guja011 Napisano Jul 24, 2011 Share #661 Napisano Jul 24, 2011 pajz, razbušivanje rupa je jedna stvar a bušenje nešto sasvim drugo, u smislu da praviš krater ili pregrevaš materijal. ipak cenim da su ti burgijice tupe,probaj jednu da žrtvuješ i prebrusiš ukoliko je crna (sa normalnom spiralom) . bele a jeftine burgijice izbegavaj, mada se njihov (ne)kvaltet i vidi na kilometar Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Ја sam sam Napisano Jul 24, 2011 Share #662 Napisano Jul 24, 2011 Или су му тупе у шта не сумњам или нису "Оне". Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
stein Napisano Jul 25, 2011 Autor Share #663 Napisano Jul 25, 2011 Napomena za potencijalne graditelje cevnog dela: U slučaju da se na ispravljač za grejanje dovodi nominalno 9VAC...Vrednost otpornika od 6R8 kod LM317 na pločici (3,43R na šemi) nije adekvatna. Ja sam sa nekoliko primeraka cevi proverio, napon se penje do skoro 9V na grejanju. Da se podesi na 6.3V (ECC88) preporuka je da se stavi otpornik ( ili kombinacija otpornika) koja daje oko 4,4 do 4,5 Ohma, najbolje staviti jedan fiksni otpornik i trimer paralelno, recimo, ja sam zadržao jedan od 6R8 i dodao trimer od 22 oma. Ne mogu da garantujem da će ova vrednost biti idealno dobra za svaku cevku, ali ako se doda trimer, može se lako podesiti za svaku, a to uključuje i PCC88. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
guja011 Napisano Jul 25, 2011 Share #664 Napisano Jul 25, 2011 jel možbit znaš kolka je max struja kroz dotični trimer. ako ne znaš, pogledaj datasheet. ume da bude poučno Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
stein Napisano Jul 25, 2011 Autor Share #665 Napisano Jul 25, 2011 Datasheet kaže 0.5W, na njemu merim pad napona od 1.24V... Ajd sad ti opet kaži nešto? Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
guja011 Napisano Jul 25, 2011 Share #666 Napisano Jul 25, 2011 neću ja. vreme će. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
stein Napisano Jul 25, 2011 Autor Share #667 Napisano Jul 25, 2011 Sad si već i ti postao jako konstruktivan. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
guja011 Napisano Jul 25, 2011 Share #668 Napisano Jul 25, 2011 radi se o tome da ti trimeri nisu na maksimumu tako da je struja veća od onog školslog "kroz dvajes oma" . sad kolko će to trimer voleti-pokazaće vreme. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Jul 25, 2011 Share #669 Napisano Jul 25, 2011 Napomena za potencijalne graditelje cevnog dela: U slučaju da se na ispravljač za grejanje dovodi nominalno 9VAC...Vrednost otpornika od 6R8 kod LM317 na pločici (3,43R na šemi) nije adekvatna. Ja sam sa nekoliko primeraka cevi proverio, napon se penje do skoro 9V na grejanju. Da se podesi na 6.3V (ECC88) preporuka je da se stavi otpornik ( ili kombinacija otpornika) koja daje oko 4,4 do 4,5 Ohma, najbolje staviti jedan fiksni otpornik i trimer paralelno, recimo, ja sam zadržao jedan od 6R8 i dodao trimer od 22 oma. Ne mogu da garantujem da će ova vrednost biti idealno dobra za svaku cevku, ali ako se doda trimer, može se lako podesiti za svaku, a to uključuje i PCC88. struja kroz 317 CCS je definisana sa ref naponom ( 1V25) i otporom ako zelimo katalosku sttruju za ECC88 - 365mA , onda ispada 3R4 no - proizvodjaci su postovali ono sto jeste primarno kod E serije - 6V3 napon grejanja ( za razliku od P serije , gde je referentno 300mA grejanje ) , tako da se desava to sto se desava kod tebe - otpornost filamenta je veca od kataloske ( samim time je i struja manja od kataloske ) zato je i stavljena napomena da se mora podesiti strruja da se dobije referentni napon na filamentu kad to podesis za ceve - sve dok je tu ne moras vise da proveravas ; ako je zamenis - moras ponovo setovati grejanje Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
stein Napisano Jul 25, 2011 Autor Share #670 Napisano Jul 25, 2011 6922 ima katalošku vrednost od 300mA za grejanje katode pri 6.3V. Po datasheetu, dozvoljeno odstupanje napona grejanja je +/-0.6V, dakle, malo manje od 10%. Sa 6922, napon koji pada na otporniku je 1.23 do 1.24V (zavisi koliko precizno podesim 6.3V na grejanju)Da smanjim vrednost otpora na trimeru povećao sam otpornik sa 6R8 na 10R i podesio da bude opet 6.3V. Trimer je posle dobrih pola sata "mrtav ladan" dakle, ne pokazuje nikakve znakove grejanja. Takođe i otpornik od 10R paralelno sa trimerom, ne osećam na prste da je topliji od temperature okoline. Trimer do daljnjeg ostaje, a preradiću ovako i drugi kanal. Posle mi ostaje problematika kako se podešava CCS (kako podesiti trimer za inicijalno puštanje u rad) i kako podesiti simetriju između dve triode u lampi. Pretpostavljam da klizač trimera između katoda prvo ide u sredinu, a da trimer u CCS-u, inicijalno treba da bude kratak spoj između -15V i emitora BC546... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Jul 25, 2011 Share #671 Napisano Jul 25, 2011 ommetar - podesi da vrednost otpora i trimera u seriju bude R=0V65 / I trimer za simetriju na pola Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
stein Napisano Jul 26, 2011 Autor Share #672 Napisano Jul 26, 2011 32.5R i 11-11...? to je to? Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
