Jump to content

Koji bas (12-15 ") ?


milovan1963

Preporučeni Komentari

  • Odgovora 66
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Ovo smo slušali Bata Bane, Gagi i ja. OB konstrukcija sa pločom širine nekih 40cm i visine oko 1m kod Varošanina na nekom starom Philips pojačalu. Banetu bilo muka koliko je basa bilo u prostoriji. Pozeleneo čovek. Ja nisam verovao da čovek nema neki sub u kući. Strašno.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ovo smo slušali Bata Bane, Gagi i ja. OB konstrukcija sa pločom širine neki 40cm i visine oko 1m kod Varošanina na nekom starom Philips pojačalu. Banetu bilo muka koliko je basa bilo u prostoriji. Pozeleneo čovek. Ja nisam verovao da čovek nema neki sub u kući. Strašno.

Ma daimao sam ija nekad Audiom 15P, samo promeni sam vesanja posto je bilo kruto u PM...mislim da iz te serije sa tim fenomenalnim korpama nisualnico, posto su vece snage a magnet im je vec smesten unutra tu kao komoru na korpipa jednostavno nema mase motora za alnico te snage?Ali nema veze ti magneti su im fantasticni whatewer.Membrane su im isto fenomenalne.Tako da je to na slovenackom sto se tice cene UGODNO
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Napisao sam taj šaljivi komentar kao deo posta. Nisam znao da je obavezno lepiti smajlije za svaku zahebanciju, da bi neko skontao šta je to u stvari. A usput, mogu da se pozabavim i poentom, mada mi se nešto javlja se zna poenta, ali se nekima ta poenta ne sviđa. Pa da prokomentarišem tehnički aspekt, još jednom.Malo me začudilo da se Troels uopšte bavio eksperimentisanjem oko toga da li će rez biti na 7 kHz ili na 3 KhZ. Očigledno je propaganda FR-ovaca po netu vrlo agresivna i obilna, pa je i Troels bi u nedoumici da li FR jedinica koja je deklarisana da "ide" do 15 kHz može makar do 7-8 kHz da odsvira makar približno dobro kao dedicated visokotonac. E pa ne može. Zato sam se i zezao da je mogao da pita, umesto što je gubio vreme.Vidim da i ovde mnogi imaju te dileme, i da se ljudi povode za pričama FR-ovaca.Postoje 2 glavna razloga zašto neko forisira FR:1. smanjen čujni opseg jer i/ili ima dosta godina, ili je pre vremena nekako oštetio sluh (npr. višegodišnje DJ-isanje, rad na koncertima, snimanjima, u diskotekama, itd.)2. vintage manija gde nekome jednostavno prija "zatvoren" i muljav zvuk na višim frekvencijama, obično neko ko je kao mali stalno slušao mono radio prijemnik ili neki stari hifi, i to se uvuklo u uvo kao "lepi, meki, prijatni" zvuk iz mojih mlađih dana kada i ja bio mlad, čio i lep P.S. Nadam se da će za većinu biti izvodljivo držati se teme, tj. tehničkih aspekata priče vezane za zvučnike.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Napisao sam taj šaljivi komentar kao deo posta. Nisam znao da je obavezno lepiti smajlije za svaku zahebanciju, da bi neko skontao šta je to u stvari. A usput, mogu da se pozabavim i poentom, mada mi se nešto javlja se zna poenta, ali se nekima ta poenta ne sviđa. Pa da prokomentarišem tehnički aspekt, još jednom.Malo me začudilo da se Troels uopšte bavio eksperimentisanjem oko toga da li će rez biti na 7 kHz ili na 3 KhZ. Očigledno je propaganda FR-ovaca po netu vrlo agresivna i obilna, pa je i Troels bi u nedoumici da li FR jedinica koja je deklarisana da "ide" do 15 kHz može makar do 7-8 kHz da odsvira makar približno dobro kao dedicated visokotonac. E pa ne može. Zato sam se i zezao da je mogao da pita, umesto što je gubio vreme.Vidim da i ovde mnogi imaju te dileme, i da se ljudi povode za pričama FR-ovaca.Postoje 2 glavna razloga zašto neko forisira FR:1. smanjen čujni opseg jer i/ili ima dosta godina, ili je pre vremena nekako oštetio sluh (npr. višegodišnje DJ-isanje, rad na koncertima, snimanjima, u diskotekama, itd.)2. vintage manija gde nekome jednostavno prija "zatvoren" i muljav zvuk na višim frekvencijama, obično neko ko je kao mali stalno slušao mono radio prijemnik ili neki stari hifi, i to se uvuklo u uvo kao "lepi, meki, prijatni" zvuk iz mojih mlađih dana kada i ja bio mlad, čio i lep P.S. Nadam se da će za većinu biti izvodljivo držati se teme, tj. tehničkih aspekata priče vezane za zvučnike.

