Jump to content

Preporučeni Komentari

16 hours ago, Woland said:

02.08.2017. 13:00 Passo Sella Dolomites - Anouar Brahem, Astounding eyes of Rita quartet

 

sada slike posle prikaz

. . . 

Ovo je zaista i realno i figurativno kao sto kazu u zargonu - VRH, Brate ! :worship:

Nego, 'ajde ti nama, blago meni, taj prikaz, kao sto si obec'o . 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 hours ago, Woland said:

. . .  nema se vremena, osvajaju brda i brdašca, sutra će i Kanin da padne ali uz pomoć uspinjače :)

Sjajno.

Ovde kod mene trenutno, na ovom turistickom, vec cetvrtu godinu zaredom, "hodocascu" po Toskani, za sutra je planiran odlazak u Prato po prvi put.

Uz vec targetirane znamenitosti koje cemo obici, ocekuje nas rucak kod Maui-a na Piazza Mercatale. 

Radujem se shkembicima u saftu (tripicama) i mariniranim govedjim buragom, pa dobro kuvanim u loncu.

Bog da pozivi Trip Advisor. :)

https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g194868-d8605647-Reviews-Mau_I_Trippaio-Prato_Province_of_Prato_Tuscany.html

Naravno, uz pomoc "gugleta" sam i pronasao radnju vinila koju cu obici pre rucka.

https://wixsite36479.wixsite.com/dischiniccoli/shop

Prikaz i slike takodje po povratku.

prato.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

12 hours ago, Woland said:

ujbt, nisam znao da imaju škembiće :)

Kako nema.

Lampredotto i trippa. :)

Evo slika od prosle godine iz Firence. 

Na poslednjoj slici nesto sto odma' ode i nestane sa menija, a to je marinirani, pa kuvani govedji jezik.

A sada pozdrav, odoh sa lepsom polovinom do Prato-a. :)

l1.jpg

l2.jpg

l3.jpg

l5.jpg

l4.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...
On 8/2/2017 at 9:34 PM, Woland said:

Yeah :)e97e4e6f3d58e69d56fe239cbb3eb0d3.jpg3ff7c54b4e96a5d49064c2b79b3166a9.jpgc6d2e254ab82e778ccb4dd8e3afc253c.jpg

nači, 02.08.2017 u 13:00 - Anouar Brahem, Khaled Yassine, Bjorn Meyer i Klaus Gesing - The Astounding Eyes of Rita

na Dolomitima, uglavnom na otvorenom, u reonu Val di Fassa se održava festival Sounds of Dolomites, na programu festivala je klasična, avangardna muzika i džez (CM, što bi @ninja rekao :) ).. koncerti su besplatni, ali moraju da se "zasluže" pešačenjem do mesta izvođenja čija se precizna lokacija drži u tajnosti do dana izvođenja.. bila su dva načina da se dođe do Sella Pass, jedan žičarom do 2400 m pa sat vremena peške na dole (vis razlika 450 m - strmo sine) ili sa zbornog mesta u grupi pa u šipčenje dugo 3 sata.. odabrao sam prvu verziju pošto smo bili smešteni u Kobaridu (Slovenija), 250 km (ali i dobrih 3,5 sati kroz Dolomite) od mesta koncerta, pa bi morali da krenemo oko 04:00 da bi stigli na vreme pre polaska grupe..

napajanje za ozvučenje je bilo baterijsko, koliko čega i šta je tu bilo, nisam video pošto je bilo pokriveno platnom, svi instrumenti, osim električnog basa su ozvučeni mikrofonima, basista (Bjorn Meyer) je imao nekakvu prostu elektroniku, na šestožičanom basu (ko bude preslušavao album - uvodna tema je izvedena na basu, to je bilo prvo iznenađenje za mene :) ), a i on je direktno uključen na miksetu.. ozvučenje nije delovalo impresivno, ali je sasvim lepo odradilo posao za skoro 1500 (ubrate - drugo iznenađenje :) ) ljudi koji su prisustvovali

publika šarena, po godištu i interesovanju, ali očigledno klasičarski opredeljena (tišina tokom izvođenja, aplauz, uz povremeno bravo bravisimo, a na kraju svi se podigoše na noge u duuugom aplauzu).. koncert je naravno počeo u 13:00, kako je planirano, to je stvar koja se poštuje tamo negde napolju, bez obzira na diskografsku težinu izvođača..

