Jump to content

Silikonsko ulje za dampiranje rucice za SME FD200 fluid damper


Kuja

Preporučeni Komentari

Kupio sam pre par dana SME FD200 fluid damper.

Slika je sa neta, originalno silikonsko ulje je odavno potroseno.

Originalno ulje je prvih godina proizvodnje imalo viskoznost od 200.000 cs,

kasnije su to u SME-u smanjili i opciono prodavali neki razblazivac,

danas za aktuelne rucice preporucuju 60.000 cs.

Kakvo/koje tacno silikonsko ulje treba kupiti i gde? :)

Negde sam procitao da su pojedina silikonska ulja hidroskopna i da se vremenom postepeno zgusnjavaju i pretvaraju u gel,

tako da ih treba menjati svakih godinu dana.

Da li je to tacno?

 

 

 

 

Postavljena slika

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 33
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

WTA "troši" u zavisnosti od iteracije/godišta ulja viskoznosti od 1000 do 10.000 cps. Nabavljao sam ulje za svoje projekte kod Micro Hemi, Marjan Marjanović, tel 062 517 292. [email protected] http://www.micro-hemi.ls.rs/rs/kontakt.html (firma se nalazi u Surčinu)

Što se tiče zgušnjavanja, kod ovih (do cca 10k cps) takvih problema nema, za veće gustine ne bih da lupetam. Treba nazvati i pitati. Malo može da bude "nezgodacija", najmanja količina koja se može kupiti je 300gr (ali možda se može izdejstvovati i manja količina kod većih gustina?)

 

FD200 kad ima na ebay-u, treba kupiti: http://www.ebay.de/itm/SME-3009-Silikondampfung-M2-Tonarme-FD200-Damping-Fluid-/281344103229?pt=Plattenspieler&hash=item41816a533d

cena je 9.90€ na "sofort kaufen" ...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Hvala!To je znaci ovaj:http://www.kupujemprodajem.com/Silikonsko-ulje-2663011-oglas.htm?filter_id=108552700 din za 300g nije strasno.Deluje bolje od davanja 10 eur (bez postarine i dazbina) za par ml ovog ulja sa eBay-a,koje u stvari nije ni originalno vec je prepakovano par ml od necega sto je slicno onome sto Marjan prodaje.

 

Napomena važi da "cena zavisi od količine i viskoziteta" - ne znam kolika bi bila razlika između 300gr 1000cPs i 300gr 60.000cPs... Zato sam i rekao da treba nazvati pa se raspitati. Inače, već i 1000 cPs ulje jako teško ide kroz mlaznicu šprice od 50ml tako da sam malo skeptičan vezano za vrednost od 60.000 cPs koja bi se pakovala u dozu od 2ml...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Originalno SME ulje koje se u pocetku isporucivalo uz damper je imalo 200.000 cps!

U uputstvu za FD200 pise da punjenje posudice dampera, zbog gustine ulja, traje i do dva sata.

Nema istiskivanja na silu, vec se tuba postavi iznad i ceka se da ulje polako samo iscuri:

http://www.theanalogdept.com/images/spp6_pics/SME/FD200SME/SME%20FD%20200.pdf

Zvacu za cenu, hvala!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Kuja:kad budes to lepo montirao,nabavio odgovarajuce silikonsko ulje za to uradi slusni test,ponovo bez toga,al nemoj se opterecivati grafikonima iz user manual-a..samo nemoj da bude slucajno da si nakon kupanja deteta,prosuo sa prljavom vodom i dete ..ako ces da pravis od analogije MP3 zvuk,odlicno sredsatvo (kresanje tranzijenata)..mozda se malo ko seca vise toga FD200,Kuzma StogiS je na slicnu semu,samo tamo bez toga ne mere (moze,samo je odvratno gledati kako se rucka "migolji" ko zmija u zavisnosti od zakrivljenosti ploce dok se slusa ploca ),Kuzmisti ce koplja izlomiti koliko silikona treba sipati u kadicu...

 

Za resavanje problema sto mislim da ti je cilj (?),bronzani lezaj (knife edge) je 100x bolja opcija na SME 2

 

just my 2 cents :hot:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Koliko sam razumeo teoriju koja stoji iza njih, bronzani lezaj i fluid damper ne "napadaju" iste probleme.Postoje razna misljenja i iskustva, koja govore i za i protiv i jednog i drugog.Ima ljudi koji tvrde da je bronzani lezaj glupost i da kvari zvuk, kao i onih koji tvrde da ne bi mogli da zive bez FD200.Navodno sve zavisi i od zvucnice koja ce se koristiti.Bronzani lezaj po nekima, tanji bas, vestacki istice visoki opseg i "metalizira" zvuk,sto ce verovatno vrlo odgovarati recimo vlasnicima pojedinih Shure zvunica koje mogu da imaju mutniji, pomalo tup i dosadan zvuk, sa ubijenim visokim tonovima.Takvo je bilo i moje lose iskustvo sa V15 Vxmr. Totalna kapacitativnost je bila jako bizu preporucenih 250pF.Kada ih je neko pitao o prelasku sa metalnih na najlonske lezajeve, u SME-u su rekli: 

