Teorija i praksa u kombinaciji za pentodu u pentodnom vs triodnom modu kažu otprilike ovako :
pentodni mod: manja linearnost, visoka izlazna impedansa, puno pojačanja/snage, visoka iskoristivost (u%) - velika izlazna snaga, laka za poterati
triodni mod: veoma linearna, niska izlazna impedansa, cca 1/3 snage u odnosu na snagu u pentodnom modu, dakle mala iskoristivost, teža za pogon zbog visoke ulazne kapacitativnosti kombinovane sa malim pojačanjem, ipak, pentode u triodnom modu su unekoliko lakše za pogoniti od čistih trioda. Nešto snage se može dodatno izvući ako se rešetka natera u pozitivu (vs negativni prednapon rešetke)
Spektar distorzije se takođe razlikuje...
Važno je da napomenem da ovo što sam napisao nije ništa do čista generalizacija, a ne obavezujuća rezultanta primene jednog ili drugog moda rada lampe. Iskusan graditelj uz primenu znanja može dobrom konstrukcijom i dobrom implementacijom, sve ove nedostatke da reši i skoro stopostotno eliminiše a iskoristi sve prednosti koje jedna ili druga konfiguracija pružaju...
Što se mene lično tiče, zvučno preferiram kad je pentoda u triodnom modu, srećom, mogu to sebi da priuštim imajući u vidu da su zvučnici nenormalno osetljivi a pojačalo koje imam ima EL34 na izlazu... Slušao sam razna pojačala sa EL84, i uglavnom mogu da kažem da je većina bila vredna slušanja, ali nisam siguran da li je ijedno bilo u triodnom modu (govorim o SE EL84 gde je teoretska max snaga 5W a realna, sa minimalnim izobličenjima daleko manja)
U nekim slučajevima, konstruktori su se opredeljivali za primenu EF86 kao ulazno pogonske lampe a iza bi ubacili neku power pentodu kao što je EL34...
Postoje i druge zezancije, kao što je odabir lampe (power) za neku konstrukciju, pa se na primer kod 6L6 pentode/triode switch vrši skoro 100% bezbolno, dok se sa 6V6 skoro uvek javlja problem sa šumom i totalnom promenom karaktera zvuka - srednje visoki spektar biva potisnut ka "tamnijem" zvuku ako se promenom iz pentodnog u triodni ne promene i neke druge stvari u okruženju lampe... To se lako može eliminisati detaljnim pregledom datasheet-a i krivulja pojedinačne odabrane lampe koja bi se prebacila iz pentodnog u triodni režim rada.
Postoji mogućnost da se sve reši na elegantan način, uvođenjem adekvatnog prekidača kojim se može promeniti režim rada...
Usko grlo priče je uglavnom izlazni trafo iz (pra-)starih radio aparata gde se teško može izvući pun odziv ispod nekih 100-70Hz (što u ono vreme, sa zvučnicima koji su se povezivali i nije bilo neophodno) ali ima i trafoa sa kojima se lepo može priča spustiti i ispod 50Hz što je već sasvim korektno...
Za zabavu i učenje, evo jedne strane koju vredi ubaciti u favorite/bookmarks-e: http://www.sewatt.com/node/16248 (slobodno se fokusirati na izlazni stepen, zanemariti ulazne pojačivače za mikrofone i gitarske pick-up-e)
i jedna sličica kako se u načelu može rešiti prekidač/preklopnik za prebacivanje iz jednog u drugi režim rada...