Jump to content

Restauracija i upgrade vintage kenwood-a KA-9150


Preporučeni Komentari

Prošlo je čitavih 2 meseca od kada sam nabavio matorog lepotana. Pošto je pojačalo staro preko 30 i kusur godina, svestan sam da bi prave rezultate i pravi zvuk dobio tek nakon restauracije. Na netu ima dosta primera kako se to može uraditi, medjutim ja bih da kroz čitav postupak idem korak po korak (jer sam popriličan laik) u nadi da ću na forumu dobiti prave savete.

Restauracija, tj proces zamene kondenzatora i čišćenja konektora solidno je opisana na ovom sajtu.

http://www.cdkands.c...02/ka91001.html

Međutim, u čitavom postupku nedostaje malo više informacija o pojedinim detaljima, npr. gde koji kondenzator upotrebiti i zašto.

Za one koji su registrovani na AK forumu, evo linka za finu restauraciju sa nekoliko upgradeo-va, uglavnom vezanih za skraćenje puta signala.

http://www.audiokarm...ad.php?t=361443

Pošto mi se ovo pojačalo estetski veoma sviđa, a zvučno i u ovakvom original stanju pruža dovoljno zadovoljstva pri slušanju, želeo bih da ga osvežim sa novim kondenzatorima i da ga, ukoliko je to moguće, unapredim zvučno skraćenjem puta signala ili nekim drugim zahvatima.

Evo ga link za service manual:

http://www.2shared.c...150_Servic.html

Već sam pazario WBT zvučničke terminale pošto su fabrički više nego očajni. Nadam se da ću uspeti da nabavim i kvalitetnu RCA terminaciju jerbo je i tu fabrika malko uštedela.

Glavni kondovi za filtraciju će biti nichicon KG gold jer jedino oni dimenzijski odgovaraju fabričkim elnama. Ožićenje unutra bih radio sa mogami kabelom.

Za one koje mrzi da downloaduju manual, okačio sam u prilogu blok dijagram pojačala.

Selektor ulaza bih zaobišao jer u suštini imam samo jedan izvor. Preskočio bih komplet tonsku i EQ sekciju i direkt sa RCA terminala doveo signal na flat amp, a odatle na power amp.

Na izlazu bih opet da preskočim relej...

Koliko je to sve u suštini ostvarivo i na šta bih trebao da obratim pažnju? Da li u samoj topologiji ima mesta nekom tweak-u s obzirom da su izlazi uradjeni kao "power pack" ?

Unapred zahvalan !!!

:respect:

post-14-0-98348300-1335733748_thumb.jpg

Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
  • Odgovora 52
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Pošto mi se ovo pojačalo estetski veoma sviđa, a zvučno i u ovakvom original stanju pruža dovoljno zadovoljstva pri slušanju, želeo bih da ga osvežim sa novim kondenzatorima i da ga, ukoliko je to moguće, unapredim zvučno skraćenjem puta signala ili nekim drugim zahvatima.

И још нешто, имао сам и ја такву идеју, па сам набавио тестер исправности кондензатора и мерач капацитета. СВИ кондови су били исправни и са капацитетом по спецификацији. Додуше, појачало је млађе пар година. Тешко се налазе тако квалитетни кондензатори данас...
Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Danas sam tackle-ovao apm, zabio sam mu sikiru i načeo ga :).Promenio sam 4 konda u pločici napajanja jerbo sam te vrednosti imao. Pošto svakako planiram da pojačalo postepeno radim u narednih par nedelja(jer će mi toliko vremena trebati da nakupim sve delove), nakon svake promene ću slušati ima li neke razlike u zvuku. Doduše, amp će biti manje-više raskupusan, ali svakako funkcionalan.

post-14-0-61753700-1335816792_thumb.jpg

Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Lepo,lepoPredlažem i sledeće: promeni ožičenje gde god možeš, bajpasuj sve zener diode (ako postoje, nisam gledao šemu ) sa bar 22u, povećaj vrednosti rasprežnih kondenzatora,ako između drajverskog i izlaznog stepena ima otpornik promeni ga sa prigušnicom.Očekujem dalji razvoj događaja :good2:

Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
  • 3 nedelje kasnije...