Subject :-plastic bearing on 3009 s2 improved armHello,Thank you for your recent email.The plastic knife edge was introduced following extensive tests which found an improved performance to the earlier metal bearing which could in some circumstances become resonant, a feature not experienced in the plastic version.RegardsSME Limited

Neka losa iskustva sa bronzanim lezajem:http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?p=200044@paja959Da li si ti probao FD200 dok si imao 3009S2?Ako jesi, sa kojom zvucnicom, koje ulje i koju si od tri lopatice koristio?Zasto ti se nije svideo?Kao sto postoje zadovoljni vlasnici bronzanih lezajeva, tako postoje i vlasnici koji pevaju ode o FD200:http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=593973Drugi srecni vlasnik sa Vinyl Engine foruma:Suggest you get the FD-200 fluid dampen kit. I have this on my 3009 II Improved arm and won't be without it. I'm using 50,000 weight silicone fluid. Without using it the arm sounds flat & dull sounding. With the correct amount of fluid and the right paddle (3 different paddles for low, medium and high compliance cartridges), arm sounds rich & detailed sounding. Every instrument has it's own space in the soundstage, deeper wider soundstage. SME doesn't make the FD-200 kit anymore. I bought mine on U.K. Ebay (have more SME stuff). My FD-200 kit is complete including the box. Make sure you get one that is complete! It uses a different cueing lever that you must have.Izgleda da dok sami ne probamo, necemo znati sta je stvarno istina a sta nije! :).
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Kuja:ovo je sport gde vazi u svakom dobru ima i nekog zla,u svakom zlu ima i neceg dobrog,vrlo cesto je to samo slucaj 3 koraka napred,2 nazad.Dobar drugar mi je imao FD200 na SME 2 jos pocetkom '80,novodokupljenu za svoju rucku..nakon kratke upotrebe je demontirao,drzeci je u fijoci..Ja sam je imao na 3009/III ne jednom gde je standardna opcija naspram IIIS,nikad je nisam mogao smisliti,drzao sam lopatice i sarafcic za njih odlozeno u pakovanju :)..zvucnice su bile raznorazne,za ono vreme vecina je bila na nekom "glasu":Stanton 881s,Sonus Blue Gold,Ortofon VMS30/2,Ortofon OM30,ADC XLM,Shure VST II,bese tamo i neki jaci model Empire-a,ne mogu se tacno setiti tacne oznakeI...

Problem te rucke je knife edge konstrukcija,pa brlja malo u donjem segmentu,kad si uhvati brljanje u donjem segmentu sa FD200,otkresao si toj rucki taj veseo,vragolast karakter sto poseduje....bude balerina u vojnickim cizmama..

 

:drink:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Glas za FD200 - imao sam damper na SME III i SME IIIS, zvuk sa njim je mnogo bolji. Zvučnice na njima su bile : Denon DL160, BM MC Silver, Nagaoka MP11 Boron, Ortofon 2M Red.

Ulje treba uzeti originalno direktno iz fabrike ili od Transrotora u Nemačkoj, ne treba eksperimentisati sa raznim jeftinijim i neproverenim varijantama. Ulje se sipa i  ne menja više od 5 godina. Cena je oko 25E za 2ml.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja sam FD200, kompletan u kutiji, platio prilicno jeftino u odnosu na cene za koje sada odlazi na eBay-u.

Nece biti velika steta ako mi se ne svidi, lako cu ga ponovo prodati.

Ideja je ne toliko da popravim zvuk,

koliko da za male pare (u odnosu na promenu rucice) pokusam da omogucim koriscenje MC zvucnica nizih komplijansi na 3009S2, 

koja je originalno namenjena za pretezno high compliance MM.

Znaci da primirim vibracije koje kruto vesanje igle salje u rucicu male mase.

FD200 je omogucio koriscenje i MC zvucnica u SME III koja za njih zbog male mase nije bas pogodna, a evo vidim da je i Eci u tome bio uspesan. :good2: 

Koliko sam razumeo, za dobar rezultat je potrebno pogoditi pravu kombinaciju gustine i kolicine ulja sa velicinom lopatice u odnosu na zvucnicu koja se koristi.

Navodno kada se sve slozi kako treba, rucica naglo "propeva". ;)

Videcemo... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Za ovu SME koju imam vec 30 godina sam sentimentalno vezan! :)

Kompletan FD200 sam platio jeftino, kupio ga neplanirano pa poceo da razmisljam mozda i o MC, znaci nista nije o glavu.

