Jump to content

Još jedan F5 clone - u osnivanju!


kan042

Preporučeni Komentari

Zen taj sirmovani kabl je dvozilni?Kan dobar rad...

uredno , nema sta ........sekundare - prevedi lemljenjem na licnastu zicu , onda vodi do diodnih pcbsbleederi - recimo 100 oma za svaki volt , 1WNTC 10R/5A je sasvim dovoljno kao soft startiste mozes staviti i sa gnd na sasiju/uzemljenjevod 220 od zadnje do prednje vodi oklopljenim i uzemljenim , po dnu kutijeako nemas dobar shirm , oderi neki stari VGA kabel od crknutog monitora i uzmi shirm, navuci ina 220 vod i termo-buziraj

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 63
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Zen taj sirmovani kabl je dvozilni?........

uzmes samo oklop od VGA kabelauvuces u isti zila koliko ti treba0 , faza , a ako toroid(i) imaju static shield , onda vodis i vod za iste , koji spajas na sasiju kod uticniceu toj jednoj tacki treba spajati sasiju sa uzemljenjem , kao i sve sto se elektricno spaja na sasijuKano - skrati taj srf kroz toroid ......... sve se jezim kad ga vidim tolikog :whistle2:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Hvala, moglo je dosta bolje ali s mojom vještinom i alatom koji imam ja sam zadovoljan. Kad se kutija zatvori puno toga se neće vidjeti. :sarcastic_hand:

Kano - skrati taj srf kroz toroid ......... sve se jezim kad ga vidim tolikog :whistle2:

Baš je mašala :laugh1tooht: Samo ću ga unakaziti ako ga budem pilao, naći ću kraći,Ako sam dobro shvatio, vučem do trafoa 0, fazu i vod za shield a NTC-e spajam kod trafoa.Hoće li žice od napojne za PC (one malo deblje) biti dovoljne za sekundare?
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

zice za mains kako si rekao , NTC za softstart - napravi mali pcb za isti i smontiraj odmah kod uticnice/fuse holderavidi primer kod BB BJ2za sek nista ispod 2 kvadratanadji finolicnasti zv. kabel i seckaj

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mislio sam staviti po 1 NTC za svaki trafo a čini mi se da je kod BB BJ2 samo 1 NTC. Je li dovoljan 1 za oba trafa?Izvini što gnjavim ali to su sve stvari koje nisam do sada radio i ne znam, ili samo nisam siguran, kako treba da se uradi a htio bih to dobro da uradim.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 10 months later...

Proteklo je puno vremena od početka izrade ali evo ipak privedeno je kraju. Nije sve moglo kako sam htio ali šta je tu je. Zadnjih mjesec dana, osim borbe da uhvatim vremena, je proteklo u skupljanju hrabrosti da upalim pojačalo. Do sada nisam radio A klasu i puno toga mi je bilo novo i čudno. Tu mi je, kao i obično, puno pomogao ZenMod da se riješim nekih sumnji i strahova te da ispravim neke stvari u samoj izradi.

