Jump to content

Preporučeni Komentari

Napisano

Motiv za pokretanje ovakve teme je sledeci:

Svi manje-vise znate da cabasse m4 nije bas najsrecniji kod podrucja ispod 80Hz.

Zvucna slika se bitno popravi kada na preampu bas podignem za samo 2dB.

(Btw, ista situacija u istom prostoru je bila i sa kutijom od HSR 140 sa bas drajverom od 12". Pisao sam na forumu o tome ali sada me mrzi da trazim u kojoj temi to bese.)

Dakle, to je prva mogucnost - korekcija ton kontrolama.

Druga mogucnost je da se odradi ozbiljan zahvat na skretnici a verovatno i na kutiji.

Generalno pitanje za diskusiju je - koja vam se verzija od ove dve vise dopada, pod pretpostavkom da su konacni merni rezultati isti?

Meni subjektivno nekako bolje lezi u usima druga.

Doduse, postoje i ovakve koncepcije

http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/550

Pri cemu kube nije sa akcentom na zadnjem slovu nego je to KUBE (KEF Universal Bass Equaliser)

  • Odgovora 9
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Popularni dani

Aktivni članovi u ovoj temi

Napisano

Motiv za pokretanje ovakve teme je sledeci:

Svi manje-vise znate da cabasse m4 nije bas najsrecniji kod podrucja ispod 80Hz.

Zvucna slika se bitno popravi kada na preampu bas podignem za samo 2dB.

(Btw, ista situacija u istom prostoru je bila i sa kutijom od HSR 140 sa bas drajverom od 12". Pisao sam na forumu o tome ali sada me mrzi da trazim u kojoj temi to bese.)

Dakle, to je prva mogucnost - korekcija ton kontrolama.

Druga mogucnost je da se odradi ozbiljan zahvat na skretnici a verovatno i na kutiji.

Generalno pitanje za diskusiju je - koja vam se verzija od ove dve vise dopada, pod pretpostavkom da su konacni merni rezultati isti?

Meni subjektivno nekako bolje lezi u usima druga.

Doduse, postoje i ovakve koncepcije

http://www.stereophi...oudspeakers/550

Pri cemu kube nije sa akcentom na zadnjem slovu nego je to KUBE (KEF Universal Bass Equaliser)

Ukratko .....pojačala , predpojačala CD i ostalo spada u grupu nepromenjivih komponenti jer njihovo funkcionisanje nije vezano ni za aziju ni za afriku ni za mars .....dakle svoje karakteristike ne menjaju u odnosu na prostor gde se nalaze . Sa druge strane kutije su promenjiva kategorija jer u njihovo funcionisanje se ubraja i prostorija .....sprega prostorija sistem zvučnika je i dan danas enigma za sve .....ko bude rešio dobiće nobelovu nagradu za fiziku hemiju medicinu i nezaobilazni mir u svetu ........http://www.classicspeakerpages.net/library/allison/other/technical_articles_by_roy_f/ recimo ovaj baš zna a nije dobio ništa
Napisano

Sa druge strane kutije su promenjiva kategorija jer u njihovo funcionisanje se ubraja i prostorija .....sprega prostorija sistem zvučnika je i dan danas enigma za sve .....ko bude rešio dobiće nobelovu nagradu za fiziku hemiju medicinu i nezaobilazni mir u svetu ........http://www.classicsp...icles_by_roy_f/ recimo ovaj baš zna a nije dobio ništa

Znam to, moji zvucnici stoje tamo gde je bilo mesta a ne gde bih ja zeleo da stoje. Sa druge strane, i raspored namestaja u prostoriji je diktiran debilskim rasporedom radijatora, cevi za grejanje, prikljucka za kablovsku, jednog stuba koji nicim izazvan stoji negde nasred sobe... (Inace, ako niste vec ukapirali, zgradu u kojoj zivim je projektovala - zena). Sve u svemu, blagi uzas.

Kupi si bre dobre zvučnike. 15".

Alo Bing, promasio si temu, oglasi su malo nize...A i vec sam ti rekao da necu te zvucnike. :whistle2:
Napisano

Po mom misljenju nista ne fali da se poravna i tako popravi karakteristika odziva zvucnika i tako ujedno i dobijenog zvuka u odredjenoj specificnoj prostoriji aktivnim evilajzerom , odnosno aktivnom tonskom kontrolom na tome tvom Preampu , i tu se 100% slazem sa Gdin.Douglas Selfom koji kaze :

"Tone-controls cause an audible deterioration even when set to the flat position."

This is usually blamed on "phase-shift". At the time of writing, tone controls on a preamp badly damage its chances of street (or rather sitting-room) credibility, for no good reason. Tone-controls set to 'flat' cannot possibly contribute any extra phase-shift and must be inaudible. My view is that they are absolutely indispensable for correcting room acoustics, loudspeaker shortcomings, or tonal balance of the source material, and that a lot of people are suffering sub-optimal sound as a result of this fashion. It is now commonplace for audio critics to suggest that frequency-response inadequacies should be corrected by changing loudspeakers. This is an extraordinarily expensive way of avoiding tone-controls.

