Jump to content

referentni LENCO L75


simplicisius

Preporučeni Komentari

a sto ti se ne svidja L75? a garrard 401?

Gramofoni koji se preradjuju na sličan način su GARRARD 301/401 i THORENS 124. Svi u startu imaju bolje šasije i svi su značajno skuplji!

 Thorens je vrlo interesantan zbog kombonovanog remen/idler pogona i čini mi se livene šasije.

Kod LENCO je posebno dobro da se idler naslanja na tanjir odozdo i time ga malo izdiže, rasterećuje ležaj i ne gura ga na jednu stranu! Pritom je svaki tanjir balansiran, vrlo težak, sa masom rasporedjenom po obodu!

 

Popričajmo malo o cenama! 

Za ovaj gramofon, polovan, na buvljaku, plaćeno je 10eura!!!!!       Pošto se pročulo za mogućnost prerede sada su cene od 100 do

200 eura! Pritom, treba biti veoma oprezan i proveriti stanje lažaja tanjira i motora. Ukoliko  su loši neće biti strašno, jer se mogu izraditi od fosfor bronze, ili naručiti unapredjenu varijantu. Motor je praktično neuništiv! Svakako ga treba očistiti, podmazati ( bolja je  

litijumska nego grafitna mast ) i podesiti da minimalno vibrira.

Bazu treba napraviti kao sendvič medijapana 19/20mm i špera 20mm, ali obavezno mekog drveta ( breza ), a na vodootpornog

bukovog. Ova baza je od devet slojeva, prvi i poslednji su medijapan. Dovoljno je po pola table. Tamo gde ih kupite uz naknadu po metru će ih izrezati. Treba ići na par santimetara veće dimenzije, pa tek kada ih zalepite u sendvič izrezati na krajnje dimenzije. Ovaj

je 60/48/18 cm. Važna napomena: ne lepiti sve odjednom, već po dve! Vodjenje treba da daju četiri rupe kroz koje ćete brezonima

prišrafiti šasiju na četiri ćoška šasije kroz svih 18 cm! Prethodno, prema šablonu, ubodnom testerom urežite odgovarajuće otvore.

Šablon bih mogao da postavim, ali ne umem sa boljom rezolucijom od 20tak k. ograničen attachment?

Za furniranje i lakiranje nemojte žaliti da platite stotinak eura, sem ako sami to ne umete.

Na limenoj šasiji treba da se zavare rupe koje su višak, da se peskira i preporuka, oboji auto bojom ( ova je metalik crna mat ).

Plastifikacija je mnogo jeftinija, ali posle nje nema popravka ( peskiranja ) u slučaju greške i deluje jeftino. Šasiju zatim okrenuti

naopako i kao u kadicu uliti epodsid, pazeći na pokretne delove. Nikako ne upotrebljavati elastične materijale ( silikon, poliuretan )!

Ono što je veoma skupo plaćeno je teg koji povlači mehanizam idlera, 60 eura prema Kanadi. Detalje o težini tega i šablonu za

prolaznu rupu daću lično onom ko se odluči da pravi gramofon, jer oni nisu slobodno dati na LENCO forumu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 212
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

........

Kod LENCO je posebno dobro da se idler naslanja na tanjir odozdo i time ga malo izdiže, rasterećuje ležaj i ne gura ga na jednu stranu! ....

 

 

naslanja se odozdo - tacno

 

izdize - netacno

 

rasterecuje lezaj - tacno samo u tom smislu da nema bocne  sile na isti , koja postoji kod idlera koji trce obodno

 

karakteristika Lenca i jeste to da ima izrazito nezan i precizan prenos sile od motora na tanjir ; dokaz tome je cinjenica da idleri traju i 35  godina , pod uslovom da neko ne ostavi zabravljen mehanizam - par godina ...... pa ostane otisak od osovine ; onda se treba baviti brusenjem idlera

 

lak i jednostavan postupak , mada po netu napravise bauk od toga - valjda da bi prodavali zamenske

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

cca 6 godina sam ziveo sa L75 u stock formi,...no comment,..

Ziva istina ;)

In short, when you purchase a stock Lenco (or any other vintage idler-drive turntable), you are also making a long-term commitment to take the necessary measures for it to reach its fullest potential, at the least possible expense, in time and money.

