Jump to content

Ekvilajzeri i filozofiranje o njima


 krvimozak

Preporučeni Komentari

Motiv za pokretanje ovakve teme je sledeci:

Svi manje-vise znate da cabasse m4 nije bas najsrecniji kod podrucja ispod 80Hz.

Zvucna slika se bitno popravi kada na preampu bas podignem za samo 2dB.

(Btw, ista situacija u istom prostoru je bila i sa kutijom od HSR 140 sa bas drajverom od 12". Pisao sam na forumu o tome ali sada me mrzi da trazim u kojoj temi to bese.)

Dakle, to je prva mogucnost - korekcija ton kontrolama.

Druga mogucnost je da se odradi ozbiljan zahvat na skretnici a verovatno i na kutiji.

Generalno pitanje za diskusiju je - koja vam se verzija od ove dve vise dopada, pod pretpostavkom da su konacni merni rezultati isti?

Meni subjektivno nekako bolje lezi u usima druga.

Doduse, postoje i ovakve koncepcije

http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/550

Pri cemu kube nije sa akcentom na zadnjem slovu nego je to KUBE (KEF Universal Bass Equaliser)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 9
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Popularni dani

Aktivni članovi u ovoj temi

Motiv za pokretanje ovakve teme je sledeci:

Svi manje-vise znate da cabasse m4 nije bas najsrecniji kod podrucja ispod 80Hz.

Zvucna slika se bitno popravi kada na preampu bas podignem za samo 2dB.

(Btw, ista situacija u istom prostoru je bila i sa kutijom od HSR 140 sa bas drajverom od 12". Pisao sam na forumu o tome ali sada me mrzi da trazim u kojoj temi to bese.)

Dakle, to je prva mogucnost - korekcija ton kontrolama.

Druga mogucnost je da se odradi ozbiljan zahvat na skretnici a verovatno i na kutiji.

Generalno pitanje za diskusiju je - koja vam se verzija od ove dve vise dopada, pod pretpostavkom da su konacni merni rezultati isti?

Meni subjektivno nekako bolje lezi u usima druga.

Doduse, postoje i ovakve koncepcije

http://www.stereophi...oudspeakers/550

Pri cemu kube nije sa akcentom na zadnjem slovu nego je to KUBE (KEF Universal Bass Equaliser)

Ukratko .....pojačala , predpojačala CD i ostalo spada u grupu nepromenjivih komponenti jer njihovo funkcionisanje nije vezano ni za aziju ni za afriku ni za mars .....dakle svoje karakteristike ne menjaju u odnosu na prostor gde se nalaze . Sa druge strane kutije su promenjiva kategorija jer u njihovo funcionisanje se ubraja i prostorija .....sprega prostorija sistem zvučnika je i dan danas enigma za sve .....ko bude rešio dobiće nobelovu nagradu za fiziku hemiju medicinu i nezaobilazni mir u svetu ........http://www.classicspeakerpages.net/library/allison/other/technical_articles_by_roy_f/ recimo ovaj baš zna a nije dobio ništa
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sa druge strane kutije su promenjiva kategorija jer u njihovo funcionisanje se ubraja i prostorija .....sprega prostorija sistem zvučnika je i dan danas enigma za sve .....ko bude rešio dobiće nobelovu nagradu za fiziku hemiju medicinu i nezaobilazni mir u svetu ........http://www.classicsp...icles_by_roy_f/ recimo ovaj baš zna a nije dobio ništa

Znam to, moji zvucnici stoje tamo gde je bilo mesta a ne gde bih ja zeleo da stoje. Sa druge strane, i raspored namestaja u prostoriji je diktiran debilskim rasporedom radijatora, cevi za grejanje, prikljucka za kablovsku, jednog stuba koji nicim izazvan stoji negde nasred sobe... (Inace, ako niste vec ukapirali, zgradu u kojoj zivim je projektovala - zena). Sve u svemu, blagi uzas.

Kupi si bre dobre zvučnike. 15".

Alo Bing, promasio si temu, oglasi su malo nize...A i vec sam ti rekao da necu te zvucnike. :whistle2:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Po mom misljenju nista ne fali da se poravna i tako popravi karakteristika odziva zvucnika i tako ujedno i dobijenog zvuka u odredjenoj specificnoj prostoriji aktivnim evilajzerom , odnosno aktivnom tonskom kontrolom na tome tvom Preampu , i tu se 100% slazem sa Gdin.Douglas Selfom koji kaze :

"Tone-controls cause an audible deterioration even when set to the flat position."

This is usually blamed on "phase-shift". At the time of writing, tone controls on a preamp badly damage its chances of street (or rather sitting-room) credibility, for no good reason. Tone-controls set to 'flat' cannot possibly contribute any extra phase-shift and must be inaudible. My view is that they are absolutely indispensable for correcting room acoustics, loudspeaker shortcomings, or tonal balance of the source material, and that a lot of people are suffering sub-optimal sound as a result of this fashion. It is now commonplace for audio critics to suggest that frequency-response inadequacies should be corrected by changing loudspeakers. This is an extraordinarily expensive way of avoiding tone-controls.