Kupim neko ulje, probam, malo se poigram, pa na sta izadje... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Za ovu SME koju imam vec 30 godina sam sentimentalno vezan! :)Kompletan FD200 sam platio jeftino, kupio ga neplanirano pa poceo da razmisljam mozda i o MC, znaci nista nije o glavu.Kupim neko ulje, probam, malo se poigram, pa na sta izadje... :)

 

 

Potrebna ti je veća efektivna masa ruke, a nisam siguran da se to uopšte postiže dampiranjem uljem. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Potrebna ti je veća efektivna masa ruke, a nisam siguran da se to uopšte postiže dampiranjem uljem.

Znam. Ipak, navodno je postignuti efekat slican.Gusto ulje moze (?) da primiri vibracije rucice i smesti rezonantu frekvenciju sistema rucica/zvucnica tamo gde treba.Neki ljudi cak tvrde da su sa FD200 uspesno (?) koristili Denon DL103 sa SME III sto u teoriji deluje kao naucna fantastika. 

sretno :)..

Hvala! :)
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Do izvora dva putica vode? :)

Idealno je koristiti neku tezu rucicu, ali onda sa njom mozda ne mogu da koristim druge MM zvucnice koje imam.

Damper mogu da tvikujem, ukljucim i iskljucim po zelji.

Viscous damping can make arm mass/stylus compliance matching fairly irrelevant.

Not only that, but it can really clarify the sound because it stabilizes the cartridge.

...

I would expect that the mass/compliance resonance, which is supposed to be in the infra-bass range but above warp frequency, would be reduced and thus the effect of its intermodulating with desired frequencies, i.e., those from the record, would be reduced. Bass should be cleaner and firmer and pitch stability should be improved, as a result. I would not expect a night-and-day difference with most cartridges.

What happens is that an undamped resonance, as an example let's say at 8Hz, creates a spurious, undesired motion of the cantilever that combines with the sound engraved into the record groove. Keeping things simple, let's say it's a constant 1000Hz tone that's engraved in the record. If the tonearm/cartridge is continually resonating, undamped, at 8Hz, the 1000Hz that is being played on the record will be continuously varying, up and down from the nominal 1000Hz, eight times per second. The more that resonance is damped, the less the amplitude of that variation there will be.

On cartridges with less-than-normal damping of their moving system (example: Grado) the improvement would be greater than with cartridges having damped cantilever suspensions (most of them). The tendency of a Grado to jump around, the "Grado Dance" would be reduced, too

Naravno, dok se ne proba, sve su ovo potencijalno naklapanja. :)

.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije taj putic, vec drugi. :)

Dampiranjem (navodno) smanjujes i nezeljene a pojacane rezonantne frekvencije nastale usled mismatch-a mase i komplijanse.

Kao sto pise u onim citatima iz mog prethodnog posta, za koje naravno ne znam da li su u potpunosti tacni.

Gugl nas necemu moze nauciti samo donekle i cesto povrsno. :)

Ne kosta me mnogo, pa zasto da ne probam...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Do izvora dva putica vode? :)Idealno je koristiti neku tezu rucicu, ali onda sa njom mozda ne mogu da koristim druge MM zvucnice koje imam.Damper mogu da tvikujem, ukljucim i iskljucim po zelji.Viscous damping can make arm mass/stylus compliance matching fairly irrelevant.Not only that, but it can really clarify the sound because it stabilizes the cartridge....I would expect that the mass/compliance resonance, which is supposed to be in the infra-bass range but above warp frequency, would be reduced and thus the effect of its intermodulating with desired frequencies, i.e., those from the record, would be reduced. Bass should be cleaner and firmer and pitch stability should be improved, as a result. I would not expect a night-and-day difference with most cartridges.What happens is that an undamped resonance, as an example let's say at 8Hz, creates a spurious, undesired motion of the cantilever that combines with the sound engraved into the record groove. Keeping things simple, let's say it's a constant 1000Hz tone that's engraved in the record. If the tonearm/cartridge is continually resonating, undamped, at 8Hz, the 1000Hz that is being played on the record will be continuously varying, up and down from the nominal 1000Hz, eight times per second. The more that resonance is damped, the less the amplitude of that variation there will be.On cartridges with less-than-normal damping of their moving system (example: Grado) the improvement would be greater than with cartridges having damped cantilever suspensions (most of them). The tendency of a Grado to jump around, the "Grado Dance" would be reduced, tooNaravno, dok se ne proba, sve su ovo potencijalno naklapanja. :).

 

1. Svaki sistem ruka - zvučnica ima svoju rezonantnu frekvenciju.

 

2. Pročitaj ponovo objašnjenje dato u ovom citatu na primeru rez fr od 8 Hz.

 

Iz 1 i 2 sledi da niti jedan sistem ruka-zvučnica ne svira tačno niti jednu jedinu frekvenciju.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...