:BeerMugCheers:

Napisano

Po mom misljenju nista ne fali da se poravna i tako popravi karakteristika odziva zvucnika i tako ujedno i dobijenog zvuka u odredjenoj specificnoj prostoriji aktivnim evilajzerom , odnosno aktivnom tonskom kontrolom na tome tvom Preampu , i tu se 100% slazem sa Gdin.Douglas Selfom koji kaze :

"Tone-controls cause an audible deterioration even when set to the flat position."

This is usually blamed on "phase-shift". At the time of writing, tone controls on a preamp badly damage its chances of street (or rather sitting-room) credibility, for no good reason. Tone-controls set to 'flat' cannot possibly contribute any extra phase-shift and must be inaudible. My view is that they are absolutely indispensable for correcting room acoustics, loudspeaker shortcomings, or tonal balance of the source material, and that a lot of people are suffering sub-optimal sound as a result of this fashion. It is now commonplace for audio critics to suggest that frequency-response inadequacies should be corrected by changing loudspeakers. This is an extraordinarily expensive way of avoiding tone-controls.

:BeerMugCheers:

Nekad su se kutije radile sa onim potenciometrima za regulacije , pa je to navodno izbačeno jer nije u modi . Danas najintiligentnije rešenje je ne zato što sam ja tako mislio da rešim probleme pa mi se ovde smejali , nego zato što je tako uradio Focal na svojim najprestižnijim kutijama ...sa buksnama i onim transformatorom su postigli 1400 raznih kombinacija zvuka ......intiligentno jer znaju da nisu svi isti i da nemaju svi iste prostorije i da je nemoguće da se pojačala i kablovi menjaju do besvesti ...

U svakom slučaju neke korekcije su uvek potrebne , meni koji se bavi kutijama je daleko lakše da sve probleme rešavam sa kutijama , neko ko se bavi pojačalima misli da to može rešiti pojačalom .......neko voli da se igra sa kablovima , a neko sa vunenim čarapama koje po potrebi idu na svoje mesto

Napisano

Rade Sve za Dobar Zvuk !!! Moje licno misljenje je da ne treba imati nikakve skrupule i predubedjenja prema bilo kakvim resenjima i eventualnim mogucnostima koja doprinose dobrome zvuku ! , pa tako ni prema Tonskim Kontrolama , bilo da su one Aktivne ili pak Pasivne . Na zalost mnogi ljudi Ne slusaju svoje Usi nego nasedaju raznim Marketinskim trikovima gde da bi dobili prihvatljivo dobar zvuk u svojem ambijentu moraju da plate relativno velike pare ! Na primer ; Licno moje DIY zvucne kutije koliko god da su dobre (ili ne) ipak su Primarno ogranicene prirodnim zvukom pojedinih zvucnika koji u njima rade , odnosno ograniceni su sa njihovim Realnim elektro-mehanickim karakteristikama , jer idealnog pojedinacnog zvucnika jos uvek nema i ne verujem da ce ga skoro i biti !Sekundarno Realno ogranicenje ili nepravilnost jeste odziv zvuka takvih Realnih zvucnih kutija u Realnoj prostoriji gde se reprodukcija Muzike slusa , I Treci faktor u ovoj kombinaciji jeste Realno pojacalo , onosno nacin kako pojacalo kontrolise pojedine zvucnike u zv. kutiji . Licno meni je slusanje muzike bez upotrebe Tonskih Kontrola Nezamislivo ! , jer sa isticanjem pojedinog spektra zvuka ili prigusenjem nekog drugog dela spektra zvuka mogu da postignem zvuk koji u mom Realnom ambijentu mojim usima odgovara ! , odnosno takav Zvuk koji je Realan ali me ne Zamara ! , pogotovu kada recimo Kriticki slusam neku muziku na duze staze . Pozdrav !

Napisano

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/minidsp.html

ova ili neka slična naprava rešava niz problema , velikim delom baš one koji se tiču odnosa sistem zvučnika - prostorija . recimo taj modul i neko eventualno drugo pojačalo koje bi vozilo samo bas .

Postoji i šansa da se to uradi sa nekim drugim korektorima koji najpre snime odziv a onda vrše korekciju ......ali to važi samo u onom delu gde je bio mikrofon .

PS pošto sam ovaj dsp ranije postavio na onom drugom forumu , jednostavnom pretragom sam se podsetio na mnoge likove koji više nisu ovde ......možda su tamo ali nema veze . Možda bi mogli da otvorimo neku temu sa imenima onih koji više ne pišu .

Napisano

Malkice me niste najbolje razumeli - nisam mislio da diskusija ode u pravcu "za ili protiv tonskih kontrola."Realno gledano, svaka skretnica (i kutija!) je pasivna tonska kontrola i to itekakva.Ono sto ja pitam je zasto ta pasivna tonska kontrola bolje i prirodnije zvuci (bar meni) od aktivne?Drugo, zasto su neki zvucnici (cak i kada je u pitanju ista koncepcija, dakle ne mislim o kompresija vs bas refleks i slicno) vrlo malo osetljivi na razmestaj u prostoriji a od nekih dobijete menzis dok im nadjete "žičku."

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...