da vrisne da zaštiti ostatak elektronike. Mora se paziti da se koristi onaj tip osigurača koji je predviđen na zadatoj poziciji.

 

Ne bih da ronzam ali dobro pregledaj ona dva lema na + i - grani/vodovima gde su ti filtarski elektroliti, poprilično kabasto deluju, da nije koji slučajno pregabaritan - teško je ovako biti siguran, samo na osnovu slika. Ostatak vodova mi deluje okej u smislu nepostojanja spojeva gde ne treba da ih bude.

 

Što se tiče kalofonijuma, on ne bi trebalo da bude neki problem, pasta je s druge strane, a pogotovo kod RF uređaja veliki no-no. U svakom slučaju, ne može da škodi da poslušaš Guju. Ako nemaš nitro, možeš da koristiš medicinski alkohol ili votku, izdašno :)

Naci cu neki odgovarajuci za ovaj slucaj konkretno. Gledajuci danas tu zadnju sliku primetio sam ama bas to o cemu pricas. Cini mi se da ce morati da radi vakum pumpica i ponovno finije prelemljavanje.

Hvala Bogu ostalo mi nitroa skoro litra ;) . Fali mozda jedan cep  :angel0: . Otislo kada sam namesto jednu Ei dvanaesticu.

 

Ovo za pastu nisam znao ... stvarno. mislio sam da su kalafonium i pasta jedna te ista stvar u dva agregatna stanaja  :unbelieveble: . (Iako sam koristio oba) . No dobro je to imati na umu za ubuduce ;) .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

mislio sam da su kalafonium i pasta jedna te ista stvar u dva agregatna stanaja

 

Nije isto. Kalofonijum se može kupiti za violine i izdrobiti u malu posudicu te razrediti sa mlo medicinskog alkohola, služi da se olakša prelemljavanje golih bakarnih vodova posle izrade pločice a samim tim, olakšava se lemljenje, pogotovo zgodno kod tankih vodova i majušnih i osetljivih elemenata. Nakon upotrebe ugravnom postaje suv i inertan.

Pasta se najčešće koristi za krajeve kabastih debelih i oksidiranih provodnika i ima opaku naviku da nagriza i ostane hemijski aktivna i posle upotrebe a kada se nanese na pločicu, kod RF uređaja može da stvori probleme, masna je, skuplja đubar i prašinu, stvara parazitne kapacitetete, you name it...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

i baci taj ladnjak u  ....furdu i uzmi neki normalan.

taj ima beskorisna pregusta rebra za pasivno hlađenje.

Ovo je samo za test inace spremio sam jedan fantastican hladnjak za zavrsnu verziju (sa intelove ploce) koji ima redja i deblja rebra oko 4,5 cm dubine. Nega cu posebno da odradim i pazicu da ga ne ostetim. :wink2: ima i vise nego dovoljno mesa za rashladjivanje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

i baci taj ladnjak u  ....furdu i uzmi neki normalan.

taj ima beskorisna pregusta rebra za pasivno hlađenje.

 

Nije isto. Kalofonijum se može kupiti za violine i izdrobiti u malu posudicu te razrediti sa mlo medicinskog alkohola, služi da se olakša prelemljavanje golih bakarnih vodova posle izrade pločice a samim tim, olakšava se lemljenje, pogotovo zgodno kod tankih vodova i majušnih i osetljivih elemenata. Nakon upotrebe ugravnom postaje suv i inertan.

Pasta se najčešće koristi za krajeve kabastih debelih i oksidiranih provodnika i ima opaku naviku da nagriza i ostane hemijski aktivna i posle upotrebe a kada se nanese na pločicu, kod RF uređaja može da stvori probleme, masna je, skuplja đubar i prašinu, stvara parazitne kapacitetete, you name it...

 

E vako. Trafo je odlican. nije se ni preznojo u toku testiranja. Zastitio sam ga osiguracem na primaru priblizno 1,6 A . To je dobra vest. Losa vest je da sam  LM4780 98% Istopio u toku lemljenja, Ili da imam neverovatno mnogo oscilacija, sto je manje verovatno... Sada ni jedan kanal nezvuci kako treba. Kada odvojim ulaze i ukljucim pojacalo, cuje se konstantno zujenje-brujanje na 50 Hz na oba zvucnika. To nebi smelo. Ni trafo ni hladnjak se nisu ugrejali u toku testova koji su trajali nekih 10-20 sec.(mere predostroznosti). 

 

Kada budem imao vremena postavicu kratak video sa brujanjima na prazno i sa signalom.   :dash1: Idem polako na posao.........

 

p.s. naponi na sekundarima, posle ispravljanja su po 25,3V

 

p.p.s Jos jednom cu proveriti filtarske kondove jako su mi sumnjivi.......

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

nije integralac čokolada pa da se istopi. kod silicijuma imaš ili ok stanje ili beli dim ili petardu.

 

nego ti lepo kratkospoji AUDIO ulaze pa vidi jel bruji.

ako i dalje bruji, prebaci multimetar na naizmenični napon pa meri od mase kraj ka plus odnosno minus napajanju.

ukoliko je nešto vrljavo  spojeno pa abnormalno vuče, merićeš volte na ac.

ako je merenje sa malim ac, onda se vrati na ružnu štampu i traži kvar, mada i jeste najjednostavnije menjati integralac.

ako je to onaj što je uzrok prvobitnog vatrometa, ne kukaj nego menjaj.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

nije integralac čokolada pa da se istopi. kod silicijuma imaš ili ok stanje ili beli dim ili petardu.