odsviran je ceo album The Astounding Eyes of Rita, uz jedan (ponovljena numera) bis.. redosled baš kao na albumu, što je i očekivano pošto se Brahemovi albumi slušaju u kontekstu, plejliste su za zubarske ordinacije i liftove :) i trajalo je ukupno tačno sat i 30 minuta.. Brahemova muzika se češće voli ili se barem podrazumeva, retko se odbacuje sa indgnacijom, ja je naravno volim, preslušao sam sve njegovo više puta i slušam iznova, ali izvođenje uživo uvek otkrije nešto novo - ovog puta sam stekao dublje razumevanje njegove muzike i shvatio njegovu veličinu kao instrumentaliste i kompozitora.. upotreba višesložnih ritmova (najviše sam brojao do 12/8) obezbeđuje  prefinjeno tečenje, beskrajan kontinuum muzike..

Brahem svoj instrument (Oud) potčinjava kompoziciji, orkestru, ne preuzima liderstvo na očigledan način, kako to čine ostali Oud instrumentalisti, etno prizvuk je prisutan, ali je i sofisticiran, prefinjen, tako da su njegove kompozicije unikatne, a muzika koju stvara jedinstvena - prosto nema ničega sličnog na sceni.. povremeno i pevuši potencirajući i na taj način tečenje uz blage fine varijacije (ovde sledi, u nedostatku boljeg: da se smrzneš :) ).. prožimao je Brahem ostatak ekipe, dajući dosta prostora Klausu Gesingu na Bas Klarinetu (jbt kako je to dobar instrument, nisam imao pojma), koji je davao karater kompozicijama karakterističnim tonom i izvođenjem.. Bjorn Meyer ima veoma upotrebliv instrument (šestožičani el bas), čvrst je i stamen ali i beskrajno melodičan.. uvodio je ali i vodio temu, usmeravao a sve to činio nenametljivo i veeeoma dobro.. sjajan instrumentalist.. Khaled Yassine je imao tek par udaraljki iz kojih je izvlačio čudo - i on nenametljiv, češće u paru nego u neparu, višesložan, višeslojan, činilo se da iz bilo čega može da napravi ritam - sjajan perkusionist..

osmeh je bio na licima izvođača, i to onaj pravi (no cheeese :) ).. osmeh bio i u publici, dugo se i zahvalno aplaudiralo.. i veoma iskreno.. ovaj koncert je biser, ne samo zbog mesta održavanja, muzika je tu ipak bila primarna.

povratak beše mukotrpan :) 450 m uzbrdo je trajalo duplo duže :) srećom pa stigosmo pre kiše koja je temperaturu sa 22 spustila na 12 i to bez muke za 5 minuta, ali ponele se jakne sa kapuljačama :)

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

12.08.2017. Arena u Veroni 20:45 - Nabucco

bukirao još onomad smeštaj u Raveni i karte za Nabuko (ili je redosled bio obratan bemliga) - mailom se dopisivao sa rentijerom, naposletku utvrdismo tačan čas (i minut) dolaska, sačekao on, čuva parking mesto, potom pokazuje apartman, zaokružuje na karti šta ga pitam i šta on misli da treba, daje mi kućni red zgrade, preporučuje i naposletku reče da ga zovem ako bilo šta treba.. ma neće da treba, pomislih, ali zatrebalo.. nisam poneo printove ulaznica za operu.. jbg.. pozvah, tražim da me pošalje u nekakav printing service (sic), ima kaže al ne rade, feragosto je, al šta mi treba pita.. karte za operu, koju, Nabuko, u Veroni - yes.. eto ga za 5 minuta, doneo i USB, oči mu svetle, širi osmeh, kaže da nam zavidi, da je bio jednom (malo je), da je to nešto neponovljivo, da mu em milo, em drago, da je ganut i tronut i ixxx svašta nešto još na talijanskom.. evo ga brzo sa printom, pita da li može da dođe dan posle da čuje kako je bilo - naravno da može, reče kuda je najbrže do Verone, a kuda natrag i ode pocupkujući..