Boki, a zasto onda Romy na svom sajtu priznaje da Lowther (ne secam se tacno koji, ali mislim da je onaj dobri valjda PM 2 ili tako nesto, alnico) moze dobro da svira ako ga seces na 8-9 kHz ( na 7.5 ima neki gadan pik) i dodas ribon...A pre toga ih je u svom stilu dobro opljuvao...Onda, po tebi sve FL treba seci na oko 3kHz. Zar to nije kriticno mesto za rez (2.5-3.5 kHz ),jer tu se sve cuje, pa i najmanja greska...I, verovatno na tom nizem rezu i visokotonac mora biti dobar, jer i on tu dosta "radi".
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Boki, a zasto onda Romy na svom sajtu priznaje da Lowther (ne secam se tacno koji, ali mislim da je onaj dobri valjda PM 2 ili tako nesto, alnico) moze dobro da svira ako ga seces na 8-9 kHz ( na 7.5 ima neki gadan pik) i dodas ribon...A pre toga ih je u svom stilu dobro opljuvao...Onda, po tebi sve FL treba seci na oko 3kHz. Zar to nije kriticno mesto za rez (2.5-3.5 kHz ),jer tu se sve cuje, pa i najmanja greska...I, verovatno na tom nizem rezu i visokotonac mora biti dobar, jer i on tu dosta "radi".

Ne sve FR isto, ali što je veća membrana to bi rez trebao da je niži, mada opet zavisi od slučaja do slučaja, jer je mnogo faktora u igri: težina membrane, veličina membrane, krustost kretnog sistema, čvrstina membrane (otpornost na savijanja/uvijanja, pogotovo pri VC-u kada pričamo o višim freq.), jačina elektro-magnetnog sistema od čega zavisi i kontrola od strane pojačala, itd.Ako pričamo od klasičnim FR jedinicama, kvalitetnije će da odsvira neke više frekvencije jedinica koja ima:- manju membranu- što lakši kretni sistem- što kruću membranu (kruća membrana podrazumeva veću čvrstinu i krutost, što je u protivrečnosti sa što lakšom membranom. zato se dosta istraživalo na polju materijala koji će biti što krući a što lakši)- krući kretni sistem koji pomaže da se membrana brže zaustavi nakon završenog signalaAli će zato jedinica sa takvim karakteristikama vrlo loše da odsvira niske frekvencije. Nikako FR rastegnuti po celom opsegu, jer su u kontraverzi zahtevi za konstrukcijom jedinice za različite delove opsega. Ne bih sada polemisao o tome zašto Romy za ovu ili onu jedinicu kaže ovo ili ono. Postoje načini da se odredi do koje frekvencije će neka jedinica solidno odrađivati svoj deo posla, i to bi trebala da bude max frekvencija do koje tu jedinicu treba koristiti.Postoje merenja odziva, osim on-axis i off-axis za 30 i 60 stepeni, zatim tzv. waterfall (pokazuje i naknadno istitravanje jedinice nakon završenog signala i to u obliku vremenskog trajanja, vrlo bitan graf) pa se na osnovu toga, kao i takozvanih break-upova membrane što se vidi u freq. odzivu i na krivoj impednce može videti kada to sve počinje "da luduje". Tu bi otprilike trebalo postaviti frekv. max.Meranja pod različim uglovima mogu se predstaviti i u obliku directivity pattern-a. Graf usmerenosti emitovanja u zavisnosti od frekvencije. Evo link za merenja Visaton B200 na njihovom sajtu, gde se vide: frekventni odziv i impedanca, Waterfall, kao i directivity pattern.http://www.visaton.d...and/b200_6.htmlA evo linka i za merenja visokotonca Visaton DSM25FFL, pa se može uporediti.http://www.visaton.de/en/chassis_zubehoer/ht_kalotten/dsm25ffl_8.html
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Moj skromni 'doprinos' temi...Fountek Neo3.5H + RFT L3060PB (12" extended range)Bas? Hmmmm...jos se bunari ali verovatno nesto na bazi EckHorn ATS (umanjena verzija Klipsh ugaone horne zato sto mi se cini da predstavlja najbolji odnos velicine/extenzije). Naravno, nije jos nista zakljuceno, ima i opcija sa 18" basovima?! koja je Super interesantna :oke: (naravno postavljeni na kant da me zena ne ubije) pa su dimenzije relativno skromne za ono sto je 'unutra' :unbelieveble: Bas bi svakako bio sa aktivom (nadam se da ce cena room-correction spravama padati), imam F5, a za RFT i ribon PP2a3.