Pretpostavio sam da ovdje zaštitni otpori ne bi išli a nisam htio ni da rizikujem previše pa sam stavio sijalicu u krugu primara. Na izlaz sam stavio cekas otpora približno 8R. Sve je prošlo OK, sijalica se upali i ugasi. Podešavanje sam radio sa 3 instrumenta i išlo je dosta brzo i lako ali očekivao sam da će to biti preciznije. Pad napona na sors otpornicima bi trebao biti 0,6V ali ja sam jedva dogurao do 0,517V i mislim da sam kod jednog trimera dosegao krajnji položaj. Ugasio sam pojačalo i kad sam ponovo upalio sijalica je stalno svijetlila a DC offset je u momentu uključenja bio preko 90mv i odmah počeo lagano da pada. Nakon konsultacije, ispravljene 2 greške. Sijalicu treba staviti samo kod prvog paljenja a kad se počne podešavati mirna struja, treba je izbaciti. Opterećenje na izlazu također nije potrebno i ne treba ga stavljati. Skinuo sam sijalicu i otpor u izlazu, ponovo podešavao i došao blizu 0,6V na otpornicima i 0,4mV na izlazu. Na pozitivnoj grani mi je redovno 1mV manje a sve skupa se lagano mijenja i kreće od nekih 598mV do 603mV. Ugasio sam, pustio da se sve ohladi i ponovo upalio. Napon na otporniku je polako rastao od 485mV do 663mV a DC offset od 10,3mV do 27mV a onda vrijednosti polako padaju. Nakon 1 minute napon na otporniku 579 mV a offset 2,3mV. U toku podešavanja primjetio sam da se tranzistor dosta ugrijao a hladnjak kao da nije ni počeo da se zagrijava. I sors otpornici su se dosta ugrijali pa mi je sve to bilo malo sumnjivo. Koristio sam kapton za izolaciju i posumnjao da je do njega. S jedne strane traka je samoljepljiva pa sa sam je samo zalijepio za hladnjak a s druge strane ovlaš premazao pastom. Pokazalo se da je i to greška te sam nakon nove konsultacije tanko premazao i jednu i drugu stranu. Ovaj put sam stavio i elastičnu podlošku za stezanje tranzistora i treba je OBAVEZNO staviti. Otpornici su prema specifikaciji pa je to vjerovatno neosnovan strah. Pustio sam i drugi kanal. Malo je veća razlika napona na sors otpornicima pozitivne i negativne grane oko 10mV ali se DC offset da dotjerati bliže nuli. Samo sam približno isto podesio kao prvi kanal u nekih 20-30 mV. Uključio sam i zvučnike te pustio da radi i mislim da se sad fino prenosi toplota na hladnjake. Radio je tako par sati i iznenađen sam koliko se toplote stvara. Ustravila me je pomisao da je kutija zatvorena. Čini mi se da je temperatura i na diodama previsoka. Kako kroz njihov hladnjak dosta tijesno prolaze kablovi smatrao sam da je bolje odmah i to promijeniti.

Opet rastavljanje i sastavljanje :frusty: , bušenje novih rupa u dnu kutije :frusty:  :frusty:  , mada nisam siguran da će i to biti dovoljno.

 

 

 

post-37-0-31688200-1366029278_thumb.jpg

post-37-0-88216900-1366029313_thumb.jpg

post-37-0-44183100-1366029353_thumb.jpg

post-37-0-34441700-1366029996_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Iskoristio sam prekid i uzeo da podesim pretpojačala. Luda kuća, DC offset nema šansi da podesim, stalno šeta i to u dosta velikom rasponu. Sa 24V sam spustio napon na 15V preko LM7815/7915 pa sa Sipi-šantom na 10V (+9,99V/-10,05V). LM-ovi se užasno griju što, koliko se sjećam, nije bio slučaj kad sam probao samo šant sa opterećenjem od otpornika. Na ulaznom otporniku je pad napona 1,2V pa je struja znači oko 55mA. Izvadio sam jedan kanal i namontirao male hladnjake na LM-ove i na jedan BD140 jer na drugi nije moglo. Sad je zagrijavanje prihvatljivo ali DC offset stalno šeta. Malo mi je čudno da se regulatori toliko griju jer je to ipak mala struja. Šta je uzrok ovakvog ponašanja pretpojačala?

 

 

 

post-37-0-45186700-1366030621_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

To je jedna od varijacija preampa za F5 koje je radio Sipi. S nekim malim izmjenama je ima u postu #24. Dole je shema i pcb preamp+shunt napajanje. Probaću sad da stavim kondenzatore koje je Sipi predvidio ukoliko dođe do oscilacija.

 

 

post-37-0-43938400-1366040456_thumb.png

post-37-0-68542600-1366040516_thumb.png

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ni kondovi nisu pomogli. I dalje je ista situacija, offset lagano šeta u jednu stranu pa se malo vrati nazad pa onda malo više u naprijed i stalno tako, 3 naprijed 1 nazad, do neke granice a onda isto sve ali u suprotnom smjeru. Možda mi se čini ali mislim da je se malo smanjio raspon šetanja u + i -.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

:frusty:  kao što sam i mislio, trebao sam termički spregnuti i BC tranzistore, kao što je Sipi već napisao

 

 

Naravno, kroz njih tece jednaka struja, a posto Ic zavisi od Vbe, a Vbe zavisi od temperature PN spoja....

 

 Prvi tren kod uključenja malo je veći DC offset ali brzo padne na podešenu vrijednost. Primjetio sam da ipak veoma lagano po (0,1mV ) ide gore no kako se griju LM-ovi i BD-i ne mogu dugo da pratim dokle će da stigne. Mislim da za prva 2 elektrolita nema velike potrebe pa sam stavio otpornike da bih smanjio disipaciju na LM. Promijenio sam regulatore i stavio LM317/337 pa mogu da smanjim i disipaciju na CCS. Obadva DB sam postavio tako da mogu staviti male hladnjake. Ostavio sam i mjesta za kondenzatore ako dođe do oscilacija.

