Jump to content

DC Block


Zen Mod

Preporučeni Komentari

Jedno neupućeno, ali možda i ćorava koka nabode koje zrno...Je li termistor spojen na kakav relej koji odgođeno preusmjerava struju oko termistora. Je li možda taj relej ostao u drugom položaju, pa je kod uzastopnog uključivanja full struja potekla kroz amp?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kako ono bese? Kada je NTC zaduzen za soft start, pojacalo ne sme da se uzastopno ukljucuje i iskljucuje jer mora da se saceka par minuta da se NTC ohladi da bi radio. U suprotnom, odose grecovi u napajanju. Jesam li u pravu?

- NTC ima vecu unutrasnju otpornost kad je hladan i na taj nacin smanjuje struju u primaru dok se ne napune ispravljacki kondenzatori. Sa protokom struje on se zagreva i unutrasnja otpornost mu se smanjuje pa prestaje da bude strujni limiter. Naravno, poseduje izvesnu termalnu inerciju.- Grecovi stradaju samo ako su elektricno pod-dimenzionisani sto je jako retko jer i najblesavije ispravljacke diode mogu da podnesu visestruko vecu struju od nominalne (u trajanju od 1-2 poluperiode, koliko i traje ceo zbun izmedju mreze, torusa i filterskih kondenzatora). Ako NTC ne izvrsi svoju funkciju (ogranicenje struje primara u momentu ukljucenja) najcesce ce da iskoci osigurac na tabli ili osigurac u amp-u (koji bude brzi). Ako je na tabli umesto osiguraca licna ili ekser, a u amp-u nema osiguraca - onda ce kondovi (a nekad i trafo) malo krace da zive.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kako ono bese? Kada je NTC zaduzen za soft start, pojacalo ne sme da se uzastopno ukljucuje i iskljucuje jer mora da se saceka par minuta da se NTC ohladi da bi radio. U suprotnom, odose grecovi u napajanju. Jesam li u pravu?

NTC je u primaru ; najgore sto moze da se desi je da zvekne osigurac primara , jer ugrejan NTC ( kako mu i ime kaze) ima mali otpor

Jedno neupućeno, ali možda i ćorava koka nabode koje zrno...Je li termistor spojen na kakav relej koji odgođeno preusmjerava struju oko termistora. Je li možda taj relej ostao u drugom položaju, pa je kod uzastopnog uključivanja full struja potekla kroz amp?

koliko znam - kamenko nije ugradjivao nikakve zaobilazne releje ( paz' prevoda za bypass :blush: ) ...... ali i nema potrebe za tolikim overkill-om - elegancija upotrebe NTC-a je bas u tome - da ne stavljas nista drugo ....... a verovatnoca da struja dzadzne blackout ....... zavisi od mesta do mesta ....
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

NTC je u primaru ; najgore sto moze da se desi je da zvekne osigurac primara , jer ugrejan NTC ( kako mu i ime kaze) ima mali otporkoliko znam - kamenko nije ugradjivao nikakve zaobilazne releje ( paz' prevoda za bypass :blush: ) ...... ali i nema potrebe za tolikim overkill-om - elegancija upotrebe NTC-a je bas u tome - da ne stavljas nista drugo ....... a verovatnoca da struja dzadzne blackout ....... zavisi od mesta do mesta ....

Znači, koka je na dijeti do daljnjeg! :hyper:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jedno neupućeno, ali možda i ćorava koka nabode koje zrno...Je li termistor spojen na kakav relej koji odgođeno preusmjerava struju oko termistora. Je li možda taj relej ostao u drugom položaju, pa je kod uzastopnog uključivanja full struja potekla kroz amp?

U F5 koji je u pitanju nema niti jednog elektromehaničkog preklopnika tipa relea. Samo mrežni prekidač, 2xON/OFF...

- Grecovi stradaju samo ako su elektricno pod-dimenzionisani sto je jako retko jer i najblesavije ispravljacke diode mogu da podnesu visestruko vecu struju od nominalne (u trajanju od 1-2 poluperiode, koliko i traje ceo zbun izmedju mreze, torusa i filterskih kondenzatora).

