U repliciranom postu iznad, kolega ZZZ sto je poslao, ima dosta termina i tehnikalija koje nisu bas na pravom mestu...
"Izlazi iz A/D konverters su I2S ili PCM. Uglabnom I2S."
I2S je transportni sloj, nesto kao autoput(magistrala) kojom idu vozila, jedan tip vozila koji putuju je PCM.
Dakle PCM je sloj iznad I2s, veza izmedju razlicitih komponenti je I2s , ako su veze kratke do 10cm, preko toga mora drugi vid transportnog sloja.
Uvek ce ici PCM ako je PCM baza.
DSD je drugi tip vozila koji putuju tim autoputem, tako da se preko i2s takodje prenosi i DSD signal
Koliko je cinjenica da se ne snima u DSD formatu toliko je cinjenica da se ne snima ni u PCM formatu.
Snima se analogno, pa se ili snima na analognu traku ili ide u A/D konverziju.
izlaz iz A/D konvertora moze biti PCM, ali u dansanje vreme moze biti i DSD, jer na kraju krajeva DSD je samo drugi tim digitalnog uzorkovanja audio signala, isto kao i PCM samo drugaciji format uzorkovanja.
Na ulazu u D/A chip konvertor je I2s magistrala, koji moze da nosi PCM ili DSD signal. postoje D/A konvertori koji prepoznaju koji je tip i rade obe konverzije
Dakle nema prebacivanja iz I2S u DSD uz DSP
DSD nece zamreti kao SACD, jer SACD je format medija na koji se snima DSD zapis, tako da ako je je SACD vec zamro, onda je i DSD vec zamro, a nije.
---
da li je dsd bolje format zapisa ili ne to je upitno i verovatno kao i sve u audio svetu tesko dokazivo.
ono sto jeste dokazano je da je za sam PCM razlika cujno i na blind testovima izmedju 16bitnog zapisa i 24 bitnog zapisa, a izmedju 44.1 khz i 98khz ne bas.
ako pricate sa ljudima koji se bave signal processingom na low level nivou po njima su oba zapisa veoma slicnog kvaliteta(istog), ako je dsd i 24/96 uporedjen
ono sto je cinjenica je da je Sony celu svoju analognu kolekciju prebacio na DSD format i tako je drzi skladistenu.
DSD je jednostavija konverzija to je cinjenica, problem je sto nema dovoljno signal procesora koji mogu da rade post produkciju sa ovim signalom, mada danas postoje konzole koje i ovo rade, ali je broj efekata veoma mali.
tako i postoje danas studija koji snimaju dsd i ceo lanac je dsd format, ali ih je malo i izdanja su nepoznata/nepopularna.
broj sacd diskova je mali upravo iz tog razloga, jer nema smisla prebaciti nesto u PCM i "digitalizovati ga" i onda vratiti na DSD pa pustati na DSD dac-u, jer to moze i svaki DAC d auradi, konverzijom se gubi, ako se ista gubi, a ne kvalitetom uredjaja koji vrsi konverziju.
opet neki tvrde da snimanjem u 32/384 PCM formatu se ne gubi nista i onda ako se prebaci u DSD to je isto kao da se sa analog trake prebacilo na dsd format, uz mogucnost koriscenja efekata u Digitalnoj sferi...
---
dakle
vecina izdanja DSD-a pravih je kada je sa analognih traka prebaceno na SACD, naravno u DSD formatu.
Sada su poceli nesto i izdanja koja su PCM mixovana da prebacuju u DSD .
oni prvi zapisi su veoma kvalitetni jer nekada su muzicari zbog nedostatka efeketa, morali da znaju da sviraju, i da ceo snimak bude i dinamicku i ritmici i sve sto ide uz dobro muziciranje da odrade iz ruke, a to sve moze ako poslusate starije zapise.
to i jeste jedan od razloga zasto ploce zvucie prirodnije, zivotnije,...nije signal prosao kroz digitalne efekte.
ako se takav signal spusti na DSD, koji prati analogni blize nego PCM konvertobvani onda dobijete zvuk sa vise duse. ali je po meni to zato sto je tu manje post produkcije bilo i muzicari umeli da sviraju...
---
pokusao sam da razdvojim sta je format sta prenosni put i kako nastaje, DSD nije nov, nastao je kada i SACD, bussines ce odluciti hoce li opstati ili ne. inace SACD je najzasticeniji format, i zato ga nemate svuda dostupno ripovano, pa otuda nemate ni playera DSD formata dostupnih u sirokoj upotrebi a sa druge strane DAC chipovi imaju podrsko poodavno