post-73-0-14594100-1313616771_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ono što mi čujemo je jedan komplikovan psiho-akustični proces . Naš sistem percepcije nepogrešivo može u prirodi da prepozna odakle dolazi neki izvor zvuka ....napred levo , desno , iz daljine ili visine .........sve ovo se pokušava nekako ubaciti u kućne audio komponente koji na osnovu virtualnih izvora , znači onih koji ne postoje u prirodi , pokušavaju sa manje ili više uspeha da reprodukuju prirodne izvore . Naš perceptivni sistem razlikuje izvore zvuka po fazi i po nivou ......i sad imamo jedan širokopojasni zvučnik koji je u stanju da reprodukuje popriličan deo audio opsega .....taj jedan zvučnik bez obzira koliko njegov odziv bio linearan ili ne , radi jednu zanimljivu stvar .....ako se posmatra stereo , tj dva zvučnika , ono što se odmah primeti je to da oba zvučnika rotiraju fazu apsolutno isto / zbog nelinearnog odziva ta faza ima kriminalne oblike / bez obzira na brda i doline u odzivu ......i to naš sistem percepcije definiše kao vrlo prijatan zvuk sa tamo nekim eventualnim kreštanjem ili nečim sličnim / zavisi koliko evrića dođe zvučnik . Postavljanjem bilo kakvog dodatnog zvučnika ili skretnice neminovno dolazi do degradacije takvog tipa zvuka .....jer jednostavno dolazi do prekida iluzije da je sve fino i bajno . Problem oko tačke rezanja svih zvučnika prema gore a da pri tom nisu visokotonci zavisi isključivo od njegovog odziva izvan ose .......znači može on da ide prema gore koliko hoće u osi ako na snimku izvan ose počne da pada nakon 2000 hz . Ukrštanje dva zvučnika se zasniva na zakonu konstantnih odziva .....ili one snimke koje se nalaze po katalozima / u osi 30 i 45 stepeni / firme rade radi zezanja . Sve pada u vodu ako se prilikom ukrštanja vodi računa samo o odzivu u osi i samo on kalibriše .....a onda snimak izvan ose pokaže nešto sasvim drugo , kao da su u pitanju druge kutije . Nepisano pravilo kaže da u odzivu 30 stepeni izvan ose tamo gde se faza rotira , predstavlja maksimalnu reznu frekfenciju prema gore ...... znači ako se ta tačka uzme kao rezna frekfencija , onda možemo biti poprilično sigurni da zvučnik emituje konstantno bez obzira odakle ga snimali .....poprilično se ne odnosi na neke zvučnike kojima usled raznoraznih motiva odziv ima tendenciju penjanja nivoa , tako da se može pod uglom dobiti konstantna faza a da nivo varira .....i to ne malo .....dakle , kompromisi i samo kompromisi . Pokušaj rezanja nekog širokopojasnog zvučnika nisko , recimo da se koristi deo gde radi linearno , je kao da zategnut konopac pritisnete tamo gde želite .....pa ako je to na pola onda se ima lep odziv od prsta prema dole , i skoro isti takav odziv prema gore ......praktično fiter uspe da uradi deo posla i savije odziv ...ali ostane jedan deo visokih i to upravo onaj koji se pokušao odstraniti ......ps Na snimku B200 se vidi sve manjkavosti širokopojasnih zvučnika .....da bi išao visoko membrana mora biti lagana ...i onda vibrira na sve strane / od 1500 hz prema gore / ....ako se ukruti onda ne može da ide visiko ..i tako

