Jump to content

Bastard, anyone?


stein

Preporučeni Komentari

pajz, razbušivanje rupa je jedna stvar a bušenje nešto sasvim drugo, u smislu da praviš krater ili pregrevaš materijal. ipak cenim da su ti burgijice tupe,probaj jednu da žrtvuješ i prebrusiš ukoliko je crna (sa normalnom spiralom) . bele a jeftine burgijice izbegavaj, mada se njihov (ne)kvaltet i vidi na kilometar

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 935
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Napomena za potencijalne graditelje cevnog dela: U slučaju da se na ispravljač za grejanje dovodi nominalno 9VAC...Vrednost otpornika od 6R8 kod LM317 na pločici (3,43R na šemi) nije adekvatna. Ja sam sa nekoliko primeraka cevi proverio, napon se penje do skoro 9V na grejanju. Da se podesi na 6.3V (ECC88) preporuka je da se stavi otpornik ( ili kombinacija otpornika) koja daje oko 4,4 do 4,5 Ohma, najbolje staviti jedan fiksni otpornik i trimer paralelno, recimo, ja sam zadržao jedan od 6R8 i dodao trimer od 22 oma. Ne mogu da garantujem da će ova vrednost biti idealno dobra za svaku cevku, ali ako se doda trimer, može se lako podesiti za svaku, a to uključuje i PCC88.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Napomena za potencijalne graditelje cevnog dela: U slučaju da se na ispravljač za grejanje dovodi nominalno 9VAC...Vrednost otpornika od 6R8 kod LM317 na pločici (3,43R na šemi) nije adekvatna. Ja sam sa nekoliko primeraka cevi proverio, napon se penje do skoro 9V na grejanju. Da se podesi na 6.3V (ECC88) preporuka je da se stavi otpornik ( ili kombinacija otpornika) koja daje oko 4,4 do 4,5 Ohma, najbolje staviti jedan fiksni otpornik i trimer paralelno, recimo, ja sam zadržao jedan od 6R8 i dodao trimer od 22 oma. Ne mogu da garantujem da će ova vrednost biti idealno dobra za svaku cevku, ali ako se doda trimer, može se lako podesiti za svaku, a to uključuje i PCC88.

struja kroz 317 CCS je definisana sa ref naponom ( 1V25) i otporom ako zelimo katalosku sttruju za ECC88 - 365mA , onda ispada 3R4 no - proizvodjaci su postovali ono sto jeste primarno kod E serije - 6V3 napon grejanja ( za razliku od P serije , gde je referentno 300mA grejanje ) , tako da se desava to sto se desava kod tebe - otpornost filamenta je veca od kataloske ( samim time je i struja manja od kataloske ) zato je i stavljena napomena da se mora podesiti strruja da se dobije referentni napon na filamentu kad to podesis za ceve - sve dok je tu ne moras vise da proveravas ; ako je zamenis - moras ponovo setovati grejanje
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