Aj pošto niko ništa ne priča, da priupitam još nešto...Pošto hoću da maksimalno skratim put signalu, nema smisla da menjam sve kondenzatore. Da li ima neko ko bi mogao da mi pomogne kako da to uradim, tj. da mi pokaže kuda da vučem signal ?Poručio sam velike kondove tako da čim oni stignu skidam diodnu ploču i menjam tu šta treba. Echowars sa AK foruma je rekao da bi trebalo pomenjati sve poluprovodnike na toj ploči dok je već skinuta. Ima li smisla ovo raditi?

Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

A ovaj lik sto je radio restauraciju sa prvog linka u prvom postu...on je sekao vodove od ploce sa diodama prema izlaznim modulima da bi ih zaštitio navodno od zaostalog napona u kondovima prilikom menjanja istih. Ima li ovo smisla raditi ili je dovoljno nekim otpornikom isprazniti kondenzatore i normalno ih izvaditi bez neke bojazni da će izlazni moduli crći?

Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

A ovaj lik sto je radio restauraciju sa prvog linka u prvom postu...on je sekao vodove od ploce sa diodama prema izlaznim modulima da bi ih zaštitio navodno od zaostalog napona u kondovima prilikom menjanja istih. Ima li ovo smisla raditi ili je dovoljno nekim otpornikom isprazniti kondenzatore i normalno ih izvaditi bez neke bojazni da će izlazni moduli crći?

Kako god hoćeš, ali ja na tvom mestu ne bih skraćivao bilo šta. Šta ti radiš, restauriraš i nanovo projektuješ?Kada god se nađem na tvom mestu, nije baš često ali bude tu i tamo, jedino što menjam iako nema potrebe za tim u apsolutnom smislu je par kritičnih otpornika. To su oni na ulazima i na ulazno stepenu nekog bloka, i naravno u povratnoj sprezi - tu stavim odgovarajuće metaloslojne otpornike. Naravno, plus kondenzatori, kod kojih gledam da ako mogu stavim za broj ili čak dva veće kapacitete, ukoliko ima dovoljno mesta i ukoliko izračunam da grecovi to mogu da istrpe. Dakle, umesto recimo 10.000 uF staviš 12.000 ili 15.000 uF, itd.Najveću degradaciju zvuka ćeš uvek imati u mehanici, tj. preklopnicima i potenciometrima. Tu baci akcenat, njih polako i strpljivo valja otvoriti, dobro očistiti i pažljivo sklopiti. Par drugara je čak nosilo delove na pozlatu, kada je to moguće.Oko ožičenja, tu svako ima svoj izbor, a moj izbor je da signalne putanja bude u čistom srebru. Žice kupujem kod Željka Kanibala već godinama, i vrlo sam zadovoljan sa njima, jedini problem je što se prodaju u samo jednoj boji košuljice, pa tu valja biti jako pažljiv oko spajanja.Što se tiče saveta da menjaš poluprovodnike, mani se toga. Njih menjaš samo ako skroz crknu, pa moraš. U suprotnom, ne diraj ih.
Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Pih...ja sam onda downgrade-ovao amp sa ovim 10000uF kondovima, pošto su originalni 12000uF :(. Nisam uspeo da pronađem kondenzatore sa ovih vrednosti, a da mi se cenovno uklapaju u budžet. Znam da sam se zatrčao sa WBT konektorima i da bi verovatno bolje bilo da sam za te pare stavio kondenzatore većih vrednosti, ali šta je tu je. Taj echowars je restaurirao dosta sličnih kenwooda i kaže da 10000uF sasvim dobro obavlja posao, a za 15000uF bi trebalo promeniti grec.Imam jedan problem sa pojačalom, a tiče se DC-a na izlazu. Na jednom kanalu imam oko 90mV DC offseta. Ovo se javi nakon dan-dva pošto sam trimerom podesio ofset na tom kanalu na nekih +-10mV. Kada sam dobio pojačalo, DC je na tom kanalu je bio oko 410mV. Promenio sam fabričke trimere za 500R Bourn-s, međutim problem je ostao, sa tim što se sada daleko podesi vrednost DC-a.Drugi kanal se vrti oko 25mV.I oko ovoga sam pitao na AK forumu i dobio sam sledeći odgovor od E-W:"Possibilities:1. Leaking power supply caps not supplying a steady voltage.2. Old caps on the amp board, or a bad zener diode (De2).3. De4 & De6 not holding a steady Vf. Or Qe10 is weak.4. Qe2 & Qe4 badly mismatched.5. Qe6, Qe8, and/or Qe12 are heat damaged and causing fluctuations, or have bad solder joints (these last three TO-92L transistors should be replaced with a good TO-126 style transistor to avoid problems...I use the KSA1381 and the KSC3503).Most likely is #2, #4, and #5.

Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Pih...ja sam onda downgrade-ovao amp sa ovim 10000uF kondovima, pošto su originalni 12000uF :(. Nisam uspeo da pronađem kondenzatore sa ovih vrednosti, a da mi se cenovno uklapaju u budžet. Znam da sam se zatrčao sa WBT konektorima i da bi verovatno bolje bilo da sam za te pare stavio kondenzatore većih vrednosti, ali šta je tu je. Taj echowars je restaurirao dosta sličnih kenwooda i kaže da 10000uF sasvim dobro obavlja posao, a za 15000uF bi trebalo promeniti grec.Imam jedan problem sa pojačalom, a tiče se DC-a na izlazu. Na jednom kanalu imam oko 90mV DC offseta. Ovo se javi nakon dan-dva pošto sam trimerom podesio ofset na tom kanalu na nekih +-10mV. Kada sam dobio pojačalo, DC je na tom kanalu je bio oko 410mV. Promenio sam fabričke trimere za 500R Bourn-s, međutim problem je ostao, sa tim što se sada daleko podesi vrednost DC-a.Drugi kanal se vrti oko 25mV.I oko ovoga sam pitao na AK forumu i dobio sam sledeći odgovor od E-W:"Possibilities:1. Leaking power supply caps not supplying a steady voltage.2. Old caps on the amp board, or a bad zener diode (De2).3. De4 & De6 not holding a steady Vf. Or Qe10 is weak.4. Qe2 & Qe4 badly mismatched.5. Qe6, Qe8, and/or Qe12 are heat damaged and causing fluctuations, or have bad solder joints (these last three TO-92L transistors should be replaced with a good TO-126 style transistor to avoid problems...I use the KSA1381 and the KSC3503).Most likely is #2, #4, and #5.

Po meni, napravio si klasičnu, najčešću grešku koji mnogi naprave, a to je da pre nego što si krenuo u posao, nisi seo i proračunao koliko ti treba sve u svemu. Tako da sada imaš mali apsurd, imaš odlične konektore i manje od potrebnih elektrolite, koji daleko više utiču na zvuk od tih konektora, iako i njih u principu treba zameniti.Međutim, to smanjenje sa 12 na 10.000 uF uopšte ne mora da bude tragično, čak ni loše - jedino što će sada sve još više zavisiti od kvaliteta samih elektrolita. Ukoliko su oni jako dobri, ne verujem da ćeš osetiti razliku u kapacitetu, nije to bog zna kakva razlika. Ispostavi li se da su novi elektroliti boljeg kvaliteta od starih, možeš samo da dobiješ, nikako da izgubiš.Ne bih komentarisao da ti sa 12 na 15.000 uF treba zamena grecova, mada jeste moguće da su već sada dogurani do maksimuma, iako moje iskustvo pokazuje da fabrike jednostavno tako ne rade, bar ne na prestižnijim modelima. Primera radi, ja sam u moje Marantz-e trpao 22.000 uF umesto 15.000 uF i nikom ništa, pošto je grec u samom početku bio oho-ho opušten, pa je prostora i mogućnosti bilo samo tako. Naravno, nije uvek i svuda tako.Oko DC ofseta - nemoj ni da razmišljaš o tome dok ne zameniš SVE elektrolite. Tek onda, kada se taj element eliminiše, možeš da se vratiš problemu, pod uslovom da ga još uvek imaš. Sve navedeno jesu stvarne mogućnosti, ali idi redom, nemoj sve odjednom po širokom frontu, nije pametno. Prvo završi sa elektrolitima, onda proveri kako stoji stvar, pa polako. Po mome iskustvu, najčešći razlog je loša uparenost ulaznog diferencijalnog para, ali ima i drugih mogućnosti, od kojih je većina navedena.Samo nemoj da se prospeš po širini fronta, to je glupo jer sve je to zajedno povezano u zatvoren sistem, nemaš izbora nego redom, jedno po jedno.
Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

DVV, puno hvala na odgovoru i savetima!

Mislim da su kondenzatori koje sam poručio dovoljno kvalitetni. Radi se dakle o Vishay BC koji mi se dimenzijama savršeno uklapaju umesto originalnih Elni for audio http://at.farnell.co...-63v/dp/1166590 .