dođe i taj dan (posle), zazvonio Masimo (tako se vika) u 09:00 kako se dogovorismo, unese flašu rozea, ja nasuh grape, iznesoh program(e), prospekte, fotoalbum i telefon sa fotografijama.. sve me je pitao: i kako je počelo, i šta je (i kako) bilo postavljeno na sceni, i kakva je ona mala Japanka (nikaka vala) i onaj Rus, a kad rekoh da su bili najbolji hor i orkestar, rasplaka se Masimo načisto - kaže da ne mogu stranci da pevaju ko Italijani.. numeju reče, a ako i umeju, ne osećaju jbg.. popismo 5,6 grapa (odlična al malo jaka, 43) i on ode zadovoljan..

po završetku svake od arija Izalijani su listom ustajali, aplaudirali i otirali suze.. aplaudirali su i drugi, ali sa manjim ili većim nerazumevanjem.. kada se završio Hor Jevreja, atmosfera je bila kao kad padne gol na San Siru :D a kada je odmah potom Hor Jevreja ponovljen, e pa, ni meni nije bilo lako, kmezio sam i ja kao pičkica (Italijan :) )..

zaludna je priča o izvođenju, muzici, (začuđujućoj) scenografiji, ništa ne smetaju ni uske metalne stolice, duge pauze za pivo i ostale kupi-kupilice, ma ni pet para nisam davao što tupavi turisti aplaudiraju na gong koji se čuje na svakom petom minutu pauze, nit što pale sveće na pogrešnom mestu, a ni za to što je Belkanto trula i sasvim profana forma - sve to nije bitno i sve je u senci izvanrednog Događaja. i tu je tačka, evo malo slika i preporuka da se ode ako se može i doživi (čak i ako neko ima averziju prema operi) Opera sa 15.000 ljudi u gledalištu i 400 izvođača na sceni i ispod nje u orkestru.

 

main.Nabucco_230617_FotoEnnevi_003_20170

 

Nabucco_ProvaGenerale_022_20170620.jpg

 

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 1 month later...
  • 1 month later...

02.11.2017. BGF - Fabris Bolon, Kolarac

Ljadov - Začarano Jezero

Elgar - Morske Slike

Logar - Svita iz Zlatne Ribice

Rahmanjinov - Ostrvo Mrtvih

počela je ovogodišnja Filharmanija - pet koncerata tokom sezone, iz svakog ciklusa po jedan, uvek četvrtkom (narednog petka se reprizira u redovnom programu), po pravilu je dirigent (izvođač) gost iz inostranstva.. ova mi je treća (od tri), obično budu dobri koncerti, nešto opušteniji, za manje bitnu publiku od one koja karte za redovni program (petkom) dobija za dž, ili ih po povlaštenoj ceni i naslednom pravu kupuje, ako se to kupovinom može nazvati zato što je cena za celu sezonu kao za jedan i po koncert bilo gde u Evropi.. ali kad država dotira, tada i bira publiku, sreća moja pa sam samo jednom bio na redovnom koncertu BGF - zverinjak sine :( ali, četvrtkom, barem 5 puta za sezonu je ipak drugačije..