:BeerMugCheers:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Po mom misljenju nista ne fali da se poravna i tako popravi karakteristika odziva zvucnika i tako ujedno i dobijenog zvuka u odredjenoj specificnoj prostoriji aktivnim evilajzerom , odnosno aktivnom tonskom kontrolom na tome tvom Preampu , i tu se 100% slazem sa Gdin.Douglas Selfom koji kaze :

"Tone-controls cause an audible deterioration even when set to the flat position."

This is usually blamed on "phase-shift". At the time of writing, tone controls on a preamp badly damage its chances of street (or rather sitting-room) credibility, for no good reason. Tone-controls set to 'flat' cannot possibly contribute any extra phase-shift and must be inaudible. My view is that they are absolutely indispensable for correcting room acoustics, loudspeaker shortcomings, or tonal balance of the source material, and that a lot of people are suffering sub-optimal sound as a result of this fashion. It is now commonplace for audio critics to suggest that frequency-response inadequacies should be corrected by changing loudspeakers. This is an extraordinarily expensive way of avoiding tone-controls.

:BeerMugCheers:

Nekad su se kutije radile sa onim potenciometrima za regulacije , pa je to navodno izbačeno jer nije u modi . Danas najintiligentnije rešenje je ne zato što sam ja tako mislio da rešim probleme pa mi se ovde smejali , nego zato što je tako uradio Focal na svojim najprestižnijim kutijama ...sa buksnama i onim transformatorom su postigli 1400 raznih kombinacija zvuka ......intiligentno jer znaju da nisu svi isti i da nemaju svi iste prostorije i da je nemoguće da se pojačala i kablovi menjaju do besvesti ...

U svakom slučaju neke korekcije su uvek potrebne , meni koji se bavi kutijama je daleko lakše da sve probleme rešavam sa kutijama , neko ko se bavi pojačalima misli da to može rešiti pojačalom .......neko voli da se igra sa kablovima , a neko sa vunenim čarapama koje po potrebi idu na svoje mesto

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Rade Sve za Dobar Zvuk !!! Moje licno misljenje je da ne treba imati nikakve skrupule i predubedjenja prema bilo kakvim resenjima i eventualnim mogucnostima koja doprinose dobrome zvuku ! , pa tako ni prema Tonskim Kontrolama , bilo da su one Aktivne ili pak Pasivne . Na zalost mnogi ljudi Ne slusaju svoje Usi nego nasedaju raznim Marketinskim trikovima gde da bi dobili prihvatljivo dobar zvuk u svojem ambijentu moraju da plate relativno velike pare ! Na primer ; Licno moje DIY zvucne kutije koliko god da su dobre (ili ne) ipak su Primarno ogranicene prirodnim zvukom pojedinih zvucnika koji u njima rade , odnosno ograniceni su sa njihovim Realnim elektro-mehanickim karakteristikama , jer idealnog pojedinacnog zvucnika jos uvek nema i ne verujem da ce ga skoro i biti !Sekundarno Realno ogranicenje ili nepravilnost jeste odziv zvuka takvih Realnih zvucnih kutija u Realnoj prostoriji gde se reprodukcija Muzike slusa , I Treci faktor u ovoj kombinaciji jeste Realno pojacalo , onosno nacin kako pojacalo kontrolise pojedine zvucnike u zv. kutiji . Licno meni je slusanje muzike bez upotrebe Tonskih Kontrola Nezamislivo ! , jer sa isticanjem pojedinog spektra zvuka ili prigusenjem nekog drugog dela spektra zvuka mogu da postignem zvuk koji u mom Realnom ambijentu mojim usima odgovara ! , odnosno takav Zvuk koji je Realan ali me ne Zamara ! , pogotovu kada recimo Kriticki slusam neku muziku na duze staze . Pozdrav !

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/minidsp.html

ova ili neka slična naprava rešava niz problema , velikim delom baš one koji se tiču odnosa sistem zvučnika - prostorija . recimo taj modul i neko eventualno drugo pojačalo koje bi vozilo samo bas .

Postoji i šansa da se to uradi sa nekim drugim korektorima koji najpre snime odziv a onda vrše korekciju ......ali to važi samo u onom delu gde je bio mikrofon .

PS pošto sam ovaj dsp ranije postavio na onom drugom forumu , jednostavnom pretragom sam se podsetio na mnoge likove koji više nisu ovde ......možda su tamo ali nema veze . Možda bi mogli da otvorimo neku temu sa imenima onih koji više ne pišu .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Malkice me niste najbolje razumeli - nisam mislio da diskusija ode u pravcu "za ili protiv tonskih kontrola."Realno gledano, svaka skretnica (i kutija!) je pasivna tonska kontrola i to itekakva.Ono sto ja pitam je zasto ta pasivna tonska kontrola bolje i prirodnije zvuci (bar meni) od aktivne?Drugo, zasto su neki zvucnici (cak i kada je u pitanju ista koncepcija, dakle ne mislim o kompresija vs bas refleks i slicno) vrlo malo osetljivi na razmestaj u prostoriji a od nekih dobijete menzis dok im nadjete "žičku."

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...