6922 ima katalošku vrednost od 300mA za grejanje katode pri 6.3V. Po datasheetu, dozvoljeno odstupanje napona grejanja je +/-0.6V, dakle, malo manje od 10%. Sa 6922, napon koji pada na otporniku je 1.23 do 1.24V (zavisi koliko precizno podesim 6.3V na grejanju)Da smanjim vrednost otpora na trimeru povećao sam otpornik sa 6R8 na 10R i podesio da bude opet 6.3V. Trimer je posle dobrih pola sata "mrtav ladan" dakle, ne pokazuje nikakve znakove grejanja. Takođe i otpornik od 10R paralelno sa trimerom, ne osećam na prste da je topliji od temperature okoline. Trimer do daljnjeg ostaje, a preradiću ovako i drugi kanal. Posle mi ostaje problematika kako se podešava CCS (kako podesiti trimer za inicijalno puštanje u rad) i kako podesiti simetriju između dve triode u lampi. Pretpostavljam da klizač trimera između katoda prvo ide u sredinu, a da trimer u CCS-u, inicijalno treba da bude kratak spoj između -15V i emitora BC546...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kad proverim HT, proverim -15V, (grejanje provereno, podešeno) zabodem lampu, nakačim HT i -15V, i onda... Kako znam da sam sve podesio kako treba? "Vrednost otpora i trimera u seriju bude R=0V65 / I" - na šemi je naznačeno 20mA. To je ondaR=0.65V/0.020= 32,5 Ohma, podešeno... "trimer za simetriju na pola" Trimer smeren, 22R; od svake katode do klizača smerio, 11Ohma... 1) Prilikom provere, da li ulaz ka rešetkama vežem kratko na masu?2) Kako ću znati (šta i kako meriti) da sa izlaza cevnog dela (Drive + i Drive -) dobijam ono što treba da dobijem da bih to smeo povezati sa adekvatnim tačkama na cirklotronu (power bufferu)?Vrednosti anodnih otpornika (8k2 i 560R u red) sam upario da vrednosti budu iste za svaku triodu (jedna od prednosti poznavanja svakoga u Elementi) a i sve ostale vrednosti otpornika su u granicama 1% tolerancije.Triode su, svaka u svom balonu valjda najbolji mogući par pa tu ne mogu ništa... Daklem, voleo bih, pre nego nešto katastrofalno završi, da budem siguran u proceduru koju treba da ispoštujem pre nego i ovo završi katastrofalno kao pokušaj da pokrenem cevni deo sa CCS-om za Quada... Stvarno i ozbiljno, preklinjem da mi se ne da odgovor koji je sveden na "mhm", "ok" ili "tako", "da", "jest" ili slično...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

... Triode su, svaka u svom balonu valjda najbolji mogući par pa tu ne mogu ništa......

Na zalost, skoro nikad nisu. Ono sto ti treba je da signali obe faze budu jednaki. Narazes CD sa tonom od 100Hz (da bi DMM sto tacnije merio) i prikljucis player na cevni stepen. Na anode metnes sprezne kondove i nakon njih otpornike prema masi iste vrednosti kao ulazni otpori u circlotronu. Uzmes DMM i meris naizmenicni napon na tim otporima. Obe faze treba da daju identicnu vrednost naizmenicnog napona.Ovde je prednost sto je pojacanje cevnog stepena odredjeno petljom otvorene sprege ali ipak treba sve proveriti.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Našao sam dve greške na pločici (Mea Culpa - a samo potvrđuje da je brzo-kuso) a kako me krenulo, možda nisu jedine. Prvo, što sam odmah video i nije neki problem, u silnom "popravljanju" posle prva dva konda, + napon ne ide nigde dalje. To sam rešio komadićem licnaste žice, da se napon dovede na Drain IRF-a... Drugi, veći problem je što su mi redno vezane zenerice plus obična dioda na pločici nakačene na GND a ne na bazu MJE340... I to smo popravili, presekli vod i diode spojili gde treba. Ostalo je vezano za moje nepoznavanje elektronike. Prvo sam spalio ona dva otpornika od 1k. 1/4W definitivno nije dobro nizašta drugo nego da pusti boju i dim. Ok, to smo rešili tako što sam na njihovo mesto stavio 2W otpornike. Potom opet uključenje, i trt, prodimi mi otpornik od 8R2/1W... Zamenim sa 2W... Uključim, crvrcnu LED diode. Danas biće, više ne uključujem ni svetlo u hodniku... :buehehe:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

sastavis ; svira ; kad ti je volja za sitni fiddle uradis sledece : sinus signal reda 400-500Hz iz CD-a na pot , nebalansirano ; napravis kratki spoj izmedju 2 i 3 na ulaznom xlr-u i na njih dovedes taj nebalansiran signal ; AC mvoltmetar stavis - crvena na jednu anodu , crna na drugu anodu ; pustis signal , vrtis trimer levo/desno dok ne dobijes minimum AC napona ; sto je taj napon razlike manji , simetrija je veca no - kao sto rekoh putem carobne naprave - nece biti puno potrebe za tim , zarad SUSY efekta

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Prvo ja da pokrenem napajanje. Na kratko, LED su svetlele (očekivanih 175VDC na izlazu). Dok ovi 1K nisu zdimili. Posle je izgleda sve otišlo u... dim...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...