Without that commitment, you have nothing special, a common mediocrity at best, while its dormant potential is relegated to the theoretical and the irrelevant.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Bazu treba napraviti kao sendvič medijapana 19/20mm i špera 20mm, ali obavezno mekog drveta ( breza ), a na vodootpornog

bukovog. Ova baza je od devet slojeva, prvi i poslednji su medijapan. Dovoljno je po pola table. Tamo gde ih kupite uz naknadu po metru će ih izrezati. Treba ići na par santimetara veće dimenzije, pa tek kada ih zalepite u sendvič izrezati na krajnje dimenzije. Ovaj

je 60/48/18 cm. Važna napomena: ne lepiti sve odjednom, već po dve! 

 

 

da li mozete da komentarisete zasto su prvi i poslednji sloj medijapan?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ziva istina ;)

In short, when you purchase a stock Lenco (or any other vintage idler-drive turntable), you are also making a long-term commitment to take the necessary measures for it to reach its fullest potential, at the least possible expense, in time and money.

Without that commitment, you have nothing special, a common mediocrity at best, while its dormant potential is relegated to the theoretical and the irrelevant.

 

 

kad se to kupovalo kao novo,sredinom '70 hifa je imala neki sasvim drugaciji znacaj..balavio sam na njega ko klinac posto sam ih vidjao u jednoj diskoteci :)..problemi propadanje V bloka su se relativno brzo javljali,azimut rucke se ne moze podesavati,i to u to vreme uopste nije izgledalo veselo i niko nam u to vreme nije saptao jos da rezemo to iz gumice za brisanje,ili da dajemo da se radi od bronze..u stock formi muzika svira preko toga kao da je u grcu,ne otvara se muzicka konzerva,kao da trkaca sprintera teras na trku sa preponama u zimskim cizmama,ili ko balerina u cipelama sa povisenim sarama :)

 

sta se iz toga moze danas izvuci raznim modifikacijama,je opet druga prica,i krajnji rezultat ce biti ovisan od spremnosti vlasnika da ulazi u viseslojne modifikacije...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

da li mozete da komentarisete zasto su prvi i poslednji sloj medijapan?

Vrlo jednostavno! Medijapan sa obe strane omogućava obaranje ivica,

ili zaobljavanje pre furniranja. U gornjoj ploči urezani su otvori za

ploče ručica.

Razmišljali smo i o varijanti sa okvirom od punog drveta i gornjom pločom 

obojenom poliuretanom.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kao kuriozitet dodajem da su kablovi za ručku ET2 samogradnja!

 

CARDAS četvorožilni kabel za unutrašnje ožičenje ručice upotrebljen je

neprekinut od zvučnice do pretpojačala. Deo od gramofona do PP

provučen je kroz, nekada uobičajen, 75 omski koaksijalni kabel sa 

saćastom strukturom. On je veoma dobro oklopljen gustim bakarnim

širmom. Kvalitetan je dielektrik saća, sa vazdušnim prostorom!

 

Nedostatak ovako izvedenog kabla je velika krutost! On je nepogodan

za gramofone sa vešanom šasijom. Kod REF. LENCO nema problema.

 

Dozvolite da primetim da se to vrlo pozitivno odrazilo na reprodukciju.

Ne znam da li je veći uticaj kvalitet CARDASa u odnosu na originalni

kabel ili izbegavanje lemljenih spojeva i konektora!

 

post-197-0-04519200-1355748594_thumb.jpg

post-197-0-52295500-1355748648_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 3 nedelje kasnije...
mislite na @Stradivarijev Lenco?...nisam sreo coveka,pojma nemam ko je,ali imam osecaj,da je covek ipak iz SRB..sa drugog foruma,@Zeon ga verovatno zna ..AR90 se danas u svetu koriste kao referenca ,siguran sam u malom broju,to je bio tezak fetis u ono vreme u SRB...na tehniks temi,na istom forumu,pod drugim imenom je postovao skoro...99,9 posto...

 

 

E ovako posto sam zamoljen,a i moja savest,da bude cista,morat cu svoju pretpostavku od 99,9% da korigujem,da se @stradivari na drugom forumu prijavio pod drugim imenom/nicknamom...