U F5 su grecovi (4 komada) 25A/400V ... ili beše 35A/400V? :blush: Ubi me... 25A najmanje.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

razmisljao sam sta se moglo desiti u sistemu , pa da nesto rikne ;

elem - nismo dobili povratne informacije sta je crklo - to jest da li je lociran kvar ?

ono sto mislim da se moglo desiti je da zvekne primar pri ukljucenju - dakle u momentu punjenja kondova u DC bloku ;

to se moglo desiti samo pod dva uslova -

1. prevelik osigurac u primaru trafoa

2.premalena vrednost NTC-a u kolu primara

resenje - za ubuduce - na izlazu DC bloka staviti 100nF (deklarisan za mrezu od 220V !) izmedju faze i nule , te tako obezbediti path za polagano punjenje kondova . naravno - racuna se na ukljucenje u mrezu sa svim mreznim prekidacima uredjaja na off , ili solo ukljucenje DC blokera , pa tek onda ustekavanje uredjaja posle nekog kraceg vremena ;

da ponovim vec napisano m sto u threadu sto putem nekoliko PP - DC bloker praviti ukoliko se javlja sporadican buzz u toroidnim trafoima ...... vrlo verovatno vezan za obliznju radionicu/vabriku/zamrzivac/fen itd .

ukoliko se ne javlja buzz - moguce je da DC u mrezi postoji , ali u manjoj meri ; da li cete experimentisati , praviti DC blok te slusati ima li razlike sa njim ili ne ...... zavisi samo od vas . u slucaju da DC-ja nema u mrezi - DC bloker ne sluzi nicemu i moze samo da smeta .

EI odvojni trafo je najbolji DC bloker ..... jos ako se uradi po industrijskim/laboratorijskim principima , onda predstavlja osnovu za best AC filter koji se moze napraviti .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako je trafo "cvrčao k'o voda na ringli" to znači da je kroz njega išla opako velika struja. Vjerojatno neki kratki spoj neposredno iza trafa, ili je otišao sekundar u kratki spoj.Dakle, vrijedi i za sve ostale neiskusne, ako trafo prilikom uključenja počne cvrčati gasi odmah, a ako možeš i brže od odmah.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nekako mi je promakla ova diskusija oko mojih pojačala.Kod mene na razvodnoj tabli nema eksera i sličnih pomagala. Svi su osigurači predviđene jačine. Tu lekciju, nikada, nisam učio na svojoj koži. Jeste, gledali su me kao 7. svetsko čudo, kada sam, svuda gde sam boravio, to prvo proveravao i religiozno stavljao sve nove osigurače...DC-block je radio (Hiraga je bila uključena preko njega) dva dana nakon nemilog događaja, dok nisam dobio argumentovan savet da ga stavim ad acta. Hiraga ima EI trafo. Zuji i greje se, ne preterano ni jedno ni drugo. Stegao sam 4 matice na šrafovima koji prolaze kroz limove.Moj sud, o tome šta se desilo, jeste da su, pošto su bili uključeni, zajedno, na produžni kabl, uključen u DC-block, amp-ovi povukli značajnu struju koja je probila prekidač na produžnom kablu, koji je napravio kratak spoj, ostalo je... Kabl koji je stavljen, za napajanje DC-block-a je, zaista, i za više od TA peći...NTC-ovi su bili topli. Da, nisam im dao vremena da se ohlade. Iz neznanja ne iz nemara. Nisam na to bio upozoren. Znam da se cevna pojačala ne uključuju bez opterećenja...Naime, pojačala su isključena, posle dužeg rada, probano je (uspešno) sa originalnim kablom za napajanje DC-block-a, kućište je od stabilizatora za frižidere, to je taj (tanki) kabl, isključeni su, sklonjeni sa DC-block-a, uključeni, promenjen je kabl na DC-block-u, isključeni su, stavljeni na DC-block i kod tog uključivanja... Produžni kabl je na raspolaganju za obdukciju... Verujem da se to ne bi desilo da sam uključio jedan-po-jedan.Inače, pojačala retko isključujem, Obično je to uklj. ujutru i isklj. oko ponoći.Pojačala su kod uvaženog člana Forum-a, izveštaj je obećan za večeras. Nema nikakve žurbe...Krivica, u svemu ovome, je moja i samo moja. Oba pojačala su, zaista, urađena po svim pravilima, i samo je moj neizdrž kriv.Pojačala su se, kod ponovnog uključivanja, ponašala različito. Aleph je davao znake života ali se čuo zvuk k'o voda na ringli. F5 je zasvetleo LED-ovima i ubio osigurač na razvodnoj tabli. Nakon toga su sklonjeni, zamenjen je osigurač i stavljena je Hiraga. Proveren je, više puta DC-block i, čisto iz inata, Hiraga je stavljena na njega. Ponavljam, radila je dva+ dana na njemu bez znakova da joj ne prija. Na izlazu iz DC block-a je očitavano 0VDC.Detaljni izveštaj o žrtvama i povređenim, čim ga dobijem... Ili ja, ili Član koji ih oporavlja.Hvala svima, iskreno, na brizi. Najveće hvala Članu koji će im udahnuti novi život. Hvala Stein-u za, zaista, drugarsku i toplu ponudu za sve delove koji mogu da nam zatrebaju... Zaista, drugarski. Naravno, to ne dolazi u obzir, svaku svoju grešku moram da platim, da bih se opametio... Hvala i Dedi na unošenju šale u (pomalo) bled trenutak.Sve u svemu, lepo je biti sa Vama, pa i kada se, ovako, nešto desi...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako je trafo "cvrčao k'o voda na ringli" to znači da je kroz njega išla opako velika struja. Vjerojatno neki kratki spoj neposredno iza trafa, ili je otišao sekundar u kratki spoj.Dakle, vrijedi i za sve ostale neiskusne, ako trafo prilikom uključenja počne cvrčati gasi odmah, a ako možeš i brže od odmah.