Što se tiče preklopnika i njihovog čišćenja, tu su mislim i najveće degradacije u zvuku i baš zbog toga bih ih izbegao izolovanjem, tj preskakanjem. Najgori su filteri subsonic i high pass filteri. Za njihovo čišćenje sam hteo da poručim deoxit, ali mi je bio previše skip. U principu, te tonske kontrole nikad nisam ni koristio, a ako jednog dana rešim da i njih imam, lako je odlemiti 2 žice i vratiti u originalno stanje. Ne znam da li je to u praksi ostvarivo tj. da li mogu samo a prespojim ili moram dodati još nešto:

post-14-0-86770700-1337502087_thumb.jpg

Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

DVV, puno hvala na odgovoru i savetima!Mislim da su kondenzatori koje sam poručio dovoljno kvalitetni. Radi se dakle o Vishay BC koji mi se dimenzijama savršeno uklapaju umesto originalnih Elni for audio http://at.farnell.co...-63v/dp/1166590 .Što se tiče preklopnika i njihovog čišćenja, tu su mislim i najveće degradacije u zvuku i baš zbog toga bih ih izbegao izolovanjem, tj preskakanjem. Najgori su filteri subsonic i high pass filteri. Za njihovo čišćenje sam hteo da poručim deoxit, ali mi je bio previše skip. U principu, te tonske kontrole nikad nisam ni koristio, a ako jednog dana rešim da i njih imam, lako je odlemiti 2 žice i vratiti u originalno stanje. Ne znam da li je to u praksi ostvarivo tj. da li mogu samo a prespojim ili moram dodati još nešto:

Razumem šta mi kažeš, ali moram reći da ja imam sasvim drugačiji pristup celom poslu. Odmah da kažem, iako imam više komada vintage opreme, nemam ih ne znam koliko, što će reći da pažljivo biram šta ću da lagerujem.Kada krenem neki da radim, prvo sednem i popišem šta mi sve od elemenata treba, taj spisak će mi ionako posle trebati da ih naručim, jer na domaćem tržištu uglavnom nema onoga što ja hoću. To naravno ima svoju cena, ali ona obično nije zastrašujuća, sem u slučaju recimo reVox-a, u koje su ha mislim lopatama ubacivali delove, pa je prost popis tih delova zastrašujući zbog broja, a ne zbog cene.Onda poručim delove, najčešće kod Mikro Princa, ali i kod drugih po potrebi. Tek kada ih imam sve ispred sebe, tek onda krećem da radim; naprosto nemam ni vremena ni volje da taj posao cepkam na mnogo manjih zahvata.Po mome iskustvu, upravo su mehanički delovi preko kojih se vuče signal glavni problem. Najveći deo njih je ionako po mojim kriterijumima sumnjivog kvaliteta i bio od samog početka, a posle 40 godina, garantujem da su oni jak problem. Možeš ti da ne koristiš filtere, ali se tvoj signal svejedno vuče preko tih selektora, hteo ti to ili ne. I to jeste do zla boga pipav posao, ponekada i krvav ako je i proizviđač štedeo pa ugradio neki baš traljav deo, ali je on deo niza koji se mora ispoštovati od početka do kraja, bez izuzetaka, ako želimo da pošteno odradimo posao.Pomalo me to potseća na ono - dobro, neću da stavim sve četiri zimske gume, već samo dve pogonske napred. A što će na snegu i ledu da mi igra zadnji deo, to nikom ništa. Malo valcera ne smeta.Ne znam, ti uradi kako misliš da treba, ali ja mislim da ćeš pogrešiti ako posao isparcelišeš po sistemu ovo mi treba, a ono mi ne treba. Jedonstavno, ne ide to tako.Oko BC kondenzatora - nemoj da brineš, lepo će to raditi, budi siguran. To su dobri kondenzatori.
Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

chakija,Ako pogledaš poslednju šemu koju si zakačio videćeš da opcija za bajpasovanje ton kontrola već postoji,tako da nema problema oko toga.Naravno bolje je raskačiti postojećeožičenje do istih i povezati kako si nacrtao. Pazi samo da pot za pojačanje bude na ulazupretpojačala,a ne na ulazu ton kontrola kako je u originalu. Kao što dvv reče: jedno po jedno :wink2:Srećno sa radom.

Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu

×
×
  • Kreiraj novo...