 

Moja greska,izvinjenje svima koji su eventualno doneli neke/bilo kakve konzekvencije vezane oko identifikacije licnosti,koja stoji iza tog posta...

 

Pokretacu teme izvinjenje,kao i svima ostalima..

 

Sretna Nova 2013..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

E ovako posto sam zamoljen,a i moja savest,da bude cista,morat cu svoju pretpostavku od 99,9% da korigujem,da se @stradivari na drugom forumu prijavio pod drugim imenom/nicknamom...

 

Moja greska,izvinjenje svima koji su eventualno doneli neke/bilo kakve konzekvencije vezane oko identifikacije licnosti,koja stoji iza tog posta...

 

Pokretacu teme izvinjenje,kao i svima ostalima..

 

Sretna Nova 2013..

Koliko sam ja povezao on je počeo sa nick-om koji ste naveli pa je kasnije promenio nick... Nije važno, tek da podseti one koji znaju za tu priču... Moguće je, sasvim, da sam i ja (po)nešto pomešao... Sretna i Vam...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da se vratimo u okvire teme,

Da li pokretac teme ili njegov drugar planiraju pravljenje elektronske kontrole brzine motora ( ne zamerite na greskama , to je zbog slabog poznavanja tehnickih izraza kao i nauka)

Taj Speed Controler bi trebalo drasticno da utice na smanjenje vibracija motora . pored tacnog drzanja brzine sto bi dodatno poboljsalo prezentaciju  zvuka gramofona, (i naravno jos neke elemente zvuka na koje brzina utica, da ne sirimo previse temu)

Mozda da cujemo neko vase misljenje o ovome. (izradi speed controlera)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ne menja

 

eventualno je snaga motora drugacija ko d jednog i drugog , ali to ne menja na stvari pri pravilnom dimenzionisanju izlaznog stepena - mora se napraviti overkill , pa je dovoljno i za jedan i za drugi

 

inace - imaju isti sistem prenosa , samo je pozicioniranje drugacije

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ovde je sve stalno na istom mestu i shvatas vec sta hocu da kazem

Postavljena slika

 

 

Postavljena slika

 

a ovde pored razlike u poziciji idlera  ti menjas brzinu i tako sto je osovina na motoru konusna pa su mogucnosti izbora brzine neverovatne, ako ja dobro shvatam kontrolerom mozes da namestic idler gde hoces a spustanjem/povecanjem napona menjas brzinu na jos jedan nacin ali smanjujes i vibracije i jako bitno  da stabilizujes taj napon, Ako sam razumeo motor moze da radi na minimum 117 volti kod Lenco l75 a Garrard na tom naponu ne moze da radi da ima normalnu brzinu potrebnu za slusanje, jel tako. Ako je tako onda ce vibracije kod Lenco motora biti mnogo manje nego kod Garrarda,

Jedno je sigurno bar po meni da sistem nije cak ni slican jer Garrard ima idler koji je uvek isto na tanjiru i motor treba da ima uvek istu brzinu, mozda je najbolje objasnjenje onoga sto hocu da kazem je kada se pojede tockic ti moras da ga menjas a kod Lenca kada se jede tockic ti ne moras da ga menjas samo malo pomeris nazad jer kao sto sam rekao osovina motora je konusna, Kontroler cak mozda vise sluzi da spusti napon da bi smanjio vibracije ako se ne varam i da stabilizuje napon da bi motor imao konstantan napon pa i konstantnu brzinu, Za razlike u konstrukciji prenosa  ne gresim (jer imam Lenco trenutno a imao sam i Garrard do skoro 301 ali to je to kao i 401)i  to je sigurno a za ostalo ako gresim oko kontrolera izvinjavam se..

Garrard lici na Thorens 124 samo Thorens ima kais do idlera.

Ostaje moje pitanje da li obe sheme mogu isto efikasno da se primene na Lenco..Ja hocu da dam to da mi se radi pa me zanima koja je bolja ali za Lenco, znaci treba mi odgovor iz vrlo prakticnih razloga. Ja sam moju dobio od prijatelja sa LencoHeaven sajta i vec radi na mnogim Lenco gramofonima uspesno ali ako ima bolje ja sam uvek otvoren.

Hvala

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...