Ajd malo da zagadim.
1. Elina Duni - Lume, lume sa ploce Elina Duni Quartet - Lume, Lume (2010)
Klavir i metlicarenje na dobosu. Cesto na nekim sistemima to metlicarenje zvuci kao da hodate po suvom liscu il drndate staniol, a ne metlice.Ako se cuje ko metlice ok. Na cca 2.20 bas i cinele. Odnos, prostor, mera Kontrabas hoce negde da prekrije cinele. Mora da bude jasna razlika rajd i kras cinela, deluje kretenski kako opisujem, ali vrlo tanano i suptilno bubnjar to radi. Cucete uostalom. Sve i da Vam nije jasno sta pisem, ukapiracete kad cujete stvar, a i ploca je cudo.
2. Brian Bromberg - The Saga of Harrison Crabfeathers (S.Kuhn) sa ploce Brian Bromberg - Wood
Ulazni kontrabas ne sme da se vuce po podu, treba da bude precizan, bez brundanja, sa pravim alikvotama, bez "loudnes" zvuka. Cesto zvucna slika bude nekoherentna, klavir treba da je centar. desno, desavalo mi se da kod nekih sistema desna ruka bude desno, leva da zavrsi daleko u levom zvucniku. Izvinjavam se sto ovako pisem, pokusavam sto plasticnije da objasnim sta ja zelim da cujem i na sta obracam paznju.Npr. na Wolandovim starim kutijama, bas se vukao po zemlji, da tako kazem, i on je to primetio. Kad doneo nove ( u novim kabinetima) od SV, ovo je bila maltene prva stvar koju sam hteo da cujem. Ostadoh zalepljen za trosed kako je to naknadno radilo. Taj kontrabas bi trebalo da zvuci ko na Wolandovom sistemu. Ko ga cuo zna o cemu pricam.
3. Abdullah Ibrahim - Mindif i the wedding sa albuma Abdullah Ibrahim - African Suite
Ove dve pesme mi vazne za orkestar (dubina, vertikala, levodesnjarenje...) cuti jasno ce biti