 

nego ti lepo kratkospoji AUDIO ulaze pa vidi jel bruji.

ako i dalje bruji, prebaci multimetar na naizmenični napon pa meri od mase kraj ka plus odnosno minus napajanju.

ukoliko je nešto vrljavo  spojeno pa abnormalno vuče, merićeš volte na ac.

ako je merenje sa malim ac, onda se vrati na ružnu štampu i traži kvar, mada i jeste najjednostavnije menjati integralac.

ako je to onaj što je uzrok prvobitnog vatrometa, ne kukaj nego menjaj.

:inlove:   :laugh1tooht:  :laugh1tooht:  :laugh1tooht:  :bad_boys_20:  :bad_boys_20:  :bad_boys_20:  :hyper:  :hyper:  :hyper: Radiiiiii.... Koji sam ja debil...... jedan obican ground nisam zalemio........... dodatni za ulaze.......Da mi nisi reko da spojim kratko nebih ni zagledo taj deo plocice....... i gledim i vidim jos jedna rupa..... lemnem jedan gnd tu i proroadi!!!!.

 

Ni necudi me sto sam imao toliko oscilacija. i brujanja. :disco: kad stignem postavljam video.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

to je bar lako.

imaš 3 noge, ommetrom prvo pronađi koje dve su prekidač, preostala nožica je kraj tinjalice, recimo nula.

prikačiš mrežni kabl , jedan vod na tu nogu a drugi na jednu nogu od ona 2 što spajaju.

ubodeš u struju ,

-ako odma svetli, i ne gasi, ta nožica ide ka potrošaču upotrebi onu drugu za dovod.

-ako reaguje na položaje prekidača , oma si ubo kako valja

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

to je bar lako.

imaš 3 noge, ommetrom prvo pronađi koje dve su prekidač, preostala nožica je kraj tinjalice, recimo nula.

prikačiš mrežni kabl , jedan vod na tu nogu a drugi na jednu nogu od ona 2 što spajaju.

ubodeš u struju ,

-ako odma svetli, i ne gasi, ta nožica ide ka potrošaču upotrebi onu drugu za dovod.

-ako reaguje na položaje prekidača , oma si ubo kako valja.

 

 

Moram proveriti to. No ovako. danas sam probao malo duzu svirku. Sve radi kako treba, ali mi je zvuk nekako previse flat. U nekim momentima imam osecaj kao da je mutan. E sad. Nekazem da ne zvuci dobro. Zvuci, ali nesto mi u toj zvucnoj slici nedostaje. I to nesto nije malo. Basovi kao da su umuceni. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Neznam dali su ljudi imali prilike da slusaju LM-ove, i dali razumeju o cemu pricam. Mozda ima neko nekakvu ideju za poboljsanje zvuka?. Nekako mi je suvo i umuceno u donjim frekvencijama.

 

Zaboravio sam da kazem da mi je bio drugar... I on je odusevljen zavukom :) . Sta nevalja samnom?. :icon9: Da se razumemo snage ima. Nema vise brujanja hujanja i takih sitnica. Srednji su veoma izrazeni, basovi su tu , ali ko da ih nema. Visoki i srednje viskoi su takodje tu , ali ko da ih je neko ziletom podelio.... Nekako sve je tu a ko da nista nije tu  :scratch_head:

Fali mi melodicnost. Pretpostavljam da mi fale harmonici  :hmmm:

 

Razmislja da dodam jedan pot na ulazu.... imam jedan 50K sa oznakom B50K

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

okači šemu sa vrednostima koje si ulemio pa da pričamo.

Dogovoreno. Samo ce mi trebati malkice vremena, do sutra ce biti sigurno nadam se no svakako cu okaciti u skorije vreme.

 

 

BOFC

 

R1 - 2R7/5W

R2 - 2R7/5W

R3 - 22K

R4 - 680R

R5 - 680R

R6 - 22K

R7 - 22K

R8 - 22K

R9 - 270R

R10 - 270R

R11 - 10K

R12 - 10K

C1 - 100nF

C2 - 100nF

C3 - 47mF

C5 - 100nF

C6 - 100nF

C7 - 15pF

C8 - 15pF

C9 - 2.2mF

C10 - 2.2mF

C11 - 22mF/100V

C12 - 22mF/100V

C13 - 470-2200mF

C14 - 470-2200mF

C15 - 470-2200mF

C16 - 470-2200mF

 

shema.jpg

 

Evo ovo zasad dok ne nacrtam semu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ono što je zanimljivo je kako se čudesni kond od 15pF preselio sa ulaza tj pre sprežnog bloka, na mesto IZA sprežnog bloka kao kod tebe na štampi

Izvinjavam se sto ovoliko kasne poruke. RAdi se svaki dan po 12 h . No.. Ako sam te dobro razumeo, oni bi trebali da budu na mesto c9 i c 10?.

 

Hmm... ja tek sad vidim da su c9 i c10 pre ovih c7 i c8.....  :blink:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...