stein Napisano Jul 26, 2011 Autor Share #673 Napisano Jul 26, 2011 Nema 4K3/10W al ima 4K7/10W. Pretpostavljam da će biti dovoljno dobro. Ovako? Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Jul 26, 2011 Share #674 Napisano Jul 26, 2011 ok Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
stein Napisano Jul 26, 2011 Autor Share #675 Napisano Jul 26, 2011 Kad proverim HT, proverim -15V, (grejanje provereno, podešeno) zabodem lampu, nakačim HT i -15V, i onda... Kako znam da sam sve podesio kako treba? "Vrednost otpora i trimera u seriju bude R=0V65 / I" - na šemi je naznačeno 20mA. To je ondaR=0.65V/0.020= 32,5 Ohma, podešeno... "trimer za simetriju na pola" Trimer smeren, 22R; od svake katode do klizača smerio, 11Ohma... 1) Prilikom provere, da li ulaz ka rešetkama vežem kratko na masu?2) Kako ću znati (šta i kako meriti) da sa izlaza cevnog dela (Drive + i Drive -) dobijam ono što treba da dobijem da bih to smeo povezati sa adekvatnim tačkama na cirklotronu (power bufferu)?Vrednosti anodnih otpornika (8k2 i 560R u red) sam upario da vrednosti budu iste za svaku triodu (jedna od prednosti poznavanja svakoga u Elementi) a i sve ostale vrednosti otpornika su u granicama 1% tolerancije.Triode su, svaka u svom balonu valjda najbolji mogući par pa tu ne mogu ništa... Daklem, voleo bih, pre nego nešto katastrofalno završi, da budem siguran u proceduru koju treba da ispoštujem pre nego i ovo završi katastrofalno kao pokušaj da pokrenem cevni deo sa CCS-om za Quada... Stvarno i ozbiljno, preklinjem da mi se ne da odgovor koji je sveden na "mhm", "ok" ili "tako", "da", "jest" ili slično... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Jul 26, 2011 Share #676 Napisano Jul 26, 2011 aha , resismo telefonom Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Sipi Napisano Jul 26, 2011 Share #677 Napisano Jul 26, 2011 ... Triode su, svaka u svom balonu valjda najbolji mogući par pa tu ne mogu ništa......Na zalost, skoro nikad nisu. Ono sto ti treba je da signali obe faze budu jednaki. Narazes CD sa tonom od 100Hz (da bi DMM sto tacnije merio) i prikljucis player na cevni stepen. Na anode metnes sprezne kondove i nakon njih otpornike prema masi iste vrednosti kao ulazni otpori u circlotronu. Uzmes DMM i meris naizmenicni napon na tim otporima. Obe faze treba da daju identicnu vrednost naizmenicnog napona.Ovde je prednost sto je pojacanje cevnog stepena odredjeno petljom otvorene sprege ali ipak treba sve proveriti. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
stein Napisano Jul 26, 2011 Autor Share #678 Napisano Jul 26, 2011 Za sada će biti uspeh da uključim i da ne cvrcne ništa. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
stein Napisano Jul 26, 2011 Autor Share #679 Napisano Jul 26, 2011 Možda bude sutra neki uspeh... Za sada dođoh do onog zadnjeg dela uspeh-a... ..peh... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
stein Napisano Jul 26, 2011 Autor Share #680 Napisano Jul 26, 2011 Našao sam dve greške na pločici (Mea Culpa - a samo potvrđuje da je brzo-kuso) a kako me krenulo, možda nisu jedine. Prvo, što sam odmah video i nije neki problem, u silnom "popravljanju" posle prva dva konda, + napon ne ide nigde dalje. To sam rešio komadićem licnaste žice, da se napon dovede na Drain IRF-a... Drugi, veći problem je što su mi redno vezane zenerice plus obična dioda na pločici nakačene na GND a ne na bazu MJE340... I to smo popravili, presekli vod i diode spojili gde treba. Ostalo je vezano za moje nepoznavanje elektronike. Prvo sam spalio ona dva otpornika od 1k. 1/4W definitivno nije dobro nizašta drugo nego da pusti boju i dim. Ok, to smo rešili tako što sam na njihovo mesto stavio 2W otpornike. Potom opet uključenje, i trt, prodimi mi otpornik od 8R2/1W... Zamenim sa 2W... Uključim, crvrcnu LED diode. Danas biće, više ne uključujem ni svetlo u hodniku... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Jul 26, 2011 Share #681 Napisano Jul 26, 2011 sastavis ; svira ; kad ti je volja za sitni fiddle uradis sledece : sinus signal reda 400-500Hz iz CD-a na pot , nebalansirano ; napravis kratki spoj izmedju 2 i 3 na ulaznom xlr-u i na njih dovedes taj nebalansiran signal ; AC mvoltmetar stavis - crvena na jednu anodu , crna na drugu anodu ; pustis signal , vrtis trimer levo/desno dok ne dobijes minimum AC napona ; sto je taj napon razlike manji , simetrija je veca no - kao sto rekoh putem carobne naprave - nece biti puno potrebe za tim , zarad SUSY efekta Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
stein Napisano Jul 27, 2011 Autor Share #682 Napisano Jul 27, 2011 Prvo ja da pokrenem napajanje. Na kratko, LED su svetlele (očekivanih 175VDC na izlazu). Dok ovi 1K nisu zdimili. Posle je izgleda sve otišlo u... dim... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Preporučeni Komentari
Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar
Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar
Kreiraj nalog
Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!
Registruj novi nalogPrijavi se
Već imaš nalog? Prijavi se ovde
Prijavi se odmah