BGF se na žalost poslednjih godina uljuljkala na nekakvim zamišljenim lovorikama, postadoše dovoljni sebi (publiku im neko drugi bira), ubeđeni da su najbolji, a baš i nisu, mogli bi povremeno da svrate do Pešte, bilo bi frustrirajuće ali i edukativno.. umesto toga nabacili su pretenciozan program u čak 5 ciklusa (Vatra, Voda, Vazduh, Zemlja i sic: Peti :D ) i marketing, poprilično kičast i morbidan:

Filharmanijak-578x452-LAT.jpg

ali, šta je tu je, boljih još nemamo (4:1 dajem na Suđića, da će da ih uskoro pretekne.. tiha voda..).. elem, Ljadov je bio moj favorit, Rahmanjinov je čak i za mene bio previše mračan, ali uporno orkestarsko ponavljanje Dies Irae je postiglo željeni efekat.. vredno slušanja, ali mračno - tmuša.. Elgar je bio, pa jbg poprilično dosadan - ima on mnogo boljih kompozicija, ali njegov koncert za violončelo se ne bi uklopio u ciklus Voda.. sam je kriv.. Višnja Popov u Morskim Slikama sasvim korektna ali ne i tehnički perfektna.. Mihovil Logar, na sreću nije ostao na baletu Zlatna Ribica - ipak će njegova Himna Beogradu obeležiti njegov kompozitorski rad..

a favorit.. veoma lepa kompozicija, suptilna i tanana.. nije za Bolona - odsvirana je tehnički korektno, čak besprekorno, ali bez emocija.. prazno.. verujem da je Ljadova trebalo svirati na kraju - tiha je to kompozicija za nakašljavanje i nameštanje na početku koncerta..

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 3 nedelje kasnije...

28.11.2017. Sinagoga Novi Sad - Kemal Gekić - Klavirski Resital

sinoćni treći bis je bio Šopenov Nokturno no 1, F mol opus 55, tako nas je Kemal Gekić posle furioznog drugog dela koncerta, umirio i opravio kućama.. kao i uvek u Novom Sadu, u kom tradicionalno gostuje svake jeseni, tako je i sinoć Gekić demonstrirao sjajnu tehniku i potvrdio svoju odličnu sviračku formu.. na repertoaru, osim neizbežnog Lista, svirao je i dela Alena i Kapustina:

Hektor Berlioz: Fantastična simfonija / transkripcija za klavir: Franc List

***

Andres Alen: Varijacije

Nikolai Kapustin: Dve koncertne etide

10-gekic.jpg?itok=xSnneT3c

Listova transkripcija Berlioza, je zahtevno delo, traje tek nekoliko minuta manje od sata, veoma složeno, zahteva visoku koncentraciju i umeće, a Gekić sve to ima, čini se nikada više nego danas.. transkripcije, tolikog trajanja nisu baš za svakoga, u smislu da to nije lirska, baš tečna muzika, ali jeste muzika koja zahteva i od slušaoca koncentrisanost, i ume da je nagradi :) 

Alenove varijacije su bile nešto lirskije, uvod u furioznu džez eksploziju Kapustina.. te (Kapustinove) etide su bile najzahtevniji deo programa - Gekić ima običaj da najteže ostavi za kraj.. napisah već našem forumskom kolegi: Gekić je sa Kapustinovim etidama Lang Langu i ostalim folirantima zabio ogroman ekser u kovčeg - on može da izvede sav njihov popularni klavirski repertoar, ne verujem da bi oni mogli njegov, barem ne tako precizno i sa dubokim razumevanjem..

Gekić ne podilazi publici, ni repertoarski, a od svojih Resitala ne pravi šou program - ne folira se brate, verujem da bi imao većeg komercijalnog uspeha da to čini, ali onda ne bi bio svoj.. meni se dopada baš takav, mislim da je unikatna, nadasve kvalitetna figura pijanizma danas

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Woland , kao sto vec rekoh pre neki cas - yebo Lang Langa i njegovo "predavanje " muzike evropskih kompozitora.

Od L. Langa mi se jedino dopalo izvodjenje neke narodne kineske pesme iz jednostavnog razloga sto to on razume i oseca.

Sa druge strane, Kemal, Balkan Brate, sposobnost za transformacije, metamorfoze i sve ostalo sto ide uz to za razumevanje evropskih i jenkijevskih kompozitora.

Izuzetno mi je drago da je bio odlican koncert, da si uzivao, kao i to da je Kemal u odlicnoj formi. :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...