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ono sto sam ja slusao i jako mi se dopalo to je da se FR ostavi da radi maksimalno koliko moze a da se samo pokriju 'slabe tacke' (uslovno receno) tj dodati supervisokotonac i subwoofer. Ne dirati FR tamo gde radi OK. Naravno, koncenzusa nema, svako je gospodar u sopstvenoj slusaoni.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ono sto sam ja slusao i jako mi se dopalo to je da se FR ostavi da radi maksimalno koliko moze a da se samo pokriju 'slabe tacke' (uslovno receno) tj dodati supervisokotonac i subwoofer. Ne dirati FR tamo gde radi OK. Naravno, koncenzusa nema, svako je gospodar u sopstvenoj slusaoni.

Tako bi otprilike trebalo ako se može ....za taj tip zvuka .Mada ako se već ima i sub i supervisokotonac ...nije daleko od klasične trosistemske kutije
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@ Superfi U stvari ti je Rade i odgovorio, ukratko. FR-u u stvari zbrku pravi ta trubica, koja "odrađuje" visokotonsko područje. Zajedno sa njom je i dosta teže uraditi filter prema visokotoncu onako kako treba. I to je razlog zašto ti je bolje zvučalo "kada se pusti FR max", pa rez visoko, verovatno samo jedan redni kond na visokotoncu. Zato je bolje, ako se koristi i visokotonac, skinuti trubicu i ostaviti bez ičega, ili ako neko misli da je spretan i okretan, namestiti odgovarajući central-plug, a onda uraditi skretnicu kako spada. Rezna frekvencija već prema datim uslovima, kojih ima veći broj. Kada se sve sabere i oduzme, završi se na trosistemcu....o čemu ja pilam po forumima već toliko dugo.... :D Rade je lepo objasnio i to zašto FR zvuči prijatno. Ali, prijatno je jedno, a visokoverna reprodukcija drugo.Ako se nekome subjektivno više sviđa taj "prijatan" zvuk, ja nemam ništa protiv.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mali off, Boki vec kada pominjes visatone... da li si imao prilike da probas njihove 2" dome-ove, DSM 50 FFL i G 50 FFL? Ja sto sam citao po netu, takvu koncepciju treba izbegavati, ali visaton hvali svoje da su high end i imaju solidnu cenu. Nigde na netu nisam uspeo da nadjem merenja nelinearne distorzije za njih

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zašto izbegavati takve koncepcije? Svašta se može naći i pročitati po netu, to valjda već znaš. Npr. od poznatih, ProAc d80r je sjajan zvučnik. 2x8" basovi, 2x2" kalotni srednji i ribbon visoki. Visaton sam slučajno naveo, jer su mi prvi pali na pamet da imaju odgovarajuća merenja na sajtu, koja sam i okačio.Davno sam slušao DSM50FFL sa DSM25FFL i WSP21S basom, ali je to bio neadekvatan projekat samog Visatona koji je neko ovde pravio, tako da je bilo teško za oceniti. Slušao sam u više navrata neke projekte sa njihovim visokotoncima G25FFL i DSM25FFL, i kada je dobro izvedeno, te jedinice dobro zvuče za svoju cenovnu klasu.Ipak, što se mene tiče, firma Visaton mi je malo "čudna". Tu i tamo ima poneku OK jedinicu koja je dobra u svojoj cenovnoj kategoriji, ali mi se gro toga ne sviđa. Ili mi se jedinice uopšteno ne sviđaju, ili su mnoge skupe za ono što nude kao TIW serija basova, gde ima i boljih jedinica za manje pare.Ipak, u te OK jedinice u klasi cene spadaju i kalotni srednji i visoki G, tako da ne bili loši u nekom projektu. Imam i njihove dve sveske projekata, i ako se dobro sećam (da ne kopam sada) tu je jedan projekat sa 2xWSP21S, jedan G25FFL visoki i jedan ili dva (ne sećam se) 2" kalotna G50. To deluje dobro.Uslovno rečeno problem sa G50FFL je što mora relativno visoko da se reže sa donje strane, negde u području 800-1000 Hz, pa onda gore sec na oko 6 Khz. Inače, i planirao sam jednom da pravim zvučnik sa 2x10" basovima sa laganom kartonskom membranom 2x2" kalotnim srednjetoncima (nije Visaton) i odgovarajućim visokotoncem. Basove i srednje znam koje ću, a za visoki ih još uvek ima više u konkurenciji. Naravno, sve bi to klizilo kada se sakupi hrpica zeleniša za izradu. :lol: P.S. Ubi me Beer Fest.150 m je udaljeno, evo mi buče i sada u 2:15h. Buka, rojevi komaraca, morao sam da pozatvaram prozore i odvrnem klimu. Huh!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ono sto sam ja slusao i jako mi se dopalo to je da se FR ostavi da radi maksimalno koliko moze a da se samo pokriju 'slabe tacke' (uslovno receno) tj dodati supervisokotonac i subwoofer. Ne dirati FR tamo gde radi OK. Naravno, koncenzusa nema, svako je gospodar u sopstvenoj slusaoni.