Da, upravo sam tako i reagovao.Ovo su mi drugi i treći kurcšlus u ovom stanu, od 1995. godirn. pre toga ih pamtim ne še od 5-6. Tek da ne pomislite da sam...
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

T'ja ne znam... Dal' mene zaobilaze maleri ili šta... U životu nisam nikada spalio "đenku" osim jednom, kada sam alavo natrčao na SAMov PPP EL84 i nisam dočekao da objave ispravku (okrenu polaritete) pa mi je jedan alumenijski kond malkice propičio pored glave i zakucao se u zavesu na drugom kraju sobe. Između je ostavio dlakavi smrdljivi trag i dim koji se postepeno i skoro sasvim razišao do izlaska sledećeg broja sa ispravkom. Jeblo ih izvinjenje...Žena me sinoć zove, kaže stao auto (R5, '90, 1.1) verovatno crko menjač, kaže, neće u brzinu... Ok, sednem ja u moj R5, otperjašim do centra, sedi moja Mara i sa sve 4 migavca čeka. Isteram je vanka, sednem u auto, upalim motor, dodam gas, ovaj se ugasi, opet upalim, dodam gas, ovaj se opet ugasi. Prebacim na benzin, upalim, dodam gas, radi. Ubacim u prvu, ide. Stanem, rikverc, ide. Reko' ključevi su u autu, kad se središ i dođeš sebi, a ti doteraj mog kući. Zapalim ja kući, sa sve "pokvarenim menjačem" ali na benzin, jer je auto naprosto "crko" bez gasa... Eto nje, minut kasnije, i kao mantru ponavlja "nije mi jasno, nije mi jasno, nije mi..." Reko' šta ti nije jasno? Pa uvek tankiram na 350km a sada nisam... šta? Prešla si 300, zima je, auto se greje, radi u mestu, neće ti brojati kilometre ako troši gorivo u mestu... Moraš na manje kilometara. Pola sata posle, sinula joj briljantna ideja. Da prodamo auto (njen) i kupimo nešto novije, sigurnije i pouzdanije... Da, dok ima goriva, sigurno da neće crći menjač... :buehehe:Usput, zna li neko kako da na brzinu namaknem jedno dve ipo iljade evrona a da ne zaglavim na državni topli obrok? :buehehe:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

prodaj zenu :blush:

A šta, ti bi je kao kupio. Tolko niko nije blesav. Ma volim ja nju, samo... kad priča dođe do auta... :buehehe:Osim toga, da i može da se proda, onda nek kupac zadrži pare, trebaće mu... :buehehe:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

I ja sam jednog krelca šlepao 50 km jer mu je "crkla pumpa goriva". Pa otišao u servis, majstor odmah konstatirao da treba mijenjati pumpu, kupili pumpu, .......trebam li dalje :buehehe:

Nadam se da nisi ti platio pumpu :buehehe:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ма јок ко ће да брине о деци, боље Таста и Ташту! :buehehe: стоН_Колд

Dam ti tasta za dž. i pride gajbu piva, da bude miran u transportu :buehehe:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...