 

Da li je ovako dobro i ima li još šta da popravim? 

 

post-37-0-17734700-1366469598_thumb.png

post-37-0-08340300-1366469629_thumb.png

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 3 months later...

Uhvatio malo vremena pa grabim šta stignem. Napokon namontirao pretpojačala u unutarnjost pojačala. Mjerio temperaturu sa poluzatvorenom kutijom i nakon 2 1/2 sata nije prešla 50°C. Na samim tranzistorima mjerio najviše 56°C pa računam da, i pored nemogućnosti da dobro naslonim senzor, temperatura tu nije prelazila 60°C. U prostoru je bilo 30°C.

Kako je unutra vruće kao i na hladnjacima moraću i na gornjoj ploči da izbušim 300-tinjak rupa iako sam nju već ofarbao. :angry7:

Najveći problem mi je grijanje dioda i njihov hladnjak ne smijem da pokrijem jer odmah ide na preko 50°C.

post-37-0-77813700-1376834625_thumb.jpg

post-37-0-69378500-1376834663_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sanjam o tome ali nažalost stvarnost je drugačija. Nemam takvih mogućnosti, bar ne za razuman novac.

Sve rupe sam izbušio ručnom bušilicom a većinu uz pomoć malog stalka koji se uvija i kad ga oštrije pogledam. Ipak i takav mi je puno olakšao posao. Inače tih 300 rupa je 600 bušenja (2,5mm pa 5 mm) Razmišljam i o nekoj rešetki ili mrežici da umetnem ali ne znam kako bih to izveo da izgleda lijepo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Evo ovde ima kutiče napravljeno komplet ručno, u garaži http://www.diyaudio.rs/topic/176-preamp-sa-bf862/?p=98485

Isti metod pravljenja gornje strane http://www.diyaudio.rs/topic/4265-amp-sa-2sk20132sj313-galerija/?p=93147

 

Rupu za mrežicu na gornjoj strani sam rezao tako što sam zabušio 4 rupe na uglovima otvora, obeleži linije za rez i secno ubodnom testerom. Razvučeni lim je zalepljen sa donje strane dvokomponentnim epoksidom. Luftira se samo tako :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa da, danas su mašino glodačke i slične usluge precenjene. Teško da mrežica može da se napravi da izgleda lepo. Šta je tu je: buši, kad Ti je Bog dao :)

 

U Mostaru kao da i nema takvih radnji, većinom su u okolnim mjestima. Neki bi da od poslića zarade platu ali nekima je stvarno problem i raditi takvo nešto. Na konto jednog prijatelja u jednoj takvoj radnji su mi izrezali dosta limova a jednostavno me bilo stid da tražim bilo kakvu dodatnu obradu. Ljudi sve rade, ali toliko im treba da podese mašine za probijanje ili neku drugu obradu da je to za jedan komad prevelika kentra. Nažalost rade samo sa crnim i pocinčanim limom pa mi je sva naknadna obrada puno teža i sve na kraju mora da se oboji.

 

 

Evo ovde ima kutiče napravljeno komplet ručno, u garaži http://www.diyaudio.rs/topic/176-preamp-sa-bf862/?p=98485

Isti metod pravljenja gornje strane http://www.diyaudio.rs/topic/4265-amp-sa-2sk20132sj313-galerija/?p=93147

 

Rupu za mrežicu na gornjoj strani sam rezao tako što sam zabušio 4 rupe na uglovima otvora, obeleži linije za rez i secno ubodnom testerom. Razvučeni lim je zalepljen sa donje strane dvokomponentnim epoksidom. Luftira se samo tako :)

 

Baš sam neki dan i jutros gledao kako si to odradio jer razmišljam i o takvoj mogućnosti. Vidio sam, kod tebe na donjoj ploči, da su veće rupe pa možda i ja budem svoje proširio. Mrežicu bih volio da mogu nekako da upresujem pa da bude ravna sa gornjom plohom ali ne znam kako da to izvedem. Razmišljam i o ventilatoru ali možda 20°C u odnosu na ambijent i nije tako strašno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...