mislim da si i ti, isto kao i ja, imao prilike da cujes jedan perfektno ispeglan - mehanicki, ne elektricno - fullranger sa bas helperom tako precizno ustimanim da nema sanse da bi 99% iskusnih slusalaca provalilo da pored lowthera svira i bas od 15 incha. da vlasniku istog razumljivo puca prsluk da bilo kom skeptiku dokazuje ocigledno - da jedino praksa ima smisla kada se govori o tome sta je moguce a sta ne - sat vremena u njegovoj slusaonici bi oduvalo gomilu predrasuda koje se ovde iznose. ali je ovde izgleda najlakse siljiti teoriju sa kompjuterskog ekrana, umesto da se u ruke uzme alat.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ono sto sam ja slusao i jako mi se dopalo to je da se FR ostavi da radi maksimalno koliko moze a da se samo pokriju 'slabe tacke' (uslovno receno) tj dodati supervisokotonac i subwoofer. Ne dirati FR tamo gde radi OK. Naravno, koncenzusa nema, svako je gospodar u sopstvenoj slusaoni.

Sa takvom pretpostavkom sam i ja krenuo u ovu pricu, ali izgleda da to malo komplikovanije...A opet bolje je cuti i vise misljenja, makar i razlicitih, jer najskuplji su promasaji...
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

mislim da si i ti, isto kao i ja, imao prilike da cujes jedan perfektno ispeglan - mehanicki, ne elektricno - fullranger sa bas helperom tako precizno ustimanim da nema sanse da bi 99% iskusnih slusalaca provalilo da pored lowthera svira i bas od 15 incha.

da vlasniku istog razumljivo puca prsluk da bilo kom skeptiku dokazuje ocigledno - da jedino praksa ima smisla kada se govori o tome sta je moguce a sta ne - sat vremena u njegovoj slusaonici bi oduvalo gomilu predrasuda koje se ovde iznose.

ali je ovde izgleda najlakse siljiti teoriju sa kompjuterskog ekrana, umesto da se u ruke uzme alat.

'el to ovo ???

Postavljena slika

untitled.bmp

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

au lep ovaj puzic gbonjic sa lowtherom :drink:

.

"jedino praksa ima smisla kada se govori o tome sta je moguce a sta ne - sat vremena u njegovoj slusaonici bi oduvalo gomilu predrasuda koje se ovde iznose.

ali je ovde izgleda najlakse siljiti teoriju sa kompjuterskog ekrana, umesto da se u ruke uzme alat."

.

:first:

Nije mi jesno kako romy the cat cuje taj peek ma 7K?

Cak i pod pretpostavkom da jeste video grafik merenja prethodno?

Mada je mozda moguce jer ako se uzme u obzir drugi deo nick name-a :wink2:

Moram da konsultujem Majdu po tom pitanju

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...